Çalıştırdıktan sonra 1 dk bekliyor musunuz?


Motor devrinin sabitlenmesini bekliyorum, normale dönünce yüksek devirlere çıkmadan kullanıyorum ısınana kadar
 

Bende motor devrinin düşmesini bekliyorum öyle hareket ediyorum. Ama son zamanlarda soğuk motoru çalıştırdığımda hava kaçırma sesi gibi (tısss) ses çıkıyor bu neyden dolayı olabilir sadece sabahları soğuk motorda ilk marşta oluyor.
 
motor sıcaklığı 90'a gelse bile ki bu dolaşımdaki suyun sıcaklığı heralde, yağ 50 -55 c bandında oluyor.. ben genede yağ sıcaklığı 80-90 na gelmeden devirli kullanmıyorum. bide act motorlar düz 125' lik motorlardan daha sıcak çalışıyor sanırım: benim act'nin yağ sıcaklığı normal kullanımda bile 100 derecelere yakın çalışıyor... sizde de öylemi..
 
1.5 impression için ilk çalıştırmada 1300 devir civarı çalışıyor motor. 30 saniye sonra 1100e iniyor. Bir 30 saniye daha beklersem 900 civarına iniyor. Genelde ilk 30 saniye bekleyip devam ediyorum. 900'e inmesini beklemiyorum. Devirli ve performanslı kullanmak için yağ sıcaklığı 60-70 dereceleri görmesini bekliyorum.
 
motor sıcaklığı 90'a gelse bile ki bu dolaşımdaki suyun sıcaklığı heralde, yağ 50 -55 c bandında oluyor.. ben genede yağ sıcaklığı 80-90 na gelmeden devirli kullanmıyorum. bide act motorlar düz 125' lik motorlardan daha sıcak çalışıyor sanırım: benim act'nin yağ sıcaklığı normal kullanımda bile 100 derecelere yakın çalışıyor... sizde de öylemi..
1.5 de bu şekilde hocam dediğiniz gibi sıcak çalışıyor 100 dereceler normal.
 
1.5 de bu şekilde hocam dediğiniz gibi sıcak çalışıyor 100 dereceler normal.
125'lik te kullanmıştım. o bundan 5-10 derece daha serin.. bi süre motorda mı bi sorun var diye düşünmüştüm. turbodan , çıkıştaki ayarlı ekzantirikten ve yüksek torktan sanırım..
 
Ekli dosyayı görüntüle 78572

Benzinli araçta rolantide beklemek hiç bir şey yapmaz. Tabi yakıt uygunluğu tamsa.
Ben ilk çalıştırmada 1300 devirde çalışırken 700e kadar düşmesini bekliyorum.
Sıkıştırdıysam ve istop edeceksem 2-4 dk beklediğim anlarda oldu.
Turbo için bekliyoruz zaten. Araç ısınsın diye değilki
Soğutma konusu bir gerçek, sıkıştırdıktan sonra stop etmeden 2 3 dk beklemekte fayda var ancak ilk çalıştırmada yağlamanın yapılabilmesi için 1 dk beklemek daha eski nesil araçlar için geçerli olabilir belki, zannedersem bu etiket hyundai grubu kore araçlarda geliyordu.

Zaten yeni nesil tdi tsi lar alayı 0 20 yağ ile geliyor, ip ince yağ, motorun ve turbonun tamamına ulaşması çok kısa sürecektir görüşündeyim. Zaten yüke binmeden yağ basıncıda istenilen seviyeye gelmesi uzun zaman alabilir.

Cold starttaki rölantinin üstünde çalışma durumu tamamen katalizörü ısıtmak içindir kısacası emisyon, motorun sağlığı için yükseltmez motor devrini, saçma olurdu öyle bir durum olsaydı. Soğuk motorda neden daha fazla devir çevirerek aşınmayı arttırsınlar. Katalizör 300 derece civarlarına çıktığı zaman tam anlamıyla emisyon normlarını uyuyor. Bu yüzden motor egzoz sıcaklığını arttırmak için bir nevi kısa süreliğine gaz veriyor.

En sağlıklısı çalıştırdıktan 30sn içinde hareket etmek ve yağ sıcaklığı 70-80 ve üstünü görmeden yüklenmemek. Sıkıştırılarak kullanıldıysa da yağın 2 3 derece düşmesini -tahmini 3 4dk- beklemek en sağlıklı şekilidir.
 
Son düzenleme:
Yeni nesil turbo araçlarda, hele bir de stop startlı olanlarda, "devirli kullandıktan sonra 2-3 dakika bekleyip stop edin, yoksa turbo yağsız kalır" olayı yanlıştır. o kadar beklemeye gerek yok, 10-20 saniye yeter. Eski araçlarda motor durunca yağ hemen kartere dönüyor, yağsız kalıyor olabilir ama start stoplu araçlarda motor ve dolayısıyla yağ sirkülasyonu dursa bile yataklar yağlı kalıyor. Turbo "U" harfinin altına yerleşmiş gibi düşünün. yerçekimi ile yağın gitmesi mümkün değil. Üstelik yağlar da eskiye göre çok çok iyi.

Eğer bu böyle olmasaydı ikide bir stop start devreye girer miydi? Ne kadar spor kullansan da araç durunca motor da duruyor. Mühendislere, hele ki Alman olanlara, güvenmek lazım.
 
1.2 tsi kullanıyorum ilk çalıştırmada 1 dakika olmasa bile rölantinin 1000 devrin altına düşmesini bekliyorum 15 sn. kadar sürüyor
 
stage 3 1.6 tdi aracımda hiç beklemeden gazlıyorum. vakit nakittir. zamanımı öyle araç içinde kös kös geçirerek bekleyemem. size de beklememenizi tavsiye ederim.
 
Aracı çalıştırıyorum. Emniyet kemeri takana kadar motor P konumunda bekliyor sonra yola devam. Zaten 1-2 sefer sürmeden bekleyeyim dedim ekranda uyarı çıktı. motoru durdurun diye. Araçlar artık yeni teknoloji bu kadar üstüne titrememize gerek yok.
Not: Kontak açıp uyarıların gittikten sonra marşa basıyorum o sürede yağlamasını ve çalışması için ayarlamalarını araç kendisi yapıyor bence
 
Ekli dosyayı görüntüle 78572

Benzinli araçta rolantide beklemek hiç bir şey yapmaz. Tabi yakıt uygunluğu tamsa.
Ben ilk çalıştırmada 1300 devirde çalışırken 700e kadar düşmesini bekliyorum.
Sıkıştırdıysam ve istop edeceksem 2-4 dk beklediğim anlarda oldu.
Turbo için bekliyoruz zaten. Araç ısınsın diye değilki


Özellikle sıkıştırdıktan sonra gerekirse yolu uzatıyorum ve sakin sürüş ile aracın rüzgar alarak yolda soğumasını sağlıyorum.
Sıkıştırdım örneğin park yerine geldim 2-4 dk beklediğimde araba zaten daha zor soğuyor. Özellikle otobanda falan aracı akıtarak sürmek bence daha hızlı soğumasını sağlıyor.
Kontak kapatmadan önce de araçta alacağım varsa, eşyalarım varsa onları toparlıyorum kemeri aç vs. bi 20 sn ancak bekliyorum ben fazlası ile yettiğini düşünüyorum.
 
Aracin 2016 benzinli, 7 yila yakındır bende ve hala her sabah yaz kış demeden 1 dkka beklerim. Çok acil işim varsa devir saatinin 800lere düşmesine kadar beklerim
 

Bende daha önce 2017 Midline Plus 1.0 Tsi DSG vardı. Sıfır almıştım ve 6.5 yıl kullandım. Her çalıştırmada ve stop etmeden önce en az bir dakika bekledim. Satarken alıcı kapsamlı ekspertiz yaptırdığında motor performansı % 100 çıkmıştı. Ben beklemenin de buna bir katkısı olduğunu düşünüyorum.
 

Geri
Üst Alt