Golf 2024 1.5 İmpression Anlayamadıklarım?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan 06mrt85
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

06mrt85

Yeni Üye
Katılım
10 Ara 2024
Mesajlar
8
Tepkime puanı
6
Konum
ANKARA
İsim
murat
Araç
volkswagen golf 1.5 tsi 116 ps impression
Aracımı 1 ay oldu alalı 1000 km yi devirdim. İlk defa golf satın aldım
1-)Aracın frenleri neden bu kadar zayıf-? Durması için extra basma kuvveti gerekli.
2-)Araç şehir içi işe gidiş geliş Ankara sabah ve akşam trafikte 1-2-3 vites 9 lt nin aşağısını görmedim (gitgel 70km) bu normal mi?
3-) Araç neden 1-2. Vites çok ağır, sollamalarda tehlikeli yavaşlıkta kalıyor. Tüm kullanıcılarda da böyle mi?
4-) Aracın sürücü tarafı kemer tokası aşağıda olması sağ el ile alımı zorlaştırıyor, herkeste öyle mi?
5-) kimi zaman şerit takip asistanı tehlikeli olabiliyor (sıkıştırılmalardan kaçmak için manevra yapılmak istendiğinde) lime asist tamamen kapatılamıyor mu?
 

Aracımı 1 ay oldu alalı 1000 km yi devirdim. İlk defa golf satın aldım
1-)Aracın frenleri neden bu kadar zayıf-? Durması için extra basma kuvveti gerekli.
2-)Araç şehir içi işe gidiş geliş Ankara sabah ve akşam trafikte 1-2-3 vites 9 lt nin aşağısını görmedim (gitgel 70km) bu normal mi?
3-) Araç neden 1-2. Vites çok ağır, sollamalarda tehlikeli yavaşlıkta kalıyor. Tüm kullanıcılarda da böyle mi?
4-) Aracın sürücü tarafı kemer tokası aşağıda olması sağ el ile alımı zorlaştırıyor, herkeste öyle mi?
5-) kimi zaman şerit takip asistanı tehlikeli olabiliyor (sıkıştırılmalardan kaçmak için manevra yapılmak istendiğinde) lime asist tamamen kapatılamıyor mu?
1) En ufak fikrim yok

2)Zamanla düşecektir kullanımına da bağlı 9 litre görmedim hiç çok yoğun trafik lazım. Yakıt rodaji 5-6 bin km de biter

3) Vites aralıkları gayet güzel geniş hiçbir sorun teşkil etmiyor bence

4) Kemeri rahat şekilde alabiliyorum bı sorum yok

5) Kesinlikle katılıyorum asistanlar kısmından kapayabilirsiniz ancak araç kontağı her kapandığında o tekrar açılacak isteyin ya da istemeyin açılıyor
 
Aracımı 1 ay oldu alalı 1000 km yi devirdim. İlk defa golf satın aldım
1-)Aracın frenleri neden bu kadar zayıf-? Durması için extra basma kuvveti gerekli.
2-)Araç şehir içi işe gidiş geliş Ankara sabah ve akşam trafikte 1-2-3 vites 9 lt nin aşağısını görmedim (gitgel 70km) bu normal mi?
3-) Araç neden 1-2. Vites çok ağır, sollamalarda tehlikeli yavaşlıkta kalıyor. Tüm kullanıcılarda da böyle mi?
4-) Aracın sürücü tarafı kemer tokası aşağıda olması sağ el ile alımı zorlaştırıyor, herkeste öyle mi?
5-) kimi zaman şerit takip asistanı tehlikeli olabiliyor (sıkıştırılmalardan kaçmak için manevra yapılmak istendiğinde) lime asist tamamen kapatılamıyor mu?
Fren konusuna değinmek gerekirse benim cupra aracımda da öyle, eTsi lar da freni ezerek duruyor. Sanıyorum, hibrit sistemden dolayı. Ama sizin bahsettiğiniz durum farklı bir şey olabilir, servise sorun dilerseniz
 
Fren konusuna değinmek gerekirse benim cupra aracımda da öyle, eTsi lar da freni ezerek duruyor. Sanıyorum, hibrit sistemden dolayı. Ama sizin bahsettiğiniz durum farklı bir şey olabilir, servise sorun dilerseniz
Tam anlatımınızla freni ezerek duruyor. Doğru kelime bu. Yoğun bir günde yorucu oluyor
 
Aracımı 1 ay oldu alalı 1000 km yi devirdim. İlk defa golf satın aldım
1-)Aracın frenleri neden bu kadar zayıf-? Durması için extra basma kuvveti gerekli.
2-)Araç şehir içi işe gidiş geliş Ankara sabah ve akşam trafikte 1-2-3 vites 9 lt nin aşağısını görmedim (gitgel 70km) bu normal mi?
3-) Araç neden 1-2. Vites çok ağır, sollamalarda tehlikeli yavaşlıkta kalıyor. Tüm kullanıcılarda da böyle mi?
4-) Aracın sürücü tarafı kemer tokası aşağıda olması sağ el ile alımı zorlaştırıyor, herkeste öyle mi?
5-) kimi zaman şerit takip asistanı tehlikeli olabiliyor (sıkıştırılmalardan kaçmak için manevra yapılmak istendiğinde) lime asist tamamen kapatılamıyor mu?
1- Frenler zayıf değil ama pedalı ezerek duran modellerden, benim önceki aracımda böyleydi o yüzden bir sorun yok onu söyleyebilirim. Önceki volkswagen araçlarda durum farklıydı pedala az bile basılsa daha keskin frenleme yapıyordu o bunda yok.
2- Ankara'nın tam yoğun saatlerinde 70km yol yapıyorsanız çok fazla diyemem, benzer koşullarda 7.5 8 leri görüyorum bende. Hava sıcaklığı, kışlık lastik ve aracın rodajını da düşünürsek biraz daha düşüş olacaktır sonra.
3- O hissiyatı bazen bende alıyorum, üst viteslerde çok daha tepkili davranıyor araç
4- Şu ana kadar aracıma kim bindiyse aynı şeyi söyledi tokalar çok aşağıda ama alışılıyor, merak etmeyin sizlik bir durum değil.
5- Bu konuda da aynı fikirdeyiz bunun tek çözümü ya sürekli sol eli sinyal kolunda hazırda bekletmek yada her çalıştırma da şerit takibi kapatmak.
 
Aracımı 1 ay oldu alalı 1000 km yi devirdim. İlk defa golf satın aldım
1-)Aracın frenleri neden bu kadar zayıf-? Durması için extra basma kuvveti gerekli.
2-)Araç şehir içi işe gidiş geliş Ankara sabah ve akşam trafikte 1-2-3 vites 9 lt nin aşağısını görmedim (gitgel 70km) bu normal mi?
3-) Araç neden 1-2. Vites çok ağır, sollamalarda tehlikeli yavaşlıkta kalıyor. Tüm kullanıcılarda da böyle mi?
4-) Aracın sürücü tarafı kemer tokası aşağıda olması sağ el ile alımı zorlaştırıyor, herkeste öyle mi?
5-) kimi zaman şerit takip asistanı tehlikeli olabiliyor (sıkıştırılmalardan kaçmak için manevra yapılmak istendiğinde) lime asist tamamen kapatılamıyor mu?
1)Frenlere katılıyorum ama emin olmamakla beraber sanırım yeni vw ler genel olarak böyle,tam basınca kesinlikle kötü değil frenler fakat normal kullanımda hafif basmak yetmiyor,bilerek hissiyatı böyle ayarlamışlar herhalde ezmek gerekiyor ama neden bilmiyorum,eski vw aracımın frenleri tam basınca vs daha kötüydü ama hafif basmayla bile duruyordu gerçekten.
2)Şehiriçi yakıt tüketimi ağır trafikte bile genel ort 9 litre görmedim,anlık ortalamalar elbette yüksrk.ben 30 dakika civarı sürekli dur kalk trafik sonrası 10 dakika açık trafik gidiyorum.Onun dışında Rotamda 2 adet ciddi dik ve baya uzun yokuş var ve düzde de baya basıyorum.Eğer sadece trafikte gidiyorsanız her arabada yüksek olur tüketim maalesef.Ben bile genel ortalamada 9 görmediysem ya rodaj kaynaklıdır ya da çok ciddi trafikte kullanıyorsunuz diye düşünüyorum.En ciddi trafikte bile biraz sürünce 7.5-8lere düşüyor ortalamam.Rodaj bitince değerlendirmeniz daha sağlıklı olur.Yakıt konusunda tek katılabileceğim nokta araba dur kalk trafikte herhangi bir 4 silindirle kıyaslayınca pek farkı yok,bu aracın düşük yakıtını 2 silindir modu sağlıyor yoksa çok bir esprisi yok gibi geliyor bana.Ancak bir yandan 2 silindir modunda çok ciddi ekonomik,hybrid olmayıp daha ekonomik benzinli bildiğim bir araba yok,hele de bu fiyatlarda.
3) 1-2. Vites bence de çok ağır,şehiriçinde ok ama çevreyolunda dur kalk trafikteyken mesela trafiği yapan kavşak açılıyor,herkes basmaya başlıyor araba normal şekilde gaza basınca gerçekten yürümüyor gerçekten.Dizel torkundan mı bilemiyorum ama eski 1.6 tdi polo aracım bile 1-2 de daha atik hissettiriyordu.Yakıttan böyle yapılmış sanırım vites aralıkları ama ilk 2 viteste benim de hoşuma gitmedi,3e çıkmak veya arabayı baya bağırtmak gerekiyor.Ben gaza direk abanıyorum,fazla yakıyor bağırıyor ama manuel araçları aracın istediğine göre sürmek lazım.
4)Kemerle hiçbir sıkıntım yok açıkçası.
5)Ben şahsen iyi çalışan araçlarda bile şerit takip gibi şeyleri devredışı bırakıyorum prensip olarak,arabayı kendim sürerim kardeşim.Start stop ve lane assistin kalıcı kapanmamasından cidden nefret ediyorum.Start stop öbür 2014 aracımda da her seferinde kapatmak gerekiyor.Yıllardır çekiyoruz emisyonlardan.Lane assist kalıcı kapanmamasını euroncap falan istiyor herhalde de saçmalığın daniskası.Bu araca özel değil diye biliyorum çünkü,maalesef testler ne istiyorsa onun için böyle tavizler veriyor üreticiler.Eğer bir gün bunları açıp kapamak için seçim özgürlüğümüz de gider gibi,o saatten sonra yeni araba almam herhalde.
 
İmpression 1.5 golf, etsi değil diye biliyorum hibritlikle alakalı değildir.


Genel bir şikayet var. Denemediğim için sadece varsayım üzerine yorumlayabilirim.

Fren olayı alışmakla da alakalı olabilir. Yeni güvenlik önlemleri ile esneklik sağlayıp konfor odaklı ani manevra yapılmayan frenleme sağlıyor da olabilir. Bir ihtimal.

Deneme yapabilir misiniz? Adaptif tercihlerini devredışı bırakarak bir fark olup olmadığını denenerek fark edip etmediği kontrol edilebilir.
 
Aracımı 1 ay oldu alalı 1000 km yi devirdim. İlk defa golf satın aldım
1-)Aracın frenleri neden bu kadar zayıf-? Durması için extra basma kuvveti gerekli.
2-)Araç şehir içi işe gidiş geliş Ankara sabah ve akşam trafikte 1-2-3 vites 9 lt nin aşağısını görmedim (gitgel 70km) bu normal mi?
3-) Araç neden 1-2. Vites çok ağır, sollamalarda tehlikeli yavaşlıkta kalıyor. Tüm kullanıcılarda da böyle mi?
4-) Aracın sürücü tarafı kemer tokası aşağıda olması sağ el ile alımı zorlaştırıyor, herkeste öyle mi?
5-) kimi zaman şerit takip asistanı tehlikeli olabiliyor (sıkıştırılmalardan kaçmak için manevra yapılmak istendiğinde) lime asist tamamen kapatılamıyor mu?
  • frenleri gayet yumuşak ve şehir içi kullanımda iyi duruyor
  • benim de 8-9 lt
  • pedala hafif basıyorsan normal biraz daha basarsan hızlanır veya yakıtı opetten almışsındır performansı biraz düşüyor
  • evet biraz zahmetli
  • bilmiyorum
 
İmpression 1.5 golf, etsi değil diye biliyorum hibritlikle alakalı değildir.


Genel bir şikayet var. Denemediğim için sadece varsayım üzerine yorumlayabilirim.

Fren olayı alışmakla da alakalı olabilir. Yeni güvenlik önlemleri ile esneklik sağlayıp konfor odaklı ani manevra yapılmayan frenleme sağlıyor da olabilir. Bir ihtimal.

Deneme yapabilir misiniz? Adaptif tercihlerini devredışı bırakarak bir fark olup olmadığını denenerek fark edip etmediği kontrol edilebilir.
Unutmazsam bunu deneyeceğim. Benim şöyle bir düşüncem var zaten auto hold ve start stopu tetiklemek için pedalı belli bir seviyeye kadar ezmek gerekiyor, eğer frenleme ezerek değil pedalın ucunda tutuyor olsaydı trafikte falan konforsuz olabilirdi.

Sistemleri tetiklemek için ani fren yapmış gibi olurdu. O konuda ezerek kullanmak bence kabul edilebilir ama daha üst vites ve hızlarda giderken frenin dozajı ve tepki noktası değişmediği için fazlasıyla ezmek gerekiyor bazen.

Dediğim gibi benim önceki aracımda neredeyse aynıydı o yüzden hiç zorlanmadım ama buna alışkın olmayanların tedirgin olması çok normal.
 
Motorun çok ilginç bir karakteristik kullanımı var gerçekten.

Turbo benzinli araç ama sıkıştırma oranı ve devir bandı dizel gibi çalışıyor.

Öte yandan dizel gibi tork atikliği yok ama düşük devirlerde sakin kullanımda rahat ilerliyor.

Anlık bir güç gerekiyor hızlanmak istiyorsun bu seferde istediğin çekişi yakalamak için atmosferik gibi yüksek devir çevirmek gerekiyor.
Özellikle düşük vites ve düşük devirde ağırkanlı davranıyor.

Hiç bilmeyen birine aracı versek turbo benzin mi, turbo dizel mi , atmosferik mi diye önce bir düşünür.
(motor sesi, gösterge falan bunları saymıyorum sadece karakter olarak)
 
Aynı anda aktif olarak Ford Focus 1.0 Ecoboost manuel kullanıyorum. Fren performansı muhteşem, Araç adeta senin kontrolünden sen ne dersen O diyor. Fren ezilimi olmayan araçlar kişiye sert viraja girildiğinde ve sıkışık trafiklerde tehlikeli durumlarda ciddi anlamda kazayı engelleyici nitelikte ve güven verici oluyor.
 
1) En ufak fikrim yok

2)Zamanla düşecektir kullanımına da bağlı 9 litre görmedim hiç çok yoğun trafik lazım. Yakıt rodaji 5-6 bin km de biter

3) Vites aralıkları gayet güzel geniş hiçbir sorun teşkil etmiyor bence

4) Kemeri rahat şekilde alabiliyorum bı sorum yok

5) Kesinlikle katılıyorum asistanlar kısmından kapayabilirsiniz ancak araç kontağı her kapandığında o tekrar açılacak isteyin ya da istemeyin açılıyor
Şerit takıbi ana menüden tamamen kapatabılırsın ve acabılırsın ıstedıgın zaman
 
Güçlü frenleme istediğinizde frene yavaşça kademe kademe baskıyı artırarak basmak yerine aniden bastığınızda tepkisi nasıl oluyor ?
8.5 sahipleri deneyebilir mi?
 
Güçlü frenleme istediğinizde frene yavaşça kademe kademe baskıyı artırarak basmak yerine aniden bastığınızda tepkisi nasıl oluyor ?
8.5 sahipleri deneyebilir mi?
Pedalın ilk 4-5 cm si boşluk gibi davranıyor. Tam tabiriyle kampanalı Şahin gibi zor davranarak duruyor
 


Geri
Üst