WR A4 (Ultra High Performans) lastiği olarak geçer ve bizim gibi normal bir kullanıcı için çok sportif ve konforsuz olabilir., Ayrıca aracın 91 olması gereken lastik yük endeksi değerinin o lastik ile 94 yük endeksine çıkması ile zaten daha fazla sertleşicek yapısı ve bu yetmezmiş gibi XL (ekstra günçlendirilmiş) yanak ile o lastik beton gibi sert bir yapıda olması anlamına gelir.! peki bu sizin istediğiniz bir şey mi olur.? bizim gibi normal kullanıcılar için yağmurda, karda, ıslak zeminde güvenli ve konforlu bir sürüş daha ön planda olduğu için çok sportif bir aracımız yok ise WR A4 gibi böyle bir lastik seçilmesi o aracın dinamiklerini etkiler ve hiç bir otomobil üreticisi tavsiye ettiği yük endeksleri değerlerinden farklı değerde bir lastik kullanılmasını doğru bulmamaktadır.,
WR D4 bulamamanızın sebebi şuan yaz döneminde olmamızdan kaynaklanmatadır., Havalar soğudukça WR D4 gelmemesi gibi bir durum zaten söz konusu olamaz., Eğer şimdiden almak istiyorsanız o da çok sorun olacağını zannetmiyorum lastiğin siparişi geçilir ve en geç 1-2 haftaya gelir.,
Evet kışlıklar için 16" jant ölçüsü daha mantıklı bir seçenektir çünkü yağmur-kar gibi kış şartlarında ihtiyacımız olan ilk öncelik; geniş tabanlı bir lastikten çok daha ince tabalı bir lastiktir., Çünkü ıslak veya karlı bir zeminde ne kadar fazla yüzey teması o kadar fazla tutunmanın azalması., ne kadar az yüzey teması o kadar fazla tutunma anlamına gelmektedir. Yani kış şartlarında "kaygan zeminde yere temas eden" yüzey arttıkça tutunma azalır, bu sebebten 330i ve ya 340i gibi bir aracımız yok ise 17" ebatta bir lastik gereksizdir ve cebe zarardır.., Dikkat ederseniz Rally otomobillerinin karlı zeminde kullandıkları lastiker bile incecik tirr
91H ölçülerinde bir lastik bakmanızı öneririm.. ve eğer mümkünse kış için 16" jant almanızı tavsiye ederim., 16" ebata düşünce lastik fiyatlarıda 200-250 lira gibi rakamlara düşer