ANA KONU


yusuf dedi:
yarın bakacagım ama şimdi aklıma takıldı hemen sorayım dedim , sıfır araçlarda kriko bulunuyor mu stepnenin yanında falan ?
Evet her araçta var nerdeyse.
Arkadaşlar herkese iyi geceler.Aracım 1 temmuz 2013 trafiğe çıkışlı.Geçen sene 1. bakım yapıldı.Şimdi,10600 km.yada 10 gün içerisinde servise gitmem gerektiği hususunda uyarı alıyorum.Sizlerde 2. bakım ne zaman ve nasıl oldu? Maliyet ne kadr ve neler yapılıyor?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@iatis

Değerli İsmail Hocam;

Öncelikle Hoş geldiniz.

Bakımlarımız yıllık veya 15Bin km.'nin katları (Ki sizde 30 Bin olmalı) hangisi önce dolarsa bakım yapılması şeklindedir.

İkinci yıl bakımında ilk yıl bakımından farklı ve fazla bir şey yok.

532 TL resmi fiyatı.

Ancak online randevu alınması halinde %5 indirim yapılıyor.

Şayet polen filtreniz temizse değiştirtmezseniz yaklaşık 40 TL indirim oluyor toplamdan.

İşin aslı bendeki hava filtresi dahi tertemizdi ve tekrar kullanılabilirdi. Bunun ne kadar tuttuğunu bilmemekle birlikte daha ucuz olacağını düşünmüyorum.

Fren disk ve balatalarının gerekirse değişimi yapılabilir.. (Ön balataların işçilik dahil 360 TL olduğunu biliyorum)

Bir sonraki yılda fren hidrolik yağı değişimi de olacağını hatırlatmalıyım.

 
Aerodinamik ve Golf Mk7;

Karşılıklı iki şeritte ilerlerken karşıdan gelen araçlar, ancak özellikle otobüs ve kamyonlar  yanımızdan geçerken neden sarsılırız?

Lisede en sevmediğim derslerden birini hatırlattı bana ve dahası herkese de hatırlatmak zorundayım; eğer yanıt vermek istiyorsam.

Fizikte akışkanlar dinamiğinin konusunu oluşturur

Bahsini ettiğiniz sarsıntı özellikle büyük araçların arkasındayken ya da büyük araçlar yanımızdan geçtiğinde daha kuvvetle hissedilen durumlardır.

Bir hava, deniz  ya da kara aracı ilerlerken önündeki havayı yararak ilerler ve bir kısmını da iter...

Basini ettiğiniz durum fizikte vortex ya da türbülans adı verilen durumun bir sonucudur. Aşağıdaki fotoğraftakine benzer bir görüntüsü var.

Wn7PrP.gif


Ağır yük araçlar genellikle büyük kütleli araçlardır ve bunun anlamı daha fazla sürtünmeye maruz kalırlar ve daha büyük müktarda havayı iterler.

Bu tip araçlar aslen hız ya da yüksek hızda kullanmak amaçlı üretilmediklerini, önceliklerinin yük ve yolcu taşıma kapasitesi ile yakıt verimliliği olduğundan (mutlaka önemli olmakla birlikte) aerodinamiğin öncelik sıralamasında daha sonraki sıralarda yer aldığını unutmamalıdır.

Araç ilerlerken arkasında tünel etkisi denilen ve aracın hızına ve boyutlarına bağlı olarak boyutlarıyla doğru orantılı olarak etkisi büyür veya küçülür.

Aslen yüksek hızlara çıkmak ve bu hızlarda seyretmek için tasarlanmış ve imal edilmiş Formula 1 araçları dahi bu fizik kurallarına tabidir...

Hatta ne kadar hızlıysanız o kadar şiddetli olarak bu etkileri hissedeceksiniz demektir.

Bu etkiyi gözle görmek imkansızdır ama eğer motorsporlarına meraklıysanız yağışlı bir havada ya da ıslak bir pistte lastiklerin ve gövdenin havalandırdığı su damlacıkları yüksek hızda daha küçük partiküllere ayrılır sprey denilen aracın arkasında bir kuyruğa benzer bir su damlacıklarından oluşan bir kuyruk rüzgarı üretir. Bu aslında yağmurlu havaya özgü olmayan normal koşullarda havanın bulunduğu tüm ortamlarda geçekleşen ancak bu gibi koşullarda görünür olan bir durumdur.

Bir başka deyişle her araç arkasında sürtünmenin daha az olduğu bir düşük sürtünmeli hava koridoru oluşturur buna tünel etkisi de denilir.

3DEVR5.png


Bu durumu güvenlik gerekçesiyle önermediğim  fakat pratik olarak şöyle deneyimlenebilir. Tercihen otoyolda eğer bir otobüs ya da kamyona  yavaş yavaş yaklaşırsanız hızınız çok yavaş bir şekilde artmaya başlar. Ama  mesafenizi ayarladığınızda, eğer yeterince yakına gelir ve türbülansın içerisine girdiğimizde aracın aynı şiddette gaza basıyor ve yavaş yavaş yaklaşıyorken  birden aracın hızlandığını göreceksiniz. Burada daha az gaza basarak daha yüksek hızda seyretmek imkanı olduğu görülecektir. (ACC'niz varsa çook daha kolay ve daha güvenli  bir şekilde bu uygulanabilir.) Benzer durumu uzun tünellere girdiğinizde de deneyimleyebilirsiniz herhangi bir tehlikeye atılmadan.

İşte mesele siz bu tünelin dışına çıktığınızda yaşanır. Ansızın yüksek hava direncine sollamak için manevra yaptığından ağırlık dengesinin değişmesine eklenince birbirlerinin etkilerini katlayarak sizin sallantı dediğiniz durumu oluşturur. Çünkü birden tünel etkisinden çıkıldığında Formula 1 araçlarının dahi pek çoğunun kaza yaptıkları videolardan  görülebilir. Değil ki Broadway ya da MK7 sarsılmasın... Ancak bütün mesele bu esnada aracın direksiyonunun hafiflediği hissini yaratan oversteer, understeer ya da spin yaşanmasın...

Sonuç:

Hava hayattır..

Ancak aynı hava sizi canınızdan edebilir.

bu paradoksu çözecek hangi aracın içinde ve hangi hızda ilerlediğinizdir.

İşte bu bahsini ettiğim hız sınırlamalarına uyduğunuz ve içerisinde olduğunuz araç  MK 7  olduğu sürece bir sorun yaşayabileceğinize inanmıyorum. Ayrıca ne üretildiğinde ne de üretildikten 15 yıl sonra rüzgar tüneli, aerodinamik, yan rüzgar vb testleriyle karşılaşmamış tolan Broadway örneğinin tersine MK7'ler çok daha katı standart ya da testlere tabiler yanal rüzgarlara ve karşıdan esen rüzgarlara karşı son derece stabiller....

Unutmadan söylemeliyim rüzgar sürtünme katsayısı birimi cw cinsinden MK7 nin 0.27'dir. (Teknoloji harikası BMW i8'inkinin 0.26 olduğunu söylersem ne kadar başarılı olduğunu anlatmış olurum..)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
[move]Composition Media Navigasyon Yükseltmesi[/move]

Herkese merhaba,

Belki daha önceden paylaşılmıştır ancak belki de ben henüz denk gelmediğimden paylaşmak istedim.

Mevcut kullandığımız (Discover Pro Navi kullanan arkadaşlarımız hariç) 5" ve 5.8" Composition Media cihazlarımıza aşağıda linkini bilginize sunduğum aparatlarla navigasyon eklemesi yapılabiliyormuş. Yurt içinde bu aparatı getiren bir yer için henüz araştırma yapmadım ama hızlıca baktığımda yapan bir yer bulamadım. 

Tanıtım Videosu

Ürün Sayfası

http://www.advanced-incar.co.uk/volkswagen-retrofits/vw-garmin-nav-upgrade-for-composition-media

Uygun maliyetler ile bu aparatı temin edebilme imkanı olursa benim gibi bir çok arkadaşımın da işine yarayacağını düşünüyorum :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Güzergah Malum...

İzmir-Tire

3 yetişkin 1 prenses, sanırım 70 kg civarı full bagaj yüklü, klima yok, cc ile ortalama 70 km/s hızla ve meskun mahal geçişlerinde 50 km/s hızlaelde ettiğim veri...

GYD063.jpg


Bu da dönüş yolculuğum....

Yapayalnız..

Yalnızlığımın hırçınlığına denk geldi...

İlk 30 km. için limit yok. Allah ne verdiyse...

Allah da ne vermiş be maaşallah...

Geride bıraktığım beyaz 520  BMW'nin sahibinin yola saçılan kırık gurur parçaları umarım diğer sürücüler için tehlike oluşturmaz...

Zaten  200 bin liralık aracının hezimetinin yarattığı efkarı dağıtmak ve incinen onurunu sessizce iyileştirmek için devireceği bi ufak dışında tehlikeli bir durum yaşanmayacaktır....

Hele hele kendisine nal toplatanın 1.2 motorlu olduğunu duysaydı hepten kahrolurdu...

İyisi mi aramızda kalsın...

5dyQPd.jpg


Merak edenlere Uzun süreli Ortalamam

zAMB84.jpg


 
Sürüş yolu göstergesi


sadece Park assist olanların değil park pilot özelliğine sahip araçların bir özelliği.

Ancak Maalesef Highline'larda standart olarak bulunan 5.8" medya ekranı olan araçlarda görebilmek mümkün. 5" lik ekranlarda işlev aynı ama yol gösterilmeden sesli ve sadece ön ve arka kısımlardaki yakınlaşmaları gösteriyor.

Eğer bu ekranınız yoksa da üzülmeyin ekranda görülmese de sesli uyarı özelliği sizi uyarmaya devam ettiğini test ettim.

Fakat Park assist'e sahip olan araçlarla arasında kapsama alanı bakımından fark var.

ama en çok karşılaştığımız marşpiyellerin park önleyici duba ya da Mantarlara çarpması, geri sağ veya sol manevralarda sağ ya da sol burun kısmının sürtmesini engellemek için bire bir bu  özellik.

En büyük korkularımdan birisi de aracımı hareket ettirecekken küçük bir çocuk vaya bir başka canlının manevra alanına girmesi halinde görmenizin imkan ve ihtimali olmadığı hallerde de uyarı vererek kesinlikle işe yarar.

şimdilik aklıma gelen olasılıklar bunlar

Direksiyonu çevrilmiş bırakıp bunu aracı hareket ettirdiğimiz esnada fark etmezsek bu ekran park freni indiği ve gidilen yöndeki vitese takıldığı ve bu yönde bir engel tespit ettiği anda aktive olarak uyarabilir.

Yani aracın genişliğine alışana kadar acemiliğinizi atana kadar ideal. Malum araçtaki ufak tefek sürtme ve çarpmaların çoğu ilk altı ayda gerçekleşiyor.

Kitapçıkta bununla ilgili yazanlar aşağıda....

İkinci fotoğraf Park assist opsiyonlu bir araçta görsel destekli Sürüş yolu göstergesi

İlk paylaştığım fotoğraf ise park pilot opsiyonuna sahip bir araçtaki sürüş yolu göstergesi.

Fotoğraflar için Yasin Hocam sağolsun...

b56Bjj.jpg


5dyD4d.jpg


3DzENp.jpg


a5Yzjg.jpg


ZD39Wo.jpg


 
Merhaba arkadaşlar,

bugün bir özelliği çözemedim onun için sizden yardım istiyorum.

Geri vitesi attığımda sağ aynada hiç kıpırdama olmuyor. Araç ayarlarından kontrol ediyorum geri vitese atınca ayna değişimi tikli fakat ne hikmetse geri vitese taktığımda sağ ayna konumu değişmiyor.

Bu neden olabilir ? Ek bir özelliği de mi aktif etmeliyim bununla beraber ?

 
Sol kapıdaki yuvarlak joystick!in R konumunda kalması gerekiyor sanırım.

 
Hakan Hocam merhaba,

Öncelikle aracınızda bu özelliğin aktive edilmiş olması gerekiyor, benim aracımda fabrikasyon açık olduğundan ayarlama konusunda herhangi bir sıkıntı yaşamadım, bu konuda Murat Hocamızın detaylı bir anlatımı vardı hatırladığım.

Sizdeki özelliğin aktif olduğunu varsayarsak şöyle oluyor.

Aracınız geri viteste ve ayna seçiminiz R konumunda iken, aynanızı istediğiniz ayara getiriyorsunuz o kadar. Eğer ki özellik aktif ise geri vitese her taktığınızda (ayna ayarı @semihvarol hocamızın da belirttiği gibi R konumunda kalmak koşuluyla) aynanın ayarladığınız konuma gelmesi gerekir. Boş ya da park konumunda veya ileri hareket ettikten bir süre sonra aynanız normal durumuna geri döner.

 
Hakan dedi:
Sonunda aracımı teslim alabildim. Çok güzel bir duygu. İlk binek aracım oldu farklı ama müthiş heyecanlı sürmesi :)
Hayırlı Uğurlu olmasını ve iyi günlerde güle güle kullanmanızı dilerim.

 
Hakan dedi:
Merhaba arkadaşlar,

bugün bir özelliği çözemedim onun için sizden yardım istiyorum.

Geri vitesi attığımda sağ aynada hiç kıpırdama olmuyor. Araç ayarlarından kontrol ediyorum geri vitese atınca ayna değişimi tikli fakat ne hikmetse geri vitese taktığımda sağ ayna konumu değişmiyor.

Bu neden olabilir ? Ek bir özelliği de mi aktif etmeliyim bununla beraber ?
Değerli Hocam;

Aracınızın donanımını yazdığınız bir mesajınızı göremediğim için size donanımınızı sormaya mecbur kaldım.

Nedeni ise standart comfortline da veya Midline plus'ta bu özellik bulunmuyor.

Sürüş konfor paketli comfortline araçlarda bu özellik bulunuyor.

Highline ise bu özellik açık olmayabilir,

açıksa ayarlı olmayabilir.

Ayarlıysa ayna Joystick'i R konumunda olmayabilir.

Eğer araç donanım ve bilgilerini imzanıza eklerseniz daha da güzel olur.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow

1.2 tsi comf. + sürüş konfor paketi almıştım.

Fakat ayna konumu sanırım r de değil ondan dolayı oluyor bu hemen değiştirip test edeyim.

İmzayı da güncelleyelim :)

 
Değerli arkadaşlar turtle ürünlerini kullanan oldu mu?

Çizik giderici alacaktım genelde şu iki üründen biri tavsiye ediliyor;

Turtle Wax Premium Çizik Alıcı Pasta

Turtle Wax Premium Hare ve İnce Çizik Giderici Pasta

 


Geri
Üst Alt