Aracımı 1 ay oldu alalı 1000 km yi devirdim. İlk defa golf satın aldım
1-)Aracın frenleri neden bu kadar zayıf-? Durması için extra basma kuvveti gerekli.
2-)Araç şehir içi işe gidiş geliş Ankara sabah ve akşam trafikte 1-2-3 vites 9 lt nin aşağısını görmedim (gitgel 70km) bu normal mi?
3-) Araç neden 1-2. Vites çok ağır, sollamalarda tehlikeli yavaşlıkta kalıyor. Tüm kullanıcılarda da böyle mi?
4-) Aracın sürücü tarafı kemer tokası aşağıda olması sağ el ile alımı zorlaştırıyor, herkeste öyle mi?
5-) kimi zaman şerit takip asistanı tehlikeli olabiliyor (sıkıştırılmalardan kaçmak için manevra yapılmak istendiğinde) lime asist tamamen kapatılamıyor mu?
1)Frenlere katılıyorum ama emin olmamakla beraber sanırım yeni vw ler genel olarak böyle,tam basınca kesinlikle kötü değil frenler fakat normal kullanımda hafif basmak yetmiyor,bilerek hissiyatı böyle ayarlamışlar herhalde ezmek gerekiyor ama neden bilmiyorum,eski vw aracımın frenleri tam basınca vs daha kötüydü ama hafif basmayla bile duruyordu gerçekten.
2)Şehiriçi yakıt tüketimi ağır trafikte bile genel ort 9 litre görmedim,anlık ortalamalar elbette yüksrk.ben 30 dakika civarı sürekli dur kalk trafik sonrası 10 dakika açık trafik gidiyorum.Onun dışında Rotamda 2 adet ciddi dik ve baya uzun yokuş var ve düzde de baya basıyorum.Eğer sadece trafikte gidiyorsanız her arabada yüksek olur tüketim maalesef.Ben bile genel ortalamada 9 görmediysem ya rodaj kaynaklıdır ya da çok ciddi trafikte kullanıyorsunuz diye düşünüyorum.En ciddi trafikte bile biraz sürünce 7.5-8lere düşüyor ortalamam.Rodaj bitince değerlendirmeniz daha sağlıklı olur.Yakıt konusunda tek katılabileceğim nokta araba dur kalk trafikte herhangi bir 4 silindirle kıyaslayınca pek farkı yok,bu aracın düşük yakıtını 2 silindir modu sağlıyor yoksa çok bir esprisi yok gibi geliyor bana.Ancak bir yandan 2 silindir modunda çok ciddi ekonomik,hybrid olmayıp daha ekonomik benzinli bildiğim bir araba yok,hele de bu fiyatlarda.
3) 1-2. Vites bence de çok ağır,şehiriçinde ok ama çevreyolunda dur kalk trafikteyken mesela trafiği yapan kavşak açılıyor,herkes basmaya başlıyor araba normal şekilde gaza basınca gerçekten yürümüyor gerçekten.Dizel torkundan mı bilemiyorum ama eski 1.6 tdi polo aracım bile 1-2 de daha atik hissettiriyordu.Yakıttan böyle yapılmış sanırım vites aralıkları ama ilk 2 viteste benim de hoşuma gitmedi,3e çıkmak veya arabayı baya bağırtmak gerekiyor.Ben gaza direk abanıyorum,fazla yakıyor bağırıyor ama manuel araçları aracın istediğine göre sürmek lazım.
4)Kemerle hiçbir sıkıntım yok açıkçası.
5)Ben şahsen iyi çalışan araçlarda bile şerit takip gibi şeyleri devredışı bırakıyorum prensip olarak,arabayı kendim sürerim kardeşim.Start stop ve lane assistin kalıcı kapanmamasından cidden nefret ediyorum.Start stop öbür 2014 aracımda da her seferinde kapatmak gerekiyor.Yıllardır çekiyoruz emisyonlardan.Lane assist kalıcı kapanmamasını euroncap falan istiyor herhalde de saçmalığın daniskası.Bu araca özel değil diye biliyorum çünkü,maalesef testler ne istiyorsa onun için böyle tavizler veriyor üreticiler.Eğer bir gün bunları açıp kapamak için seçim özgürlüğümüz de gider gibi,o saatten sonra yeni araba almam herhalde.