ANA KONU


Arkadaşlar fotoğrafta gösterdiğim yer ne işe yarıyo ergonomik olarak ne düşünmüşler. Ayrıca @silvershadow hocam siz 22.haftadan sonra üretilen aynalar çerçevesiz yazmışınız ancak ben aracımın ne zaman üretildiğini bilmiyorum. Türkiyeye ağustosta gelmiş öyle demişti st.

Ekli dosyayı görüntüle 11554

Ekli dosyayı görüntüle 11553


Değerli Emir Hocam

Çerçevesiz olanlar ışık paketiyle gelen otomatik kararan modellerdir.

O minik kola basınca arkadan ısrarla uzunlarla gelenlerin ışığını tavana veya aşağıya yansıtır.yani aynanın ayarını bozmadan ışıktan kurtulmayı sağlar 

 

Arkadaşlar fotoğrafta gösterdiğim yer ne işe yarıyo ergonomik olarak ne düşünmüşler. Ayrıca @silvershadow hocam siz 22.haftadan sonra üretilen aynalar çerçevesiz yazmışınız ancak ben aracımın ne zaman üretildiğini bilmiyorum. Türkiyeye ağustosta gelmiş öyle demişti st.
Aracınızında klitli torpido yoksa 2016 temmuz sonrası üretimdir., Ruhsatınıza bakın ilk muhayene geçerlilik tarihinden 3 yıl öncesi aracınızın üretim tarihidir :)

Aynadaki o kol manuel karartma içindir arkadan uzunlarını açmış gelen yada farları ayarsız bir araç olduğunda kolu kendinize doğru çekersiniz aynayı manuel karartmış olursunuz., gözünüzü alan araç vs söz konusu durum ortadan kalkınca tekrar ileri doğru itince normal eski konumuna geri döner

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar merhaba. Sabah birşey farkettim de çözemedim. Aracım 10bin kmde şu anda. Servis için kalan km 5bin olması gerekirken böyle görünüyor. 

Bir de yakıt ortalamam hakkında yorum istiyorum. Normal midir? 1.6 tdi dsg Ankara içi. 

IMG_0272.JPG

IMG_0271.JPG

 
Arkadaşlar merhaba. Sabah birşey farkettim de çözemedim. Aracım 10bin kmde şu anda. Servis için kalan km 5bin olması gerekirken böyle görünüyor. 
 
Bir de yakıt ortalamam hakkında yorum istiyorum. Normal midir? 1.6 tdi dsg Ankara içi. 
 
 
/monthly_2017_06/IMG_0272.thumb.JPG.fa571646b2bf2dce51f1643cc57a4228.JPG
/monthly_2017_06/IMG_0271.thumb.JPG.71939d0de68ce477dce00c97e19ffc46.JPG
Hocam 15.000 ya da 1 yıldır. Hangisi önce dolarsa.
Güzergaha göre normal olabilir hocam. Kısa mesafe trafik varsa iyi bile denilebilir
 
80-90 km hız ve üzerinde silecekleri çalıştırıp ön camı sildiğimde, camın pis suyu sol şöför camına geliyor.

Bi mühendis olarak bunun mühendislik hatası olduğunu düşünüyorum, rüzgarda olsa aracın sol camına su tahliyesi olmamalıydı bence.

Siz ne düşünüyorsunuz, sizde de benzeri durum oluyor mu ?

 
80-90 km hız ve üzerinde silecekleri çalıştırıp ön camı sildiğimde, camın pis suyu sol şöför camına geliyor.

Bi mühendis olarak bunun mühendislik hatası olduğunu düşünüyorum, rüzgarda olsa aracın sol camına su tahliyesi olmamalıydı bence.

Siz ne düşünüyorsunuz, sizde de benzeri durum oluyor mu ?
Bizde de durum böyle hocam. Yan cama geliyor. Zaten ön direklerden gelen rüzgar sesinin sebebi de bence bu tasarım. Ön cama çarpan havayı yan direklere çok sert yolluyor araba.

 
80-90 km hız ve üzerinde silecekleri çalıştırıp ön camı sildiğimde, camın pis suyu sol şöför camına geliyor.

Bi mühendis olarak bunun mühendislik hatası olduğunu düşünüyorum, rüzgarda olsa aracın sol camına su tahliyesi olmamalıydı bence.

Siz ne düşünüyorsunuz, sizde de benzeri durum oluyor mu ?
bencede haklısın..bu arabada yasadıgım en buyuk sorun bence bu..örnegin gecen yagmur yagdı tavanda az su var boncuk boncuk (bu arada boya koruma yapmıstım boya su tutmuyor) arabayı calıştırdım camı az actım soyle saga bı dondum hop tavandaki su içerde.. yani su tahliyesi ile ilgili bir sıkıntı var sanırım..

 
Evet. 1 yıl 16 gün sonra ilk sorun ortaya çıktı. Bugün İstanbul'da şiddetli yağmur vardı. Haliyle ben de damlaların oluştuğu 'ayna ısıtması' nı çalıştırdım. Görüş net olmadan yola çıkmam fakat bu sefer uzun sürdü. Sonra elimle aynaya temas ettim ve hala soğuk olduğunu farkettim. Hemen konfor tüketicilerini açtım ve bir de ne göreyim. Açık olması gereken ayna ısıtıcısı hiç açılmamış. İşin garibi araç 16 gün önce ilk bakımına girdi. Ve o 16 günlük dilimde hiç kullanmadım ısıtıcıyı. Ordayken bile bozuk olduğunu düşünüyorum. Onların farketmemesi mümkün mü ? Yarın sabah ilk iş servise gideceğim. Garantisi devam ediyor fakat neresi bozuk çok merak ediyorum. Daha önce polo vardı ve sileceklerinden su fışkırtmıyordu. Sigortası atmış meğer. Acaba bu da o tarz bir sorun olabilir mi ? 

 
Evet. 1 yıl 16 gün sonra ilk sorun ortaya çıktı. Bugün İstanbul'da şiddetli yağmur vardı. Haliyle ben de damlaların oluştuğu 'ayna ısıtması' nı çalıştırdım. Görüş net olmadan yola çıkmam fakat bu sefer uzun sürdü. Sonra elimle aynaya temas ettim ve hala soğuk olduğunu farkettim. Hemen konfor tüketicilerini açtım ve bir de ne göreyim. Açık olması gereken ayna ısıtıcısı hiç açılmamış. İşin garibi araç 16 gün önce ilk bakımına girdi. Ve o 16 günlük dilimde hiç kullanmadım ısıtıcıyı. Ordayken bile bozuk olduğunu düşünüyorum. Onların farketmemesi mümkün mü ? Yarın sabah ilk iş servise gideceğim. Garantisi devam ediyor fakat neresi bozuk çok merak ediyorum. Daha önce polo vardı ve sileceklerinden su fışkırtmıyordu. Sigortası atmış meğer. Acaba bu da o tarz bir sorun olabilir mi ? 
Değerli Hocam

Kılavuzda ...sayfa 121

"Yan aynaların ısıtma özelliği, 20 santigrat derece ve üstü sıcaklıklarda çalışmaz....." demektedir. 

Arıza yok Hocam içiniz rahat olsun.

 
Merhaba acaba resim belirtilen alan fren hidroliği mi ? Bugün servise gittim 2000km yol yapıcam aracım 5500kmde yağ eksiltme falan var mı diye kontrol ettirdim, lastik basınçlarını yaptırdım, far ayarlarını yaptılar ve resimde belirttiğim yere sıvı eklediler fren hidroliği dediler diye hatırlıyorum.

GOLF-7-motor.jpeg

 
Merhaba acaba resim belirtilen alan fren hidroliği mi ? Bugün servise gittim 2000km yol yapıcam aracım 5500kmde yağ eksiltme falan var mı diye kontrol ettirdim, lastik basınçlarını yaptırdım, far ayarlarını yaptılar ve resimde belirttiğim yere sıvı eklediler fren hidroliği dediler diye hatırlıyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 11668
Evet orası fren hidroliğinin haznesi de.., 5.500km'deki aracın fren hidroliği eksiltmesi biraz düşündürücü ve tedirgin edici bir durum s=alala Aracı sportif sert mi kullanıyorsunuz

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Evet orası fren hidroliğinin haznesi de.., 5.500km'deki aracın fren hidroliği eksiltmesi biraz düşündürücü ve tedirgin edici bir durum s=alala Aracı sportif sert mi kullanıyorsunuz
yok hocam aksine hep yumuşak kullanıyorum. Vites göstergesine uyarım. Aslında ölçüsünü tam bilmiyorum kapağı açtığında baya doluydu zaten gözüküyordu ama ekleme yaptı çok az. 2000km yol yapcam diye tedbir amaçlı yapmış olabilir mi ? Birde yağ değişiminde litre ayarı çok önemli diye biliyorum ama fren hidroliğini fulleyip geçiyolar mı acaba :)

 
yok hocam aksine hep yumuşak kullanıyorum. Vites göstergesine uyarım. Aslında ölçüsünü tam bilmiyorum kapağı açtığında baya doluydu zaten gözüküyordu ama ekleme yaptı çok az. 2000km yol yapcam diye tedbir amaçlı yapmış olabilir mi ? Birde yağ değişiminde litre ayarı çok önemli diye biliyorum ama fren hidroliğini fulleyip geçiyolar mı acaba :)
Fren hidroliğinin seviyesini her motor tipin de gözle göremiyorsunuz., çünkü hava filtresinin elemanları görüşü kapatıyor özellikle de TDI motorda görmek imkansız., ben ancak telefonun flaşı ile tepeden ışığı yansıtarak zar-zor görebiliyorum., Sanırım 1.2 TSI 'da görülebiliyor., Kapağı açtığında dolu olabilir ama önemli olan şey min-max sevyesi arasında olmalıdır., min. seviyesi altına düşmemeli max seviyesi üzerinde de olmamalıdır., Yok hocam öyle full doldurup geçemezler zaten koyulan yerdeki haznede seviye ye bakıp ona göre koyalar ve zaten fren hidroliğini koyduğu hazne çok küçüktür.., Arada sırada ayda birkez falan seviyeyi kontrol ediniz tabii düz bir zeminde., yada en iyisi seviyeyi kontrol ettikten sonra telefonla resmini çekip., bir daha ki kontrol edişinizde çektiğiniz resim ile o an ki durumu karşılaştırınız., :)

Bu arada fren hidroliği her 2 yıl da bir yada 40-45.000km'de bir değiştirilmelidir., Fren hidroliği değiştirilmez, ömürlüktür eskimez, sadece eksiltme yaparsa ilave yapılır diyen süper-zekalı yaşı 60 yaşına gelmiş bir usta da olsa oradan arkanıza bakmadan uzaklaşınız ve bu söylenenlere itibar etmeyiniz.., Fren hidroliği fren yapa yapa zamanla özelliğini kaybetmeye başlar kaynama noktası dayanımı düşer bunun sonucunda yağın ısınma eğilimi artar., Ayrıca her fren yapışımıızda ortaya çıkan ısı enerjisinden dolayı nem kapmaya çok müsaittir., Aracın motor yağının seviyesini, antifiriz seviyesini nasıl ara-sıra kontrol ediyorsak., fren hidroliğini de kontrol etmek daha doğrusu aracın her sıvısını ara-sıra kontrol etmek gerek..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar selamlar tekrar herkese, varsa bir bilen danışmak istiyorum.

Memlekete gidip geliyorum toprak bozuk yolda çok mesafe kat ediyorum dağa tırmanırken, en son gittiğimden sonra disklerden bıçak bileyler gibi metal sürtünme sesi geliyor, çok canımı sıkıyor. Balata bitmiş olabilir mi ? 4 diskten de geldiğini farkettim. Nasipse bayramda yurt dışına gideceğim oralarda başımıza bi arıza çıkmasın.

Disk bitmesi diye birşey var mı ? Nasıl anlarım ? 

Balata bittiğini nasıl anlarım.

Hızlandıktan sonra ses gelmiyor. Yani servise gidip gösteriyim diyorum orada bir saat dursamda ses gelmiyor. Ama her sabah ise kapalı otoparkta bıçak bileyliyorum.

 

Merhaba acaba resim belirtilen alan fren hidroliği mi ? Bugün servise gittim 2000km yol yapıcam aracım 5500kmde yağ eksiltme falan var mı diye kontrol ettirdim, lastik basınçlarını yaptırdım, far ayarlarını yaptılar ve resimde belirttiğim yere sıvı eklediler fren hidroliği dediler diye hatırlıyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 11668
Degerli Emir  Hocam

Ilk kez duyuyorum. Fren sisteminde kaçak olmadığı sürece de bana mümkün görünmedi.

Sürekli Park ettiğiniz yerde yağ lekesi yoksa bana iş olsun diye ve para koparmak için yapılmış gibi gözüktü.

Motor yağı olmasın sakın o?

5000 km de yarim litre eksiltmiş olması kuvvetle muhtemeldir.

 

Geri
Üst