Golf 8.5 İmpression izlenim, deneyimlerim ve paylaşımlarım

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan hassey
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Bu tirrrlama sesi act den mi kaynaklaniyor ve siz de de geri vitese gecmeme problemi oluyor mu ?
Bende sadece yokuş yukarı düşük vites ve hızlarda kullanımda oluyor. Yani şöyle bir senaryo;

Tek şeritli yokuş yukarı yol ve önünüzde yavaş bir araç işte o zaman araç 2 silindir gitmek için aşırı zorluyor.
 

Rodaj son 15 yıldan fazladır üretilen araçlarda yok artık. Eski üretim tekniklerindan kalma bir alışkanlık.

Artık mikron düzeyinde bir hassasiyeti olan üretim kalitesi sayesinde rodaj yok. İlk km de tüketim neyse 20.000 de de aynı tüketimi gördüm.
Ben öyle düşünmüyorum ne olursa olsun bir sürü metal parça bir araya geliyor binlercesi az da olsa bı sapma olabilir
 
Rodaj son 15 yıldan fazladır üretilen araçlarda yok artık. Eski üretim tekniklerindan kalma bir alışkanlık.

Artık mikron düzeyinde bir hassasiyeti olan üretim kalitesi sayesinde rodaj yok. İlk km de tüketim neyse 20.000 de de aynı tüketimi gördüm.
Rodaj nasıl yok? Kullanma kılavuzundan ilgili bölümü ekliyorum.

Zaten mantıklı düşününce onlarca yeni parça, birbirleriyle yeni çalışmaya başlıyor.
Bu süreçte aşırı yüklenmeden alıştırılması gerekiyor.

Ben 1500 km büyük bir sabırla uyguladım.
Şimdi gönül rahatlığıyla dip gaz basıyorum.
Uygulamamak bence risk. Özellikle motorun uzun ömürlü olmasını etkileyeceğini düşünüyorum.

https://ownersmanuals2.com/volkswagen/golf-2024-kullanim-kilavuzu-97354
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20241015_214233_Drive.jpg
    Screenshot_20241015_214233_Drive.jpg
    118.8 KB · Görüntüleme: 22
Son düzenleme:
Araca binerken uyguladığım rutin;


Start stop kapat, şerit takip kapat,
front assist kapat.

Özellikle front assist' e onay istediği için birden fazla tuşa basmak gerekiyor. Keşke kısa yolu olsa.
 
Rodaj nasıl yok? Kullanma kılavuzundan ilgili bölümü ekliyorum.

Zaten mantıklı düşününce onlarca yeni parça, birbirleriyle yeni çalışmaya başlıyor.
Bu süreçte aşırı yüklenmeden alıştırılması gerekiyor.

Ben 1500 km büyük bir sabırla uyguladım.
Şimdi gönül rahatlığıyla dip gaz basıyorum.
Uygulamamak bence risk. Özellikle motorun uzun ömürlü olmasını etkileyeceğini düşünüyorum.

https://ownersmanuals2.com/volkswagen/golf-2024-kullanim-kilavuzu-97354
Bunu ben iddia etmiyorum. Otomotiv endüstrisinde otörlerden aktardım. Zaten eğer eskiden olduğu gibi rodaj olsaydı ilk 1000 km de geri çağırma ve yağ değişimi olurdu.

Vw hala klasik bazı şeylerden vazgeçmiyor tuhaf şekilde. Ansiklopedi şeklinde kullanma kılavuzu veren tek markadır herhalde
 
Araca binerken uyguladığım rutin;


Start stop kapat, şerit takip kapat,
front assist kapat.

Özellikle front assist' e onay istediği için birden fazla tuşa basmak gerekiyor. Keşke kısa yolu olsa.
Front Assist hariç aynısı
 
Rodaj var veya yok. 1000-1500 km dip gaz yapmamak, 4 bin deviri geçmemek çok da büyük eksiklikler değil zaten çoğu kullanıcı için 1 aydan kısa sürede ulaşılacak kilometreler. 1 ay sakin kullanıp sonrasında kafanın rahat etmesi bence en mantıklısı.
 
Bunu ben iddia etmiyorum. Otomotiv endüstrisinde otörlerden aktardım. Zaten eğer eskiden olduğu gibi rodaj olsaydı ilk 1000 km de geri çağırma ve yağ değişimi olurdu.

Vw hala klasik bazı şeylerden vazgeçmiyor tuhaf şekilde. Ansiklopedi şeklinde kullanma kılavuzu veren tek markadır herhalde
Kullanma kılavuzundaki bilgiler yanlış mı hocam ?

Otomotiv endüstrisi otörleri nedir hocam?
Bilmediğim için soruyorum gerçekten.
 
Arabanın kendi mekanik dişli/ rulman / yürüyen / dönen ekipmanlarını gectim

Lastigin bile rodajı var (yakıt anlamında)

Sıfır lastigin yumusak hamuru 5000-6000 km sonra sertlesir.

İlk güne göre sertlesen lastigin sürtünme direnci / asfaltı öpme, vantuzlama özelligi azalır

Yakıt %x miktar düser.
 
Kullanma kılavuzundaki bilgiler yanlış mı hocam ?

Otomotiv endüstrisi otörleri nedir hocam?
Bilmediğim için soruyorum gerçekten.
Yanlış veya değil bilemem ancak otomotiv mühendisliği ve teknolojik üretim özellikleri artık motor rodajını ortadan kaldırdı.

Ben motor rodajından bahsediyorum, lastik ve fren rodajı farklı bir şey. O da toplasan 100-200 km'yi geçmez.

Neyse isteyen istediği gibi davranabilir. Benim yaptığım bilgi paylaşımı

Yaşı yetenler bilir , eskiden yani 20 yıl ve daha eskiden, önce araçlar ilk 1000 km de servise çağrılır, kontroller yapılırdı. Hatta bazı markalar yağ değişimi yapardı.

Günümüzde üretim teknikleri ve malzeme kalitesi sayesinde "motor rodajı" kalmadı.

Bu arada aldığım araçların nerede ise hepsinde ilk km ile son km arasında yakıt tüketimi aynı oldu. Hep sıfır aldım araçları. Hatta genelde yakıt tüketim artışı oldu. Yani "rodaj ve sonrasında yakıt tüketimi düşer" bir şehir efsanesi.
 
carplay bağlantı kopma yaşayan varmı arkadaşlar
 
Bu devirde İnternette yazılanları okurken süzgeçten geçirmek en mantıklısı.
Araç üreticisi ürettiği aracı bilmiyor ama internetteki x şahsın fikri çok daha doğru oluyor...

Yanlış veya değil bilemem ancak otomotiv mühendisliği ve teknolojik üretim özellikleri artık motor rodajını ortadan kaldırdı.

Ben motor rodajından bahsediyorum, lastik ve fren rodajı farklı bir şey. O da toplasan 100-200 km'yi geçmez.

Neyse isteyen istediği gibi davranabilir. Benim yaptığım bilgi paylaşımı

Yaşı yetenler bilir , eskiden yani 20 yıl ve daha eskiden, önce araçlar ilk 1000 km de servise çağrılır, kontroller yapılırdı. Hatta bazı markalar yağ değişimi yapardı.

Günümüzde üretim teknikleri ve malzeme kalitesi sayesinde "motor rodajı" kalmadı.

Bu arada aldığım araçların nerede ise hepsinde ilk km ile son km arasında yakıt tüketimi aynı oldu. Hep sıfır aldım araçları. Hatta genelde yakıt tüketim artışı oldu. Yani "rodaj ve sonrasında yakıt tüketimi düşer" bir şehir efsanesi.
Hocam yazdıklarınız bir önceki yazdıklarınızın tekrarı niteliğinde ve açıkçası hiç güvenilir gelmiyor bana.

Otör dediğiniz şeyi açıklamamanız da ilginç açıkcası. Kim bu otomotiv duayenleri ? Otomobilin bilmem ne abisi mi? şahin kartal mı? Almanya'daki vw fabrikalarında 20 yıl çalışmış yüksek mühendis mi ? Sanayideki motor ustası bilmem ne abi mi ? Hepsi birleşsin o zaman da kullanma kılavuzundaki rodajın gereksiz saçma prosedüren konulduğunu söylesin.

Bir konuda fikrinizi paylaşırken hele de 3. Şahıslardan duyduğunuz birşeyi ortaya attığınızda size bunun yanlış olduğunun, araç üreticisinin de bu şekilde belirtmediğini gösterilmesine, "haklısınız ben yanlış duymuşum, vw için bu böyle değilmiş" deyip bilginizin yanlış olduğunu kabul etmek büyük bir erdemdir. Siz tam tersi konusunda ısrar ediyorsunuz. Yaptığınız bilgi paylaşımı kişisel fikrinizse ancak bunu kabul etmiyorsunuz otomotiv ötorlerini kanıt gösteriyorsunuz, sonra onlar kim diyoruz hemen savunmaya geçiyorsunuz isteyen istediği gibi davranır diyerek.

Günümüzün en büyük problemi bu bence; insanların kendi yanlışını kabul etmemesi, genellemesi, okumak incelemek yerine çevreden duyduğuna hemen inanması, yanlışını gösterdiğinizde konuyu başka taraflara ve detaylara çekerek tamamen konudan uzaklaştırması...
 
Yanlış veya değil bilemem ancak otomotiv mühendisliği ve teknolojik üretim özellikleri artık motor rodajını ortadan kaldırdı.

Ben motor rodajından bahsediyorum, lastik ve fren rodajı farklı bir şey. O da toplasan 100-200 km'yi geçmez.

Neyse isteyen istediği gibi davranabilir. Benim yaptığım bilgi paylaşımı

Yaşı yetenler bilir , eskiden yani 20 yıl ve daha eskiden, önce araçlar ilk 1000 km de servise çağrılır, kontroller yapılırdı. Hatta bazı markalar yağ değişimi yapardı.

Günümüzde üretim teknikleri ve malzeme kalitesi sayesinde "motor rodajı" kalmadı.

Bu arada aldığım araçların nerede ise hepsinde ilk km ile son km arasında yakıt tüketimi aynı oldu. Hep sıfır aldım araçları. Hatta genelde yakıt tüketim artışı oldu. Yani "rodaj ve sonrasında yakıt tüketimi düşer" bir şehir efsanesi.
Çağıran çağırıyor yine 2 yıl önce bı arkadasim Suziki Gsx125r motor aldı rodaj sonrası bakıma çağırdılar motoru
 

Bu devirde İnternette yazılanları okurken süzgeçten geçirmek en mantıklısı.
Araç üreticisi ürettiği aracı bilmiyor ama internetteki x şahsın fikri çok daha doğru oluyor...


Hocam yazdıklarınız bir önceki yazdıklarınızın tekrarı niteliğinde ve açıkçası hiç güvenilir gelmiyor bana.

Otör dediğiniz şeyi açıklamamanız da ilginç açıkcası. Kim bu otomotiv duayenleri ? Otomobilin bilmem ne abisi mi? şahin kartal mı? Almanya'daki vw fabrikalarında 20 yıl çalışmış yüksek mühendis mi ? Sanayideki motor ustası bilmem ne abi mi ? Hepsi birleşsin o zaman da kullanma kılavuzundaki rodajın gereksiz saçma prosedüren konulduğunu söylesin.

Bir konuda fikrinizi paylaşırken hele de 3. Şahıslardan duyduğunuz birşeyi ortaya attığınızda size bunun yanlış olduğunun, araç üreticisinin de bu şekilde belirtmediğini gösterilmesine, "haklısınız ben yanlış duymuşum, vw için bu böyle değilmiş" deyip bilginizin yanlış olduğunu kabul etmek büyük bir erdemdir. Siz tam tersi konusunda ısrar ediyorsunuz. Yaptığınız bilgi paylaşımı kişisel fikrinizse ancak bunu kabul etmiyorsunuz otomotiv ötorlerini kanıt gösteriyorsunuz, sonra onlar kim diyoruz hemen savunmaya geçiyorsunuz isteyen istediği gibi davranır diyerek.

Günümüzün en büyük problemi bu bence; insanların kendi yanlışını kabul etmemesi, genellemesi, okumak incelemek yerine çevreden duyduğuna hemen inanması, yanlışını gösterdiğinizde konuyu başka taraflara ve detaylara çekerek tamamen konudan uzaklaştırması...
Hocam uğraşmayın anlatamazsınız.
Ortaya ürünün kullanma klavuzunu koydum. Daha ne olsun?
Sanayideki otör yazıldığı anda cevap verme gereği duymadım :)

Adamlar bir ürünü çıkarmadan yıllarca arge yapıyorlar. Hatta bu arge süreçlerini abartıp çok uzattıkları için birçok konuda Çin'in gerisinde kaldılar.

Bir yerde okumuştum. Volkswagen'in Arge bütçesi, Türkiyenin en büyük 500 şirketinin Arge bütçesinin 13 katı.

Sizce bu adamlar laf olsun diye Rodaj vardır yazar mı? :)
 

Geri
Üst