@SerkanG Hocam hayırlı olsun , istediğiniz verimi almış olmanız şahsen beni çok sevindirdi . Yapmış olduğunuz yol göz önüne alınınca olayın maddi döngüsünde sonuna kadar size ve düşüncelerinize hak veriyorum bu konuda da kimsenin forumumuzda aksini düşüneceğini sanmıyorum. Evet LPG sorun mudur? Bence Sorundur da , sorun değildir de.Sadece tecrübelerimi paylaşmak isterim , dediğim gibi , olayın size geri dönüşü , maddi etkisi gerçekten bize düşen konular değil ama teknik olarak bildiğim kadarıyla birşeyler söylemek isterim .
Öncelikle ne çok olay dedin kardeşim diyebilirsiniz , ben mekanik seven biri olarak benim için bu durum olaydır ?
- Evet arabanızın motoru LPG ile bitmez , bu sebeple motorunuza her gaz firması garanti verir. Geçmişte 2000 model bir Ford Focus'ta yaptığım incelemelerden biri araçta kullandığımız sıralı sistem LPG 'nin Piston ve Segmanları üstündeki etkisi aktif benzin kullanan araca göre daha fazla görsel deformasyon olduğunu tespit etmiştik . Yaptırdığımız spektral testte malzemede kimyasal değişimler söz konusuydu. Tabii bu suç sistemin değil akaryakıtın suçudur.Benim tavsiyem aracınıza kontrol amaçlı senede 1 kompresyon testi uygulamanız. Bu test ile pistonlarınızdaki basınç değişimlerini görebilir , gaz takılmamış başka bir araç ile kıyas yapabilirsiniz.
-Bir diğer husus , turbo besleme , ben şahsen hiç turbo beslemeli bir aracın farklı yakıtlarda ne tür düşük basınç tepkimeleri verdiği üzerine çalışmadım, yanma oranı yüksek sıvılarda ki etkilerini iyi kötü bilirim ama düşük yanma oranlı yakıtlarda ne yapar sanırım
@EMRAH ATTS hocam bize bu hususda bilgi verebilir diye düşünüyorum.
-Diğer ve benim için en önemli kısım ; ECU ve aracın elektrik tesisatındaki voltaj değişimleri , bizim aracımızda sıralı sistemin her piston için uyguladığı akım 'ı gerçekleştiren bobinler vardır ( sanırım tanesi 100 lira civarında) biz bu bobinlerden ayda 1 almak zorunda kalıyorduk , sonrasın da bir gece sabah kadar kafayı yorduğumda aracın amper değerini , yani motor çalışır durumda şarj'ını ölçmek geldi , aracın şarjınında düşüklük tespit etmiştim , şarj dinamosu üzerindeki diyotlar vs , değiştikten sonra herşey normale döndü sanarken pat bir bobin daha gitti , sonrasında kısıtlı bilgimi usta birine emanet ettiğimde , aracın motor ikaz lambası bu bobinlerden dolayı yanmasın diye , ilgili sigortanın bulunduğu yere içerden köprü atıldığını öğrendim , daha pahalı sistemlerde ise bu hususu basit bir role takarak çözdüklerini öğrenince bende o yola başvurdum . Ama atladığımız birşey vardı, bu durumun ECU üzerindeki etkisi , roleden 1 ay sonrada ateşleme görevini düzenleyen bobininde gittiğini bir sabah tecrübe ettim, meğer akım değişiklikleri bobin üzerinde görevinden fazla istekte bulunduğundan bobin gitti , ya ECU , programlanandan fazla görevi üstlenebilecekmiydi. Ben söyleyeyim üstlenmedi o da gitti , 1500 TL 'ye tamir ettirdim, olaydan 2 ay sonra Bursa 'dan Ankara'ya giderken aracımız %40 seviyesinde yandı , ani bir tutuşma sonucu , sigorta kutusu ile ortak olarak benzin ve gaz geçişlerini düzenleyen role aynı anda tutuşmuş , sigorta kutusu gitti , İşin eğli Elektrik mühendisi ve yangın uzmanı olan ve Bursa'da bulunan büyük bir otomotiv fabrikasında eğitmen olan bir abim sağolsun incelemede destek verdi ve kablolarda aşırı akım yüklemesi saptandı.
Gelelim bence sorun olmayan kısmına , O da çeyreye olan etkisidir ve bu da bence önemli bir konudur...
-Özür dilerim konuyu çok uzattım , aracın kritik kraktersitik seviyesi yüksek olan bölgelerinden geçen gaz ve elektrik kabloları , karoseride açılan delikler falan sizin için değer teşkil etmiyor olabilir , ama otomotiv sektöründe olan biri olarak , hassasiyetin önemini çok iyi bildiğim için, insana etki eden ekipmanların en ufak detayının bile ne kadar önemli olduğunu bildiğim için , ben böyle büyük ve önem arz eden bir işlem için aracıma elletmem , ellenmişine de ailemi bindirmem. sürçü lisan ettiysem affola , ama ben sektörden biri olarak böyle düşünüyorum, geri kalan teknik detayları zaten burada ki hocalarımızda verecektir. Aşağıda sadece SAC parçalar için teknik resimlere uygulanan sembolleri paylaşıyorum , yakıt ve insana direkt etki eden elemanların otomotivdeki önemini artık sizin hayal gücünüze bırakıyorum . Tekrar hayırlı olsun...