ANA KONU


Aralarında sadece 2 adet led diyot farkı var, bu fark aracın tiguan olmasından ziyade farın tasarımıyla alakalı birşeydir,

Hem kısa hem uzun farın tamamında 24 led diyot mevvuttur,

B9 Passat / Tiguan Mk3 artık onu gelince göreceğiz, muhtemelen Touareg ‘teki gelişmiş (Intelligent IQ Led Matrix far) teknolojisini maliyetten ötürü kullanmayacaklardır.,

Yakın gelecekte artık araçlar çok daha gelişmiş farlara sahip olacaklar;

Digital Led Matrix Far Sistemi (bunu çok yakın gelecekte göreceğiz, hatta bazı üreticiler üst segment araçlarında kullanmaya başladı) Farlar (asfaltın anlık sıcaklığını) sürekli olarak kontrol ederek, asfalt sıcaklığını yola grafik olarak ışık demeti şeklinde yola yansıtıyor, ani sıcaklık düşüşü “gizli buzlanma” gibi tehlikelere karşı sürücüyü grafik animasyon şeklinde yola yansıtarak uyarıyor, sağa-sola sinyal verip şerit değiştirmek istediğinizde geçiş yapmak istediğiniz şeridi aydınlatıyor, o şeritte bir araç varsa aracın sizi daha rahat fark etmesini sağlıyor vb. farklı özelikler..,

Micro-Pixel HD LCD Matrix Far Sistemi (High-Resolution 3076 micro-pixel) sistem her bir far için birbirinden bağımsız 4 adet mercekten oluşuyor, toplamda 8 mercekli bir sistem ile çalışacak, daha geliştirme aşamasında olan bir sistem, üreticiler sırf bu teknoloji için (özel tüneller) inşa ettiler, ileride sistemi daha da geliştirerek hedeflenen 30.000-40.000 piksel ‘e değerine ulaşmak, artık farlar sürücü ile ve diğer araç sürücüleri ile etkileşime girecek.
Bu güzel detaylı bilgiler için teşekkür ederim hocam.

Gece sürüşlerinde gündüz gibi gitmenin hazzı çok ayrıymış.
 

Vw servise bakım için verilmiş aracın kamerasından görüntüler. Yaklaşık 7 saat bekletip 2 saatte bakımı tamamlıyorlar. Bakımdan kasıt sanıyorum sıvı kontrolü, klima kontrolü gibi bir durum. Periyodik bakımlarda aracın 1 gün yatması yağın süzülmesini beklemeleri değil anlaşılan 😅

Ayrıca hangi servis olduğunu bilen var mı?

 
Vw servise bakım için verilmiş aracın kamerasından görüntüler. Yaklaşık 7 saat bekletip 2 saatte bakımı tamamlıyorlar. Bakımdan kasıt sanıyorum sıvı kontrolü, klima kontrolü gibi bir durum. Periyodik bakımlarda aracın 1 gün yatması yağın süzülmesini beklemeleri değil anlaşılan 😅

Ayrıca hangi servis olduğunu bilen var mı?

Acarlar'a benziyor.
 
Bu her iki modelde ki Gündüz Led şekline J led mi denmiş oluyor?




far.png

far2.png
 
Kimse profil fotoğraflarının köşelerinde konuyu açan kullanıcıda "KS" ibaresi belirdiğinden bahsetmiyor...

Şık ve pratik olmuş. Düşünüp hayata geçirenlerin eline sağlık.
 
Nostalji


Bir zamanlar opel diye bi araba vardı.

Bendede vardı .(2000 model astra G)

2001 yılında 3700 km de ankara lalegüldeki araba pazarında Bulmustum.(macunköy değil lalegül otopazarı)

3700 km ve 1 yıllık olmasına rağmen kapılarını açınca halen fabrika kokusu üzerindeydi.

Araba pazarında bir arka sırada ilk gözüme kestirdiğim araç aslında yine 2000 model 1.6 benzinli comfortline mk4 cosmic green bir golfdü ama km 40 binde idi (golfde + sunroof var

***Bi tarafta 40.000 km 2000 model sunrooflu mk4 golf 1.6
*** Diger tarafta 3700 km de sıfır kokusu üzerinde 2000 model astra G

golfün 1,5- yılda 40.000 km yapması soru işareti idi tabi ama

Tesadüf her iki araca da istenen fiyat 12.000 liraydı (eski parayla 12 milyon)

Normal şartlarda sıfır yada 2. el farketmez,, model yılı + km si aynı olan bir golf ile astra arasında o yıl %25 fark vardı ki bu golfde 3700 km de olsa fiyatı 12.000 tl degil 14.500 civarı olurdu.

Aradaki bu 2500 lira 2001 yılında ultra degerli tabi.

Bütcede zaten net 12.000 tl sondu bende.

opel astranın efsane kasası astra G ile
Golfün efsane kasası mk4 arasında ki bu %25 lik fiyat makası + f/p mantığıyla bakın 2000 yılında hürriyet arşivdeki sonuç ne olmuş



https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/2000de-ithal-oto-tarihi-rekor-kirdi-39214764


Sonuç: o gün

Astrayı aldık gectik

2001 den 2016 ya 167.000 km yol tepip veda ettik.

Satmadan önceki son foto
06 VB 167 orjinal alman opeli

Boya degisen yok . İlanın 4. Günü satıldı



IMG_20240203_203220.jpg
 
Son düzenleme:
Nostalji


Bir zamanlar opel diye bi araba vardı.

Bendede vardı .(2000 model astra G)

2001 yılında 3700 km de ankara lalegüldeki araba pazarında Bulmustum.(macunköy değil lalegül otopazarı)

3700 km ve 1 yıllık olmasına rağmen kapılarını açınca halen fabrika kokusu üzerindeydi.

Araba pazarında bir arka sırada ilk gözüme kestirdiğim araç aslında yine 2000 model 1.6 benzinli comfortline mk4 cosmic green bir golfdü ama km 40 binde idi (golfde + sunroof var

***Bi tarafta 40.000 km 2000 model sunrooflu mk4 golf 1.6
*** Diger tarafta 3700 km de sıfır kokusu üzerinde 2000 model astra G

golfün 1,5- yılda 40.000 km yapması soru işareti idi tabi ama

Tesadüf her iki araca da istenen fiyat 12.000 liraydı (eski parayla 12 milyon)

Normal şartlarda sıfır yada 2. el farketmez,, model yılı + km si aynı olan bir golf ile astra arasında o yıl %25 fark vardı ki bu golfde 3700 km de olsa fiyatı 12.000 tl degil 14.500 civarı olurdu.

Aradaki bu 2500 lira 2001 yılında ultra degerli tabi.

Bütcede zaten net 12.000 tl sondu bende.

opel astranın efsane kasası astra G ile
Golfün efsane kasası mk4 arasında ki bu %25 lik fiyat makası + f/p mantığıyla bakın 2000 yılında hürriyet arşivdeki sonuç ne olmuş



https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/2000de-ithal-oto-tarihi-rekor-kirdi-39214764


Sonuç: o gün

Astrayı aldık gectik

2001 den 2016 ya 167.000 km yol tepip veda ettik.

Satmadan önceki son foto
06 VB 167 orjinal alman opeli

Boya degisen yok . İlanın 4. Günü satıldı



Ekli dosyayı görüntüle 72732
köpek balığı varmıydı bunda
 
piyasa dili j led olayı mk7.5 larda idi, bunlara denmiyordu
Sağolasın. Sizin Caddy de DQ381 vardı di mi? Yoğun trafikte S veya Manuel mod kullanıyor musunuz?

D modunda 5-6km/h gibi hızda mı sizde de 2. vitese yükseltiyor?
 
Sağolasın. Sizin Caddy de DQ381 vardı di mi? Yoğun trafikte S veya Manuel mod kullanıyor musunuz?

D modunda 5-6km/h gibi hızda mı sizde de 2. vitese yükseltiyor?
eski aracımız da 2013 model bir caddy idi, onda dq200 vardı ve sürekli 2. vites kalkmaya ve erkenden 2 ye atma sorunu vardı, onda sürekli manuele alırdım fakat bu 2023 caddy de dq381 var bunda o kadar erken 2 ye atmıyor yoğun trafikte hiç manuele atmaya ihtiyaç duymuyorum aslında ama bazen ne olur ne olmaz el alışkanlığı f1 kulakçığa bir kere dokunuyorum, s moda almıyorum trafikte pek çünkü rölantiyi 1100 devire çıkartıyor.
 
eski aracımız da 2013 model bir caddy idi, onda dq200 vardı ve sürekli 2. vites kalkmaya ve erkenden 2 ye atma sorunu vardı, onda sürekli manuele alırdım fakat bu 2023 caddy de dq381 var bunda o kadar erken 2 ye atmıyor yoğun trafikte hiç manuele atmaya ihtiyaç duymuyorum aslında ama bazen ne olur ne olmaz el alışkanlığı f1 kulakçığa bir kere dokunuyorum, s moda almıyorum trafikte pek çünkü rölantiyi 1100 devire çıkartıyor.
Acaba sizde ki dizel diye yazılımı mı farklı, bende ki 1.5tsi DQ381 .
1 den 2 ye 6km/h da alıyor, 2 den 1 e 3km/h da düşüyor. En sakin gaza basışta ki D modunda ki tepkisi böyle.
 
Acaba sizde ki dizel diye yazılımı mı farklı, bende ki 1.5tsi DQ381 .
1 den 2 ye 6km/h da alıyor, 2 den 1 e 3km/h da düşüyor. En sakin gaza basışta ki D modunda ki tepkisi böyle.
Evo platformundaki dq381 farklı olabilir yanlış bilmiyorsam gen2 versiyonu vardı, birde evo larda vites kaçta olduğu yazmıyor o yüzden belkide ben fark etmiyorum, bugün dışarı çıkınca dikkat edeceğim , yazarım tekrar
 
Evo platformundaki dq381 farklı olabilir yanlış bilmiyorsam gen2 versiyonu vardı, birde evo larda vites kaçta olduğu yazmıyor o yüzden belkide ben fark etmiyorum, bugün dışarı çıkınca dikkat edeceğim , yazarım tekrar
Evo larda vites göstermemesi ilginç, göstermesini hep severim.
 


Geri
Üst Alt