Dizel Yakıt Seçimi


FurkanCoskun

Yeni Üye
Katılım
21 Ocak 2025
Mesajlar
19
Tepkime puanı
9
Konum
Ankara
İsim
Furkan
Araç
Golf 7.5
Herkese merhaba.

Aracım 2017 tdi 115 Bg 110.000 km de 6 ay önce aldım.

Aldıktan sonra yaklaşık 4 depo Opetten yakıt aldım. 3. Depodan sonra enjöktör sesi gelmeye başladı. Gruptan araştırdığım kadarıyla Shell ve BP tavsiye edilmiş.
Son iki depo yakıtımı Shell den aldım ve gerçekten belirgin şekilde ses azaldı.
Rejenerasyona 400-500 km arasında girerken en son 700 km önce girdi.

Önceki aracımda dizel 208 di yaklaşık 30bin km kullandım yakıtı Opet ve TP den alırdım hiç böyle sorun oluşmadı.
VW daha hassas enjektöre sahip galiba.

Buna benzer şikayeti olan kişilere Shellden yakıt almasını tavsiye ederim.
 

Benimde başıma şöyle birey geldi BP den aldım araç bir saçmaladı hemen bağlandım enjektor değerlerine baktım ohoo 1mg üstünde. Az almıştım Allah tan sonra bitirip opet aldım değerler normale döndü
 
BP artık PO yakıtı oldu. Shell iyi ancak, ne kadar biyodizel kullanımı oluyor o noktada şüphelerim var. Geçen bir istasyonunda yakıt alırken biyodizel tankeri yanaşmıştı.

Ankarada hangi shell'den yakıt aldınız?

Bende uzun süre sonra shell'e geçtim. Şimdilik bir aksilik yok. Ama uzun süreli bir değerlendirme lazım tabi.
 
Benimde başıma şöyle birey geldi BP den aldım araç bir saçmaladı hemen bağlandım enjektor değerlerine baktım ohoo 1mg üstünde. Az almıştım Allah tan sonra bitirip opet aldım değerler normale döndü
Sadece yakıt farklılığından enjektör geri dönüş değerlerinin bu kadar değişmesi gerçekten ilginç.
 
Benimde başıma şöyle birey geldi BP den aldım araç bir saçmaladı hemen bağlandım enjektor değerlerine baktım ohoo 1mg üstünde. Az almıştım Allah tan sonra bitirip opet aldım değerler normale döndü
O zaman yakıt alınan istasyonunda etkisi var. Benim araca opet iyi gelmedi çünkü.
 
BP artık PO yakıtı oldu. Shell iyi ancak, ne kadar biyodizel kullanımı oluyor o noktada şüphelerim var. Geçen bir istasyonunda yakıt alırken biyodizel tankeri yanaşmıştı.

Ankarada hangi shell'den yakıt aldınız?

Bende uzun süre sonra shell'e geçtim. Şimdilik bir aksilik yok. Ama uzun süreli bir değerlendirme lazım tabi.
Batı adliyesinin karşısında eryamanporta gelmeden o aradaki Shell.
Biyodizel mi normal mi koydu bilmiyorum vpower onu biliyorum.
 
Batı adliyesinin karşısında eryamanporta gelmeden o aradaki Shell.
Biyodizel mi normal mi koydu bilmiyorum vpower onu biliyorum.
Şöyle söyleyeyim. Sadece biyodizel diye ayrıca bir yakıt yok. EPDK şartnamaleri gereği firmalar dizele belli oranı geçmeyecek şekilde (yanlış anımsamıyorsam %7'yi geçmeyecek şekilde) biyodizel katabilir. Bu firma ve istasyonla biraz ilişkili. Biyodizelin bazı faydaları (yağlamayı iyileştirici vs) olmasına rağmen DPF, enjektör kurumlanması, ve biyodizelde göreceli daha fazla su bulunması gibi sebeplerde pek arzu edilen bir durum yakıt değil. Ama TR'de biyodizel üretimi çok sınırlı. Toplam satılan dizelin yanında çok küçük bir miktarda kalıyor. Dolayısıyla çoğu zaman eklenebildiğini zannetmiyorum. (Başka bilgisi olan varsa paylaşırsa memnun oluruz tabi)

Bir süre Shell kullanıp gözlem edin. DPF rejenerasyonunun geç olması iyiye işaret!!
 
Herkese merhaba.

Aracım 2017 tdi 115 Bg 110.000 km de 6 ay önce aldım.

Aldıktan sonra yaklaşık 4 depo Opetten yakıt aldım. 3. Depodan sonra enjöktör sesi gelmeye başladı. Gruptan araştırdığım kadarıyla Shell ve BP tavsiye edilmiş.
Son iki depo yakıtımı Shell den aldım ve gerçekten belirgin şekilde ses azaldı.
Rejenerasyona 400-500 km arasında girerken en son 700 km önce girdi.

Önceki aracımda dizel 208 di yaklaşık 30bin km kullandım yakıtı Opet ve TP den alırdım hiç böyle sorun oluşmadı.
VW daha hassas enjektöre sahip galiba.

Buna benzer şikayeti olan kişilere Shellden yakıt almasını tavsiye ederim.
2.0 TDI ea288 evo aracımıza 0 kmden beri aynı istasyondan aynı markadan yakıt alırım, shell den şaşmayın derim, cam suyu alırken bile shell tercih ederim.
VW motorları yakıt seçiyor birazcık.
 
Şöyle söyleyeyim. Sadece biyodizel diye ayrıca bir yakıt yok. EPDK şartnamaleri gereği firmalar dizele belli oranı geçmeyecek şekilde (yanlış anımsamıyorsam %7'yi geçmeyecek şekilde) biyodizel katabilir. Bu firma ve istasyonla biraz ilişkili. Biyodizelin bazı faydaları (yağlamayı iyileştirici vs) olmasına rağmen DPF, enjektör kurumlanması, ve biyodizelde göreceli daha fazla su bulunması gibi sebeplerde pek arzu edilen bir durum yakıt değil. Ama TR'de biyodizel üretimi çok sınırlı. Toplam satılan dizelin yanında çok küçük bir miktarda kalıyor. Dolayısıyla çoğu zaman eklenebildiğini zannetmiyorum. (Başka bilgisi olan varsa paylaşırsa memnun oluruz tabi)

Bir süre Shell kullanıp gözlem edin. DPF rejenerasyonunun geç olması iyiye işaret!!
Her zaman için aynı istasyondan almakta fayda var o zaman. Şimdilik benim yakıt aldığım Shell iyi gibi sesi azalttı, rejenerasyon azaldı, yakıt tüketimini tam ölçemedim sabit hızlarda kullanan biri değilim ama hissedilecek bir fark yok.
 
2.0 TDI ea288 evo aracımıza 0 kmden beri aynı istasyondan aynı markadan yakıt alırım, shell den şaşmayın derim, cam suyu alırken bile shell tercih ederim.
VW motorları yakıt seçiyor birazcık.
Dci clio ve hdi 208 im vardı her türlü mazotu yakardı hiç sorun yaşamadım.
Vw de böyleymiş konforuna değer diyeceğiz artık.
 
TDI motor bir araçta (şehiriçi trafiksiz güzargahta) bile 700 km’de bir rejenerasyona imkansız gibi birşey,

TDI motor
Şehiriçi yoğun trafik olan bir sürüşte 170-250 km’de bir,

Şehiriçi (hafif veya pek trafik olmayan) bir sürüşte 250-300 km’de bir,

Şenirlerarası uzun yolda 350-500 km’de bir rejenerasyon (pasif rejenerasyon) devreye girer.

Pasif rejenerasyon: uyarı ışığı yakmadan yapılan işlem,

Aktif rejenerasyon: uyarı ışığı yanarak yapılan işlem, uyarı ışığı vermesi yani aktif rejenerasyon yapması iyi birşey değildir. Bunun anlamı pasif rejenerasyona dikkat edilmediği için DPF ‘nin doluluk oranı normalden fazla olduğu anlamına gelir.
 
2018 model stage 3 1.6 tdi a3 arabamda (67 bin km'de) aldığımdan beri (15 bin km) ucuz mazot kullanıyorum. daha yeni bayram dönüşü kırıkkale balışeyh'te 40.99 Liradan mazot aldım. shell bp opet vs bunlara takılmayın. yakıt aynı rafineriden geliyor. istasyon sahibi yakıt tanklarına düzenli temizlik ve bakımını yaptırıyorsa sıkıntı yaşamazsınız. ucuz mazottan korkmayın.
 
Şöyle söyleyeyim. Sadece biyodizel diye ayrıca bir yakıt yok. EPDK şartnamaleri gereği firmalar dizele belli oranı geçmeyecek şekilde (yanlış anımsamıyorsam %7'yi geçmeyecek şekilde) biyodizel katabilir. Bu firma ve istasyonla biraz ilişkili. Biyodizelin bazı faydaları (yağlamayı iyileştirici vs) olmasına rağmen DPF, enjektör kurumlanması, ve biyodizelde göreceli daha fazla su bulunması gibi sebeplerde pek arzu edilen bir durum yakıt değil. Ama TR'de biyodizel üretimi çok sınırlı. Toplam satılan dizelin yanında çok küçük bir miktarda kalıyor. Dolayısıyla çoğu zaman eklenebildiğini zannetmiyorum. (Başka bilgisi olan varsa paylaşırsa memnun oluruz tabi)

Bir süre Shell kullanıp gözlem edin. DPF rejenerasyonunun geç olması iyiye işaret!!
Evet doğru bilgiler.

Markadan markaya bu kadar farklar olması ve bu farkın hemen 1-2 depoda anlaşılması çok mümkün değil. Tüm firmaların yakıtı aynı yerden Tüpraş tan geliyor. Firmalar kendi katkı maddelerini ekliyorlar.

Eklenen katkı maddelerinin yaratacağı fark da çok aşırı olmaz ancak bir miktar etkileyebilir.

O nedenle marka seçmekten ziyade, düzgün bir istasyon seçilmesi en önemlisi.

Shell için konuşulacak olur ise Ankara daki Shell Petrol A.Ş. olan yani Shell in kendi istasyonlardan alındığı sürece riski en aza indirebilir kullanıcılar.

Yakında Shell in kendi istasyonu yok ise bilinen güvenilir bir istasyon seçip oradan yakıt almak ikinci iyi çözüm.

Ben mesela son 210.000 km dir araçlarım için “sadece Shell” istasyonlarından mümkünse de Shell Petrol A.Ş. istasyonlarından tercih ediyorum.

Yukarıdaki kriterlere dikkat edildiği sürece başka marka da olabilir illa Shell olması şart değil.
 
Aradaki ani farklar veya motorda hemen arıza oluşması istasyonun kirli, uygunsuz, sulu, solventli vb. yakıt vermesi ile olabilecek durumlar.
 

TDI motor bir araçta (şehiriçi trafiksiz güzargahta) bile 700 km’de bir rejenerasyona imkansız gibi birşey,

TDI motor
Şehiriçi yoğun trafik olan bir sürüşte 170-250 km’de bir,

Şehiriçi (hafif veya pek trafik olmayan) bir sürüşte 250-300 km’de bir,

Şenirlerarası uzun yolda 350-500 km’de bir rejenerasyon (pasif rejenerasyon) devreye girer.

Pasif rejenerasyon: uyarı ışığı yakmadan yapılan işlem,

Aktif rejenerasyon: uyarı ışığı yanarak yapılan işlem, uyarı ışığı vermesi yani aktif rejenerasyon yapması iyi birşey değildir. Bunun anlamı pasif rejenerasyona dikkat edilmediği için DPF ‘nin doluluk oranı normalden fazla olduğu anlamına gelir.
Evet dediğiniz gibi pasif rejenerasyona giriyor araç benim bildiğim kadarıyla devir saati 1000, sesli çalışma ve fan sesinden rejenerasyonun başladığını anlıyorum başka anlaşılır yolu var mı bilmiyorum.
Sizin için özellikle baktım rejenerasyona her girdiğinde tripi sıfırlamıştım enjektör sesi gelmeye başladığından beri
Sırasıyla 353,420,559 ve 630 km yi geçti hala girmedi. Yolda giderken girdi ve ben farketmediysem ancak o zaman dediğinizde haklısınız ama 559 km yi gördüm eminim.
 

Geri
Üst