Yazılım yapılacak araçlarda özellikle dizelde çok şeye dikkat edilmesi gerekiyor. Özellikle şehir içi dur kalktan canı çıkmış çok ciddi sayıda araç var.. 100/150bine gelmiş araçların genelinde görülen sıkıntılar..
1.Enjektörler soğukta/sıcakta sakırdama yapıyorsa. (Bakımını geciktirirseniz verimsiz / fazla yakacak tüm sistemi tıkayacaktır.)
2.Kurumlanma Youtb videolara bakarsanız özellikle manifolt soğutucu ve egr dpf genelinde aşırı dolmuş oluyor.
3.Zamanında değişmeyen antifriz soğutma sıvısı ( Yağ kadar önemli bu sıvıya dikkat eden nadir görürsünüz.)
Motorun iç kanalları, Radyatörler, Metal borular kısacası sıvının gezdiği tüm hat çürüyerek korozyon yapacaktır.
4.Manuel araçlarda debriyaj 150/200 bin kadar gider. bu km ye gelmiş araçlarda ciddi kaçırmalar olur. Özellikle 120 bin üstü araçlarda mutlaka debriyaj değiştirilmesi gerekiyor. (istenilen performansı almak açısından önemli.)
5.Soft stage 1 yapacaklar için.. Clha motor serisinde turbo mil kesebiliyor. Turbo sağlığına bakmak şart.. (150/200 bindeki aracın turbosundan çokta bir şey beklememek lazım 10.yılına gelmiş ve geçmiş araç sonuçta ...
Özellikle dpf çok dolu olursa istenilen hava akımı iyi olmayacağından turboyu çok daha fazla zorlayacaktır.
Daha sayacak çok şeyler var, Düşük km yeni araçlarda tolerans var, yaşlanmış rutin bakımdan fazlası yapılmamış araçlarda memnun kalacağınızı çok düşünmüyorum..
Yapanların geneli büyük turbo düz boru egr dpf iptal.. Enjektörler bakım yaparak biniyorlar onu da tavsiye etmeyiz çevre emisyon kuralları ..
Yazılımla riske girmek yerine aksatılmış ne varsa sıvı + mekanik parçalar+ Full kurum temizliği yaparak aracın ömrüne ömür katmış olursunuz.