Golf 7 1.4tsi en uyumlu yağ hangisi


Mustafa_0332

Yeni Üye
Katılım
14 Kas 2024
Mesajlar
23
Tepkime puanı
3
Konum
Mersin
İsim
Mustafa
Araç
Golf 7
Selamlar yaklaşık 1 ay önce golf 1.4tsi bi araç aldım araca 20 gün önce yağ bakımı yaptırdım motul tam sentetik 5.30 yağ kullandım yaklaşık 700 km sonra yağ seviyesi kontrol ikazı verdi sonrasında gidip 1 litre castrol yağ koydurdum yani o kadar eksikmiş.şuan 150 km oldu seviye tam şimdi bu koyduğum 1 litre yağın zararı olurmu.Ve ben bu yağı boşalttırıp castrol edge veya lıque moly kullanmak istiyorum hangisini önerirsiniz en uyumlu en zararsız …
 
Merhaba Herkese,

Cumartesi günü dsg basınç tüpü, mekatronik yağı ve şanzıman yağı değişti. Tüp değişimini mekatronik üniteyi komple sökerek masa üstünde çalışarak yaptılar. Sökerken soğutma suyu borusu engel olduğu için antirifizi temiz bir kaba aldıktan sonra kolay bir şekilde onu da söktüler. Bunun dışında herşey sadece vida söküp vida sıkmaktı sadece. Mekatronik ünite sökülmeden araç üstünde neden değiştirmediklerini sordum, en sağlıklı olanın bu olduğunu söylediler. Özellikle @forzaGilles hocamın önerisi için gerek olup olumadığını başında bekleyerek kontrol ettik. Oring gayet iyi durumdaydı ancak tüp gevşemiş. Normalde anahtarla sökmeleri gerektiğini söylediler (yeni tüpü anahtarla sıktılar, eski tüpün nekadar gevşediğini daha iyi görmüş oldum). Aslında buraya kadar ki kısım buradaki istişarelerimiz sonrasında farkındalık kazandığım kısımdı. Sonrasında, herşey iyi görünüyor, değiştirmesek mi diye sordum ustaya, o da hocam siz bilirsiniz benim için değişen bişey yok, aynı işçiliği alacağım ve tüpü de iade edersiniz ancak gevşeyen orijinal tüpü nekadar sıksak da bundan sonra değil 120.000 km, 10.000 km gidip gitmeyeceğini garanti edemeyiz dedi. Orijinal tüpün içine takıldığı kendi yuvasu alüminyum olmasından dolayı ısı etkisiyle bir kez gevşedikten sonra eski mukavemeti kalmıyor diye anlattı. Fazla gevşemenin de olası sorunlarını düşününce biraz da tedbir amaçlı değiştirmeye karar verdim açıkçası.

İçindeki mekatronik yağı (yeşil renkte olan yağ) çok koyu yeşil olarak aktı. Koydukları kapta bayağı siyah oldu. (Yetkili servisin kullandığu swag marka ile değişti).

İçindeki şanzıman yağı (açık kahverengi renkte olan yağ) çok koyu kahverengi olarak aktı. Koydukları kapta bayağı siyah oldu. (Yetkili servisin kullandığu VW AG marka ile değişti).

Tüm bu işler yaklaşık 1,5 saat sürdü. İşinin ehli olan her usta rahatlıkla bu işi yapabilir. Ben bile yaparım dedim açıkçası :) Sadece mekatronik yağ karterini ve basınç tüpünü sökerken dikkatli olmak gerek, eğer arıza ciddi boyutta olursa yüksek basınç kesinlikle el-kol vb yaralayabilir.


Gelelim değişim sonrası izlenimlerime.

Belki değerlendirme için erken ancak ilk izlenimlerimi paylaşmak istedim. Artık freni bıraktığımda arabam anında yürümeye başladı ve bunu yumuşak bir şekilde yapıyor. Benden önce bir arkadaşım (seat leon aracında) markasını bilmediğim basınç tüpü değişimi yaptı ancak onun aracında freni bırakınca sert hareketlenme var. Bu kavrama ile mi ilgili yoksa basınç tüpü ile mi ilgili bunun analizi beni aşar 😊 Bu kısmı @forzaGilles hocam benden daha iyi yorumlayabilir

Önceden vites geçişlerimde sorun yoktu, hala yok. Sadece çok sert olmayan spor kullanımlarda 3.4. ve 5.vites geçişlerinde ilk geçişte beni ileri doğru salıyordu (2.ve son şikayetim). Bunu henüz deneyimleyemedim. Değişimin üzerinden bir süre geçsin istedim. Eğer bu sorun da geçtiyse, ozaman çok memnunum diyebileceğim 😊

Motor yağı konusunda ise, Shell engine flush, mann orijinal filtre ve lm top tec 4200 5w 30 değişimi yapıldı. Öncelikle şu sorunu kısaca belirtmek isterim; aracı 98.000 km tam 1 yıl önce aldım ben almadan önce 6 ay araç bayide yatmış ve aküsü bitmiş. Ben aldığımda güya hediye olarak (zorunluluktan) adı sanı olmayan sıfır akü taktılar. İlk aldığımda rölantide titreme vardı. Bu titreme daha çok vuruntu gibiydi ancak motorda vuruntu, devirde dalgalı çalışma vs yoktu. 90.000 km’de yetkili serviste bujileri değişmiş olmasına rağmen, 98.000 km’de benim usta bujileri fena değilmiş aslında diyerek tekrar değiştirdi. Titreme azaldı ama cold startta yine vuruntu benzeri titreme devam etti ve motor soğukken biraz fazla, ısındığında ise biraz az olsa da 1 yıldır (yaklaşık 24.000 km) titreme sorunum devam ediyordu. Şanzımanın işleri bittikten sonra motor ustasına gittim ve yağ filtresi, engine flush ve yağ değişimi yapıldı. Engine flush içindeki motor yağına eklenerek sandığımın aksine 10 dak değil yaklaşık 20 dak araba rölantide çalıştırıldı. Sonra tapadan tam boşaltma yapıldı. Eski yağ filtresi söküldü ve lm dolduruldu. Kısaca belirtmek isterim ki, araç ilk 0 - 99.000 km arası 15.000 km bakım rutinine göre castrol edge 5w 30 LL (yetkili servis önerisi), 99.000-120.000 km arası 10.000 km bakım rutinine göre petronas synthium 5w 30 ile yağlandı. Ancak 120.000 – 122.000 km arası petronas synthium 5w 40 koyuldu. Bu yüzden yani sadece son bakımın üzerinden sadece 2.000 km geçmesinden dolayı sadece yağ, yağ filtresi, tapa değişti, diğer filtreler değişmedi.

İlk gün koşturmacadan anlamadım ancak ertesi gün motorda neredeyse hiç titreme ve eskiye nazaran neredeyse motor sesi hiç kalmamış denecek azaldığını farkettim. Özellikle titremenin azalması konusunda hiçbir beklentim yoktu. Sadece biraz motor sesinde azalma bekliyordum. Ancak şu an motor sesi ciddi azaldı, sürüş yumuşadı (kullanmadığı halde eşim bile farketti!), performansta rahatlama oldu. Muhtemelen yakıt tüketimi de azalmıştır, bunu 1 – 2 hafta sonra göreceğim (bilgilendirme yaparım). Sonuç olarak benim için çok iyi bir hafta sonu oldu 😊 Aracı aldığım günden beri TSI motorlarda titreme konusunu sürekli araştırma halindeydim. Oksijen sensörü, gaz kelebeği, boji-bobin, egzoz manifoldu, katalizör hatta akü vb bir çok şey söylendi ancak engine flush mı yoksa liqui moly marifeti ile mi titreme %90-95 azaldı bilemiyorum. Bu konuyu da değerli yorum ve önerileriyle bana çevremdeki en büyük katkıyı yapan kıymetli üstadımız @forzaGilles hocamın görüşlerine sunmak istiyorum.

Son olarak, bukadar uzun yazdığım için herkesten özür dilerim ancak aracımı çok seviyorum ve uzun zamandır araştırdığım 2 konu olmasından dolayı deneyimlerimi neden – sonuç ilişkisi içinde açıklayarak benim durumumda olan arkadaşlara katkı sağlamak istedim. Sosyal mediada ve özellikle youtubeda bu konuda çok paylaşım var ancak hiç biri benim sorunlarıma çare olmadı.

İyi akşamlar.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt