@SerkanG hayırlı olsun. Bilgilendirme için teşekkürler.

Acaba bize 33 bin km deki yol bilgisayarında yazan "Uzun süreli Ortalama Tüketim" değerinin ne olduğunu söyleyebilir misiniz? Ara sıra bakmışsınızdır belki. Yol bilgisayarında ne cıvarda tüketim değerleri var idi?

 

@calik ortalama değer belirli aralıklarla sıfırlanıyor hocam. ama kabataslak ortalama 6.8 civarıdır

 
@SerkanG Hocam hayırlı olsun , istediğiniz verimi almış olmanız şahsen beni çok sevindirdi . Yapmış olduğunuz yol göz önüne alınınca olayın maddi döngüsünde sonuna kadar size ve düşüncelerinize hak veriyorum bu konuda da kimsenin forumumuzda aksini düşüneceğini sanmıyorum. Evet LPG sorun mudur? Bence Sorundur da , sorun değildir de.Sadece tecrübelerimi paylaşmak isterim , dediğim gibi , olayın size geri dönüşü , maddi etkisi gerçekten bize düşen konular değil ama teknik olarak bildiğim kadarıyla birşeyler söylemek isterim .  

Öncelikle ne çok olay dedin kardeşim diyebilirsiniz , ben mekanik seven biri olarak benim için bu durum olaydır ?

- Evet arabanızın motoru LPG ile bitmez , bu sebeple motorunuza her gaz firması garanti verir. Geçmişte  2000 model bir Ford Focus'ta yaptığım incelemelerden biri  araçta kullandığımız sıralı sistem LPG 'nin Piston ve Segmanları üstündeki etkisi aktif benzin kullanan araca göre daha fazla görsel deformasyon olduğunu tespit etmiştik . Yaptırdığımız spektral testte malzemede kimyasal değişimler söz konusuydu. Tabii bu suç sistemin değil akaryakıtın suçudur.Benim tavsiyem aracınıza kontrol amaçlı senede 1 kompresyon testi uygulamanız. Bu test ile pistonlarınızdaki basınç değişimlerini görebilir , gaz takılmamış başka bir araç ile kıyas yapabilirsiniz.

-Bir diğer husus , turbo besleme , ben şahsen hiç turbo beslemeli bir aracın farklı yakıtlarda ne tür düşük basınç tepkimeleri verdiği üzerine çalışmadım, yanma oranı yüksek sıvılarda ki etkilerini iyi kötü bilirim ama düşük yanma oranlı yakıtlarda ne yapar sanırım    @EMRAH ATTS  hocam bize bu hususda bilgi verebilir diye düşünüyorum.

-Diğer ve benim için en önemli kısım ; ECU ve aracın elektrik tesisatındaki voltaj değişimleri , bizim aracımızda sıralı sistemin her piston için uyguladığı akım 'ı gerçekleştiren bobinler vardır ( sanırım tanesi 100 lira civarında) biz bu bobinlerden ayda 1 almak zorunda kalıyorduk , sonrasın da bir gece sabah kadar kafayı yorduğumda aracın amper değerini , yani motor çalışır durumda şarj'ını ölçmek geldi , aracın şarjınında düşüklük tespit etmiştim , şarj dinamosu üzerindeki diyotlar vs , değiştikten sonra herşey normale döndü sanarken pat bir bobin daha gitti , sonrasında kısıtlı bilgimi usta birine emanet ettiğimde , aracın motor ikaz lambası bu bobinlerden dolayı yanmasın diye , ilgili sigortanın bulunduğu yere içerden köprü atıldığını öğrendim , daha pahalı sistemlerde ise bu hususu basit bir role takarak çözdüklerini öğrenince bende o yola başvurdum . Ama atladığımız birşey vardı, bu durumun ECU üzerindeki etkisi , roleden 1 ay sonrada ateşleme görevini düzenleyen bobininde gittiğini bir sabah tecrübe ettim, meğer akım değişiklikleri bobin üzerinde görevinden fazla istekte bulunduğundan bobin gitti , ya ECU , programlanandan fazla görevi üstlenebilecekmiydi. Ben söyleyeyim üstlenmedi o da gitti , 1500 TL 'ye tamir ettirdim, olaydan 2 ay sonra Bursa 'dan Ankara'ya giderken aracımız %40 seviyesinde yandı , ani bir tutuşma sonucu , sigorta kutusu ile ortak olarak benzin ve gaz geçişlerini düzenleyen role aynı anda tutuşmuş , sigorta kutusu gitti , İşin eğli Elektrik mühendisi ve yangın uzmanı olan ve Bursa'da bulunan büyük bir otomotiv fabrikasında eğitmen olan bir abim sağolsun incelemede destek verdi ve kablolarda aşırı akım yüklemesi saptandı.

Gelelim bence sorun olmayan kısmına , O da çeyreye olan etkisidir ve bu da bence önemli bir konudur...

-Özür dilerim konuyu çok uzattım , aracın kritik kraktersitik seviyesi yüksek olan bölgelerinden geçen gaz ve elektrik kabloları , karoseride açılan delikler falan sizin için değer teşkil etmiyor olabilir , ama otomotiv sektöründe olan biri olarak , hassasiyetin önemini çok iyi bildiğim için, insana etki eden ekipmanların en ufak detayının bile ne kadar önemli olduğunu bildiğim için , ben böyle büyük ve önem arz eden bir işlem için aracıma elletmem , ellenmişine de ailemi bindirmem. sürçü lisan ettiysem affola , ama ben sektörden biri olarak böyle düşünüyorum, geri kalan teknik detayları zaten burada ki hocalarımızda verecektir. Aşağıda sadece SAC parçalar için teknik resimlere uygulanan sembolleri paylaşıyorum , yakıt ve insana direkt etki eden elemanların otomotivdeki önemini artık sizin hayal gücünüze bırakıyorum . Tekrar hayırlı olsun... 

Ekran Alıntısı.JPG

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@DoğanARABACI Sayın Hocam verdiğiniz bilgilerden düz araba kullanıcısı olduğumdan fazla bir şey anlayamadım ama lpg iyidir lakin arabanın motoruna zarar verir yanma ihtimali de vardır mı demek istediniz :)   Yani onun sistemin kalitesiyle de ilgisi yok mudur peki ?

 
@SerkanG ? Hocam bence tek iyi yanı çevreci olması ,  onun dışında ben tasvip etmiyorum 

 
@DoğanARABACI

Değerli Doğan Hocam 

Büyük bir keyifle okuduğum ve bitmesine üzüldüğüm bir yazı olmuş. 

Bunca keyfin üzerine bir de yeni bir çok bilgi aldım; daha ne olsun...

Harikasınız. 

 
@DoğanARABACI Degerli bilgiler ile aydınlattıgın için tesekkürler...

Atmosferik motorlarda lpg kullandım ve kullanmaktan yanayım ben benzer sıkıntılar yaşamadım lpg ustam arkadasım oldugundan cok detaylı işçilik yapıp hiçbir noktayı atlamadan yapyı belki ondandır.

Turbo şarlı motorlarda lpg bana zaten hiç uygun gelmiyor. cunku bambaska bir muhendislik bu...

 
@DoğanARABACI Güzel bir yazı olmuş, Teşekkürler. Peki Hondanın fabrika çıkışlı üretimini yaptığı lpg araçlar için ne düşünüyorsunuz?

 
Güncel bilgi hocalarım: güncel yakıt fiyatlarıyla uzun yolda 52tl toplam yakıt ile 273 km yapmış bulunmaktayım virajli yol mesafesi : 123km ışıklı dur kalk yol mesafesi : 70 km . Otoban 120km sabit hız mesafesi :80km buna göre yaklasik 19 kuruş yaktı dsg 125ps. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@DoğanARABACI Güzel bir yazı olmuş, Teşekkürler. Peki Hondanın fabrika çıkışlı üretimini yaptığı lpg araçlar için ne düşünüyorsunuz?
Fabrika çıkışlı?

İmalattan sonra servis gözetiminde LPG dönüşümü diye biliyorum:)

 
@calik Hocam öyle biliyordum, yazının üzerine hondaya sordum fabrika çıkışlı olarak üretim esnasında montajı yapılıyorarak geliyormuş 

Yanlış hatırlamıyorsam Honda yurt dışında lpg li araçlarını 2010-2013 yılından  bu yana satışa sunmakta. Türkiye ye bu şekilde gelmesi 2014-15 olması lazım

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@calik Hocam öyle biliyordum, yazının üzerine hondaya sordum fabrika çıkışlı olarak üretim esnasında montajı yapılıyorarak geliyormuş 

Yanlış hatırlamıyorsam Honda yurt dışında lpg li araçlarını 2010-2013 yılından  bu yana satışa sunmakta. Türkiye ye bu şekilde gelmesi 2014-15 olması lazım
İnşallah öyledir. Net bir bilgi edinebilirsem yazarım. Benim bildiğim bir örnek oldu. Müşteri LPG li 0 km satın almış, davacı. Honda ise 0 km LPG li satın almadı sondadan takılan aksesuardır, LPG sonradan takılmıştır diye savunma yapıyordu. Halbuki taşıtı bayiden 0 km ve LPG takılı almış idi müşteri. 2 ayrı fatura kesmişlerdi. 1 taşıt, 1 LPG.

Şimdi düzelmiştir inşallah. 

 
@silvershadow Murat hocam değerli düşünceniz için teşekkür ederim ? Faydalı olabildiysek ne mutlu .

@mstyuksel Mesut hocam haklısınız , hemde sonuna kadar..

@umitbt Hocam , Honda ilk bu işlere başladığında serviste uygulamaya geçti , fakat , müşteri şikayetlerindeki artıştan dolayı 2015 senesi itibariyle BRC ve Makina Mühendisleri odası ile anlaşma yaparak Şekerpınar'da bulunan Honda montaj fabrikasında LPG dönüşümüne başladı , Fabrikasyon mu ? tabii ki ! değil , ama dışardaki uygulamalara göre daha başarılı olduğu aşikar. 

 
@DoğanARABACI hem yazınız hem de Honda bilgilendirmesi için kendi adıma teşekkür ederim.

Selamlar. 

 

Hem benzin hemde lpg ile çalışan kitleri 2-3 yıldır takıyorlar zaten.Eski arabam 122Hp TSI motorlu bir B7 passattı.Çok araştırdım ama gerek sanayideki tanıdık ustalarım gerekse tanıdık otogazcılar az bin ama öz bin keyifli bin dediler.Bu karma sistem esasında pek başarılı da değil sorun çıkaran araç sayısı fazla ama internete düşmez orası ayrı.En mantıklısı LPDİ olan tamamen %100lpg ile çalışan sistem.Oda biraz tuzlu.7-8binlirayı buluyor maliyeti.Dizel farkı kadar aşağı yukarı.Sonuç olarak iyi düşünmek lazım.Ben tsı ı satıp dizel aldım.LPG hiç bir açıdan mantıklı gelmedi.Hatta ve hatta çankaya doğuş lpgli arabayı servise bile sokmuyor.Garantiden parça değişecek olsa söktür gel diyorlar..

 

Geri
Üst Alt