Golf 7 1.4tsi en uyumlu yağ hangisi


Mustafa_0332

Yeni Üye
Katılım
14 Kas 2024
Mesajlar
23
Tepkime puanı
3
Konum
Mersin
İsim
Mustafa
Araç
Golf 7
Selamlar yaklaşık 1 ay önce golf 1.4tsi bi araç aldım araca 20 gün önce yağ bakımı yaptırdım motul tam sentetik 5.30 yağ kullandım yaklaşık 700 km sonra yağ seviyesi kontrol ikazı verdi sonrasında gidip 1 litre castrol yağ koydurdum yani o kadar eksikmiş.şuan 150 km oldu seviye tam şimdi bu koyduğum 1 litre yağın zararı olurmu.Ve ben bu yağı boşalttırıp castrol edge veya lıque moly kullanmak istiyorum hangisini önerirsiniz en uyumlu en zararsız …
 

Liqui Moly Top Tec 4200 LongLife III 5W-30

Bu yapın VW için onay kodu:
VW 504.00 / 507.00

Piyasada şuan marka fark etmeksizin çok fazla sahte yağ mevcut, bu sebebten alacağınız yerin güvenilir bir satıcı olmasına çok dikkat ediniz, 300-500 lira ucuz satan yerler ya tarihi eski yağ satıyorlardır yada sahte yağ satma olasılığı yüksek olan satıcılardır,

Egemot Otomotiv (Liqui Moly Türkiye Resmi Distribütörü); https://shop.egemot.com.tr/
Evet burdan almayı düşünüyorum.aslında benim aracımda koyulan motul yağın sahte olabileceğini düşünüyorum o yüzden değiştirmek istiyorum
 
Upvote 0

Liqui Moly Top Tec 4200 LongLife III 5W-30

Bu yapın VW için onay kodu:
VW 504.00 / 507.00

Piyasada şuan marka fark etmeksizin çok fazla sahte yağ mevcut, bu sebebten alacağınız yerin güvenilir bir satıcı olmasına çok dikkat ediniz, 300-500 lira ucuz satan yerler ya tarihi eski yağ satıyorlardır yada sahte yağ satma olasılığı yüksek olan satıcılardır,

Egemot Otomotiv (Liqui Moly Türkiye Resmi Distribütörü); https://shop.egemot.com.tr/

Hocam liqui moly resmi sitesinde 502 00 için tavsiye edildiği yazıyor. Açıkçası onaylı olmayıp tavsiye ediliyor olarak belirtilmiş olması benim gibi kıl birini tedirgin etmedi değil ama daha iyi bir öneri bulamadım. Bu konuda düşünceniz nedir? @forzaGilles

1733229209447.png
 
Upvote 0
Hocam liqui moly resmi sitesinde 502 00 için tavsiye edildiği yazıyor. Açıkçası onaylı olmayıp tavsiye ediliyor olarak belirtilmiş olması benim gibi kıl birini tedirgin etmedi değil ama daha iyi bir öneri bulamadım. Bu konuda düşünceniz nedir? @forzaGilles

Ekli dosyayı görüntüle 80107
Yanlış yere bakıyorsunuz, baktığımız sayfayı biraz yukarı kaydırınız, orada VW 504.00 / 507.00 onayı olduğunu göreceksiniz.

Resmi web sitesi ürün bilgi dökümanı;
https://pim.liqui-moly.de/pdf/en_GB/liqui/100/P000323
 
Upvote 0
Yanlış yere bakıyorsunuz, baktığımız sayfayı biraz yukarı kaydırınız, orada VW 504.00 / 507.00 onayı olduğunu göreceksiniz.

Resmi web sitesi ürün bilgi dökümanı;
https://pim.liqui-moly.de/pdf/en_GB/liqui/100/P000323

Onay ve öneri olarak 2 bölüm yayınlamış. 502 00 onaylı değil ama önerilenler arasında. Araştırmaktan beynim yandı da yanlış mı anlıyorum acaba? :) Ayrıca 502 00 onaylı motor yağı ve dsg DQ200 için dişli bölümü için şanzıman yağı önerebilir msnz rica etsem (2 litre koyulan bölüm)? Günlerdir içinden çıkamadım açıkçası.

1733231841155.png
 
Upvote 0
Onay ve öneri olarak 2 bölüm yayınlamış. 502 00 onaylı değil ama önerilenler arasında. Araştırmaktan beynim yandı da yanlış mı anlıyorum acaba? :) Ayrıca 502 00 onaylı motor yağı ve dsg DQ200 için dişli bölümü için şanzıman yağı önerebilir msnz rica etsem (2 litre koyulan bölüm)? Günlerdir içinden çıkamadım açıkçası.

Ekli dosyayı görüntüle 80110
502.00 eski nesil bir onay kodudur,

502.00 yağlar LongLife tip kategorisinde bir yağ değildir,

Aracınıza uyumlu olan yap tipi 504.00 onaylı yaplardır,

Aracınıza uyumlu olan şanzıman yağı için en doğru yağ yetkili servislerde satılan orjinal şanzıman yağıdır, Ancak malesef ucuz bir yağ değildir.,

Şanzıman yağı için alternatif markalar kullanılabilse de şanzımanda sıkıntı yapma riski her zaman mevcuttur,

Aracınızın model yılı, motor tipi, beygir gücü ve ilk trafiğe çıkış tarihi gibi bilgileri belirtirseniz daha doğru yardımcı olabiliriz.
 
Upvote 0
502.00 eski nesil bir onay kodudur,

502.00 yağlar LongLife tip kategorisinde bir yağ değildir,

Aracınıza uyumlu olan yap tipi 504.00 onaylı yaplardır,

Aracınıza uyumlu olan şanzıman yağı için en doğru yağ yetkili servislerde satılan orjinal şanzıman yağıdır, Ancak malesef ucuz bir yağ değildir.,

Şanzıman yağı için alternatif markalar kullanılabilse de şanzımanda sıkıntı yapma riski her zaman mevcuttur,

Aracınızın model yılı, motor tipi, beygir gücü ve ilk trafiğe çıkış tarihi gibi bilgileri belirtirseniz daha doğru yardımcı olabiliriz.
Öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim @forzaGilles hocam, çok sağolun. Bı konunun aracını sevenler için bukadar zor olacağını bilmezdim.

Aracıma gelince Golf 7, 1.4 tsi, 125 ps, turbo benzinli, 200 nm tork, motor kodu CZCA, modeli 2016 ancak trafiğe çıkış tarihi 02.01.2017. (İsterseniz motor ve şase no iletebilirim)

-Verdiğiniz bilgilere dayanarak, top tec 4200 5w 30 alabilir miyim sizce yoksa risk almayalım castrol edge 5w30 LL mi koyalım dersiniz? (ön panjurun iç kısmına fabrika çıkışında bu etiketi yapıştırmışlar)

-formen motors ve görüştüğüm bir şanzımancı şanzımanın dişli bölümü için motul DCTF istedi (2 litre). Mekatronik bölümü için 1 litre swag almıştım.
 
Upvote 0
Öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim @forzaGilles hocam, çok sağolun. Bı konunun aracını sevenler için bukadar zor olacağını bilmezdim.

Aracıma gelince Golf 7, 1.4 tsi, 125 ps, turbo benzinli, 200 nm tork, motor kodu CZCA, modeli 2016 ancak trafiğe çıkış tarihi 02.01.2017. (İsterseniz motor ve şase no iletebilirim)

-Verdiğiniz bilgilere dayanarak, top tec 4200 5w 30 alabilir miyim sizce yoksa risk almayalım castrol edge 5w30 LL mi koyalım dersiniz? (ön panjurun iç kısmına fabrika çıkışında bu etiketi yapıştırmışlar)

-formen motors ve görüştüğüm bir şanzımancı şanzımanın dişli bölümü için motul DCTF istedi (2 litre). Mekatronik bölümü için 1 litre swag almıştım.
LM TopTec 4200 5W-30 ve Castrol Edge LL 5W-30 her iki yağ da aracınıza uyumludur, her iki yağın da VW504.00 onayı vardır,

Motor kısmında yapıştırılan Castrol etiketini fabrika değil VW ‘nin Türkiye Distribütörü olan Doğuş Oto yapıltırmıştır,

Araç üreticileri ve Distribütör şirketler bugün A marka yağ üreticisiyle çalışırlar, yarın B marka yağ üreticisiyle çalışırlar bu tamamen ticari bir anlaşmadır, Misal VW/Audi grubu uzun süre Castrol ile yağ ortaklığı yaptı, Castrol ile olan ortaklığı bittince üzerinde kendi adının yazdığı yağ kullanmaya başladı, ancak elbette VW yağ üreticisi olmadığı için bu yağları Shell ‘e ürettiyor,

Motor yağı olarak öncelikle X,Y,Z markadan önce yağın üretici onayı olup-olmadığına bakınız, Castrol, Liqui Moly, Motul vs.. bu yağlar arasında kalite olarak siyah ile beyaz kadar fark yoktur, Olsa bile bunu son kullanıcıların fark etmesi çok zordur,

Castrol motor yağları uzun süredir Bursa/Gemlik’te üretiliyor, Castrol ‘ün sahibi olan BP petrol Türkiyeden çekildi, motor yapları ne olacak belli değil,

Çok uzun süre boyunca Castrol ‘ün (premium yağı) olan Edge Professional serisi yağlarını kullanmış biri olarak, benim tercihim Castrol olmazdı, Benim tavsiyemi soruyorsanız Liqui Moly veya Mobil 1 öneririm,

Valla o dediğiniz formen motor denilen yer bakım fiyatı olarak yetkili servis tarifesi uyguyan bir yer, hatta bazı onarım fiyatları için yetkili servisten bile pahalı fiyat çekiyor, ben o dükkanın önünden geçmem,

Daha önce de dediğim gibi şanzıman yağı değişimi riskleri de beraberinde getirir, ben şanzıman yağı değişimi yapıcak olsam fabrikanın kullandığı yetkili serviste satılan orjinal şanzıman yağı kullanırdım, onun haricinde başka marka bir yağ kullanmazdım,

Alternatif olarak orjinal yağa en yakın sayılabilecek Liqui Moly MTF 5100 75W kullanılabilir, Aracınızın şanzıman yağı kapasitesi 2 Litre değildir, kapasitesi 1,7 - 1,9 Litre arasındadır, ve değişim yapılırken uyumması gereken baxı kurallar vardır, Öyle motor yağı gibi eskisini boşalttım yenisi koydum gibi olmuyor,

Motor yağı değişimi yapmadan önce mutlaka yetkili servisten yedek parça bölümğnden karter tapası ve tapa pulu temin ediniz, karter tapası ve tapa pulunu dılardan almaya gerek yoktur, yetkili serviste fiyat daha ucuza gelir veya aynı rakama gelir, bu sebebten dışardan almaya gerek yoktur,

Önemli not: yeni karter tapası takılırken kesinlikle yeni karter tapasına (teflon bant sarmalarına) müsade etmeyiniz, aynı şekilde sıvı conta sürmelerine müsade etmeyiniz. Bu kısa-orta vadede size ciddi onarım maliyetleri olarak geri döner, karter tapası sıkılırken aşırı fazla sıktıkları için yalama yapıyorlar, karter tapası cır-cır anahtar ile sıkılmaması gerekir, tork anahtarı ile 30Nm değerde sıkılması gerekir, basit bir vidayı öküz gibi fazla sıkmaya gerek yoktur, aşırı fazla sıktıkları için karterdeki vida yivleri yalama oluyor,

Sonra da işi kurtarmak için daha da tehlikeli bir işlem olan (helicoil) yeni yiv/diş açma yoluna gidiyorlar, karterin içi helicoil yeni yiv/diş açılmasından metal parçaları doluyor, bu bir motor için yapılacak en kötü şeydir, İlk başta tork anahtarı ile tapayı sıksaydı böyle bişey yaşanmıyacaktı, tabii yeni karter tabası pahalı olduğundan Türk usülü işi kotarmaya çalışoyorlar dikkat..!!
 
Upvote 0
LM TopTec 4200 5W-30 ve Castrol Edge LL 5W-30 her iki yağ da aracınıza uyumludur, her iki yağın da VW504.00 onayı vardır,

Motor kısmında yapıştırılan Castrol etiketini fabrika değil VW ‘nin Türkiye Distribütörü olan Doğuş Oto yapıltırmıştır,

Araç üreticileri ve Distribütör şirketler bugün A marka yağ üreticisiyle çalışırlar, yarın B marka yağ üreticisiyle çalışırlar bu tamamen ticari bir anlaşmadır, Misal VW/Audi grubu uzun süre Castrol ile yağ ortaklığı yaptı, Castrol ile olan ortaklığı bittince üzerinde kendi adının yazdığı yağ kullanmaya başladı, ancak elbette VW yağ üreticisi olmadığı için bu yağları Shell ‘e ürettiyor,

Motor yağı olarak öncelikle X,Y,Z markadan önce yağın üretici onayı olup-olmadığına bakınız, Castrol, Liqui Moly, Motul vs.. bu yağlar arasında kalite olarak siyah ile beyaz kadar fark yoktur, Olsa bile bunu son kullanıcıların fark etmesi çok zordur,

Castrol motor yağları uzun süredir Bursa/Gemlik’te üretiliyor, Castrol ‘ün sahibi olan BP petrol Türkiyeden çekildi, motor yapları ne olacak belli değil,

Çok uzun süre boyunca Castrol ‘ün (premium yağı) olan Edge Professional serisi yağlarını kullanmış biri olarak, benim tercihim Castrol olmazdı, Benim tavsiyemi soruyorsanız Liqui Moly veya Mobil 1 öneririm,

Valla o dediğiniz formen motor denilen yer bakım fiyatı olarak yetkili servis tarifesi uyguyan bir yer, hatta bazı onarım fiyatları için yetkili servisten bile pahalı fiyat çekiyor, ben o dükkanın önünden geçmem,

Daha önce de dediğim gibi şanzıman yağı değişimi riskleri de beraberinde getirir, ben şanzıman yağı değişimi yapıcak olsam fabrikanın kullandığı yetkili serviste satılan orjinal şanzıman yağı kullanırdım, onun haricinde başka marka bir yağ kullanmazdım,

Alternatif olarak orjinal yağa en yakın sayılabilecek Liqui Moly MTF 5100 75W kullanılabilir, Aracınızın şanzıman yağı kapasitesi 2 Litre değildir, kapasitesi 1,7 - 1,9 Litre arasındadır, ve değişim yapılırken uyumması gereken baxı kurallar vardır, Öyle motor yağı gibi eskisini boşalttım yenisi koydum gibi olmuyor,

Motor yağı değişimi yapmadan önce mutlaka yetkili servisten yedek parça bölümğnden karter tapası ve tapa pulu temin ediniz, karter tapası ve tapa pulunu dılardan almaya gerek yoktur, yetkili serviste fiyat daha ucuza gelir veya aynı rakama gelir, bu sebebten dışardan almaya gerek yoktur,

Önemli not: yeni karter tapası takılırken kesinlikle yeni karter tapasına (teflon bant sarmalarına) müsade etmeyiniz, aynı şekilde sıvı conta sürmelerine müsade etmeyiniz. Bu kısa-orta vadede size ciddi onarım maliyetleri olarak geri döner, karter tapası sıkılırken aşırı fazla sıktıkları için yalama yapıyorlar, karter tapası cır-cır anahtar ile sıkılmaması gerekir, tork anahtarı ile 30Nm değerde sıkılması gerekir, basit bir vidayı öküz gibi fazla sıkmaya gerek yoktur, aşırı fazla sıktıkları için karterdeki vida yivleri yalama oluyor,

Sonra da işi kurtarmak için daha da tehlikeli bir işlem olan (helicoil) yeni yiv/diş açma yoluna gidiyorlar, karterin içi helicoil yeni yiv/diş açılmasından metal parçaları doluyor, bu bir motor için yapılacak en kötü şeydir, İlk başta tork anahtarı ile tapayı sıksaydı böyle bişey yaşanmıyacaktı, tabii yeni karter tabası pahalı olduğundan Türk usülü işi kotarmaya çalışoyorlar dikkat..!!
 
Upvote 0
LM TopTec 4200 5W-30 ve Castrol Edge LL 5W-30 her iki yağ da aracınıza uyumludur, her iki yağın da VW504.00 onayı vardır,

Motor kısmında yapıştırılan Castrol etiketini fabrika değil VW ‘nin Türkiye Distribütörü olan Doğuş Oto yapıltırmıştır,

Araç üreticileri ve Distribütör şirketler bugün A marka yağ üreticisiyle çalışırlar, yarın B marka yağ üreticisiyle çalışırlar bu tamamen ticari bir anlaşmadır, Misal VW/Audi grubu uzun süre Castrol ile yağ ortaklığı yaptı, Castrol ile olan ortaklığı bittince üzerinde kendi adının yazdığı yağ kullanmaya başladı, ancak elbette VW yağ üreticisi olmadığı için bu yağları Shell ‘e ürettiyor,

Motor yağı olarak öncelikle X,Y,Z markadan önce yağın üretici onayı olup-olmadığına bakınız, Castrol, Liqui Moly, Motul vs.. bu yağlar arasında kalite olarak siyah ile beyaz kadar fark yoktur, Olsa bile bunu son kullanıcıların fark etmesi çok zordur,

Castrol motor yağları uzun süredir Bursa/Gemlik’te üretiliyor, Castrol ‘ün sahibi olan BP petrol Türkiyeden çekildi, motor yapları ne olacak belli değil,

Çok uzun süre boyunca Castrol ‘ün (premium yağı) olan Edge Professional serisi yağlarını kullanmış biri olarak, benim tercihim Castrol olmazdı, Benim tavsiyemi soruyorsanız Liqui Moly veya Mobil 1 öneririm,

Valla o dediğiniz formen motor denilen yer bakım fiyatı olarak yetkili servis tarifesi uyguyan bir yer, hatta bazı onarım fiyatları için yetkili servisten bile pahalı fiyat çekiyor, ben o dükkanın önünden geçmem,

Daha önce de dediğim gibi şanzıman yağı değişimi riskleri de beraberinde getirir, ben şanzıman yağı değişimi yapıcak olsam fabrikanın kullandığı yetkili serviste satılan orjinal şanzıman yağı kullanırdım, onun haricinde başka marka bir yağ kullanmazdım,

Alternatif olarak orjinal yağa en yakın sayılabilecek Liqui Moly MTF 5100 75W kullanılabilir, Aracınızın şanzıman yağı kapasitesi 2 Litre değildir, kapasitesi 1,7 - 1,9 Litre arasındadır, ve değişim yapılırken uyumması gereken baxı kurallar vardır, Öyle motor yağı gibi eskisini boşalttım yenisi koydum gibi olmuyor,

Motor yağı değişimi yapmadan önce mutlaka yetkili servisten yedek parça bölümğnden karter tapası ve tapa pulu temin ediniz, karter tapası ve tapa pulunu dılardan almaya gerek yoktur, yetkili serviste fiyat daha ucuza gelir veya aynı rakama gelir, bu sebebten dışardan almaya gerek yoktur,

Önemli not: yeni karter tapası takılırken kesinlikle yeni karter tapasına (teflon bant sarmalarına) müsade etmeyiniz, aynı şekilde sıvı conta sürmelerine müsade etmeyiniz. Bu kısa-orta vadede size ciddi onarım maliyetleri olarak geri döner, karter tapası sıkılırken aşırı fazla sıktıkları için yalama yapıyorlar, karter tapası cır-cır anahtar ile sıkılmaması gerekir, tork anahtarı ile 30Nm değerde sıkılması gerekir, basit bir vidayı öküz gibi fazla sıkmaya gerek yoktur, aşırı fazla sıktıkları için karterdeki vida yivleri yalama oluyor,

Sonra da işi kurtarmak için daha da tehlikeli bir işlem olan (helicoil) yeni yiv/diş açma yoluna gidiyorlar, karterin içi helicoil yeni yiv/diş açılmasından metal parçaları doluyor, bu bir motor için yapılacak en kötü şeydir, İlk başta tork anahtarı ile tapayı sıksaydı böyle bişey yaşanmıyacaktı, tabii yeni karter tabası pahalı olduğundan Türk usülü işi kotarmaya çalışoyorlar dikkat..!!
Ben kendi adıma teşekkür ederim çok güzel çok detaylı bilgilendirdiniz benim kafamda da ufak bi kuşku bile kalmadı iyi akşamlar
 
Upvote 0
Eski aracımda 1.4tsi 122hp Cax motor da Liqui Moly top tech 4200 5w30 yağı 4-5 yıl gibi kullandım. Son derece memnundum. Önceki kullanılan Castrol olsun Mobil1 olsun onlara göre motor daha sessiz, daha az yakıt tüketimi sağlıyordu. Ayrıyeten bariz olarak hiç yağ eksiltmedi. Benim aracın trigeri zincirliydi. Triger zincirini değiştirirken yan kapak açılınca ilgili yerler olması gerektiği gibi temizdi. Yağların genel olarak motor temizliği özelliği de vardır.

Şanzıman yağını değiştirirken de(Manuel araç) Liqui Moly tercih etmiştim. Soğuk da vites geçişleri hala yumuşak oluyordu. Yeni sahibine de Liqui Moly den devam ederseniz yararına olur dedim.

Liqui Moly sitesinden yağ seçici den de uyumlu yağları görebilirsiniz.
 
Upvote 0
LM TopTec 4200 5W-30 ve Castrol Edge LL 5W-30 her iki yağ da aracınıza uyumludur, her iki yağın da VW504.00 onayı vardır,

Motor kısmında yapıştırılan Castrol etiketini fabrika değil VW ‘nin Türkiye Distribütörü olan Doğuş Oto yapıltırmıştır,

Araç üreticileri ve Distribütör şirketler bugün A marka yağ üreticisiyle çalışırlar, yarın B marka yağ üreticisiyle çalışırlar bu tamamen ticari bir anlaşmadır, Misal VW/Audi grubu uzun süre Castrol ile yağ ortaklığı yaptı, Castrol ile olan ortaklığı bittince üzerinde kendi adının yazdığı yağ kullanmaya başladı, ancak elbette VW yağ üreticisi olmadığı için bu yağları Shell ‘e ürettiyor,

Motor yağı olarak öncelikle X,Y,Z markadan önce yağın üretici onayı olup-olmadığına bakınız, Castrol, Liqui Moly, Motul vs.. bu yağlar arasında kalite olarak siyah ile beyaz kadar fark yoktur, Olsa bile bunu son kullanıcıların fark etmesi çok zordur,

Castrol motor yağları uzun süredir Bursa/Gemlik’te üretiliyor, Castrol ‘ün sahibi olan BP petrol Türkiyeden çekildi, motor yapları ne olacak belli değil,

Çok uzun süre boyunca Castrol ‘ün (premium yağı) olan Edge Professional serisi yağlarını kullanmış biri olarak, benim tercihim Castrol olmazdı, Benim tavsiyemi soruyorsanız Liqui Moly veya Mobil 1 öneririm,

Valla o dediğiniz formen motor denilen yer bakım fiyatı olarak yetkili servis tarifesi uyguyan bir yer, hatta bazı onarım fiyatları için yetkili servisten bile pahalı fiyat çekiyor, ben o dükkanın önünden geçmem,

Daha önce de dediğim gibi şanzıman yağı değişimi riskleri de beraberinde getirir, ben şanzıman yağı değişimi yapıcak olsam fabrikanın kullandığı yetkili serviste satılan orjinal şanzıman yağı kullanırdım, onun haricinde başka marka bir yağ kullanmazdım,

Alternatif olarak orjinal yağa en yakın sayılabilecek Liqui Moly MTF 5100 75W kullanılabilir, Aracınızın şanzıman yağı kapasitesi 2 Litre değildir, kapasitesi 1,7 - 1,9 Litre arasındadır, ve değişim yapılırken uyumması gereken baxı kurallar vardır, Öyle motor yağı gibi eskisini boşalttım yenisi koydum gibi olmuyor,

Motor yağı değişimi yapmadan önce mutlaka yetkili servisten yedek parça bölümğnden karter tapası ve tapa pulu temin ediniz, karter tapası ve tapa pulunu dılardan almaya gerek yoktur, yetkili serviste fiyat daha ucuza gelir veya aynı rakama gelir, bu sebebten dışardan almaya gerek yoktur,

Önemli not: yeni karter tapası takılırken kesinlikle yeni karter tapasına (teflon bant sarmalarına) müsade etmeyiniz, aynı şekilde sıvı conta sürmelerine müsade etmeyiniz. Bu kısa-orta vadede size ciddi onarım maliyetleri olarak geri döner, karter tapası sıkılırken aşırı fazla sıktıkları için yalama yapıyorlar, karter tapası cır-cır anahtar ile sıkılmaması gerekir, tork anahtarı ile 30Nm değerde sıkılması gerekir, basit bir vidayı öküz gibi fazla sıkmaya gerek yoktur, aşırı fazla sıktıkları için karterdeki vida yivleri yalama oluyor,

Sonra da işi kurtarmak için daha da tehlikeli bir işlem olan (helicoil) yeni yiv/diş açma yoluna gidiyorlar, karterin içi helicoil yeni yiv/diş açılmasından metal parçaları doluyor, bu bir motor için yapılacak en kötü şeydir, İlk başta tork anahtarı ile tapayı sıksaydı böyle bişey yaşanmıyacaktı, tabii yeni karter tabası pahalı olduğundan Türk usülü işi kotarmaya çalışoyorlar dikkat..!!

@forzaGilles hocam, verdiğiniz detaylı bilgiler, önerileriniz ve açıklamalarınızla aklımdaki tüm kuşkuları giderdiniz. Çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi yaparak, bayisinden lm 4200 top tec 5w 30 aldım. Yine sizi dinleyerek şanzıman dişli bölümü için yağı vw yetkili servisten sipariş verdim. Motor yağı karteri için orijinal tapa ve pul öneriniz çok önemli bir detaydı, onu da yetkili servise sipariş ettim.

-lm 4200 top tec 5w 30 new generation, 2024 üretim 1.750 tl 4 lt (lm bayisinden)
-Man marka yağ filtresi (Mann W712-95) 233 tl (online yedek parça sitesinden)
-Shell engine flush 134 tl (online yedek parça sitesinden) (10w 40 Petronas marka koydurmuş önceki sahibi, yağın markasını ve vizkositesini değiştirdiğim için sadece bu kez kullanmayı düşünüyorum)
-Motor yağı karter tapası ve pulu orijinal yetkili servisten 170 tl

-DSG DQ200 dişli bölümü şanzıman yağı orijinal 1.100 tl*2 lt (yetkili servisten)
-Swag mekatronik yağı (yeşil renkli yağ) 490 tl (online yedek parça sitesinden)
-DSG basınç tüpü kinergo marka 4.460 tl (hepsiburada)
-İşçilik 5.000 tl.

Şanzıman yağı değiştirme nedenine gelince;
DSG Basınç tüpünü değiştirmeye karar verdim ancak kesinlikle keyfi değil veya sosyal media hevesi değil. Özellikle motor/şanzıman sıcakken dur/kalk trafikte ayağımı frenden çektiğimde tüp doldurmuyor ve düzensiz aralıklarla ort. 3-4 saniye araç geç hareket ediyor. Vites D modunda (S modunu sık kullanmıyorum) ortalama ivmelenme sürüş şeklinde 3.4.5. viteslere ilk geçtiğinde araç gitmek istiyor ama şanzıman hafif vuruntu ile aracın ivmelenmesini durduruyor. Tam da bu aşamalarda beni koltuğa yapıştırmak üzereyken sanki gaz pedalından ayağımı biraz çekmişim gibi serbest salınıma yakın ivmelenme yapıyor. Bu sorunların, abartıldığı kadar pahalı olmasa da mekatronik kartına zarar verdiği yönünde araştırmalarım oldu. Özellikle son zamanlarda bahsettiğim bu sorunlar artmaya başlayınca, ben de dsg basınç tüpünü değiştirmeye karar verdim. Bu arıza son noktasına geldiğinde, gaza pedalına bastığında bile aracın yerinden kalkmadığı şeklinde videolar izledim kullanıcılar tarafından çekilmiş.

Aksi halde, sizin de belirttiğiniz gibi bence de dsg yağı değiştirmek çok riskli ve ufak tefek sorunlar artmadığı veya büyümediği sürece değiştirmemyi düşünüyordum. İnanın yaklaşık 2 haftadır tüp araştırması, mekatronik ve şanzıman yağı araştırması, sonrasında motor yağı araştırması derken küçük başlayan konu şu an en önemli konu haline geldi. Umarım tüm bu uğraşlara değer ve sorunsuz tamamlayabilirim süreci.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
@forzaGilles hocam, verdiğiniz detaylı bilgiler, önerileriniz ve açıklamalarınızla aklımdaki tüm kuşkuları giderdiniz. Çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi yaparak, bayisinden lm 4200 top tec 5w 30 aldım. Yine sizi dinleyerek şanzıman dişli bölümü için yağı vw yetkili servisten sipariş verdim. Motor yağı karteri için orijinal tapa ve pul öneriniz çok önemli bir detaydı, onu da yetkili servise sipariş ettim.

-lm 4200 top tec 5w 30 new generation, 2024 üretim 1.750 tl 4 lt (lm bayisinden)
-Man marka yağ filtresi (Mann W712-95) 233 tl (online yedek parça sitesinden)
-Shell engine flush 134 tl (online yedek parça sitesinden) (10w 40 Petronas marka koydurmuş önceki sahibi, yağın markasını ve vizkositesini değiştirdiğim için sadece bu kez kullanmayı düşünüyorum)
-Motor yağı karter tapası ve pulu orijinal yetkili servisten 170 tl

-DSG DQ200 dişli bölümü şanzıman yağı orijinal 1.100 tl*2 lt (yetkili servisten)
-Swag mekatronik yağı (yeşil renkli yağ) 490 tl (online yedek parça sitesinden)
-DSG basınç tüpü kinergo marka 4.460 tl (hepsiburada)
-İşçilik 5.000 tl.

Şanzıman yağı değiştirme nedenine gelince;
DSG Basınç tüpünü değiştirmeye karar verdim ancak kesinlikle keyfi değil veya sosyal media hevesi değil. Özellikle motor/şanzıman sıcakken dur/kalk trafikte ayağımı frenden çektiğimde tüp doldurmuyor ve düzensiz aralıklarla ort. 3-4 saniye araç geç hareket ediyor. Vites D modunda (S modunu sık kullanmıyorum) ortalama ivmelenme sürüş şeklinde 3.4.5. viteslere ilk geçtiğinde araç gitmek istiyor ama şanzıman hafif vuruntu ile aracın ivmelenmesini durduruyor. Tam da bu aşamalarda beni koltuğa yapıştırmak üzereyken sanki gaz pedalından ayağımı biraz çekmişim gibi serbest salınıma yakın ivmelenme yapıyor. Bu sorunların, abartıldığı kadar pahalı olmasa da mekatronik kartına zarar verdiği yönünde araştırmalarım oldu. Özellikle son zamanlarda bahsettiğim bu sorunlar artmaya başlayınca, ben de dsg basınç tüpünü değiştirmeye karar verdim. Bu arıza son noktasına geldiğinde, gaza pedalına bastığında bile aracın yerinden kalkmadığı şeklinde videolar izledim kullanıcılar tarafından çekilmiş.

Aksi halde, sizin de belirttiğiniz gibi bence de dsg yağı değiştirmek çok riskli ve ufak tefek sorunlar artmadığı veya büyümediği sürece değiştirmemyi düşünüyordum. İnanın yaklaşık 2 haftadır tüp araştırması, mekatronik ve şanzıman yağı araştırması, sonrasında motor yağı araştırması derken küçük başlayan konu şu an en önemli konu haline geldi. Umarım tüm bu uğraşlara değer ve sorunsuz tamamlayabilirim süreci.
Rica ederim,

Tek itirazım; DSG basınç tüpünü şikayetiniz olsa dahi sökülmeden parça almayınız., Sebebi genelde basınç tüpü şikayetleri basınç tüpünün gevşemesinden kaynaklı yeterli basınç üretememesinden kaynaklanır, böylr bir durumda basınç tüpü gibi pahalı bir parçayı değiştirmeye gerek yoktur,

Çözümü; mekatronik sökülür ve şayet basınç tüpünde bir hasar yoksa, O-Ring değişimi ile beraber basınç tüpü gerekli sıkma torku değerinde tork anahtarı ile sıkılır, yeni mekatronik sıvısı dolumu yapılır,

Yalnızca DSG basınç tüpünde hasar veya plate kısmında bir çatlak vb. durum var ise parça değişimine gidilir,

Mekatroniği söküp durumu gözlemlemeden durduk yere parça almanın size ödeyeniz maliyetten başka blr şey getirmeyecektir, Önce sökülüp bakılsın sonra gerekli ise parça alımı yapınız,

Ayrıca DSG basınç tüpü olarak; piyasada satılan güçlendirilmiş basınç tüpü vb. alternatif çözümler sunan yan sanayi parça almanızı kesinlikle önermiyorum,

Kuru tip DSG şanzımanların böyle sorunları olduğu doprudur ama bunun çözümünün güçlendirilmiş basınç tüpü adı altında satılan ürünler olmadığını söylemeliyim,

Basınç tüpünde veya plate kısmında bir hasar var şse yapılması gereken; yetkili servisten DSG tamir kiti alarak çözüme ulaşmaktır, tanir kiti dedilen şey ilgili aşınan veye zarar gören parçaların kiti oluyor, eskiyen veya zarar gören parçalar, contalar ve o-ringleri içeren bir kit, bu kitin içersindeki yeni parçalar ile değiştiriliyor. Bu sayede komple yeni mekatronik değişimi maliyetinden kurtulmuş oluyorsunuz.

Özetlersek güçlendirilmiş basınç tüpü vb. yan sanayi parçalardan uzak durunuz, Öncelikle mekatronik açlıp durumu kontrol edilsin, Basınç tüpü gevşemişse O-Ring değişimi ve hali hazırda mevcut basınç tüpü sıkılır olay fazla masraf olmadan çözülür,

Not: piyasadan veya sanayiden boşuna basınç tüpünün O-Ring ‘ini almak ile uğraşmayınız, yetkili serviste O-Ring zaten pahalı birşey değildir.
 
Upvote 0

Anladım, tamam hocam @forzaGilles . Öncelikle mekatronik bölümü bi açılsın. Eğer değişime gerekli olabilecek bir durum olmazsa (umarım), aldığım basınç tüpünü iade ederim. Böylelikle kontrollü gitmiş oluruz.

Tekrar teşekkür ederim desteğiniz için, çok sağolun. İyi akşamlar herkese.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt