Golf 8 akü öneri

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan mj3
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi


Yakın zamanda benimde aküye ihtiyacim olabilir cocuklar geçen tepe lambasını açık bırakmış akü bitmiş birde kar altında kaldı sarj ettim ama şarjı istikrarlı yaptığını düşünmüyorum araç çalıştı sorun yok ama marş basarken 9.8 volta kadar düşüyor duran voltajida kendi kendine eksiliyor sanırım kaçak olmadığıni düşünerek akü olmek uzere olabilir

Yalniz üzerinde 80 amper agm akü var yigitakuye mail attim 2016 uretim dediler iyi gitmiş valla forumdan okuduğum kadariyla benzinde efb dizelde agm var agmler pahalı olmasi gereken efb ise efb alacam?
 
Yakın zamanda benimde aküye ihtiyacim olabilir cocuklar geçen tepe lambasını açık bırakmış akü bitmiş birde kar altında kaldı sarj ettim ama şarjı istikrarlı yaptığını düşünmüyorum araç çalıştı sorun yok ama marş basarken 9.8 volta kadar düşüyor duran voltajida kendi kendine eksiliyor sanırım kaçak olmadığıni düşünerek akü olmek uzere olabilir

Yalniz üzerinde 80 amper agm akü var yigitakuye mail attim 2016 uretim dediler iyi gitmiş valla forumdan okuduğum kadariyla benzinde efb dizelde agm var agmler pahalı olmasi gereken efb ise efb alacam?
Tepe lambası belirli bir süre sonra kendini kapatıyor diye biliyorum. 80 agm, Araç nedir ?
 
@ogzogz pardon golf 7 2014 1.2 tsi tepe lambasi düğmeli dolayısıyla kendini kapatmiyor araç bir hafta yattı bindim marş yaptım zor basti baktim lamba açık sarj ettim sarja takar takmaz full dedi uğraştım vs erken fulledim sonra fişten çekip tekrar takıyorum saatlerce dolmuyor sanırım öldü

aküyu araca taktim dün voltaj 12.4 tü biraz dolandim bugün tekrwr ölçtum 12 ye düşmüş marş basarken 10un altina düşüyor 2014 model araçta 2016 model akü napiyor onuda anlamış değilim ömrü dolduysa yenisini alacam elbet agmler pahali efb ise efb alacam
 
@ogzogz pardon golf 7 2014 1.2 tsi tepe lambasi düğmeli dolayısıyla kendini kapatmiyor araç bir hafta yattı bindim marş yaptım zor basti baktim lamba açık sarj ettim sarja takar takmaz full dedi uğraştım vs erken fulledim sonra fişten çekip tekrar takıyorum saatlerce dolmuyor sanırım öldü

aküyu araca taktim dün voltaj 12.4 tü biraz dolandim bugün tekrwr ölçtum 12 ye düşmüş marş basarken 10un altina düşüyor 2014 model araçta 2016 model akü napiyor onuda anlamış değilim ömrü dolduysa yenisini alacam elbet agmler pahali efb ise efb alacam
Akü orijinal aküsü mü? 80 amper agm görmedim Golf'lerde. Varsa görsel ekleyebilir misiniz?
 
2014 model araçta 2016 akü orjinal olamaz zaten de benim aracin orjinal aküsü 2 yilda bitmişmi o garibime gitti ayrica akünun kılıfi felan yoktu kötü duruyordu çünki orjinalden büyük takinca belliki kılıf olmamış atmışlar ben kılıf alip taktim
80 diye biliyordum 70 mis pardon kafa 800 e gitti sanırım 2016 üretimmis 8 9 sene iyi gitmiş daha da giderdi sanırım ölüp ölmediği de belli değil
 

Ekli dosyalar

  • 1000029627.jpg
    1000029627.jpg
    150.1 KB · Görüntüleme: 10
2014 model araçta 2016 akü orjinal olamaz zaten de benim aracin orjinal aküsü 2 yilda bitmişmi o garibime gitti ayrica akünun kılıfi felan yoktu kötü duruyordu çünki orjinalden büyük takinca belliki kılıf olmamış atmışlar ben kılıf alip taktim
80 diye biliyordum 70 mis pardon kafa 800 e gitti sanırım 2016 üretimmis 8 9 sene iyi gitmiş daha da giderdi sanırım ölüp ölmediği de belli değil
Şimdi anlaşıldı.

Eldeki verileri ne kadar doğru verirseniz sonuca daha kolay ulaşırsınız.

Yine 70 ah agm tercih edebilirsiniz. Marka farketmez. Efb seçecek olursanız da akü tanıtma işlemi yaptırınız. Teknolojisi agm seçilmiş olduğunu düşünürsek efb olarak değişmesi gerekir.
 
@ogzogz pardon golf 7 2014 1.2 tsi tepe lambasi düğmeli dolayısıyla kendini kapatmiyor araç bir hafta yattı bindim marş yaptım zor basti baktim lamba açık sarj ettim sarja takar takmaz full dedi uğraştım vs erken fulledim sonra fişten çekip tekrar takıyorum saatlerce dolmuyor sanırım öldü

aküyu araca taktim dün voltaj 12.4 tü biraz dolandim bugün tekrwr ölçtum 12 ye düşmüş marş basarken 10un altina düşüyor 2014 model araçta 2016 model akü napiyor onuda anlamış değilim ömrü dolduysa yenisini alacam elbet agmler pahali efb ise efb alacam
Tepe lambası (normal şartlarda) tepe lambasını sürekli açık olacak şekilde açtığımızda aracı kitleyin —>hemen veya kısa süre sonra kendini kapatır,

Aksi durum varsa araçta bir sorun var demektir..!! Geçmişte bilinmeyen bir zaman araca yapılan bir hatalı kodlama neticesinde bu ayar (yanlışlıkla) değiştirilmiş olabilir,

Diğer olasılık; tepe lambası açıkken aracı kitlediniz ertesi gün aracıın kapıları açıp motoru çalıltırdığınızda tepe lambasının açık olduğunu zannettiniz, Ama aslında siz aracı bir gün önce tepe lambası açık şekilde aracı kitlediğinizde araç tepe lambasını kapattı ve ertesi gün araca bindiğinizde tepe lambasının açık olduğunu fark ettiniz ama tepe lambasının tuşu basılı olduğu için aslında aradan geçen zamanda lamba kapalıydı ama tuş basılı olduğu için siz araca bindiğinizde lambayı tekrardan açtı,

Aksi olunsuz bşr durumda zaten aküyü 1 günde bitirir.,

Araç TSI motora sahip ise fabrikadan EFB akü takılı olarak gelir,

Yalnızca TDI araçlar AGM akü ile geliyordu, Ancak maliyeti düşürmek adına artık TDI araçlarda da EFB akü ile gelmektedir.,

Yani aracınız TSI motor ise EFB akü alabilirsiniz ama eski sahibi gibi AGM akü alırsanız, akünün araca kodlaması yapılarak kodlama aşamasında AGM tip akü seçilmelidir,

Ayrıca TSI motorlu araçlar fabrikandan genelde 59-60 Ah akü ile gelir, TSI motorlu Golf’ler istisnai durumlarda nadir olarak 70 Ah akü ile gelir, yani akü almadan önce yetkili servis yedek parça bölümü ile görüşerek aracınızın akü kapasitesi kaç Ah olduğunu öğrenmeniz yararınıza olur,

Bu sayede (fabrikasyon akünün Ah kapasitesini öğrenerek) eğer araç 59-60 Ah gibi kapasitesi var ise 70 Ah akü almanıza gerek olmayacak, ve bu da size akü alırken daha az ücret cebinizden çıkmış olur.
 
@forzaGilles tepe lambasini açık birakip deneme yapacağım eğer yinede kapatiyorsa demekki akü ölmüş derdimiz anlaşılir ben düğme ile açılıp kapandığı için kapanmaz diye düşünmüştüm deneyip yazarim asil öğrenmek istediğim orjinali efb akü mu onu da öğrenmiş oldum agm almak isterim ama fiyatlari biraz tuzlu o yuzden soruyorum ya zaten teşekkür ederim efb mantıklı gelirse efb alacam
 
@forzaGilles tepe lambasini açık birakip deneme yapacağım eğer yinede kapatiyorsa demekki akü ölmüş derdimiz anlaşılir ben düğme ile açılıp kapandığı için kapanmaz diye düşünmüştüm deneyip yazarim asil öğrenmek istediğim orjinali efb akü mu onu da öğrenmiş oldum agm almak isterim ama fiyatlari biraz tuzlu o yuzden soruyorum ya zaten teşekkür ederim efb mantıklı gelirse efb alacam
Aracınız TSI motor ise fabrikafan EFB akü ile gelmektedir, %100 kesin bilgi :)

Siz bence esas aracın fabrikasyon aküsünün 59-60 Ah mı (%90 ihtimalle 59 Ah ‘tır) yoksa 70 Ah mı yetkili servis yedek parça ile görüşerek öğrenmeniz,

dikkat; yedek parça bölüm ike görüşürken orjünal akünün (eco seri olmayan akünün) Ah değerini sorunuz, Çünkü eco seri akünün Ah değeri farklılık gösterebilir, buradaki amaç fabrikanın taktığı akünün Ah kapasitesini öğrenmek.

Akünün (Ah değerine göre) fiyat değişceği için dışardan akü alma aşamasında sizin cebinizden çıkacak maliyeti etkiliyecektir. Eğer fabrikasyon akü 59 Ah ise boşu boşuna 70 Ah aküye fazla para vermenize gerek olmayacak.
 
@forzaGilles aynen söylediğiniz gibi tepe lambasını açık bıraktım kapıyı kapatinca sönmüyor ama araci kilitleyince sönüyor derdimiz bu değilmiş çocuklarında günahını aldim

Araca hergün bakıyorum voltaj git gide azalıyor ihtimal vermesem de kaçak olabilir mi diye ölçü aletiyle baktim internetten araştırmalarima göre 0.02 amper gibi sorun yok uyku moduna geçsin diye biraz bekledim 0.2 amperden aşağı düşmüyor elektrik çeken bişey var bu araçta bu değer normalmi bilemem ama bence fazla hergün aracı çalıştırdıgim icin sorun yok ama birkac gün yatsa marş basmaz

onu bugün tekrar kontrol edecem yakin zamanda ki yaptığım değişiklik aux bluetooth taktim arac kapaliyken cakmaklik kapansada nolur nolmaz diye takılı bırakmıyorum sadece aux takılı ordan da elektrik cekmez diye düşünüyorum aksam deneyecem baktim olmuyor sanayiye giderim artık
 
Bugün mutlu bayiine gittim akü bitiyor bi bakarmisiniz dedim kaputu kaldırdi bu aküyu niye aldin efb olmasi lazim dedi önceki sahibi almıştır dedim ölçtü çokta kötü olmadığıni söyledi ama bir kaç gün yatsın bitiyor dedim kaçak olabilir mi 0.2 amper çekiyor dedim uykuya girincemi ölçüyon dedi 1dk içinde düşüyor öyle kaliyor dedim 45 dk beklemen lazim anca uykuya dalar dedi ölçü aletini bağladık 45 dk bekledik 0 a düştü o zaman kaçak yok aküden dedik

70 amper Mutlu 4200 varta 4600 müş varta efb taktik kodlamasini söyledim eksi kutup başındaki bir parça var o kodlamasiymis onu söküp takinca tanır o dediler bilgisayardan tanıtıyorlar dedim gerek yok araç tanir zaten dedi tm dedim öyle kaldı
 
Bugün mutlu bayiine gittim akü bitiyor bi bakarmisiniz dedim kaputu kaldırdi bu aküyu niye aldin efb olmasi lazim dedi önceki sahibi almıştır dedim ölçtü çokta kötü olmadığıni söyledi ama bir kaç gün yatsın bitiyor dedim kaçak olabilir mi 0.2 amper çekiyor dedim uykuya girincemi ölçüyon dedi 1dk içinde düşüyor öyle kaliyor dedim 45 dk beklemen lazim anca uykuya dalar dedi ölçü aletini bağladık 45 dk bekledik 0 a düştü o zaman kaçak yok aküden dedik

70 amper Mutlu 4200 varta 4600 müş varta efb taktik kodlamasini söyledim eksi kutup başındaki bir parça var o kodlamasiymis onu söküp takinca tanır o dediler bilgisayardan tanıtıyorlar dedim gerek yok araç tanir zaten dedi tm dedim öyle kaldı
Akücü diyor ki; bu aküyü niye aldın?(daha önceki akü agm 70ah)

Sonra efb 70ah akü takıyor ve akücü diyor ki araç aküyü tanır..

Eğer daha önce efb olan aküye agm takılınca agm olarak tanıtılmış ise, şimdi efb takıldığını düşünürsek acaba araba ile akü tanışacak mı?
 
Varta efb 4600 iken

Mutlu efb tercih edebilmek icin fiyatının 4200 değil 3300-3400 falan olması lazım

Artık yerli ve milli olmadığına göre koşup almaya da gerek yok zaten .

 

@ogzogz agm uygun değil tam sarj edemez bunu vs dedi soc %80di hep belkide ondandir bunu deneyecem bakalim %100 olacak mi merak ettim

ben kodlama yapılması lazim dedim yapariz dedi bende bayagi bilgili onuda hallediyor sanırım dedim firma sahibi gitmişti elemana söyledim kodladim abi zaten dedi eksi soketteki demir parçasını gösterdi bu kodluyor abi zaten söküp 7sn bekledim taktim felan dedi firma sahibine de söyledim ne kodlu bilmiyorum araçta dedim o kendisi kodluyor dedi bundan bahsetmiyorum hani akünun amperi kaç ne kadar sarj edecek hangi akü takılı bilgisayardan tanitiyorlar dedim araç kendi tanir zaten onlara gerek yok dedi bakalim bi ara götürür bir dükkana sorarim bilen varsa tanıtiriz

@Savatage kimse kızmasın ama yerli diye bir ürün almıyorum açıkçası yerli olan ürünlerden hiç bir zaman hayır görmedim bundan sonra yerli almam dedim bir üründe türk malı mi yazıyor uzak duruyorum akulerde bu durum geçerli degil diye düşünüyorum mutlu akü de kaliteli diyerek gittim vartayi görünce de fiyat farki cok az olunca varta aldım
 

Geri
Üst