downpipe taktım, güç aldım diye bir ilişki yok sizin aracı ne kadar zorladığınıza bağlı. Yukarıda zaten downpipe'ın eksilerine değilinilmiş ama şu şekilde değerlendirebilirsiniz.

EGT sıcaklığına bakın. Araçla peş peşe 100-200 alınca 1200 C'nin üzerinde ise downpipe düşünebilirseniz. Ben taktıktan sonra 800-880C civarına düştü.
Koku konusu ise bence en kötü kısmı. Yol kenarında çocuğu ile yürüyen insanlar görünce gaza basmaya utanıyorsunuz benim bu insanları zehirlemeye ne hakkım var diye.

Bu işin en güzel orta yolu spor kat gibi gözüküyor. Bir arkadaşımızın aracına taktık ve kokuyu kesti, muayeneden geçti. EGT'yi de pek etikelemedi. Sanırsam Euro 4 emisyonunu hala tuttururuyordur. Yakın zamanda kendi aracımdan da ya downpipe'ı söktüreceğim ya da spor kat'a geçeceğim.
 
Son düzenleme:

downpipe taktım, güç aldım diye bir ilişki yok sizin aracı ne kadar zorladığınıza bağlı. Yukarıda zaten downpipe'ın eksilerine değilinilmiş ama şu şekilde değerlendirebilirsiniz.

EGT sıcaklığına bakın. Araçla peş peşe 100-200 alınca 1200 C'nin üzerinde ise downpipe düşünebilirseniz. Ben taktıktan sonra 800-880C civarına düştü.
Koku konusu ise bence en kötü kısmı. Yol kenarında çocuğu ile yürüyen insanlar görünce gaza basmaya utanıyorsunuz benim bu insanları zehirlemeye ne hakkım var diye.

Bu işin en güzel orta yolu spor kat gibi gözüküyor. Bir arkadaşımızın aracına taktık ve kokuyu kesti EGT'yi de pek etikelemedi. Sanırsam Euro 4 emisyonunu hala tuttururuyordur. Yakın zamanda kendi aracımdan da ya downpipe'ı söktüreceğim ya da spor kat'a geçeceğim.
Spor kat olarak ne kullandı arkadaşınız ?
 
downpipe değilde yazılım konusuna değinebilirim. Dr. Ecu tavsiye ederim. Dr ecu dışındada 2cr ve rsa tavsiye ederim. Önceki aracımda dr ecu stage 1 vardı çok memnundum. Şu an ki aracımda (1.0 tsi golf 7.5) 2cr stage 1 yazılımı mevcut, ondanda memnunum. Rsa yazılımlı arkadaşlarımın arabalarını sürdüm, onlarında yazılımı başarılıydı. Bu 3 markadan şaşma bence ama ben 1 numaraya dr ecu yaşarım. Şu an ki aracına neden dr ecu yaptırmadın dersen sahibi yurt dışındaydı, beklemek istemedim.
 
Halihazırda 1.5 tsi stage1+ 195hp güç almaktayım araçta dp+çift varexli bir sistem var kapalı otoparkta muhafaza ettiğim için her çalıştırmada kapalı otoparkta kalıyor. Sadece dp alışana kadar (egzozcu tabiriyle kurumlanana tozlanana kadar) koku yapıyor sonraki süreçte herhangi bir koku kalmıyor @Canlee hocamın ilgisini çekeceğini düşünüyorum bu konunun :)

Alt devir konusu hakkında, 1.5 Tsi'lerde 3 susturucu mevcut olduğundan alt devirleri toplamaya, ihtiyaç duyduğu geri basıncı karşılamaya yetiyor zaten yazılımla da destekleneceği için alt devir kaybı söz konusu olmayacaktır sadece downpipe montajlanacaksa.

Şuan 1.5 tsi aracımda dp+filtre / dp+freeflow susturucu+ sonda t varex / dp+çift varex olmak üzere 3 kombinasyonda denedim.

Standart stage 1 i kesinlikle dp+ ısı geçirmeyecek bir filtre kiti ile desteklemenizi tavsiye ederim. 17" haliyle yazılımdan sonra düz zeminde 7.4 lere kadar geriledi 0-100 hızlanması. 100-200 verileri 21.3 saniye eğimsiz bir güzergahta sonuç aldık

Şuan 19" ve Üstünde komple egzoz sistemi mevcut olduğundan yukarıdaki verilerden hafif uzaklaştı.

Bence direk dp+filtre üzerine yazılımla kombinlemek en verimli sonucu verecektir. Alt devirlerden dolayı kaygınız olmasın ilk 1 ay koku problemli yaşanabilir.

Coldstart'da varlığını hafif hissedeceğiniz bir ses olur (gürültülü bir durum söz konusu değil) Daha sonrasında günlük kullanımda veya uzun yollarda herhangi bir ses problemi yaşamazsınız çünkü bu araçlar 3 susturucuyla geliyor dp dışında bir egzoz modifikasyonu yapmazsanız gürültü yaşamazsınız(tecrübeyle sabit)

Araç tüv'e muayeneye gideceği zaman emisyon ölçümünü dışarda yaptırdığınız taktirde orada da kalma gibi bir durum olmaz.


Aracı 22.000 kilometrede satın aldım 29.000 kilometrede şu an 6000 kilometredir bahsettiğim 3 egzoz sistemiyle birlikte aracı kombinleyip kullandım eğer kafanızda bir soru varsa cevaplayabilirim.

Ekli dosyayı görüntüle 78537
Merhaba aracım rsa tarafından stage 1 yazılı downpipe düşünmüyordum alt devirlerde performans kaybı yaşayacağım için fakat dediklerinizi okudum ve gayet mantıklı geldi size sorum olacak bu 1.5 etsi motorlar mild hibrit olduğu için egzoz muayenesinden muaf diye biliyorum ve muaynede sorun yaşatmaz sanırım bende downpipe düşünüyorum artısı olur mu performans için ve spor katlı mı önerirsin yoksa düz mü geri kalan egzoz parçaları oem olacak
 
Merhaba aracım rsa tarafından stage 1 yazılı downpipe düşünmüyordum alt devirlerde performans kaybı yaşayacağım için fakat dediklerinizi okudum ve gayet mantıklı geldi size sorum olacak bu 1.5 etsi motorlar mild hibrit olduğu için egzoz muayenesinden muaf diye biliyorum ve muaynede sorun yaşatmaz sanırım bende downpipe düşünüyorum artısı olur mu performans için ve spor katlı mı önerirsin yoksa düz mü geri kalan egzoz parçaları oem olacak
Merhabalar hocam

Spor katalizörlü elbette daha iyi olacaktır ancak supersprint,milltek gibi firmaların uyumlu spor katalizörleri ateş pahası gereksiz görüyorum. Memlekette eğer "spor katalizörlü downpipe" terimini kullanırsak, sesi toklaştıran rezonatörü downpipenin çıkışına koyuyorlar oldu bittiye geliyor.. Veya çift katalizörlü araçlardan çıkan vw ag logolu çıkış katalizörünü downpipe'a kaynaklayıp spor kat diye satıyorlar...

Nacizane fikrim,direk dümdüz downpipe takıp gerisini orijinal bırakmanız yönünde hocam akabinde yazılım güncellemesini yaparsınız.

Genel muayenede sorun yaşamazsınız emisyona zaten bakılmıyor sizin araçta hocam bu sebeple bu kısımda pürüz yaratmaz. Dp ile muayeneden geçmez diye birkaç kere duymuştum bir kere bile problem yaşamadım yıllardır . Çevremde de şahit oldum geçtiğine.
 

Geri
Üst Alt