DSG Optimizasyon Hakkında



Optimizasyon, dönüşüm, yazılım kodlama vs. Arabayı bir kurcalatayım diyen hemen arayışa başlıyor. Avcılar da hazır.. arz talep...

Aracınıza ekstra bir yazılım vs. yaptırmanıza gerek yok. Hele şu geç vites geçişi olayına hiç gerek yok.

Resetleme diye bir şey var, olmaz mı.. nasıl ki cam kalibrasyonu bozuluyor ve açma kapama tuşuyla resetleniyor, elbette vites, gaz pedalı, ecu resetlemek mümkün.. haliyle kalibrasyon adaptasyon da.

DSG, sürücüsüne ve yol şartlarına göre hareket ediyor.
Örneğin araç boş, sadece sürücü var. Bu sürüşteki vites geçişleri ile yüklü aynı olmuyor.
Daha da örneklendirebiliriz.
Mesela ıslak yolda vites geçişleri ile kuru yol , düz yol ile mıcırlı yol, yokuş/iniş vs. hepsinde ayrı tepki veriyor..
Gaza basış şekli.. %25 %50 %75 üzeri aynı geçiş değil olduğunu fark etmişsinizdir.

Sıkışık trafik mi var, o zaman alınız s moduna.

DSG vites geçişlerinde çoğu kullanıcı ani bir fark görünce bozuldu bozulacak dikkat edeyim vs. düşününce başka çözümler arıyorlar.. yazılımcı kodlamacı hazır bekliyor.

Tavsiye, belli bir km yapmış araçlarda fazla oynama yaptırmayınız.
Sürüş tarzınız aynı olsun.
Ani hızlanma yapacaksanız mutlaka s moduna geçin. Geçin ki d konumundaki sürüş ayarınız değişmesin.

Keyifli sürüşler dilerim..
 
Merhaba
Normal hocam ben az kalsın 5000tl ye kendi kendimi dolandırıyordum az kalsın yılın başında.

Bu arada dsg optimizasyonu yapmadım kendi kendime çözümü dsg hafızasını sıfırlamakla yaptım. Dsg hafızasını sıfırlayınca sorun morun kalmadı şu an sıfırlayalı 5-6000 km oldu araca yazılım yaptırdıktan sonra dsg hafızasını sıfırlamıştım.
Merhaba Sıfırlama yapmadan önce ve sonrası farklılıklar neler oldu ?
 
@ogzogz

Bu kuru kavrama DSG çıktı çıkalı piyasada bir rant yarışı oluşmuş durumda.

Sıradan motor ustaları bile DSG uzmanı kesildiler milletin başına

Kuru kavramayı patlamaya hazır bombaymış gibi gösteriyorlar devamlı.

Bu sefer herkes kendi akli kurgusunu yaparak kendi çapında önlem almaya çalışıyor DSG arızalanmasın diye.

Kimisi aman gövdesi patlamasın şu güçlendirilmiş tüplerden ben de takayım diyor

kimi aman DSG başıma iş açmasın yağını bir değiştireyim diyor.

kimi aman kavrama erken bitmesin, bir yazılım attırayım da, vites değişim aralıklarını uzattırayım diyor vs vs

Bu tüpler sorunlu olsa araç üreticisi geliştirmiş / iyileştirilmiş tüpü garantili şekilde kendi satar ve takar

Dsg Yağı değişmediğinde sorun oluşacaksa, servisler her isteyene garantili şekilde yağ değişimi yapar


Yetkiliye olan talebi arttırmak için, bakım fiyatını uygun hale getirmek amacıyla hava ve polen filtresini 2 yılda bir değiştirmeye kalkan yetkili servisler, bu ranttan kendileri faydalanırdı diye düşünüyorum.


.
 
Son düzenleme:
Normal hocam ben az kalsın 5000tl ye kendi kendimi dolandırıyordum az kalsın yılın başında.

Bu arada dsg optimizasyonu yapmadım kendi kendime çözümü dsg hafızasını sıfırlamakla yaptım. Dsg hafızasını sıfırlayınca sorun morun kalmadı şu an sıfırlayalı 5-6000 km oldu araca yazılım yaptırdıktan sonra dsg hafızasını sıfırlamıştım.
Bunu nasıl yapabiliriz DSG sıfırlama
 
Sıfırlama sonrası bana hangi değerin değiştiğini teknik olarak açıklayabilecek var mı arkadaşlar, hangi parametre verisinin değeri değişiyor. Bu pedala bastıktan sonra oluşan ve değişen kısımları açıklayabilir mi.
 
Hayırlı akşamlar bnde dsg optimizasyon yapmayı düşünüyorum ama uzun yolda vuruntu yapıyor diolar bir kaç Usta'ya sordum
Hocam açıklık getireyim dsg optimizasyon yazılımı yani 1-2 arası uzatma bütün konforu bozuyor trafikte 1 le kaşktığınız zaman 2 ye geçmeden gazı bırakın fren yapmış gibi yığılıyor geri gaza bastığınızda vuruntu yapıyor vites geçişleri aptallaşıyor

Özetle yaptırmamanızı öneririm
 
Anladım üstad bn aracı yeni aldm sayılır ve hiç vag grubu ile bilgim yok saolsun bu sayfa çok şey katıyor, dsg resetleme konusunda düşünceniz nedir deneyen var mı
 
Optimizasyon, dönüşüm, yazılım kodlama vs. Arabayı bir kurcalatayım diyen hemen arayışa başlıyor. Avcılar da hazır.. arz talep...

Aracınıza ekstra bir yazılım vs. yaptırmanıza gerek yok. Hele şu geç vites geçişi olayına hiç gerek yok.

Resetleme diye bir şey var, olmaz mı.. nasıl ki cam kalibrasyonu bozuluyor ve açma kapama tuşuyla resetleniyor, elbette vites, gaz pedalı, ecu resetlemek mümkün.. haliyle kalibrasyon adaptasyon da.

DSG, sürücüsüne ve yol şartlarına göre hareket ediyor.
Örneğin araç boş, sadece sürücü var. Bu sürüşteki vites geçişleri ile yüklü aynı olmuyor.
Daha da örneklendirebiliriz.
Mesela ıslak yolda vites geçişleri ile kuru yol , düz yol ile mıcırlı yol, yokuş/iniş vs. hepsinde ayrı tepki veriyor..
Gaza basış şekli.. %25 %50 %75 üzeri aynı geçiş değil olduğunu fark etmişsinizdir.

Sıkışık trafik mi var, o zaman alınız s moduna.

DSG vites geçişlerinde çoğu kullanıcı ani bir fark görünce bozuldu bozulacak dikkat edeyim vs. düşününce başka çözümler arıyorlar.. yazılımcı kodlamacı hazır bekliyor.

Tavsiye, belli bir km yapmış araçlarda fazla oynama yaptırmayınız.
Sürüş tarzınız aynı olsun.
Ani hızlanma yapacaksanız mutlaka s moduna geçin. Geçin ki d konumundaki sürüş ayarınız değişmesin.

Keyifli sürüşler dilerim..
hocam benim durumum biraz farklı araba boğulduğu halde vites düşürmesi gerekirken inatla düşürmüyordu son açtığım konularda nasıl çözüme ulaştığımı paylaştım normalde geçişlerimde hiç bir sorun yoktu aracıma şanzıman yağı ve güçlendirilmiş tüp değişimi yapıldı ardından temel ayar yaptılar temel ayar yapıldığı için araba berbat hale geldi iş kavrama volant değişimine döndü bu sefer ama benim kavrama volantım sağlamdı temel ayarla bozdular. şu an aracımda tüm viteslere yazılım atıldı özel custom bi yazılım 1-2 geçişleri dediğiniz gibi arabanın ihtiyacına göre oluyor dur kalk trafikte inatla 2 yle kalkmıyor gerektiğinde 1 e çekiyor gaza basmadığım zaman araba kendini 1. viteste kasmasın diye yine 2. viteste tutuyor kendini konforsuzluk oluşmuyor bu sayede
 
hocam benim durumum biraz farklı araba boğulduğu halde vites düşürmesi gerekirken inatla düşürmüyordu son açtığım konularda nasıl çözüme ulaştığımı paylaştım normalde geçişlerimde hiç bir sorun yoktu aracıma şanzıman yağı ve güçlendirilmiş tüp değişimi yapıldı ardından temel ayar yaptılar temel ayar yapıldığı için araba berbat hale geldi iş kavrama volant değişimine döndü bu sefer ama benim kavrama volantım sağlamdı temel ayarla bozdular. şu an aracımda tüm viteslere yazılım atıldı özel custom bi yazılım 1-2 geçişleri dediğiniz gibi arabanın ihtiyacına göre oluyor dur kalk trafikte inatla 2 yle kalkmıyor gerektiğinde 1 e çekiyor gaza basmadığım zaman araba kendini 1. viteste kasmasın diye yine 2. viteste tutuyor kendini konforsuzluk oluşmuyor bu sayede
Hocam bana ulaşın isterseniz size yardımcı olayım bilgi konusunda

Öncelikle dsg temel ayarı kavrama ve volant değişmeden asla yapılmaması gerekir bütün optimizasyonları bozar vites geçişleri aptallaşır tek yapmanız geren youtube da videoları olan DSG sıfırlama işlemidir.

Yaptırdığınız yerin bilgili bir yer olduğuna dikkat edin.
 
Vites geçişlerinden yana sıkıntısı varsa başka konuda paylaşmıştım. e5 e , otoyala çıkın 3 - 4 - 5 viteste 2500-3000 devir cıvarında 50-60 km yol yapın. Ben 70 km yol yaptım 2 haftadır şehir içi vites geçişleri kaymak gibi
 
Hocam bana ulaşın isterseniz size yardımcı olayım bilgi konusunda

Öncelikle dsg temel ayarı kavrama ve volant değişmeden asla yapılmaması gerekir bütün optimizasyonları bozar vites geçişleri aptallaşır tek yapmanız geren youtube da videoları olan DSG sıfırlama işlemidir.

Yaptırdığınız yerin bilgili bir yer olduğuna dikkat edin.
evet hocam malesef sosyal medya ustalarının kurbanı olduk temel ayar yüzünden viteslerde aptallaşma vardı dsg sıfırlama işleminin her türlüsünü denedim hiç biri fayda etmedi en son tüm viteslere düzeltme yazılımı uygulandı ancak o şekilde biraz toparladı kavrama volant değişimi 40-50 bin tl tutuyor ilerde elim rahata girdiğinde kavrama volantı değiştirip yazılımıda orjinale çeviricem güçlendirilmiş tüpüde iptal edip orijinal tüpe geri dönüş yapıcam
 
Sıfırlama sonrası bana hangi değerin değiştiğini teknik olarak açıklayabilecek var mı arkadaşlar, hangi parametre verisinin değeri değişiyor. Bu pedala bastıktan sonra oluşan ve değişen kısımları açıklayabilir mi.
İşin vakkosu duayeni olmaya gerek yok aradaki farkı tespit etmek için.

Size hiç parametre felsefesi yapmadan kullanıcı olarak yorumumu ileteyim.

2.el bir araç aldım d2 de kalkıyordu gaza az çok bassamda farketmez araba "d2" de kalkıyordu. Aracın çekişi düşük geliyordu 1.5 motora göre (km 22.000).

Dsg hafızasını sıfırladım eskiden d2 de kalkan araba d1 de 17km/h hıza kadar dayanıyor. Yavaşlarken 1-2 sarsıntı ve karmaşayı bıraktı ki keza 4-5 km/h hıza düşmeden trafikte d1'e almıyor. Bir önceki sahibi ekonomik şekilde arabayı sürmeye alıştığı için araba onun kullanım şekline göre ivmeleniyordu d2 de kalkıyordu vitesleri çok erken atıyordu vesaire vesaire bunları tekrar bilale anlatır gibi size anlatmaya gerek yok siz zaten dsg hafızasını benden çok daha iyi biliyorsunuzdur.

Olayın bilimsel teoremi parametresini protokolünü bilmiyorum ben arabayı dinleyen bir kullanıcı olarak aradaki farklı belirgin şekilde hissediyorum. Buna ilişkin youtubede bir çok video var ki ateş olmayan yerden duman çıkacak hali yok videoyla farkı bariz şekilde bir kullanıcı olarak gözlemleyebiliyorum.



@ogzogz hocamında dediği gibi bu işin sazanı da avcısı da halihazırda çok sayıda olduğu için sabaha kadar da tartışsak bu konuyu,bir noktaya ulaşamayacağız. Para verip optimizasyonla çözenler para verdiğiyle kaldı, Hala birilerini düdükleyemeye devam eden av arayan satıcılarda sıfırlama hakkında dsg sıfırlama neymiş, parametresi ne, o gereksiz bu yanlış gibi yorumlarıyla geri kalmayacaklardır. ZartEcu ZurtVagcom dükkanları birkaç yıl önce patreon üstünden 10 dolara bi kere satın aldıkları dosyaları 5x 10x karla hala satmaya devam ediyor. Aynı dosyalar hala ve hala yd forumlarda paypal aracılığıyla satılıyor çok komik rakamlara. Bizimkilerde 2000-3000tl ye birine o yazılımı dayayamayınca tribe girip alternatif çözümleri sorgululuyor karalıyor :) yazık
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İşin vakkosu duayeni olmaya gerek yok aradaki farkı tespit etmek için. Sanırım yazılım satmak daha cazip geliyor size ki bu konuyu eleştirmeye çok açıksınız :)

Size hiç parametre felsefesi yapmadan kullanıcı olarak yorumumu ileteyim.

2.el bir araç aldım d2 de kalkıyordu gaza az çok bassamda farketmez araba "d2" de kalkıyordu. Aracın çekişi düşük geliyordu 1.5 motora göre (km 22.000).

Dsg hafızasını sıfırladım eskiden d2 de kalkan araba d1 de 17km/h hıza kadar dayanıyor. Yavaşlarken 1-2 sarsıntı ve karmaşayı bıraktı ki keza 4-5 km/h hıza düşmeden trafikte d1'e almıyor. Bir önceki sahibi ekonomik şekilde arabayı sürmeye alıştığı için araba onun kullanım şekline göre ivmeleniyordu d2 de kalkıyordu vitesleri çok erken atıyordu vesaire vesaire bunları tekrar bilale anlatır gibi size anlatmaya gerek yok siz zaten dsg hafızasını benden çok daha iyi biliyorsunuzdur.

Olayın bilimsel teoremi parametresini protokolünü bilmiyorum ben arabayı dinleyen bir kullanıcı olarak aradaki farklı belirgin şekilde hissediyorum. Buna ilişkin youtubede bir çok video var ki ateş olmayan yerden duman çıkacak hali yok videoyla farkı bariz şekilde bir kullanıcı olarak gözlemleyebiliyorum.



@ogzogz hocamında dediği gibi bu işin sazanı da avcısı da halihazırda çok sayıda olduğu için sabaha kadar da tartışsak bu konuyu,bir noktaya ulaşamayacağız. Para verip optimizasyonla çözenler para verdiğiyle kaldı, Hala birilerini düdükleyemeye devam eden av arayan satıcılarda sıfırlama hakkında dsg sıfırlama neymiş, parametresi ne, o gereksiz bu yanlış gibi yorumlarıyla geri kalmayacaklardır. ZartEcu ZurtVagcom dükkanları birkaç yıl önce patreon üstünden 10 dolara bi kere satın aldıkları dosyaları 5x 10x karla hala satmaya devam ediyor. Aynı dosyalar hala ve hala yd forumlarda paypal aracılığıyla satılıyor çok komik rakamlara. Bizimkilerde 2000-3000tl ye birine o yazılımı dayayamayınca tribe girip alternatif çözümleri sorgululuyor karalıyor :) yazık
dsg zaten hep sürüş sitiline göre kendini optimize ediyor ve bunu son 500 kmlik sürüşünüze göre yapıyor. bu yüzden böyle hissetmiş olabilirsiniz. hiçbir kitapta dsg sıfırlama diye bir şey yazmıyormuş. mühendisler böyle bir sıfırlama özelliği yapsaydı herhalde servisteki çalışanlara da haber ederdi.
@Bluedrift size kendini isterse tanıtır.
 

dsg zaten hep sürüş sitiline göre kendini optimize ediyor ve bunu son 500 kmlik sürüşünüze göre yapıyor. bu yüzden böyle hissetmiş olabilirsiniz. hiçbir kitapta dsg sıfırlama diye bir şey yazmıyormuş. mühendisler böyle bir sıfırlama özelliği yapsaydı herhalde servisteki çalışanlara da haber ederdi.
@Bluedrift size kendini isterse tanıtır.
Aracın servis aksiyon listesini almak, hemde bu hantallık için servise uğramıştım zaten. Sıfırlama konusunu bizzat özön audi çekmeköy servisinden, servis çalışanından öğrendim. Aracın 500 kilometrelik son sürüşü kaydetmesiyle değil de, aracın bu zamana kadar ki kullanım stiline göre kendini ayarladığını ilettiler. Keza son 500 kilometreyi alıyorsa d1 de redline yapana kadar devir çevirmesi lazımdı aracı aldığım gibi istanbula tapagaz geldim 700-750 kilometre boyunca 2.gününde de servise gittim zaten.

Kitapçıkta her teknik bilgi yer alıyor mu ? Sonuçta bahsettiğiniz kitapçık aracın kullanımına ilişkin bir kitapçık. Haddinden fazla bilgiyi neden kullanıcıyla paylaşsınlar ki :) Triger sente ayarı vs de kullanım kitapçığında mevcut mu mesela...


Öte yandan sıfırlama özelliğini bizlere sizlere yazılı beyanla tutanakla vermeyen mühendisler veya servis çalışanları buna kafa yormak yerine çözümüne ilişkin güncellemeleri veya yönlendirmeleri zaten yapmakta. Ama sosyal medya ustalarımız sağolsun ki sıfırlama optimizasyon devir aralığı derken hallaç pamuğuna çevirmiş durumdalar bu konuyu.
 

Geri
Üst