silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
LASTİK BASINÇLARI:
Fabrika verileri comfortline araçta sadece 1 yolcunun olduğu ve bagajın olmadığı durumlarda önler ve arkaları 29 psi olarak belirtiyor.
Fakat bu verilerin aracın donanımına göre değiştiğini daha geçen günlerde fark ettik
Buna göre bu veriler (yüksüz, 2 kişi) aslında Highline'da 32 olarak belirtilmiş.
Ancak pratikte/ yakıt tüketimine etkilerini gözleyerek ve görsel olarak lastik profilinin 29 psi'da çok düşük olması nedenlerinden ötürü 32 olarak ayarlanmasının ideal olduğuna kani olanlardandım.... Sonraları 29 olduğuna karar verdim deneme yanılma yoluyla.
Ortalamanın üstündeki yüklerde ve hızlarda;
ayrıca ve özellikle bagaj ve 4 yolcuyla istiap haddini aşmadan yapılacak yolculuklarda
önler:33 psi
arkalar: 41 psi
olarak önerilmiş....
Lastik firmalarının önerilerini özetlersek şunlar olacak....
1. Tüm lastikleriniz,
a) Aracın özellikle güneş altında kaldığı saatlerden önce
maksimum 1-1.5 kilometrelik ve yüksüz güzergah sonunda; yani lastikler soğukken
c) Mümkünse benzin istasyonlarındaki pompalardan değil de bir lastikçilerde kontrol edilmeli. Çünkü yakıt istasyonlarındakilerin pek çoğu arızalı veya hatalı göstergeye sahip.
2. Bagajdaki stepnenizin lastik basıncını kontrol ediniz ve maksimum basınç olan 61 psi olarak hava basın.
3. Yakıtınızı herzaman aldığınız yerden sabah erken saatlerde almanızı öneririm.
4. Eğer yolcu ve bagaj durumu değişken olacaksa veya yolcu ve bagajlarınızı indirdikten sonra ama işlerinizin yoğunluğundan ama gittiğiniz yerin küçük bir yerleşim yeri olmasından lastik hava basınçlarını normale çevirme imkanınız olmayacaksa tüm lastiklerinizi 31 veya 32 olarak ayarlayabilirsiniz.
5. Aracın donanım ve gücüne göre de lastik basınçları farklılık gösterebilir.Kesin bilgi 2014 modellere kadar benzin depo kapağında 2014'ten itibaren sürücü tarafı kapı sütununa eklendi.
Örnekler:
2.0 TDI
140 Beygirlik ACT
Fabrika verileri comfortline araçta sadece 1 yolcunun olduğu ve bagajın olmadığı durumlarda önler ve arkaları 29 psi olarak belirtiyor.
Fakat bu verilerin aracın donanımına göre değiştiğini daha geçen günlerde fark ettik
Buna göre bu veriler (yüksüz, 2 kişi) aslında Highline'da 32 olarak belirtilmiş.
Ancak pratikte/ yakıt tüketimine etkilerini gözleyerek ve görsel olarak lastik profilinin 29 psi'da çok düşük olması nedenlerinden ötürü 32 olarak ayarlanmasının ideal olduğuna kani olanlardandım.... Sonraları 29 olduğuna karar verdim deneme yanılma yoluyla.
Ortalamanın üstündeki yüklerde ve hızlarda;
ayrıca ve özellikle bagaj ve 4 yolcuyla istiap haddini aşmadan yapılacak yolculuklarda
önler:33 psi
arkalar: 41 psi
olarak önerilmiş....
Lastik firmalarının önerilerini özetlersek şunlar olacak....
1. Tüm lastikleriniz,
a) Aracın özellikle güneş altında kaldığı saatlerden önce
c) Mümkünse benzin istasyonlarındaki pompalardan değil de bir lastikçilerde kontrol edilmeli. Çünkü yakıt istasyonlarındakilerin pek çoğu arızalı veya hatalı göstergeye sahip.
2. Bagajdaki stepnenizin lastik basıncını kontrol ediniz ve maksimum basınç olan 61 psi olarak hava basın.
3. Yakıtınızı herzaman aldığınız yerden sabah erken saatlerde almanızı öneririm.
4. Eğer yolcu ve bagaj durumu değişken olacaksa veya yolcu ve bagajlarınızı indirdikten sonra ama işlerinizin yoğunluğundan ama gittiğiniz yerin küçük bir yerleşim yeri olmasından lastik hava basınçlarını normale çevirme imkanınız olmayacaksa tüm lastiklerinizi 31 veya 32 olarak ayarlayabilirsiniz.
5. Aracın donanım ve gücüne göre de lastik basınçları farklılık gösterebilir.Kesin bilgi 2014 modellere kadar benzin depo kapağında 2014'ten itibaren sürücü tarafı kapı sütununa eklendi.
Örnekler:
2.0 TDI
140 Beygirlik ACT
Moderatör tarafında düzenlendi: