DSG Optimizasyon Hakkında


dsg zaten hep sürüş sitiline göre kendini optimize ediyor ve bunu son 500 kmlik sürüşünüze göre yapıyor. bu yüzden böyle hissetmiş olabilirsiniz. hiçbir kitapta dsg sıfırlama diye bir şey yazmıyormuş. mühendisler böyle bir sıfırlama özelliği yapsaydı herhalde servisteki çalışanlara da haber ederdi.
@Bluedrift size kendini isterse tanıtır.

Kitapçıkta kontak anahtarı ve trip düğmesi kullanarak bakım süre sayacının nasıl sıfırlanacağı da yazmıyor ama var.

Her şey kitapçıkta yazmaz. Teknik servis kılavuzları, bültenler, ssp’ler gibi bir çok kaynak var, halka açık olmayan. Nerelerde ne bilgiler var. Hatta ben de burada paylaştım, vcds’de blok değerlerinden kavramanın durumunu görmek gibi. Hatta carscanner ile o verilere ulaşıp bakabilmiştim.

Neyse, gaz pedalı kökleyerek dsg’nin “sürüşe adaptasyonunu” sıfırlama (default haline getirme) var ve gerçek. Yaptık biliyoruz.

Kavrama adaptasyonu başka bir şey tabii.
 

kitapcıktan kastım tpi vs. servis belgeleriydi
 
kitapcıktan kastım tpi vs. servis belgeleriydi
Tpi zamanla oluşan sorunları, kullanıcı şikayetleri sonucu oluşan durumları tespit onarım ve değerlendirme yapıldıktan sonra paylaşılır. Tpi standart kullanıcıları ilgilendirmez. Bu servise sunulan verilerdir. Ulaşılabiliyor olması ya da ulaşmak istedikleriniz arasında her bilgi olacak diye bir durum yoktur.

Sıfırlama resetleme durumları yazmama durumları servisin devamlılığı içindir.

Örneğin cam kalibrasyon bir bakıma resettir. Klima klape kalibrasyonu da keza öyle..

DSG resetlemek demek fabrikanın ilk yüklediği verilerdir. Haliyle araç boş veriyle gelmez. Kullanıcıya, kullanılan coğrafi koşullara göre zamanla değişkenlik gösterir.

Zamanla , kullana kullana ve araştırarak, edinilen bilgilerin, sorgulaya sorgulaya tecrübeyle uyuşması sonucu yapılan söylemlerdir.

Kendi adıma buraya yazdığım hiçbir verinin bir maddi çıkar olmadan karşılıksız yazıldığını tamamen bilgi paylaşımı olduğunun altını çizmek isterim.
Yeri geliyor hiç kullanmadığım ya da kullanmayacağım aracın çalışma prensibini araştırıp buradan paylaşıyorum. Akıl mantık yorabildiğim sürece bu devam edecek.

Aslında her birimiz kullanıcıyız.
İşin boyutu ticari çıkar ile değişkenlik gösteren söylemlerde değişir. Bunu da az çok herkes fark ediyor..
Ha, alıp bu bilgiyi ticari amaçla başkalarına satıyor, uyguluyor ya da çeşitli sebeplerle alan razı veren razı durumu oluşması beni bağlamaz.

Yeri geldiğinde olması gerektiği şekilde buradan altı çizilerek paylaşımın devam etmesi sağlanır..
 
Tpi zamanla oluşan sorunları, kullanıcı şikayetleri sonucu oluşan durumları tespit onarım ve değerlendirme yapıldıktan sonra paylaşılır. Tpi standart kullanıcıları ilgilendirmez. Bu servise sunulan verilerdir. Ulaşılabiliyor olması ya da ulaşmak istedikleriniz arasında her bilgi olacak diye bir durum yoktur.

Sıfırlama resetleme durumları yazmama durumları servisin devamlılığı içindir.

Örneğin cam kalibrasyon bir bakıma resettir. Klima klape kalibrasyonu da keza öyle..

DSG resetlemek demek fabrikanın ilk yüklediği verilerdir. Haliyle araç boş veriyle gelmez. Kullanıcıya, kullanılan coğrafi koşullara göre zamanla değişkenlik gösterir.

Zamanla , kullana kullana ve araştırarak, edinilen bilgilerin, sorgulaya sorgulaya tecrübeyle uyuşması sonucu yapılan söylemlerdir.

Kendi adıma buraya yazdığım hiçbir verinin bir maddi çıkar olmadan karşılıksız yazıldığını tamamen bilgi paylaşımı olduğunun altını çizmek isterim.
Yeri geliyor hiç kullanmadığım ya da kullanmayacağım aracın çalışma prensibini araştırıp buradan paylaşıyorum. Akıl mantık yorabildiğim sürece bu devam edecek.

Aslında her birimiz kullanıcıyız.
İşin boyutu ticari çıkar ile değişkenlik gösteren söylemlerde değişir. Bunu da az çok herkes fark ediyor..
Ha, alıp bu bilgiyi ticari amaçla başkalarına satıyor, uyguluyor ya da çeşitli sebeplerle alan razı veren razı durumu oluşması beni bağlamaz.

Yeri geldiğinde olması gerektiği şekilde buradan altı çizilerek paylaşımın devam etmesi sağlanır..
Hocam merhaba formda yeniyim sizin tecrübelerinize dayanarak size bir konudan bahsetmek istiyorum yardımcı olursanız sevinirim.
Eski 5 yıllık golf 5 1.4 tsi 140bg kullanıcısıyım dsg 6 ileri şanzıman vardı 5 yıl boyunca hiç bir sıkıntı yaşamadım iki ay önce 2017 model golf 7.5 1.4 tsi 150bg lik araç aldım vites geçişlerinde kalkışında gidişinde hiç bir sorun sarsıntı vuruntu yok lakin eski arabam yokuş aşağı inerken vitesi tık tık tık 6 ya alıyordu araba boşta gider gibi yokuş iniyordu golf 7.5 da bu durum tam tersi yokuş aşağı inerken d2 de yada d3 de kalıyor 3000 4000 devirde bağırıyor bir nevi motor fireni yaparak iniyor taki gaza basana kadar gaza basınca d4 d5 ....... yaparak hızlanıyor bu durum normal mi sizlerde durum nasıl yazılım la şunla bunla arabaya dokunmak istemiyorum sıfırlama işlemi yapıla bilir mi bir anormallik var mı yoksa dediğim gibi fabrika tarafından yapmış normal bir sistem mi yoksa bir problem mi var yokuş aşağı inerken neden vites yükseltmiyor.
 
Hocam merhaba formda yeniyim sizin tecrübelerinize dayanarak size bir konudan bahsetmek istiyorum yardımcı olursanız sevinirim.
Eski 5 yıllık golf 5 1.4 tsi 140bg kullanıcısıyım dsg 6 ileri şanzıman vardı 5 yıl boyunca hiç bir sıkıntı yaşamadım iki ay önce 2017 model golf 7.5 1.4 tsi 150bg lik araç aldım vites geçişlerinde kalkışında gidişinde hiç bir sorun sarsıntı vuruntu yok lakin eski arabam yokuş aşağı inerken vitesi tık tık tık 6 ya alıyordu araba boşta gider gibi yokuş iniyordu golf 7.5 da bu durum tam tersi yokuş aşağı inerken d2 de yada d3 de kalıyor 3000 4000 devirde bağırıyor bir nevi motor fireni yaparak iniyor taki gaza basana kadar gaza basınca d4 d5 ....... yaparak hızlanıyor bu durum normal mi sizlerde durum nasıl yazılım la şunla bunla arabaya dokunmak istemiyorum sıfırlama işlemi yapıla bilir mi bir anormallik var mı yoksa dediğim gibi fabrika tarafından yapmış normal bir sistem mi yoksa bir problem mi var yokuş aşağı inerken neden vites yükseltmiyor.
Hocam olması gereken güvenlik amaçlı teknik olarak birnevi motor freni yaparak iniyor
Bende 4 yıl golf 5 kullandım bende De vites düşürmeden indirdi şimdi 1.6 tdi var özellikle dik yokuşlar d2 d3 yukarısı gelmez gaza basana kadar ki bence konforlu birsey balata disklere binen yük azalıyor özellikle yaz aylarında daha iyi :)
 
Hocam merhaba formda yeniyim sizin tecrübelerinize dayanarak size bir konudan bahsetmek istiyorum yardımcı olursanız sevinirim.
Eski 5 yıllık golf 5 1.4 tsi 140bg kullanıcısıyım dsg 6 ileri şanzıman vardı 5 yıl boyunca hiç bir sıkıntı yaşamadım iki ay önce 2017 model golf 7.5 1.4 tsi 150bg lik araç aldım vites geçişlerinde kalkışında gidişinde hiç bir sorun sarsıntı vuruntu yok lakin eski arabam yokuş aşağı inerken vitesi tık tık tık 6 ya alıyordu araba boşta gider gibi yokuş iniyordu golf 7.5 da bu durum tam tersi yokuş aşağı inerken d2 de yada d3 de kalıyor 3000 4000 devirde bağırıyor bir nevi motor fireni yaparak iniyor taki gaza basana kadar gaza basınca d4 d5 ....... yaparak hızlanıyor bu durum normal mi sizlerde durum nasıl yazılım la şunla bunla arabaya dokunmak istemiyorum sıfırlama işlemi yapıla bilir mi bir anormallik var mı yoksa dediğim gibi fabrika tarafından yapmış normal bir sistem mi yoksa bir problem mi var yokuş aşağı inerken neden vites yükseltmiyor.
Merhaba. Golf 5 tiptronik otomatik şanzımanlı.
Golf 7 yarı otomatik DSG'de bahsettiğiniz durum var.
Yani yokuş aşağı inerken örneğin 90'lı hızlarda hiç fren ya da gaza basmazsanız 7.viteste araç süzülür ve yavaş yavaş hız artar. Fren yaptığınızı algılarsa bu hızlanmayı azaltmak için vites düşürür.
Frenden ayağınızı çektiğinizde vites aynı kalır. Ne zaman gaza basarsanız ya da süzülme sonrası düz yola geldiğinizde uygun olan üst vitese geçer.
Dediğiniz gibi motor freni denilebilir.
Yani kısaca yaşadığınız durum olması gereken, bu şekilde tasarlanmıştır.
Bana göre de gayet verimli güvenli ve durum analizi sonrası araç sürüşü kolaylaştırıyor diyebiliriz.

Hayırlı olsun , keyifli sürüşler.
 
Son düzenleme:
Hocam olması gereken güvenlik amaçlı teknik olarak birnevi motor freni yaparak iniyor
Bende 4 yıl golf 5 kullandım bende De vites düşürmeden indirdi şimdi 1.6 tdi var özellikle dik yokuşlar d2 d3 yukarısı gelmez gaza basana kadar ki bence konforlu birsey balata disklere binen yük azalıyor özellikle yaz aylarında daha iyi :)
Teşekkür ediyorum
 
Merhaba. Golf 5 tiptronik şanzımanlı.
Golf 7 DSG'de bahsettiğiniz durum var.
Yani yokuş aşağı inerken örneğin 90'lı hızlarda hiç fren ya da gaza basmazsanız 7.viteste araç süzülür ve yavaş yavaş hız artar. Fren yaptığınızı algılarsa bu hızlanmayı azaltmak için vites düşürür.
Frenden ayağınızı çektiğinizde vites aynı kalır. Ne zaman gaza basarsanız ya da süzülme sonrası düz yola geldiğinizde uygun olan üst vitese geçer.
Dediğiniz gibi motor freni denilebilir.
Yani kısaca yaşadığınız durum olması gereken, bu şekilde tasarlanmıştır.
Bana göre de gayet verimli güvenli ve durum analizi sonrası araç sürüşü kolaylaştırıyor diyebiliriz.

Hayırlı olsun , keyifli sürüşler.
Hocam çok teşekkür ediyorum
 
1.5 tsi aracıma optimizasyon yaptırdım. Araç artık 1 den 2 ye 15-16 km de geçiyor. 2 den 1e de 10 km hızda düşüyor. Ancak aracı yavaş yavaş durdurduğumda 10 km hızın altına düşerken vitesin 1 e geçtiği sesi duyuyorum. Tıkırtı sesi geliyor. Ama biraz daha ani duruşlarda bu sesi duymuyorum. Yorumunuz nedir. Böyle bir olay başına gelen var mı, normal bir durum mu?
 

Geri
Üst