Golf 1.5 Life vs Skoda Scala 1.5 Monte Carlo


1.0 ın alt devirleri daha dolu demenizle kullanmadığınız belli oldu. 1.5 daha torklu bunun verileri de var grafikler var.

Ayrıca siz şahsi olarak 3 silindir tercih eder misiniz 4 silindir varken. Ben asla etmem. Siz ederim derseniz de sebebini merak ederim
Bir çok motor şanzıman kombinasyonunu tecrübe ettim ve buna istinaden yorum yapıyorum.

Umarım 1.5 daha torkludan kastınız 150 beygirliktir yanlış verilere bakmış olmayın . Maks torkunu 5000rpm'de veriyor 116'lık . 1.0 tsi 3500devirde doldurmuş oluyor kendini. Katalog verilerinden teyit edebilirsiniz

Şahsi olarak kesinlikle 4 silindir tercih ederim ama verileri 1.0(999cc) motorla aynı olan 116 hplik versiyondan ziyade 150 liğini tercih ederim.

sırf 4 silindirli diye 116 beygir 1.5'i gözümde büyütmem sonuçta 150'lik motor değil. 1.0 116 ile 1.5 150 kıyaslamıyoruz sonuçta
 

Bir çok motor şanzıman kombinasyonunu tecrübe ettim ve buna istinaden yorum yapıyorum.

Umarım 1.5 daha torkludan kastınız 150 beygirliktir yanlış verilere bakmış olmayın . Maks torkunu 5000rpm'de veriyor 116'lık . 1.0 tsi 3500devirde doldurmuş oluyor kendini. Katalog verilerinden teyit edebilirsiniz

Şahsi olarak kesinlikle 4 silindir tercih ederim ama verileri 1.0(999cc) motorla aynı olan 116 hplik versiyondan ziyade 150 liğini tercih ederim.

sırf 4 silindirli diye 116 beygir 1.5'i gözümde büyütmem sonuçta 150'lik motor değil. 1.0 116 ile 1.5 150 kıyaslamıyoruz sonuçta
Zaten performans olarak aşırı farklı demiyorum

Screenshot_2025-03-19-21-00-49-92_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Bu verileri görüyorsunuz 1.0 ile 1.5 116 arasında bir fark mevcut. Dayımda 1.0 var bende 1.5 116 bizzat tecrübemi aktardım. Kaldı ki 3 silindir sorunları da bu 1.5 i öne çıkarıyor
 
Zaten performans olarak aşırı farklı demiyorum

Ekli dosyayı görüntüle 82824

Bu verileri görüyorsunuz 1.0 ile 1.5 116 arasında bir fark mevcut. Dayımda 1.0 var bende 1.5 116 bizzat tecrübemi aktardım. Kaldı ki 3 silindir sorunları da bu 1.5 i öne çıkarıyor
@alaras hocama kesinlikle katılıyorum ki 1.5 150 kombini sorunsuz diyebileceğimiz bir motorken 116 lık daha tazeyken sorunlarıyla çok ön plana çıktı . Forumdaki kullanıcıların yaşadığı problemleri ele alınca 1.5 116 nın sorunsallığı sanki 1.0 ı solladı gibi.

1.0 tsi sorunsuz demiyorum çevremde motor yiyen krank kitlediği için garantiden sandık motor koyulan arkadaşım var…
 
@alaras hocama kesinlikle katılıyorum ki 1.5 150 kombini sorunsuz diyebileceğimiz bir motorken 116 lık daha tazeyken sorunlarıyla çok ön plana çıktı . Forumdaki kullanıcıların yaşadığı problemleri ele alınca 1.5 116 nın sorunsallığı sanki 1.0 ı solladı gibi.

1.0 tsi sorunsuz demiyorum çevremde motor yiyen krank kitlediği için garantiden sandık motor koyulan arkadaşım var…
Motor olarak hiçbir sorunla karşılaşmadım hocam kendim de kullanıcısiyım daha sorun yok.

Yani ne sorunlar var? Yazılımsal sorunları biliyorum tabiki ama motor ile mi alakalı bunlar
 
Motor olarak hiçbir sorunla karşılaşmadım hocam kendim de kullanıcısiyım daha sorun yok.

Yani ne sorunlar var? Yazılımsal sorunları biliyorum tabiki ama motor ile mi alakalı bunlar
Hocam çok saçma elektriksel ve yarı mekanik arızaları olduğunu okudum ancak ben bunların yazılımla çözüleceğini düşünüyorum sonuçta araç daha çok yeni 1 yılı henüz dolmadı makyaj geleli.

Umarım yaşatmaz hocam artık kabak tadı verdi 21 model style araç satın aldım geçtiğimiz hafta mk8 de ki kronik arızalar bile ürpertiyor acaba başıma gelir mi diye...
 
Hocam çok saçma elektriksel ve yarı mekanik arızaları olduğunu okudum ancak ben bunların yazılımla çözüleceğini düşünüyorum sonuçta araç daha çok yeni 1 yılı henüz dolmadı makyaj geleli.

Umarım yaşatmaz hocam artık kabak tadı verdi 21 model style araç satın aldım geçtiğimiz hafta mk8 de ki kronik arızalar bile ürpertiyor acaba başıma gelir mi diye...
Motorda ne gibi sorunlar duydunuz? Şimdiye kadar benim yaşadığım veya gördüğüm bir problem de olmadı merak ettim.
 
Hocam çok saçma elektriksel ve yarı mekanik arızaları olduğunu okudum ancak ben bunların yazılımla çözüleceğini düşünüyorum sonuçta araç daha çok yeni 1 yılı henüz dolmadı makyaj geleli.

Umarım yaşatmaz hocam artık kabak tadı verdi 21 model style araç satın aldım geçtiğimiz hafta mk8 de ki kronik arızalar bile ürpertiyor acaba başıma gelir mi diye...
Evet kesinlikle katılıyorum. Şükür benim araç sorunsuz gibi
 
Şahsi görüşüm bence el freni için aracı elemekte en saçma detaylardan birisi olabilir. Yıllarca bu şekilde el freni kullanıldı, kullandık. Araçlar elektronikleştikçe bana daha da ürkütücü gelmeye başlıyor, güvenim azalıyor. Mekanik parçaların elektronik parçalara dönüştükçe arıza ile karşılaşılma olasılığı sanki daha çok artıyor eli kulağında gibi geliyor. Ama golf daha ön planda duruyor bende. :) mesela superb veya passat arasında kalmış olsa idin kesinlikle superb derdim burada da passatı elerdim. Daha yakışıklı, karizmatik ve ben buradayım diyor araç..
 
Her iki aracı da incelemiş ve benzer karşılaştırmayı yapmak durumunda kalmış birisi olarak Scala için yorumlarımı aşağıda iletiyorum.


+'lar
  • Golfe göre daha büyük bagaj hacmi var.
  • Cam tavan olması büyük ferahlık. Arka koltukta yolculuk keyifli oluyor.
  • Tasarım olarak daha sportif
  • Life'a göre koltuklar sportif olduğu için daha iyi kavrıyor.
  • Sportif tasarım
  • Fiyat donanım performansı yüksek
  • Matrix far
  • 116 hp'ye göre 150 bg her türlü mutlu eder :)
  • Kredi kampanyası

-'ler
  • İç hacim golften biraz dar hissettiriyor. (genişlik olarak) Bunda tavan döşemesinin siyah oluşunun da etkisi olabilir.
  • iç tasarım ve elektronik teknolojisi golf 7 ile aynı
  • MMI küçük
  • Travel assist yok (lane ve ACC kombin çalıştırılabiliyorsa iş yapabilir belki)
  • ikinci el ilan sayısı az ve tutmamış gibi bir izlenim oluşturuyor (montecarlo için). Satarken hızlı satılamayabilir.
  • Yakıt tüketimi ACT'de olsa eTSI'a göre yüksek.
  • Cam tavan perdesi ters kapanıyor. Alışık olduğumuz gibi öne doğru kapanma yerine geriye doğru giderek kapanıyor. ARka koltukta oturanlara güneş vurmasın diye yarım kapatayım dediğinizde yapamıyorsunuz.
  • Kalite algısı/hissiyatı golf'e kıyasla düşük.
  • golf platformunda üretiliyor olsa da polo ile golf arasında sınıflandırılıyor bu nedenle sürüş hissiyatı konusunda da biraz buna göre olacağını düşünüyorum.

Özetle;
Showroom'da scala'yı inceledikten sonra "işte bu!" demedim. Mantık evliliği yapmak istiyorsanız scala kağıt üzerinde sunduğu özelliklerle güzel araç. Fakat benim tercihim yine golf olurdu. Çünkü ülkenin gidişatı pek belli değil ve elden çıkarmayı istediğinizde en hızlı dönüşü golf ile alacağınızı düşünüyorum.
Hangisini tercih ederseniz edin, ağız tadıyla güzel günlerde kullanın.
 
Performans ve sürüş keyfi daha önemliyse Scala, daha konforlu sakin kullanıyorum derseniz Golf derim ben.
 
Performans ve sürüş keyfi daha önemliyse Scala, daha konforlu sakin kullanıyorum derseniz Golf derim ben.
Performans diyorsak aynı fiyata i20 N var o fiyata en iyi performans o araçta
 

Geri
Üst