1.5 eTSI 116 ps / 1.5 eTSI 150 ps


Kesinlikle daha gurultulu. Yurt disi videolarindan da belli ediyor. Sollamalarda durum nasil? 1.0 in 6 ile tirmandigi yokuslarda durum nasil? 4 te kesicisi 200 gibi nerdeyse 5 ve 6 olmasa olur. Tamamen yakit icin uzatmislar orani.
4.viteste 6100 devirde 205 i gördüm. Sağır ilerliyor muhtemelen 210 u zorlar. Max speedi çok merak ediyorum, bir türlü fırsat olmadı.
 

1.5 sn fark var
150 hp : 8.4 sn
116 hp : 9.9 sn

Yazılımla 7.5 civarına çekeriz muhtemelen 160 hp civarı olursa
150 lik DPC üniteye stage1+ ile 0-100 7.5 civarına çekiliyorken turbosu 1.0'a göre daha kompakt olan + kısa şanzımanlı 6 ileri manual araçtan 7.5 saniyeyi nasıl alacaksınız çok merak ediyorum :))


Yanılgıyı düzeltmek adına bir örnek vereyim

2019-2020 leonlarda 2 tip motor seçeneği geldi 1.5 Tsi olarak. 130 luk(DPBXXX KODLU MOTORLAR) manuallere stage 1 ile 145-150 civarı güçler elde edilirken 150 liği 190 beygire kadar(egzoz filtre desteği ve oem turboyla) güçler üretebiliyordu. 130luk versiyon turbo olarak yetersiz kalıyordu dolu dolu yürüyen bir araç değildi 0-100 olarak 2cr'de yazılan 130luk stage 1 aracın verisi stock 150 liği yakalayamıyordu bile...


Yazılım gelirse eğer iyileştirilmiş 0-100 değerleri takribi 9 saniye civarına düşecektir.


Şuan ülkemize aracı firmayla dosya aktarımı yapan bir firmanın öngörüsü 145HP 250 Tork şeklinde.
 
150 lik DPC üniteye stage1+ ile 0-100 7.5 civarına çekiliyorken turbosu 1.0'a göre daha kompakt olan + kısa şanzımanlı 6 ileri manual araçtan 7.5 saniyeyi nasıl alacaksınız çok merak ediyorum :))


Yanılgıyı düzeltmek adına bir örnek vereyim

2019-2020 leonlarda 2 tip motor seçeneği geldi 1.5 Tsi olarak. 130 luk(DPBXXX KODLU MOTORLAR) manuallere stage 1 ile 145-150 civarı güçler elde edilirken 150 liği 190 beygire kadar(egzoz filtre desteği ve oem turboyla) güçler üretebiliyordu. 130luk versiyon turbo olarak yetersiz kalıyordu dolu dolu yürüyen bir araç değildi 0-100 olarak 2cr'de yazılan 130luk stage 1 aracın verisi stock 150 liği yakalayamıyordu bile...


Yazılım gelirse eğer iyileştirilmiş 0-100 değerleri takribi 9 saniye civarına düşecektir.


Şuan ülkemize aracı firmayla dosya aktarımı yapan bir firmanın öngörüsü 145HP 250 Tork şeklinde.
1727005266992.png
 
150 lik DPC üniteye stage1+ ile 0-100 7.5 civarına çekiliyorken turbosu 1.0'a göre daha kompakt olan + kısa şanzımanlı 6 ileri manual araçtan 7.5 saniyeyi nasıl alacaksınız çok merak ediyorum :))


Yanılgıyı düzeltmek adına bir örnek vereyim

2019-2020 leonlarda 2 tip motor seçeneği geldi 1.5 Tsi olarak. 130 luk(DPBXXX KODLU MOTORLAR) manuallere stage 1 ile 145-150 civarı güçler elde edilirken 150 liği 190 beygire kadar(egzoz filtre desteği ve oem turboyla) güçler üretebiliyordu. 130luk versiyon turbo olarak yetersiz kalıyordu dolu dolu yürüyen bir araç değildi 0-100 olarak 2cr'de yazılan 130luk stage 1 aracın verisi stock 150 liği yakalayamıyordu bile...


Yazılım gelirse eğer iyileştirilmiş 0-100 değerleri takribi 9 saniye civarına düşecektir.


Şuan ülkemize aracı firmayla dosya aktarımı yapan bir firmanın öngörüsü 145HP 250 Tork şeklinde.
Dostum ben daha önce yazılımlı 150 lik makine kullandım. Bana açıklama yapmana gerek yok ;)
7 saniyeye düşüyor. 185 hp ile
Hadi bizimki manuel 160-170 hp arası olsa 8 - 8.5 sn olsun yine problem değil. Hibrit turbo vs olursa stage 2 yazilimla düşer 7 saniye altına

racechip bile 160 hp veriyorken düzgün bir yazılımın 150 hp üstünü vermesi gerekiyor bence.

 
Son düzenleme:
Dostum ben daha önce yazılımlı 150 lik makine kullandım. Bana açıklama yapmana gerek yok ;)
7 saniyeye düşüyor. 185 hp ile
Hadi bizimki manuel 160-170 hp arası olsa 8 - 8.5 sn olsun yine problem değil. Hibrit turbo vs olursa stage 2 yazilimla düşer 7 saniye altına

racechip bile 160 hp veriyorken düzgün bir yazılımın 150 hp üstünü vermesi gerekiyor bence.

Videodaki araç fatihin aracı DEL085 tanırım kendinisi aracın aşağı eğim olmadığındaki 0-100'ü 8 saniye civarı jantları ağır geliyordu istişaresini yapmıştık zamanında :) Bu stock 150 lik aracın alt yapısıyla maalesef sizinkisi bir değil

Açıklamaya ihtiyacınız olduğunu düşünüyorum çünkü şuan racechip 1.5 116 için destek sağlamıyor hem açıklamış hem bilgilendirmiş olalım burdan :)

Temmuz veya ağustos ayında racechip tr hem bi kampanya yapmıştı hemde 116lığa dair bir ilan açtı ancak şuan ürün desteklenmiyor 116lık için

Ataşehir Garage serhat bey bayiisi olduğu için desteğini esirgemedi ama maalesef racechip şuan uyumlu değil sadece pc09 pedal commander takılabilir güncel araçlara.


Tekrardan ütopyanıza gelecek olursak belirttiğim gibi 116lığın turbosu verim olarak 150likle bir değil üstündekini hibritleseniz bile çok kısıtlı bir basınç açabilirsiniz. 150 liğin turbosunu kullanmak istersenizde valf sayıları farklı direk bolt-in şekilde upgrade edilemez

Stage1 in üstüne turbo hibriti egzoz ve filtre desteği ile azami alınacak güç bahsi geçen 160 beygir civarlarına çok çok yüksek basınçla anca ulaşacaktır.



Bu arada "7 saniye altına düşer" hayalinizi bozmak istemem ama 8 gti 0-100 ü 6.2 saniye olduğunu, 1.4 tsi stage 3 is20 setup'un 0-100 ünün düşük basınçlı halinin(220-240hp) bile 6.7-6.8 kalktığını hatırlatmak açıklamak bilgilendirmek isterim :)
 
Videodaki araç fatihin aracı DEL085 tanırım kendinisi aracın aşağı eğim olmadığındaki 0-100'ü 8 saniye civarı jantları ağır geliyordu istişaresini yapmıştık zamanında :) Bu stock 150 lik aracın alt yapısıyla maalesef sizinkisi bir değil

Açıklamaya ihtiyacınız olduğunu düşünüyorum çünkü şuan racechip 1.5 116 için destek sağlamıyor hem açıklamış hem bilgilendirmiş olalım burdan :)

Temmuz veya ağustos ayında racechip tr hem bi kampanya yapmıştı hemde 116lığa dair bir ilan açtı ancak şuan ürün desteklenmiyor 116lık için

Ataşehir Garage serhat bey bayiisi olduğu için desteğini esirgemedi ama maalesef racechip şuan uyumlu değil sadece pc09 pedal commander takılabilir güncel araçlara.


Tekrardan ütopyanıza gelecek olursak belirttiğim gibi 116lığın turbosu verim olarak 150likle bir değil üstündekini hibritleseniz bile çok kısıtlı bir basınç açabilirsiniz. 150 liğin turbosunu kullanmak istersenizde valf sayıları farklı direk bolt-in şekilde upgrade edilemez

Stage1 in üstüne turbo hibriti egzoz ve filtre desteği ile azami alınacak güç bahsi geçen 160 beygir civarlarına çok çok yüksek basınçla anca ulaşacaktır.



Bu arada "7 saniye altına düşer" hayalinizi bozmak istemem ama 8 gti 0-100 ü 6.2 saniye olduğunu, 1.4 tsi stage 3 is20 setup'un 0-100 ünün düşük basınçlı halinin(220-240hp) bile 6.7-6.8 kalktığını hatırlatmak açıklamak bilgilendirmek isterim :)
Valf sayıları farklı kısmını anlayamadım hocam.
 
Valf sayıları farklı kısmını anlayamadım hocam.
Manifold Valf Girişleri birebir aynı değil hocam 1.5 150 lik olanla 1.5 130/116 motorların çünkü turboları farklı olduğu için manifold girişleri de bir değil o yüzden turbo yükseltmesi yapılamıyor direk sök/tak şeklinde.


Biz daha önceden turbo yükseltmesi veya hibritleme konusunu epey araştırdık 1.5 150 liği 260hp ye kadar açabileceğimiz bir turbo bulduk ancak oda balon çıktı kendi turbosunun hibritlenmiş versiyonu olduğunu öğrendik. Aynı zamanda döküm blok bu basınçları kaldıramayacağına kanaat getirdik şuan kendi aracım stock turboyla 195hp de sabitledik.

1727034331926.png
 
Manifold Valf Girişleri birebir aynı değil hocam 1.5 150 lik olanla 1.5 130/116 motorların çünkü turboları farklı olduğu için manifold girişleri de bir değil o yüzden turbo yükseltmesi yapılamıyor direk sök/tak şeklinde.


Biz daha önceden turbo yükseltmesi veya hibritleme konusunu epey araştırdık 1.5 150 liği 260hp ye kadar açabileceğimiz bir turbo bulduk ancak oda balon çıktı kendi turbosunun hibritlenmiş versiyonu olduğunu öğrendik. Aynı zamanda döküm blok bu basınçları kaldıramayacağına kanaat getirdik şuan kendi aracım stock turboyla 195hp de sabitledik.

Ekli dosyayı görüntüle 78324
Giriş kısımları farklı olabilir valf sayıları farklı diyince bambaşka birşey anladım. 8v araç mı aldık diye düşündüm 😂 benim anlamadığım nokta motor kodlarına kadar aynı 116 ile 150. Kimse tamamen aralarında ne fark var doğru düzgün bilmiyor. Bayiler yazılımsal fark var diyor forumdakiler herşey farklı diyor. Bu araca turbo upgrade en basitinden ne olur direkt soketi soketine tabirinde.
 
Giriş kısımları farklı olabilir valf sayıları farklı diyince bambaşka birşey anladım. 8v araç mı aldık diye düşündüm 😂 benim anlamadım motor kodlarına kadar aynı 116 ile 150. Kimse tamamen aralarında ne fark var doğru düzgün bilmiyor. Bayiler yazılımsal fark var diyor forumdakiler herşey farklı diyor. Bu araca turbo upgrade en basitinden ne olur direkt soketi soketine tabirinde.
Turbo dediğiniz gibi hybrid olur ancak göz ardı edilmemesi gereken şey tek fark turbo mu motor anlamında. Pistonların farklı olduğuna dair bir şeyler duydum ancak emin olmadığım bilgiler diye size yanlış bi bilgi vermek istemiyorum. Eğer pistonlar 1.5 150 ile farklıysa turbo hibritlenmesinin aşırıya kaçacağını düşünüyorum


Eğer tek fark turbonun küçüklüğüyse sorunuzun cevabı evet turbo hibritlenmesiyle verim biraz daha arttırılabilir. Ama şunu farketmiştim orj egzoz sistemi bile farklı 2 aracın. 1.5 116 lığın susturucuları cupra gibi. 3 tane susturucu var katalizörden sonra 2 tane uzun 1 tane sonda geniş olmak üzere. 150 liklerde 1 uzun 2 geniş kazan ve en son son susturucu olarak vardı. Yani egzoz sisteminde bile farklılık mevcut. ( sebebi belki birinin bağımsız süspansiyon olmasından dolayı olabilir.)


Bu arada motor kodlarını bir sitede aynı olarak görmüştüm bende tr'de satışa sunulmadan önce ancak aynı durum 1.5 130 leon 1.5 150 leonda da var ikisinin motor kodunu da aynı yazmışlar. Motorlardaki fark yazılımsal değil emin olabilirsiniz o konuda.


Racechip ile de ufak bi güncelleme yapayım yanılgıya düşülmemesi üstüne kasımda gelmesini beklediğimiz ürün 44hp vermiyor o 1.5 150 likler içinmiş GTS ürünü için 116 ya 36 150 ye 44 hp güç vaadediyor ekstradan. Biz bir araç için zemin oluşturmaya başladık filtreyle beraber eğer araç sahibi kabul ederse ileriye dönük racechip i kabul ederse egzoz sistemiyle destekleyip ne kadar güç alınabilir diye denemek istiyoruz.

Aynı denemeyi 1.0 Tsi için yaptık racechip egzoz filtre destekli bir kaç olumsuz yanı oldu bize ancak araç sahibi dostum şu an çok mevcut yakın zamanda stock cupra ile bi kıyaslamasını yapıcaz 1.0 ımpression'u
 
Turbo dediğiniz gibi hybrid olur ancak göz ardı edilmemesi gereken şey tek fark turbo mu motor anlamında. Pistonların farklı olduğuna dair bir şeyler duydum ancak emin olmadığım bilgiler diye size yanlış bi bilgi vermek istemiyorum. Eğer pistonlar 1.5 150 ile farklıysa turbo hibritlenmesinin aşırıya kaçacağını düşünüyorum


Eğer tek fark turbonun küçüklüğüyse sorunuzun cevabı evet turbo hibritlenmesiyle verim biraz daha arttırılabilir. Ama şunu farketmiştim orj egzoz sistemi bile farklı 2 aracın. 1.5 116 lığın susturucuları cupra gibi. 3 tane susturucu var katalizörden sonra 2 tane uzun 1 tane sonda geniş olmak üzere. 150 liklerde 1 uzun 2 geniş kazan ve en son son susturucu olarak vardı. Yani egzoz sisteminde bile farklılık mevcut. ( sebebi belki birinin bağımsız süspansiyon olmasından dolayı olabilir.)


Bu arada motor kodlarını bir sitede aynı olarak görmüştüm bende tr'de satışa sunulmadan önce ancak aynı durum 1.5 130 leon 1.5 150 leonda da var ikisinin motor kodunu da aynı yazmışlar. Motorlardaki fark yazılımsal değil emin olabilirsiniz o konuda.


Racechip ile de ufak bi güncelleme yapayım yanılgıya düşülmemesi üstüne kasımda gelmesini beklediğimiz ürün 44hp vermiyor o 1.5 150 likler içinmiş GTS ürünü için 116 ya 36 150 ye 44 hp güç vaadediyor ekstradan. Biz bir araç için zemin oluşturmaya başladık filtreyle beraber eğer araç sahibi kabul ederse ileriye dönük racechip i kabul ederse egzoz sistemiyle destekleyip ne kadar güç alınabilir diye denemek istiyoruz.

Aynı denemeyi 1.0 Tsi için yaptık racechip egzoz filtre destekli bir kaç olumsuz yanı oldu bize ancak araç sahibi dostum şu an çok mevcut yakın zamanda stock cupra ile bi kıyaslamasını yapıcaz 1.0 ımpression'u
Egzos farklılığı bağımsız torsiyon farkından büyük ihtimal öyle tahmin ediyorum.
Neyse hocam bekleyip göreceğiz. Yazılım çıkarsa stage 1 atarım. 150 bile olsa şimdilik yeter bana.
 
Egzos farklılığı bağımsız torsiyon farkından büyük ihtimal öyle tahmin ediyorum.
Neyse hocam bekleyip göreceğiz. Yazılım çıkarsa stage 1 atarım. 150 bile olsa şimdilik yeter bana.
Hocam bu arada yazılım ihtimalini değerlendiriyoruz ancak 1.0 tsi "delphi" beyinlere hala yazılım gelmedi. 1.5 tsi 116'lık bosch beyin diye biliyorum 150 liğe yazılım kısa sürede gelecektir ancak 116lık için bir düşüncem yok öngörülen bir tarihte yok. Benim nacizane tavsiyem eğer güçlendirmek istiyorsanız racechip kalibrasyonlarını tamamladığında racechip gts ürününü tercih etmeniz yönünce en sağlıklısı bu yönde olacaktır
 

116 ve 150 nin turbo parca nolarini biln var midir?

Motor kodlari da ancak grupta 150 ve 116 araclari olanlardan ogreniriz. Ruhsatta motor nosu var orada yazar. Ya da vw im uygulamasina bakabilirsiniz.
 

Geri
Üst Alt