Golf 8.5 İmpression izlenim, deneyimlerim ve paylaşımlarım

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan hassey
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Ankara şehir içi. 1.5 tsi impression. Mesai trafikleri de var, gece bomboş yolda sürüşler de, bolca yokuş ve kasis de. Kısacası tam bir karma şehir içi karma kullanım. Son zamanlarda Ankara baya soğuk ve yağışlı. Araçta kışlık lastik mevcut. Araç 8700 kmde. Bu sürüşün üzerine 40.1 litre benzin aldı. Kısa bir hesapla 40.1/6.53=6.14 litre/100 km yapar. Yani ekrandaki sapma sıfır.
Bunu teyit edecek biri lazımdı teşekkürler arabanın yakıt çok güzel gerçekten
 

Bunu teyit edecek biri lazımdı teşekkürler arabanın yakıt çok güzel gerçekten
Bu arabada bir şeyi çok iyi yaptılarsa o da yakıt tüketimi. Hiçbir elektrik desteği olmadan yakıtı bu kadar verimli kullanması insanı şaşırtıyor. 2 silindir modunun tüketime ciddi etkisi var anlık tüketim açık kullanmaya başlayınca direkt fark ettim.
 
Bu arabada bir şeyi çok iyi yaptılarsa o da yakıt tüketimi. Hiçbir elektrik desteği olmadan yakıtı bu kadar verimli kullanması insanı şaşırtıyor. 2 silindir modunun tüketime ciddi etkisi var anlık tüketim açık kullanmaya başlayınca direkt fark ettim.
Evet giderken 3 lere falan düşüyor
 
Kasımın 20 sinde bu donanımlarla impresion 8,5 (beyaz) 1.265 e full helal araçtı ..

Alan hayrını görsün

Yakıtını
Trimini
Olursa Arızasını
olursa Hatalarını

Takibe devam.......
 
Uzun yolu hiç olmayan tamamı sehirici verisine bir örneklemeyi @Kartal1903 wattsdan gönderdi. Eyvallah teşekkürler.
Bu arada rutin güzergahında rampalı tırmanma güzegahı var ev-iş arasında

585 km Uzun süreli tüketim göndermis ama aracı zaten toplamda 585 km de 25 günlük araç zaten .

17 ortalama hızla bu araç +5-6 bin km yi bitirip yakıt rodajını bitirdikten sonra yakıtta 0,5 litre düşüş kesin

7,9 düser 7,4 e

17 ortalama hızı 25 çıkarsa (2 tık daha rahat trafik)

7,4 düşer 6,9 a

Birde benim gibi rampasız tımanmasız düz yol güzergahında sürüşü olsa

6,9 düşer X,X e

Gözü kapalı araç almayacak kadar gözü açık adam olmak !? Buna deniyor.



IMG_20241223_212458.jpg
 
Benim bu veriyi paylaşma sebebim yeni motor olan evo 2 1.5 tsi 116 beygirin ne kadar ekonomik potansiyele sahip olduğunu göstermek.

Tabii ki sürücü faktörü bu işin en büyük oranına sahip.

Siz benim verilere göre bu aracı değerlendirip alırsanız hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Ama ben genel olarak tüm araçlarımda fabrika verilerini rahatlıkla yakalıyorum. Ama golf burada fabrika verisi olan 5.4'ün çok altında bir performans göstererek beni şaşırttı.

Size önerim kiralama yoluyla aracı bir günlüğüne kullanın. Kendiniz karar verin.

Çünkü benim 4 litre tükettiğim yerde başkası 7 litre tüketebilir.

Bu aracın tutumluluğu çok farklı bir boyutta. Zaten motor tamamen verimlilik üzerine geliştirilmiş.

Neyse ben burada kimseye bir şey ispatlamak noktasında değilim.

Kalın sağlıcakla...!
bende aracı trabzon rize çevresinde nispeten az trafik olan yerde kullanıyorum aracım 1500km de olmasına rağmen göstermiş olduğunuz değeri rahatlıkla yakalayabiliyorum özellikle karadeniz sahil yolunda 5. vites 80-90 hızlarda araç 3.5 litre yakıyor, köye gidip geldiğim için almış olduğumdan beriki yakıt ortalamam 5.5 bundan önce 1.5 tsi 150hp dsg ibizam vardı 1200kg civarındaydı aynı kullanımda 6.5 litre yakıyordu golf daha ağır olmasına rağmen sadece yakıt için alınır neredeyse 1.3 egea kadar yakacak
 
bende aracı trabzon rize çevresinde nispeten az trafik olan yerde kullanıyorum aracım 1500km de olmasına rağmen göstermiş olduğunuz değeri rahatlıkla yakalayabiliyorum özellikle karadeniz sahil yolunda 5. vites 80-90 hızlarda araç 3.5 litre yakıyor, köye gidip geldiğim için almış olduğumdan beriki yakıt ortalamam 5.5 bundan önce 1.5 tsi 150hp dsg ibizam vardı 1200kg civarındaydı aynı kullanımda 6.5 litre yakıyordu golf daha ağır olmasına rağmen sadece yakıt için alınır neredeyse 1.3 egea kadar yakacak
Benim gerçekten de çok daha düşük verilerim de var ama gel gör ki uzun süreli bir tüketim verisi paylaşmama rağmen ilginç yaklaşımlar gördüm.

Bu motorun tutumluluk potansiyeli inanılmaz boyutlarda. Burda yapmanız gereken şey maksimum torku ürettiği devir aralıklarında ve olabilecek en düşük devir ve yüksek hızda öngörülü sürüş.

İşte o zaman kendi segmentinde dizeller bile bu tüketimlere yaklaşamaz. Bence bu hacim ve segmentinde çok başarılı bir verimlilik.

İşin ilginç tarafı çok yavaşta kullanmadım. Genelde yasal hız hizmetlerinin tolerans dahil kısmını da içerecek şekilde bir sürüşüm var. Aracın süzülme hissiyatı da çok iyi.
 
Aracımla 5000 km 'yi devirdim.

Bana eğer bu aracın en iyi yönü ne derseniz size en az 10 tane neden sayabilirim. Ancak içlerinden biri var ki tek başına bu aracı aldırır.

Buyurun:
ben 6 ile7 litreden aşagıını göremiyorum siz çok tasaruflusunuz
 
ben 6 ile7 litreden aşagıını göremiyorum siz çok tasaruflusunuz
Bulunduğunuz şehrin trafiği, kısa mesafe kullanım, kullanım şekliniz vs gibi onlarca faktör var. Ama emin olunuz motor çok ekonomik bir potansiyele sahip.

Zaten paylaşım amacım da o. Daha önce de dediğim gibi benim önceden sahibi olduğum bir çok modelde hemen hepsinde fabrika verilerini rahatlıkla yakalıyorum ancak golf fabrika verisinin çok altına indi.
 
Bulunduğunuz şehrin trafiği, kısa mesafe kullanım, kullanım şekliniz vs gibi onlarca faktör var. Ama emin olunuz motor çok ekonomik bir potansiyele sahip.

Zaten paylaşım amacım da o. Daha önce de dediğim gibi benim önceden sahibi olduğum bir çok modelde hemen hepsinde fabrika verilerini rahatlıkla yakalıyorum ancak golf fabrika verisinin çok altına indi.
daha1800 km oldu ilerleyen zaman da rodaj dönemi oluyormu biraz daha düşermi
 
Şimdi de gelelim sevmediğim ve sorunlu bulduğum alanlara.


Kapılar tam olarak yumuşak ve pürüzsüz kapanmıyor; sert kapatmak gerekiyor. Belki de alışkanlık meselesidir diyeceksiniz ama dört aydır hala alışamadım. Şimdiye kadar otuzun üzerinde aracım oldu; hiçbirinde ayarını tutturamamışlığım olmamıştı.


Güvenlik sistemleri gereksiz hassas ve aşırı çalışıyor. Örneğin, ön asistan yerli yersiz devreye girip ani frenleme yapıyor. Bu da arkadan çarpma riski doğuruyor. Şerit takip sistemi konforsuz; hız sabitleyici de frenleme özelliğinden dolayı yokuş inişlerinde gereksiz frenleme yapıyor.


ACT silindir kapatma özelliği, yokuş yukarı ve yoğun trafikte yavaş gidilmesi durumunda aşırı titreşim ve sarsıntı yapıyor.


Motorun performansı yeterli, ancak ilk kalkış zayıf hissettiriyor.
Bu tirrrlama sesi act den mi kaynaklaniyor ve siz de de geri vitese gecmeme problemi oluyor mu ?
 
@hassey

Araca talibim hocam ! O yüzden merak ediyorum.

Yukarda gerekli acıklamayı yaptınız aslında

Ağırlıklı uzun yol dediniz (%65 i )

İste bu yüzden bu veri uzun yol verisi olarak kabul edildiginde (ki öyle) geriye kalan %35 lik şehirici verisi

Sehirdısı dominant (baskın) veriyi istesede yükseltemezdi zaten .

Nasıl yani ?

3000- 3500 km uzun yolda türkiye turuna cıkan birisi 90-100 sabit gezip tozduktan sonra tüm bu seyahatin ortalaması 4,5 göstersin medyada. Ondan sonra ankara icin örnek veriyorum sabah aksam tunalı / tunus caddesi / atatürk bulvarı / esat trafiginde full durkalklı trafikte 1,5 ay boyunca sabah akşam yol alsa
Ekranındaki uzun süreli 4,5 verisi anca 4,9 a yükselir.

Eee peki uzun süreli veriyi sıfırlayıp bahsettigim güzergahta sabah akşam mesai saatlerinde yol alan bir tsi ne ortalama yakalar ?

7,5 !!!!

Ankaralılar çok iyi anladı ne demek istedigimi !!!
Hocam araç şuan şehirdışında olduğundan direkt veri paylaşamayacağım ama bahsettiğinize benzer şekilde,tamamen dur kalk 45 dk trafik-2 tane ciddi manada dik yokuş ve 5-6 dakika trafiksiz açık yolda tüketim verim 8 litre idi.Açık çevreyolunda da yavaş değildim sollayarak gidiyordum ama zaten çok kısa bir aralıktı. Ben biraz eve yetişmek için agresif sürdüğümden,sakin bir ayakla sürüşte 7,5a kadar inebilir diye düşünüyorum.2 silindir moduna dur kalkta giremediğinden yakıt baya artıyor ama yine de muadilleriyle aşağı yukarı aynı.
 
Hocam araç şuan şehirdışında olduğundan direkt veri paylaşamayacağım ama bahsettiğinize benzer şekilde,tamamen dur kalk 45 dk trafik-2 tane ciddi manada dik yokuş ve 5-6 dakika trafiksiz açık yolda tüketim verim 8 litre idi.Açık çevreyolunda da yavaş değildim sollayarak gidiyordum ama zaten çok kısa bir aralıktı. Ben biraz eve yetişmek için agresif sürdüğümden,sakin bir ayakla sürüşte 7,5a kadar inebilir diye düşünüyorum.2 silindir moduna dur kalkta giremediğinden yakıt baya artıyor ama yine de muadilleriyle aşağı yukarı aynı.


Golf 8,5 (1.5 tsi 116) lık kullanıcılarındanda bu konuda oldugu gibi


Görsel resimli / ortalama hız/ ortalama tüketimli veriler bekliyoruz. (Burada 1.2 tsi / 1.0 tsi ,/ 1.4 tsi / 1.5 tsi / 1.6 tdi yüzlerce örnekleme var fotolu sekilde)

1.5 tsi 116 lık 1 degil 5 kullanıcıdan , 5 degil 15 kullanıcıdan.
Hatta 25 olsun !!!??

Hem uzun süreli / hem yakıt aldıktan sonraki hem sehirdışı hem sehirici veriler işin sonunda ortalama reel bir sonuc verecektir zaten.

Yakıt dışında

Arızasızlık
Hatasızlık
Trimsizlik
Arıza lambası yakmama
Full time akordu tam (detone olmayan bir motor sesi)

Tecrübeleri cok fayda sağlar.

Bu araç (impression 8,5 dan bahsediyorum)

Kendi donanımlarıyla / olursa? hatasız arızasız yürüyüp yol almasıyla 1.265 e helal aractı zaten.

Sadece yakıtta tutumlu olması yada diger eski nesil tsi lar la aynı yakması sonucu degistirmez

Yukarda bahsettigim kriterlerin Hepsinden basarıyla tam not alırsa eyvallah denip baba araç aldım hayrını görüyorum denir zaten.

(Dsg) Otomatikci biri icin anlamı + mantıgı yok tabi manuel bir aracın ..... isterse 1265 den degil 875 den verseler de ???

Gecen 1800 e byd seal U Hibrit suv araç icin görüş istedi bir arkadaşım (hanımına alacakmış?? Elektrikli degil hhibrit tekrar belrteyim)

Showrooma girip Araca gözlerini açıp baktıgında gözü kapalı alıp gidersin.

Gözünü tekrar açtıgında vazgectim almıyorum dersin.

Sonuç : alınmaz tabiki !!!masada 2850 ye verilen Tiguan Rline dan daha cafcaflı janjanlı falan. Geciniz hocam byd yi falan)
 

5 bin km diyorlar yakıt rodajina düşer yani en az 0.2
Rodaj son 15 yıldan fazladır üretilen araçlarda yok artık. Eski üretim tekniklerindan kalma bir alışkanlık.

Artık mikron düzeyinde bir hassasiyeti olan üretim kalitesi sayesinde rodaj yok. İlk km de tüketim neyse 20.000 de de aynı tüketimi gördüm.
 

Geri
Üst