Golf 7 1.4 TSI Marş Bastıktan Sonra Gelen Ses


serdarhtp

Üye
Katılım
25 Ara 2024
Mesajlar
56
Tepkime puanı
9
Konum
Bingöl
İsim
Serdar
Araç
Golf 7 allstar
Marş bastıktan sonra 2_3 saniye vııııı diye bir ses geliyor bu sorunu çözen varmı bir bana mı anormal geliyor
 
Merhabalar, aynı şikayetten benim aracımda da vardı. Zamanında uzunca araştırma fırsatım olmuştu yazmadan geçmek istemedim. Yabancı bir forumda keşfettim, VW bu ses şikayetiyle ilgili bir TPI yayınlamış.
Technical product information
Transaction No.: 2037299/3
Anladığım kadarıyla sesin yağ pompasından geldiğini, pompanın yağ basıncı oluşturma sürecinde çıkarttığı bir ses olduğu ve özellikle uzun süre çalışmadıktan sonraki ilk marşta gerçekleşitiğini belirtmişler.
Bu durumun normal olduğunu da belirtmişler.
Yağ pompası olsa dizellerde de bu ses gelirdi sadece benzinli motorlarda var bu ses Volkswagen Skoda seat Porche Audi de değil Honda Renault BMW bütün benzinli araçlarda var bazılarının sesleri daha az
 
Upvote 0
Yağ pompası olsa dizellerde de bu ses gelirdi sadece benzinli motorlarda var bu ses Volkswagen Skoda seat Porche Audi de değil Honda Renault BMW bütün benzinli araçlarda var bazılarının sesleri daha az
Gereksiz yere kafa karışıklığı yarattıysam kusura bakmayın. Benim de çok merak edip endişelendiğim bir ses olduğu için tam olarak ne olduğunu öğrenmek isterim. Bu aralar pek müsait değilim, herhangi bir sıkıntı olmaması durumunda şubat ortası güvendiğim bir ustaya götürüp sesin nedenini bulana kadar baktırmaya çalışacağım ama kabul eder mi bilemiyorum :D. Sizin yazdıklarınızdan sonra biraz daha bakma şansı buldum. Bire bir olarak aynı ses 1.4'te 1.8'de ve 2.0 tsi motorlarda da mevcut. Linklerini ekliyorum aşağıya. Gönderdiğim TPI üzerinde durarak yağlama sistemlerindeki ortak noktalarını bulmaya çalıştım. Motorların ortak noktası varyasyonlu çift dişli (şaftlı) yağ pompası kullanmaları. Bu pompa konvensiyonel iç içe girmiş (duocentric) pompanın aksine yan yana iki dişli şaft yapısı kullanıyor bir dişlisi ileri geri oynarak yağ basıncını değişik değerlere getirebiliyor (VW SSP NO. 132). Dediğiniz gibi dizellerde bu sesin gelmeme nedeni konvensiyonel (duocentric) bir pompa kullanılmış olması olabilir. Diğer ses gelen araçlarda da bu çift dişli pompa kullanılmış olabilir ama hepsi bir tahmin. Ben usta değilim, sadece vw'in yayınladığı teknik raporun üzerinden gidip bulmaya çalıştım. Sadece tahmin ediyorum. :)

2.0 TSI
1.8 TSI
Golf R400 2.0 TSI
 
Upvote 0

Geri
Üst