12V akü zayıf


hakanoncu

Yeni Üye
Katılım
5 Şub 2022
Mesajlar
8
Tepkime puanı
6
İsim
Hakan Öncü
Araç
Golf 8 Life 1.0 eTsi
Merhaba, Aracım Golf8 Life,

58 bin KM de, 1 aydır, ekrana "12V akü zayıf, Sürüş işletiminde şarz edin" mesajı çıkıyor.
Sonra gidiyor, sürüş esnasında arada tekrar çıkıyor,
Araç DOD Esenyurt serviste 3 gün incelendi, akü şarz edildi. ama sorun devam ediyor.
Salı günü tekrar bırakacam, ikame araç verecekller galiba.
bu sorunu yaşayan oldu mu.
bizim araçta 2 adet akü var, yanlış bilmiyor isem. 1 tanesi, kaput altındaki, diğeride yolcu koltuğu altında olan.
Bu mesaj bu akü ile alakalı olabilir mi.
araç Istanbulda Beylikdüzü - Esenyurt arası hergün kullanılmakta, hafta sonlerıda boş durmamakta.
Ben 0 aldım, aldığım günden beride DOD Esenyurtta servis bakımı yapıldı. 2 yıllık garanti bitti, garanti uzatmam yok.

Fikti olan varmdır.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Görsel 2024-09-26 saat 08.39.21_1ee1b16a.jpg
    WhatsApp Görsel 2024-09-26 saat 08.39.21_1ee1b16a.jpg
    118 KB · Görüntüleme: 48

Selam,
Bugün bir akü satan firmaya gittim. Ölçüm yaptılar. Akü ömrü bitiyor dediler. Değiştirmeyi önerdiler.
Inci, Varta Mutlu vb markalar vardı. Satıcıya sordum hangisini öneriyorsun diye. İnciyi önerdi daha ucuzdu. 3250 TL ye . İnci akü ile değiştirdik. Herhangibir tanımlama yapılmadı. Söküldü takıldı, ilk başta kontak basmadı. Sonra bidaha kutup başını söktüler taktılar. Sonra sorun olmadı. Şimdilik bi hata mesajı gelmedi. Hata alırsam, tekrar güncellerim.
 
Upvote 0

Farklı bir alana yeni konu açmama adına buraya yazmak istedim.
2. el aldığım golf 7 aracıma ( 2013 model) 2019 Aralık ayında "jzw 915 105 ac" koduyla EFB+ akü takılmış. Aracıma uygun akü araştırması yaparken "varta" "mutlu" gibi sitelerde araç özelliklerini girdiğimde karşıma hep AGM akü çıkıyor.
Sorum şu akü değişimi yaparken EFB+ ( ya da efb) akü alarak yoluma devam mı etmeliyim? ( servisin taktığı akü 5.yıla girecek), yoksa size uygun akü AGM diyip onu mu almalıyım?
Bilgi, birikim ve tecrübelerinize dayanarak bana bir yol haritası oluşturabilir misiniz?
Teşekkür ederim.
Araç bilgisi: 2013 Golf TDI - Highline- 170bin km'de.
Golf 7 ‘de TDI araçlar AGM ile gelir, siz Eco seri akü taktırdığınız için (JZW kodlu) EFB akü takılmıştır,

Eco seri akülerde AGM tip akü olmaz,

Dizel motorlar marş esnasında benzinliye göre daha fazla enerjiye ihtiyaç duyduğu için AGM aküler daha sağlıklıdır. AGM akülerin marş gücü (CCA değeri) daha yüksektir, ömür bakımından da daha uzun ömürlüdür, Soğuk kış aylarında EFB ‘ye nazaran daha az etkilenirler.
 
Upvote 0
Farklı bir alana yeni konu açmama adına buraya yazmak istedim.
2. el aldığım golf 7 aracıma ( 2013 model) 2019 Aralık ayında "jzw 915 105 ac" koduyla EFB+ akü takılmış. Aracıma uygun akü araştırması yaparken "varta" "mutlu" gibi sitelerde araç özelliklerini girdiğimde karşıma hep AGM akü çıkıyor.
Sorum şu akü değişimi yaparken EFB+ ( ya da efb) akü alarak yoluma devam mı etmeliyim? ( servisin taktığı akü 5.yıla girecek), yoksa size uygun akü AGM diyip onu mu almalıyım?
Bilgi, birikim ve tecrübelerinize dayanarak bana bir yol haritası oluşturabilir misiniz?
Teşekkür ederim.
Araç bilgisi: 2013 Golf TDI - Highline- 170bin km'de.
Model ve motor yılı ve hatta km olarak aynı aracı kullanıyorum. Araç fabrikadan varta agm ile gelmişti . 2017 sonu servisten orijinal varta ile değişim yaptırdım. Şimdi yine değişim vakti geldi. Aracınıza agm tip akü uygundur. Servis dışında agm akü alırsanız kodlamasını yaptırınız. Servis fiyatı 9bin üzeri.. yaş indirimi ve kodlama montaj vs. 8bin civarı fiyatı var. Ben de dışarıdan kapasitesi daha yüksek olan bir akü almayı düşünüyorum.
 
Upvote 0
B8 passat 1,4 tsi normal akü taktık 3 yıl önce ,tanımlama yapılmadı, hala kullanıyorum herhangi bi sorun yok,
Tanimlama birebir ayni akuyu taksaniz da yapilmali. Arac eski akuyu bildikce, nasil olsa tam sarj edemiyorum diye yuksek voltajlari zorlamaz. Siz tanimlama yaptiginizda tekrar en yuksek voltaja cikmayi dener.

Sifir aldiginiz akuyu belki maksimum %70 kapasite ile kullaniyorsunuz.

Tam kapasite ve omur icin tanimlama yapilmali.

Birebir ayni akuyu takacaksaniz da 60 olan degeri 70, efb olan degeri agm yapin. Sonra tekrar geri alin. Arac akunun degistigini anlayacaktir.

Konu sahibinin sorununa gelirsek de; kutup baslarinin tam sıkılı, sase noktalarinin tam temas ettigine emin olunuz. Arac cesitli referans noktalarindan voltaj olcumu yapar. Sase pabuclarindan dolayi arada ark yaparsa olcum dusuk cikar, ekrana uyari verir.

Fabrikasyon hic ellenmemis aracta bile hata olabilir.
 
Upvote 0
Model ve motor yılı ve hatta km olarak aynı aracı kullanıyorum. Araç fabrikadan varta agm ile gelmişti . 2017 sonu servisten orijinal varta ile değişim yaptırdım. Şimdi yine değişim vakti geldi. Aracınıza agm tip akü uygundur. Servis dışında agm akü alırsanız kodlamasını yaptırınız. Servis fiyatı 9bin üzeri.. yaş indirimi ve kodlama montaj vs. 8bin civarı fiyatı var. Ben de dışarıdan kapasitesi daha yüksek olan bir akü almayı düşünüyorum.
Uygun fiyata akü aldığım bir yer var; fakat kodlama vesaire hak getire. Direk takıp gönderiyor. Böyle bir yerde akü değişimi sonrası kodlama işlemini nerelerde yaptırabiliriz?
 
Upvote 0
Uygun fiyata akü aldığım bir yer var; fakat kodlama vesaire hak getire. Direk takıp gönderiyor. Böyle bir yerde akü değişimi sonrası kodlama işlemini nerelerde yaptırabiliriz?
Kodlama yapan yerler yapabilir ya da yetkili servise gidip kodlama yaptırabilirsiniz.
Aşağıya bıraktığım linke bakınız bulunduğunuz yere yakın bir arkadaş varsa yardımcı olabilir. Konuya bir yorum yapınız, belki yeni biri de yardımcı olabilir.
https://www.golftutkusu.com/topic/1440-golftutkusu-ucretsiz-vagcom-noktalari/page/90
bu arada hangi aküyü aldınız?
 
Upvote 0
Kodlama yapan yerler yapabilir ya da yetkili servise gidip kodlama yaptırabilirsiniz.
Aşağıya bıraktığım linke bakınız bulunduğunuz yere yakın bir arkadaş varsa yardımcı olabilir. Konuya bir yorum yapınız, belki yeni biri de yardımcı olabilir.
https://www.golftutkusu.com/topic/1440-golftutkusu-ucretsiz-vagcom-noktalari/page/90
bu arada hangi aküyü aldınız?
Aküyü henüz almadım. Çakmaktan şarj ölçümü yapan bir cihaz kullanıyorum.
Yarım kontak:12.2
Marş anı: 10.9
Rolanti: 13.5
Ayak gazdan çekili seyir halinde: 14.4 - 14.8 volt gibi değerler var. Stop start da devreye giriyor şimdilik; ama bu kış bir sürpriz yapabilir endişesindeyim.
Günlük 50km yol yaptığımın hatrına mıdır nedir. Henüz "tık" demedi.
Ayrıca forumda verdiğiniz kıymetli bilgiler için şahsım adına size teşekkür etmek isterim.
 
Upvote 0
Az önce fiyat aldım. Eski iadeli 6000₺ olmuş. Bilgi olması açısından paylaşmak istedim.
 
Upvote 0
Arkadaşlar bu uyarının aynısı 12v akü zayıf sadece 1 kez çıktı araç 2023 model akünün bitişe yakın olduğu anlamına mı geliyor hatta o gün bişiler açık kalmış olabilir gibi bir şüphe oluştu, ambiyans aydınlatma ilk anda yanmadı sürüş sonrası kapıyı açınca yandı
 
Upvote 0
Aküyü henüz almadım. Çakmaktan şarj ölçümü yapan bir cihaz kullanıyorum.
Yarım kontak:12.2
Marş anı: 10.9
Rolanti: 13.5
Ayak gazdan çekili seyir halinde: 14.4 - 14.8 volt gibi değerler var. Stop start da devreye giriyor şimdilik; ama bu kış bir sürpriz yapabilir endişesindeyim.
Günlük 50km yol yaptığımın hatrına mıdır nedir. Henüz "tık" demedi.
Ayrıca forumda verdiğiniz kıymetli bilgiler için şahsım adına size teşekkür etmek isterim.
Rica ederim. Benzer araçlar olunca tecrübe ettiğimden, ticari amaç olmadığını ve gerçekten bilgiye ve tecrübeye ihtiyaç duyulduğunu hissettiğim her zaman paylaşmaya çalışıyorum.

Günlük sürüş aküyü canlı tutuyor diyebilirim. Neredeyse aynı değerleri alıyorum. Start stop sürüş yaptığım zaman devrede. Ama şehir içi kısa sürüşlerde "aracın enerji ihtiyacı yüksek" bilgisi düşüyor ekrana. Yani değiştir yeter artık diyor. Şarj aletim var. Haftada bir şarjda kalıyor araç üzerinde. O da olumlu etki yapıyor. Bir de bu mevsimde gece ve gündüz ısı farkı fazla olduğu için ömrü düşük olan akünün deşarjdaki gücü sağlıklı akü ile aynı olmuyor. Zorlasam seneye yaza kadar gider belki daha fazla. Dediğiniz gibi sürpriz yapmaması için 1 ay içinde değiştirmeyi düşünüyorum. İlk akü 4.5 yıl 80.000 km, son akü 7 yıl 90.000 km hizmet etti diyebilirim. Her ikisi de varta agm 68ah
 
Upvote 0
Rica ederim. Benzer araçlar olunca tecrübe ettiğimden, ticari amaç olmadığını ve gerçekten bilgiye ve tecrübeye ihtiyaç duyulduğunu hissettiğim her zaman paylaşmaya çalışıyorum.

Günlük sürüş aküyü canlı tutuyor diyebilirim. Neredeyse aynı değerleri alıyorum. Start stop sürüş yaptığım zaman devrede. Ama şehir içi kısa sürüşlerde "aracın enerji ihtiyacı yüksek" bilgisi düşüyor ekrana. Yani değiştir yeter artık diyor. Şarj aletim var. Haftada bir şarjda kalıyor araç üzerinde. O da olumlu etki yapıyor. Bir de bu mevsimde gece ve gündüz ısı farkı fazla olduğu için ömrü düşük olan akünün deşarjdaki gücü sağlıklı akü ile aynı olmuyor. Zorlasam seneye yaza kadar gider belki daha fazla. Dediğiniz gibi sürpriz yapmaması için 1 ay içinde değiştirmeyi düşünüyorum. İlk akü 4.5 yıl 80.000 km, son akü 7 yıl 90.000 km hizmet etti diyebilirim. Her ikisi de varta agm 68ah
"aracın enerji ihtiyacı yüksek" uyarısını ekranda görebilmek için start stop devrede mi olması lazım ? Zira ben kapalı konumda kullanıyorum.
 
Upvote 0
Uygun fiyata akü aldığım bir yer var; fakat kodlama vesaire hak getire. Direk takıp gönderiyor. Böyle bir yerde akü değişimi sonrası kodlama işlemini nerelerde yaptırabiliriz?

VCDS kablom var. Sırf VAG DPF uygulaması için eski bir Android cihaz ile kullandığım wifili bir ELM327 klonum var.. Iphone için de, üstelik Carplay destekli bir VAG DPF uygulaması çıkınca, o da sadece bluetooth ile çalıştığı için, bu sefer bir de bluetoothlu ELM327 klonu aldım. (yaklaşık 200 TL, Amazon.com.tr)

VAG DPF işimi gördü. İyi bari bir de diagnostik için kullanayım dedim. Bir yıllık Car Scanner üyeliğini 30 liraya aldım. :)

Sonra gördüm ki, bu Car Scanner uygulaması VAG kodlamalarından tutun da kavrama blok değerlerini göstermeye kadar her bir işi yapıyor. Secure access şifreleri bile var. Carplay desteği vs vs acayip güzel bir şey. VCDS kabloya gerek kalmadı neredeyse.

Neyse, sadece gelelim. Toplamda 230 lira verip akünüzü kendiniz kodlayabilirsiniz. Yukarıda anlattıklarım da cabası.
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt