Öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim
@forzaGilles hocam, çok sağolun. Bı konunun aracını sevenler için bukadar zor olacağını bilmezdim.
Aracıma gelince Golf 7, 1.4 tsi, 125 ps, turbo benzinli, 200 nm tork, motor kodu CZCA, modeli 2016 ancak trafiğe çıkış tarihi 02.01.2017. (İsterseniz motor ve şase no iletebilirim)
-Verdiğiniz bilgilere dayanarak, top tec 4200 5w 30 alabilir miyim sizce yoksa risk almayalım castrol edge 5w30 LL mi koyalım dersiniz? (ön panjurun iç kısmına fabrika çıkışında bu etiketi yapıştırmışlar)
-formen motors ve görüştüğüm bir şanzımancı şanzımanın dişli bölümü için motul DCTF istedi (2 litre). Mekatronik bölümü için 1 litre swag almıştım.
LM TopTec 4200 5W-30 ve Castrol Edge LL 5W-30 her iki yağ da aracınıza uyumludur, her iki yağın da VW504.00 onayı vardır,
Motor kısmında yapıştırılan Castrol etiketini fabrika değil VW ‘nin Türkiye Distribütörü olan Doğuş Oto yapıltırmıştır,
Araç üreticileri ve Distribütör şirketler bugün A marka yağ üreticisiyle çalışırlar, yarın B marka yağ üreticisiyle çalışırlar bu tamamen ticari bir anlaşmadır, Misal VW/Audi grubu uzun süre Castrol ile yağ ortaklığı yaptı, Castrol ile olan ortaklığı bittince üzerinde kendi adının yazdığı yağ kullanmaya başladı, ancak elbette VW yağ üreticisi olmadığı için bu yağları Shell ‘e ürettiyor,
Motor yağı olarak öncelikle X,Y,Z markadan önce yağın üretici onayı olup-olmadığına bakınız, Castrol, Liqui Moly, Motul vs.. bu yağlar arasında kalite olarak siyah ile beyaz kadar fark yoktur, Olsa bile bunu son kullanıcıların fark etmesi çok zordur,
Castrol motor yağları uzun süredir Bursa/Gemlik’te üretiliyor, Castrol ‘ün sahibi olan BP petrol Türkiyeden çekildi, motor yapları ne olacak belli değil,
Çok uzun süre boyunca Castrol ‘ün (premium yağı) olan Edge Professional serisi yağlarını kullanmış biri olarak, benim tercihim Castrol olmazdı, Benim tavsiyemi soruyorsanız Liqui Moly veya Mobil 1 öneririm,
Valla o dediğiniz formen motor denilen yer bakım fiyatı olarak yetkili servis tarifesi uyguyan bir yer, hatta bazı onarım fiyatları için yetkili servisten bile pahalı fiyat çekiyor, ben o dükkanın önünden geçmem,
Daha önce de dediğim gibi şanzıman yağı değişimi riskleri de beraberinde getirir, ben şanzıman yağı değişimi yapıcak olsam fabrikanın kullandığı yetkili serviste satılan orjinal şanzıman yağı kullanırdım, onun haricinde başka marka bir yağ kullanmazdım,
Alternatif olarak orjinal yağa en yakın sayılabilecek Liqui Moly MTF 5100 75W kullanılabilir, Aracınızın şanzıman yağı kapasitesi 2 Litre değildir, kapasitesi 1,7 - 1,9 Litre arasındadır, ve değişim yapılırken uyumması gereken baxı kurallar vardır, Öyle motor yağı gibi eskisini boşalttım yenisi koydum gibi olmuyor,
Motor yağı değişimi yapmadan önce mutlaka yetkili servisten yedek parça bölümğnden karter tapası ve tapa pulu temin ediniz, karter tapası ve tapa pulunu dılardan almaya gerek yoktur, yetkili serviste fiyat daha ucuza gelir veya aynı rakama gelir, bu sebebten dışardan almaya gerek yoktur,
Önemli not: yeni karter tapası takılırken kesinlikle yeni karter tapasına (teflon bant sarmalarına) müsade etmeyiniz, aynı şekilde sıvı conta sürmelerine müsade etmeyiniz. Bu kısa-orta vadede size ciddi onarım maliyetleri olarak geri döner, karter tapası sıkılırken aşırı fazla sıktıkları için yalama yapıyorlar, karter tapası cır-cır anahtar ile sıkılmaması gerekir, tork anahtarı ile 30Nm değerde sıkılması gerekir, basit bir vidayı öküz gibi fazla sıkmaya gerek yoktur, aşırı fazla sıktıkları için karterdeki vida yivleri yalama oluyor,
Sonra da işi kurtarmak için daha da tehlikeli bir işlem olan (helicoil) yeni yiv/diş açma yoluna gidiyorlar, karterin içi helicoil yeni yiv/diş açılmasından metal parçaları doluyor, bu bir motor için yapılacak en kötü şeydir, İlk başta tork anahtarı ile tapayı sıksaydı böyle bişey yaşanmıyacaktı, tabii yeni karter tabası pahalı olduğundan Türk usülü işi kotarmaya çalışoyorlar dikkat..!!