Vag grubu dsg güçlendirilmiş tüp sonrası vites geçişleri bozulması çözümü

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan UBC53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Aşırı trafikte çek " S " moduna tamamdır arabanın dna si ile oynamak bilmiyorum 😀
hocam s modda bi işe yaramıyor 2. viteste kalkmaya devam ediyor asıl sorun kalkışta değil biraz hızlanıp 4-12 kmh hızlara düştüğünde tekrar 2 yle kalkmasında arabanın zorlandığını hissediyorsunuz yarım debriyaj yapıyor manuele veya s moda çekmekle uğraşmak istemiyorum otomatik dediğin d ye attın mı kalıcak orda
 

Aracın s moduda d moduda hemen hemen pedal konumunun %40 seviyesine kadar aynı işler ama eğer gaza yüklenirseniz s modu oranlarının farkı o zaman belli olur. Temelde gaz pedalı/kmh denklemi var arkaplanda.
 
Aracın s moduda d moduda hemen hemen pedal konumunun %40 seviyesine kadar aynı işler ama eğer gaza yüklenirseniz s modu oranlarının farkı o zaman belli olur. Temelde gaz pedalı/kmh denklemi var arkaplanda.
normal yazılımında zaten 0 dan kalkış yaptığımda gaza biraz fazla bastığımda 11-12 gibi 2 ye atıyordu zaten benim sorunum düşüşlerde 2. vitesle devam etmesiydi hadi bunu manuele çekip hallettik diyelim de yüksek viteslerdeki kararsızlık inatla vites düşürmeme yürüme sorunları vs onların çözümü olmuyordu mecburen yazılım yaptırdım normalde arabanın yazılımıyla oynama taraftarı değilim ama arabanın durumu ortada spora aldığımda bu sefer 3 bin devirde vites değişimi yapıyordu d ye aldığımda 1600-1800 devirde hemen değiştiriyordu ben bunun ortasını istediğim için yazılım yaptırdım d modunda tam istediğim ayara geldi şu an 2200-2000 gibi vites değişimi yapıyor
 
@UBC53 bende tüp değişimi sonrası aynılarını yaşadım. Kavrama volant değiştim ama halen araba üst devirlerde inatla gitmeye çalışıyor ve arabayı boğuyor.gazi çok veriyorum buseferde 2 vites birden düşüp tekrar 1 vites yükseltiyor galiba sizle aynı sorunu yaşıyorum hocam. Siz yaptırdıktan sonra durum ne oldu. Hangi vites olursa olsun 2000 devire gelince mi yükseltiyor artık vitesi ?
 
@UBC53 bende tüp değişimi sonrası aynılarını yaşadım. Kavrama volant değiştim ama halen araba üst devirlerde inatla gitmeye çalışıyor ve arabayı boğuyor.gazi çok veriyorum buseferde 2 vites birden düşüp tekrar 1 vites yükseltiyor galiba sizle aynı sorunu yaşıyorum hocam. Siz yaptırdıktan sonra durum ne oldu. Hangi vites olursa olsun 2000 devire gelince mi yükseltiyor artık vitesi ?
yazılımdan sonra bu sorun %98 çözüldü hocam şu an hangi viteste gitmesi gerekiyorsa o viteste gidiyor gaza basışınıza yokuş tırmanma veya inme durumuna göre kendini ayarlıyor eskisi gibi. bu güçlendirilmiş tüp mevzusu çok kafamı karıştırıyor normalde hiç bulaşmazdım böyle şeylere ilk vag grubu aracım olduğu için acemiliğime geldi biraz. asıl amacım bakım amaçlı şanzıman yağını değiştirip daha sağlıklı binmekti sosyal medya ustaları sağolsun yok bu tüpü takmak altın kural vs vs dediler dedim iyi bişey herhalde takmaz olaydım
 
yazılımdan sonra bu sorun %98 çözüldü hocam şu an hangi viteste gitmesi gerekiyorsa o viteste gidiyor gaza basışınıza yokuş tırmanma veya inme durumuna göre kendini ayarlıyor eskisi gibi. bu güçlendirilmiş tüp mevzusu çok kafamı karıştırıyor normalde hiç bulaşmazdım böyle şeylere ilk vag grubu aracım olduğu için acemiliğime geldi biraz. asıl amacım bakım amaçlı şanzıman yağını değiştirip daha sağlıklı binmekti sosyal medya ustaları sağolsun yok bu tüpü takmak altın kural vs vs dediler dedim iyi bişey herhalde takmaz olaydım
Şuanda da sizinle aynı durumdayım hocam bende bulaşmazdım. Bende bakım amaçlı yağ değiştirmeye gittim değiştirdiler o gün bu gündür eski konforuma ulaşamadım bir türlü. Bende 1 2 vites optimizasyon yazilimi var zaten bu size yaptıkları bundan farklı birşey mi hocam ?
 
Herkese merhaba iyi forumlar...

2015 model dizel dsg golf 7 araca sahibim bu aracıma 7 ay önce güçlendirilmiş tüp yapıldı ardından temel ayar yaptılar...

temel ayar özellikle dizel araçlarda yapıldığında,(kavrama veya kart değişimi harici) aracın vites geçişleri çok berbat bi hal almakta ve şanzımanda aptallaşma meydana gelmekte

kavramanız sağlam olsa bile bu işlem aracınızın kavrama ayarlarını komple bozmakta bende bu kurbanlar arasındayım 7 aydır işkence çekmekteydim taa ki düne kadar

Toucan vag diye bir yer keşfettim dsg ye optimizasyon yapıyorlar hazır dosya atmıyorlar sizin şikayetlerinize göre özel ayarlar yapıyorlar.

açıkcası hiç ihtimal vermedim düzelmesine 81 ilde sizi ustalara yönlendirip online olarak bilgisayara bağlanıp yapıyorlar ben vites geçişlerindeki aptallaşmayı ve tüm şikayetlerimi anlattım.

kendi aracımda özellikle geç doldurma gaza bastığım halde yüksek viteste boğularak gitmeye çalışma sorunu vardı bildiğiniz arabayı satma raddesine geldim. yazılım araca yüklendi teste çıktık her şey düzelmiş vitesler tak diye geçiyor geç doldurma şikayetim gitmiş özellikle gaza bastığımda artık vites küçültüp hızlanabiliyorum dsg ile alakalı tüm sorunlarımı kavrama değiştirmeden çözmüş oldum.

yaklaşık 7 aydır bu sorunuma çözüm aramış biri olarak benim gibi bu iş bilmez ustaların kurbanı olan veya olacak arkadaşlar için bunu paylaşıyorum herhangibir reklam değildir başka insanların faydalanması adına paylaşıyorum.

adamlarla yüz yüze görüşmememe rağmen çok ilgilendiler sürekli arayıp abi memnun musun sorunların çözüldümü diye sordular sağolsunlar. ayriyetten 1 den 2 ye, 2 den 1 e düşme hızlarınıda ayarladılar bunu hazır dosya atıp yapan chiptunnigciler var onlar arabayı belli bi hıza şartlayıp yapıyor bu adamların yaptığı yazılımda araba o anki ihtiyaca göre ayarlıyor 2. viteside kullanmış oluyoruz arabada bi konforsuzluk olmuyor

benim asıl sorunum yüksek viteslerdeki kararsızlık aptallaşma idi. bu sorun tüp değişimi sonrası temel ayar yaptıkları için oldu. güçlendirilmiş tüp taktırıcak olan arkadaşlara söylüyorum asla temel ayar yapmalarına izin vermeyin! az daha kavrama değiştiriyordum bu sorun için bilgisayara bağlandığında hiç bir sorun olmadığı ortaya çıktı en ufak arıza dahi yok kavramayla alakalı oysa ki bana kavraman bitik demişti o ustacık...


buraya kadar zaman ayırıp okuyan herkese teşekkür ederim ben sıkıntı yaşadım siz yaşamayın diye paylaşıyorum bu yazıyı fiyat vesaire sormayın google a toucan vag yazarsanız numaraları youtube instagram hesapları zaten çıkıyor whatsaptan ulaşın instagramları yoğun oluyor geç görüyorlar o yüzden
Tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler. Biliyorsanız diye başka iki sorum olacak dsg ile alakalı. @GolfTutkulu hocam eğer siz de biliyorsanız diye size de sormak istiyorum. (Yanlış yere yazıyorsam veya başka konu varsa bilgilendirebilirsiniz)

1- Bu dsg’nin sürücünün sürüş dinamiğine göre şekillendiğini ve bunu resetlemenin yolu olduğunu duyup bir reels videosuna denk gelmiştim ama hatırlamıyorum. Bu konudaki bilgileriniz nedir?

2- Ben de dsg sürücüsüyüm ve 4-5 km hızda vitesim 1’den 2’ye geçiyor. Sıkışık trafikte araba 2ye geçer geçmez durmak gerekiyor ve sanki zorlandığını hissediyorum. Bir değişik geliyor yani araba. Bunun torku yüksek vites dişlisinden beni ihtiyaç öncesinde daha düşük bir dişliye geçirerek konforumu artırmak için yapıldığını düşünüyorum fakat bazen sorun oluyor. Rampada falan 1’i dolduruyor şanzımanda sorun yok. Siz de buna benzer bir deneyim yaşadınız mı? Bazıları 2. vitesi yazılımla geciktiriyorlar falan.

Şimdiden teşekkürler.
 
Tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler. Biliyorsanız diye başka iki sorum olacak dsg ile alakalı. @GolfTutkulu hocam eğer siz de biliyorsanız diye size de sormak istiyorum. (Yanlış yere yazıyorsam veya başka konu varsa bilgilendirebilirsiniz)

1- Bu dsg’nin sürücünün sürüş dinamiğine göre şekillendiğini ve bunu resetlemenin yolu olduğunu duyup bir reels videosuna denk gelmiştim ama hatırlamıyorum. Bu konudaki bilgileriniz nedir?

2- Ben de dsg sürücüsüyüm ve 4-5 km hızda vitesim 1’den 2’ye geçiyor. Sıkışık trafikte araba 2ye geçer geçmez durmak gerekiyor ve sanki zorlandığını hissediyorum. Bir değişik geliyor yani araba. Bunun torku yüksek vites dişlisinden beni ihtiyaç öncesinde daha düşük bir dişliye geçirerek konforumu artırmak için yapıldığını düşünüyorum fakat bazen sorun oluyor. Rampada falan 1’i dolduruyor şanzımanda sorun yok. Siz de buna benzer bir deneyim yaşadınız mı? Bazıları 2. vitesi yazılımla geciktiriyorlar falan.

Şimdiden teşekkürler.
Dsg deneyimim olmadığı için hakkında bildiklerim bu forumdan okuduklarım sadece.
O yüzden bu konuda doğru fikir verebilecek son kişiyim 😊

1. O videoyu ben de görmüştüm, işe yarar mı denemek lazım. Bilen yazan vardır illaki burada da.

2. Okuduklarımdan anladığım kadarıyla çoğu kişi bu sorunu manuel modda kullanarak çözmeye çalışıyor.
 
Şuanda da sizinle aynı durumdayım hocam bende bulaşmazdım. Bende bakım amaçlı yağ değiştirmeye gittim değiştirdiler o gün bu gündür eski konforuma ulaşamadım bir türlü. Bende 1 2 vites optimizasyon yazilimi var zaten bu size yaptıkları bundan farklı birşey mi hocam ?
farklı hocam bu yazılımı size özel yazıyorlar şikayetlerinize göre
 
Tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler. Biliyorsanız diye başka iki sorum olacak dsg ile alakalı. @GolfTutkulu hocam eğer siz de biliyorsanız diye size de sormak istiyorum. (Yanlış yere yazıyorsam veya başka konu varsa bilgilendirebilirsiniz)

1- Bu dsg’nin sürücünün sürüş dinamiğine göre şekillendiğini ve bunu resetlemenin yolu olduğunu duyup bir reels videosuna denk gelmiştim ama hatırlamıyorum. Bu konudaki bilgileriniz nedir?

2- Ben de dsg sürücüsüyüm ve 4-5 km hızda vitesim 1’den 2’ye geçiyor. Sıkışık trafikte araba 2ye geçer geçmez durmak gerekiyor ve sanki zorlandığını hissediyorum. Bir değişik geliyor yani araba. Bunun torku yüksek vites dişlisinden beni ihtiyaç öncesinde daha düşük bir dişliye geçirerek konforumu artırmak için yapıldığını düşünüyorum fakat bazen sorun oluyor. Rampada falan 1’i dolduruyor şanzımanda sorun yok. Siz de buna benzer bir deneyim yaşadınız mı? Bazıları 2. vitesi yazılımla geciktiriyorlar falan.

Şimdiden teşekkürler.
hocam resetleme dediğiniz olayın her türlüsünü denedim nafile işe yaramıyor

dur kalkta 2. vitesle kalkması kavramaya aşırı yük bindiren bir şey volkswagen neden inatla düzeltmiyor anlamıyorum dsg optimizasyonu ile çözebilirsiniz hazır dosya atan yerlerden uzak durun onlar araç konforunu düşürüyor baya benim yaptırdığım yer arabanın ihtiyacına göre vites seçiyor hani atıyorum 14 km hıza geldiğinde 2 . vitese atıcaksın 11 kmh ye düştüğünde 1 e çekiceksin diye şartlamıyor arabayı o anki yokuşa göre gaza basışınıza göre ayarlıyor konfor kaybı sıfır kavrama ömrü oldukça uzuyor bu sayede. başlıkta belirttiğim tüm sorunlarım çözüldü benim.
 
Dsg deneyimim olmadığı için hakkında bildiklerim bu forumdan okuduklarım sadece.
O yüzden bu konuda doğru fikir verebilecek son kişiyim 😊

1. O videoyu ben de görmüştüm, işe yarar mı denemek lazım. Bilen yazan vardır illaki burada da.

2. Okuduklarımdan anladığım kadarıyla çoğu kişi bu sorunu manuel modda kullanarak çözmeye çalışıyor.
Hocam manuelde kullanacaksak neden otomatik araç aldık gider manuel cam tavanlısını alırdım diğer firmalarda bu sorun yok vag grubu neden inatla bu sorunu çözmüyor anlamıyorum. benimde ilk vag grubu arabam bilseydim bu kadar sorunlu manuelini alırdım
 
Hocam manuelde kullanacaksak neden otomatik araç aldık gider manuel cam tavanlısını alırdım diğer firmalarda bu sorun yok vag grubu neden inatla bu sorunu çözmüyor anlamıyorum. benimde ilk vag grubu arabam bilseydim bu kadar sorunlu manuelini alırdım
Doğrudur hocam.

Bilmediğim için şunu sormak istiyorum;
Araç D konumunda hareket ediyor iken direksiyon arkasındaki kulakçığa dokunarak vites düşürüp artırılabiliyor mu dsg de?
Yani vitesi M ye almadan...
Yoksa vites kulakçığının çalışması için illa ki M konumuna almak şart mı?

Bu durum mk7-7.5 ve mk8-8.5 da farklı mı aynı mı ?
 
Doğrudur hocam.

Bilmediğim için şunu sormak istiyorum;
Araç D konumunda hareket ediyor iken direksiyon arkasındaki kulakçığa dokunarak vites düşürüp artırılabiliyor mu dsg de?
Yani vitesi M ye almadan...
Yoksa vites kulakçığının çalışması için illa ki M konumuna almak şart mı?

Bu durum mk7-7.5 ve mk8-8.5 da farklı mı aynı mı ?
M konumuna almanıza gerek yok D de iken artırıp düşürebilirsiniz bir süre sonra yine otomatik D moduna geçer ayrıca + ya basılı tutarsanızda D moduna geçer
 
M konumuna almanıza gerek yok D de iken artırıp düşürebilirsiniz bir süre sonra yine otomatik D moduna geçer ayrıca + ya basılı tutarsanızda D moduna geçer
O zaman araç düşük hızda 2. viteste ısrar ederse sol kulakçığı çekip 1. vitese düşürünce sorun kalmayacak
 

Güçlendirilmiş tüpe geçtikden bi süre sonra dsg rahatsız edici bir şekilde çalışmaya başladı. vites geçişlerinde denge yok, hızlanmalarda vitesi küçültüp çok sert tepkiler.Dsg nin konforu gitmişti. Geçen hafta şehirler arası yolda 70 km yol yaptım, sürekli manuelde yolun şartına göre 2500-3000 devirli kullandım.Şuanda aracın vites geçişleri harika oldu. dsg nin çalışması konforlu, sarsıntısız oldu.
 

Geri
Üst