122 liklerde bildigim kadarı ile yok özellikle czca motorlarda var czcx de hiç rastlamadım özellikle 2019 dan sondaki modellerde yok 125 likte 150 likte var bu ses birde 125 lık te triger kayışı olanda var triger Zinciri olanda görmedimHiçbir şey yapmanıza gerek yok boşa para harcayıp araçlarınızı kurcalatmayın , 2013 de sıfır 1.4 122 golf te bu ses vardı video çekip servise gittim marş motoru garantiden değişti ses yinede geçmedi 10 sene bu şekilde kullandım yapacak birşey yok özellikle 2-3 gün aracı kullanmadığınızda yapıyor
Benim aracımda vardı 1.4 122122 liklerde bildigim kadarı ile yok özellikle czca motorlarda var czcx de hiç rastlamadım özellikle 2019 dan sondaki modellerde yok 125 likte 150 likte var bu ses birde 125 lık te triger kayışı olanda var triger Zinciri olanda görmedim
Bu ses Audi de var Porche de var benzinli araçlarda var Katolik konvektör ısınması ile ilgili cold start sesi ne zincir ne dinamo ne volan hiç biri değil arkadaşlar çünkü sadece benzinli araçlarda olan bir ses dizelde böyle bir ses yok benzinin calışma prensibi ilk marşta fazla yakıt fazla hava bunu da rolantide dışarı emisyon değerlerine uygun bir şekilde atması gerekir sorun yok boşuna kafanızı takmayın arıza değil inanmayan varsa Porche cold start veya Audi 1.4 tfsi YouTube de aratsın hepsinin start sesi mevcut dinlesin gazozundan geliyor (benzinli araçları arasın dizel değil)Marş bastıktan sonra 2_3 saniye vııııı diye bir ses geliyor bu sorunu çözen varmı bir bana mı anormal geliyor
merhaba öncelikle bu bir problem sorun değilmiş benzinli motorların çalışma prensibi böyleymiş acıklama olarak da şu bilgilere ulaştım test ettim tsi veya benzinli motorlar ilk çalıştırmada cold start yapar motorun ısınması gereken ısısı 200 derece altına inince bunu yapar bunu algılayan sensörler var araç yüksek yakıt ve yüksek havaya ihtiyac duyar çünkü dizel motorlar gibi fakir karışımla çalışamaz bu sebeble ilk çalıştırma yüksek olur çıkan egzozdan 4 karışım çıkar bu dizellerde 2 tanedir benzinli araçlarda çıkan karışım ilk çalıştırmada çok yüksek olduğu için motor eğzoz bağantısında konvektör yada katalizör veya katoliktik konvektör bunu sönemler içeri basınclı bir sekilde çıkarır burda bu sesin çıkma sebebi tek boru seklinde yüksek basıncın geri gelmesi sönümlenmesi Headers denen sistemde 4 boru çıkışı olduğu için egzozdan gelen havayı sönümlemiyor daha yüksek ses çıkartıyor (Headers araştır) egzoz emisyon verilerine ulaşmak bu konvektörler var iptal edilmesi halinde egzoz emisyon değerlerine uymuyor çevreyi kirletiyor araç firmalarının bu sese çözüm bulması gerekiyor ancak bu sesi kesmek istemesinden çok emiyon değerlerine ulaşıp aracı pazarlamak olduğu unutma bu porche de de var audi de var mercedes de var hepsinde var tek çözümü Headers sistemini kurmakMarş bastıktan sonra 2_3 saniye vııııı diye bir ses geliyor bu sorunu çözen varmı bir bana mı anormal geliyor
merhaba öncelikle bu bir problem sorun değilmiş benzinli motorların çalışma prensibi böyleymiş acıklama olarak da şu bilgilere ulaştım test ettim tsi veya benzinli motorlar ilk çalıştırmada cold start yapar motorun ısınması gereken ısısı 200 derece altına inince bunu yapar bunu algılayan sensörler var araç yüksek yakıt ve yüksek havaya ihtiyac duyar çünkü dizel motorlar gibi fakir karışımla çalışamaz bu sebeble ilk çalıştırma yüksek olur çıkan egzozdan 4 karışım çıkar bu dizellerde 2 tanedir katolizörden bu bahsettiğim zararlı karışımlar ilk çalıştırmada fazla olduğu için çıkamaçlar benzinli araçlarda çıkan karışım ilk çalıştırmada çok yüksek olduğu için motor eğzoz bağantısında konvektör yada katalizör veya katoliktik konvektör bunu sönemler içeri basınclı bir sekilde çıkarır burda bu sesin çıkma sebebi tek boru seklinde yüksek basıncın geri gelmesi sönümlenmesi Headers denen sistemde 4 boru çıkışı olduğu için egzozdan gelen havayı sönümlemiyor daha yüksek ses çıkartıyor (Headers araştır) egzoz emisyon verilerine ulaşmak bu konvektörler var iptal edilmesi halinde egzoz emisyon değerlerine uymuyor çevreyi kirletiyor araç firmalarının bu sese çözüm bulması gerekiyor ancak bu sesi kesmek istemesinden çok emiyon değerlerine ulaşıp aracı pazarlamak olduğu unutma bu porche de de var audi de var mercedes de var hepsinde var tek çözümü Headers sistemini yapmakBnm araçta da aynı ses var @serdarhtp eğer tamirciye giderseniz sorunun neyden kaynaklandığını yazarmsnz
Sorun zaten yazıldı cihazla dinlendi volan dişlisi yok marş motoru yok triger bunlar değil yani konuyu yazdım kapattım sorun bulunduBence normal sonuçta havalar soğuk marş dişlisi volan bunların hepsinde ilk marsa ciddi sürtünme oluyor. Ben açıkçası sorun görmedim. Ses devam etseydi o zaman volan derdim. Kurcalatmayin derim bende.
Kusura bakmayın mesajı gönderdikten sonra gördüm son yazılan cevabı. Yorumumu silmek istedim ama olmadıSorun zaten yazıldı cihazla dinlendi volan dişlisi yok marş motoru yok triger bunlar değil yani konuyu yazdım kapattım sorun bulundu
Yağ pompasından gelmiyor hocam sesMerhabalar, aynı şikayetten benim aracımda da vardı. Zamanında uzunca araştırma fırsatım olmuştu yazmadan geçmek istemedim. Yabancı bir forumda keşfettim, VW bu ses şikayetiyle ilgili bir TPI yayınlamış.
Technical product information
Transaction No.: 2037299/3
Anladığım kadarıyla sesin yağ pompasından geldiğini, pompanın yağ basıncı oluşturma sürecinde çıkarttığı bir ses olduğu ve özellikle uzun süre çalışmadıktan sonraki ilk marşta gerçekleşitiğini belirtmişler.
Bu durumun normal olduğunu da belirtmişler.