Caddy ile yaşamış olduğum trafik kazası


Sevyasbe

Üye
Katılım
8 May 2024
Mesajlar
89
Tepkime puanı
54
Konum
Türkiye
İsim
Berat Yasin
Araç
Caddy
Arkadaşlar merhaba bugün tahlihsiz bir kaza yaşadım bu konuyu sizlerle paylaşacağım birde fikirlerinizi soracağım bugün yolu karıştırdığım için halıcıoğlu Okmeydanı yoluna girmiş bulundum u yasak olan yerde kamera olmadığı halde dönmeyip ilerden göbekten dönerim dedim ve döndüm haliç yolu girişine gelirken hızım 60 civarıydı karşı şeritte araç olduğu için tahliye yoldan çıkan aracı görmedim gördüğümde frene bastım fakat nafile belki 150 metre araç kaydı benim gittiğim yolda bana herhangi bir tabela bulunmuyor fakat tahliye yoldan çıkan abimizde dur tabelası mevcut ben hava yagmurlu olduğu için duramadım ve araç kaydı en son vurmadan önce freni bırakıp direksiyonu kırdım ve aracın kafasını sağa çekmeye başardım aynam kırıldı ön çamurluğumda ufak gamze kapılarda ayna çizikleri ve büyük hasar arka çamurluğumdaydı o anın sıcağı ile ve ilk kazam olduğu için tutanakta ne yazacağımı bilemedim kendimce doğru olanı yazıp adamla geçmiş olsun dileyip yolumuza baktık adam hatanın kendinde olduğunu söyledi fakat tutanakta sanki ben ona çarpmışım gibi yazmış ayrıca kendi arabasını sigortaya sokmayacağını söyledi Bende kasko sigorta full olduğu için rahat davrandım kazanın yaşandığı yerde mobese kamerası mevcut resimleri ve tutanağı ekte paylaşacağım benim hızım evet hızlıydım 60 civarıydı ama abimizin tahliye yoldan çıkarken beni görmemiş olması çok düşük bir ihtimal IMG_4496.jpegIMG_4490.jpegIMG_4487.jpegIMG_4492.jpegIMG_4521.jpeg
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4560.jpeg
    IMG_4560.jpeg
    172.7 KB · Görüntüleme: 15
Son düzenleme:

Öncelikle geçmiş olsun.

Tutanaktaki yazıları okudum. Herkes kendine göre yaşadığı durumu yazar ve kurul karar verir..

Gelelim kazanın oluşumuna.
Yolu inceledim. Geldiğiniz tarafta bir bağlantı yolu olduğunu belirten levha var.
Dediğiniz gibi soldan yola katılacak araç için dur tabelası var ancak bu tabela çıkış yaptığı yerde sol tarafından yani sizin ters istikametinize giden araçları kontrol içindir.
Durmayıp hızla sizin güzergâha geçtiyse bilemem ancak burada aslında kazaya sebebiyet veren sizin hızınız.
Çünkü durduğunuz yer katılım için ayrılmış alan. Geldiğiniz yolun çizgisi belli ve siz kayarak çizgi dışına çıkmışsınız.

Durma mesafesi yolun kaygan oluşu önceden hesaplanıp ona göre sürüş yapılması gerekir.

Birleşim yeri öncesi yerde uyarı amaçlı ve dikkat edilmesi için yatay sık çizgiler var.

Kıvrımlı bir yolda hızla gelen bir araç varsa ve siz onu göremediğiniz yerde onun sizi görmesi biraz zor. Çünkü dur tabelasını geçmiş , yavaş gelmesi gereken yavaş gelmemiş fren yaparak çarpmış durumu doğuyor..

Ayrıca muhtemelen sağda park eden araçlar da var o yolda. Çünkü yol boyu park edilmez ve duraklama yapılmaz tabelası var.
ek olarak araçların durur pozisyonu da kaymadan dolayı yapılan panik freni ile sizin diğer araca çarpmış olduğunuz durumunu doğuruyor..

Gerekirse arkadaki kameralardan delil istenebilir. Böylece sonuç daha net anlaşılır.
eldeki veriler ile yorumum bu yönde.
Paylaşımlı hata olarak değerlendirilebilir..

Ek olarak kaza dışında bu sis lambaları , sinyallerin sabit yanması ve sürüş anında park değil de gündüz sürüş lambaları ya da kısa farlar ile yolculuk yapmak iyi olur.

not: Tutanakta imza ve isimler var. Kaldırmanızı tavsiye ederim. Karşı taraf ola ki paylaşımı görürse şikayetçi olabilir.

Tekrar geçmiş olsun..
 
Son düzenleme:
yazılanı cok anlamadım ama bir tarafa dur tabelası varsa siz 350 ile gitseniz bile dur tabelasında durmaya %100 kusur verirler.
 
Geçmiş olsun. Neyseki sadece maddi zarar diyerek kendimizi teselli edelim.


Olaya ilk bakışta ve yazılanı okuduğumuzda (kendi derdinizi anlatamıyor oluşunuz nedeniyle) ve şuanki fotoğraflara bakıldığında sanki adam sizin önünüze atlamamış da, siz katılım bölgesine girip henüz yola girmemiş araca çarpmışsınız gibi görünüyor.

Bu yüzden belki ek açıklama, delil vs. gerekebilir. Dosyayı inceleyecek kiliye bağlı sanırım. Ancak eğer kaza katılım alanı ile yol çizgilerinin, yol tarafında meydana geldiyse karşı taraf suçlu bulanacaktır. Zira bir yola katılmak üzere olan araç öncelik hakkkına sahip değildir ve yola katılabilmek için yavaşlaması/durması ve yol uygun olana kadar katılım alanında kalması gerekir.
 
Geçmiş olsun, karşı tarafta dur tabelası varsa ve durmadan direkt devam ettiyse kusur tamamen ona ait olur düşüncesindeyim.
Tabii yağmurlu bir havada duruş mesafesini ve olası olumsuzlukları düşünerek yavaş sürmek daha güvenli olacaktır.
 
Son düzenleme:
yazılanı cok anlamadım ama bir tarafa dur tabelası varsa siz 350 ile gitseniz bile dur tabelasında durmaya %100 kusur verirler.
Karşı tarafta dur tabelası var ve karşı taraf kazadan sonra aracının yönünü değiştirdi aslında olay çapraz olarak yaşandı ve o araç bana çarpmadan önce karşı tarafın aracı taralı alanın üstüne çıkmış gibi duruyordu aslında kaza çok ufak atlatılacak iken kişi ısrarla devam etti ben arabanın kafasını kurtarmıştım sadece aynam çarpmıştı fakat kişi durmadığı için benim arka çamurluğuma çarptı
 
Öncelikle geçmiş olsun.

Tutanaktaki yazıları okudum. Herkes kendine göre yaşadığı durumu yazar ve kurul karar verir..

Gelelim kazanın oluşumuna.
Yolu inceledim. Geldiğiniz tarafta bir bağlantı yolu olduğunu belirten levha var.
Dediğiniz gibi soldan yola katılacak araç için dur tabelası var ancak bu tabela çıkış yaptığı yerde sol tarafından yani sizin ters istikametinize giden araçları kontrol içindir.
Durmayıp hızla sizin güzergâha geçtiyse bilemem ancak burada aslında kazaya sebebiyet veren sizin hızınız.
Çünkü durduğunuz yer katılım için ayrılmış alan. Geldiğiniz yolun çizgisi belli ve siz kayarak çizgi dışına çıkmışsınız.

Durma mesafesi yolun kaygan oluşu önceden hesaplanıp ona göre sürüş yapılması gerekir.

Birleşim yeri öncesi yerde uyarı amaçlı ve dikkat edilmesi için yatay sık çizgiler var.

Kıvrımlı bir yolda hızla gelen bir araç varsa ve siz onu göremediğiniz yerde onun sizi görmesi biraz zor. Çünkü dur tabelasını geçmiş , yavaş gelmesi gereken yavaş gelmemiş fren yaparak çarpmış durumu doğuyor..

Ayrıca muhtemelen sağda park eden araçlar da var o yolda. Çünkü yol boyu park edilmez ve duraklama yapılmaz tabelası var.
ek olarak araçların durur pozisyonu da kaymadan dolayı yapılan panik freni ile sizin diğer araca çarpmış olduğunuz durumunu doğuruyor..

Gerekirse arkadaki kameralardan delil istenebilir. Böylece sonuç daha net anlaşılır.
eldeki veriler ile yorumum bu yönde.
Paylaşımlı hata olarak değerlendirilebilir..

Ek olarak kaza dışında bu sis lambaları , sinyallerin sabit yanması ve sürüş anında park değil de gündüz sürüş lambaları ya da kısa farlar ile yolculuk yapmak iyi olur.

not: Tutanakta imza ve isimler var. Kaldırmanızı tavsiye ederim. Karşı taraf ola ki paylaşımı görürse şikayetçi olabilir.

Tekrar geçmiş olsun..
Öncelikle yorumuz için teşekkür ederim google maps de baktığımız gibi değil maalesef yol yol çalışması olduğu için bağlantı yolu tabelası yoktu veya inşaat sahası içindeydi oraya tekrar bakmaya gideceğim bugün ayrıca belediyenin inşaatı olduğu için yol ekstra kaygan ve ben aşşağıda eklediğim fotoğrafın bulunduğu yerden itibaren frene bastım tahminim lastik havaları çok fazlaydı çünkü sadece o gün değil neredeyse 3 gündür en ufak yağmurda çeyrek gazda bile esp yakıyordu araç ayrıca 1 saniye daha önceden frene bassaydım bir ihtimal durabilirdim gibi geliyor
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4563.png
    IMG_4563.png
    748.1 KB · Görüntüleme: 16

Geri
Üst