Benim 2013 honda civic aracım var ben aldığım zaman bana bayi iki seçenek sundu 1) İsterseniz benzinli alın biz bayi olarak lpgsini takalım dedi 2) İsterseniz fabrikadan lpg olarak gelsin dendi..Tabiki ikisi arasında fiyat farkı vardı bayi takarsa yaklasık 2 bin tl gibi bir kârım olacaktı fakat ben fabrikasyon istedim..Bilmeyen arkadaslar için kısa bir özet geçeyim mesela benzin kapağında iki tane yakıt bölümü var lpg içinde ufak bir aparatım var lpg alacağım zaman benzin kapağına o aparatı takıp yakıt alıyorum..Avmlerde vs hiç sorun yaşamadım bu gune kadar performans olarakta benzinle lpg arasında çok çok ufak bir fark var her binen hissedemez o farkı..Diyeceksiniz ki senin burda ne işin var :)  Mayıs ayında 2016 model bir golf aldım onunla kaynaşma aşamasındayım tabiki sizinle de..İyi günler..:)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@sevenal aracınız hayırlı olsun. Honda kullansanız da burada ne işiniz var demez kimse ;)  burada güzel olan her fikire yer var...

 
@yusuf Nezaketiniz için çok teşekkür ederim forumdaki arkadaşların şahsıma vermiş olduğı bilgiler ve açılan konulardan ne kadar kaliteli bir kitlenin burada olduğunu farkediyorum?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Değişik bi maceraya atlamışsınız hocam o kadar km yapıyosanız keşke direk dizel alsaydınız, ön yargılarım var demişsiniz bunun sebebi nedir tam bilmiyorum ama 5000 tl masraf etmişsiniz aşa yukarı bu tarz turbo şarj araçların hiç birinde lpg tutulmuyor bu yüzden satarkende zarar edeceksiniz gibi yani dizel fiyatına gelmiş size, umarım sıkıntı çıkarmaz ağız tadıyla binerisiniz aracınıza..

 
@ibrahim043 Hocam merhaba. tabi tutulma tutulmama sizin fikriniz. 80bintl verdiler tuplu haline :)  tupsuz olsa 85 edecegini sanmıyorum. 100bindeki dizel araçların fiyatları cok asırı dusuk. 100binde benzinli-dizel arasında fark yok. Bu kilometrede aradaki '13bin' tl farkı ve performans farkını amorti edemez maalesef. çok kilometre her harukarda satarken handikap. ama dizel kadar değil. saygılar

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@SerkanGhayırlı olsun hocam sisteminiz siz belki foruma bi öncü olurusunuz lpg sistemi bakımından her ne kadar tsi motor verimli olsada basınca yakıyo gavur ancak benim şahsi fikrim arabanın orjinalliğinin bozulmaması yönünde ama sizinde dediğiniz gibi yakıt fiyatları çok arttı maztunda fiyatı neredeyse benzinle aynı gibi bu sebeple lpg bi çözüm olabilir sisteminiz tekrar hayırlı olsun konuyu takipteyim uzun dönem lpg tecrübeleriniz paylaşırsanız sevinirim

 
@kimi-emd şimdilik hiç bir sorun yok hocam. Ortalama 21 22 kuruş güncel fiyatlarla çok güzel geliyo bana. şehir içi 38 39 kuruşlara varıyordu benzin. geçen gün hanım kullandı arabayı daha da az yaktı tam 17 kuruş gordum hocam araçta. bir kaç ay daha geçsin tam detaylı yazarım ama ara ara da buraya guncel bilgiler yazacağım.. Tesekkurler ilginize

 
@ibrahim043 Hocam merhaba. tabi tutulma tutulmama sizin fikriniz. 80bintl verdiler tuplu haline :)  tupsuz olsa 85 edecegini sanmıyorum. 100bindeki dizel araçların fiyatları cok asırı dusuk. 100binde benzinli-dizel arasında fark yok. Bu kilometrede aradaki '13bin' tl farkı ve performans farkını amorti edemez maalesef. çok kilometre her harukarda satarken handikap. ama dizel kadar değil. saygılar
Tutulup tutulmama sadece benim fikrim değil sanki :) ben bu konu üzerinde çok araştırdım daha önce 1.4 Turbo insigniam vardı bu araç bu motor ile Lpg konusunda en az sorun çıkaran araç olmasına rağmen taktırma cesareti bulamadım, çünkü yağlamalı kit olduğundan zaten 4500 tl gibi bi masraf çıkıyordu. 50 60 bin km gaz ile kullanılmış araçlar normallerine göre 4 - 5 bin tl daha ucuz ve yavaş satılıyordu insignia'nın ikinci elide zaten düşük olduğundan cesaret edemeyip dizele geçme kararı aldım. ve şuan çok doğru bi karar verdiğimi düşünüyorum eğer aracınız 150 hp act değilse performans konusunda arada bi uçurum yok, gaz ile kullanımda bence hiç olmaz, bana göre dizelin tek handikapı sesi :)

1.JPG

2.JPG

 
@ibrahim043 siz titresimli ve kilometre yaptıkça değer kaybeden motorunuzdan memnunsanız ben de titresimsiz performans rahatlık ve ustune ustluk daha az yakma acısından her turlu daha iyi olan lpgli motorumdan memnunum hocam :)  Ha bir de aramada cıkan sonuctaki aracın fiyatı da gayet iyi sanki ? Kaldı ki ben aracımı zaten satmıyorum ama satacak olsam her turlu satılacagından eminim zira verdikleri parayı soyledim tesekkurler :)

 
@ibrahim043 kilometre yaptıkça değer kaybeden motorunuzdan
Benzinli araç km yaptıkça değeri mi artıyor? 

Birde performans sanki uçurum varmış gibi bahsetmişsiniz. Tamam benzinli daha seri hızlanıyor vs ama dizelde gayet iyi yürüyor. 200+ hızlara rahatlıkla çıkıyor.

Her iki motorda da km yaptıkça değeri düşer, dizelin dezavantajı titreşim ve ses. Benzinli veya lpg li aracın de avantajı da bastıkça yakması. Dizelde ne kadar basarsan bas bi yerden sonra çıkmıyor tüketim.  Benzin ve lpg de öyle değil, bastıkça yakıyor. 

Aynı yolu 140 üstü hızlarla gittiğinizde dizelin daha az yakacağını düşünüyorum, tecrübe de ettim. 

 
Aynı yolu 140 üstü hızlarla gittiğinizde dizelin daha az yakacağını düşünüyorum, tecrübe de ettim. 
Ben 140 üstü sabıt hızla seyretmiyorum hocam zaten. Her ikisi de değer kaybeder tabiki yukarda da belirttim. Siz dizelin daha fazla değer kaybettiğini düşünmüyorsanız olabilir. Ama bunu da ben tecrübe ettim :)  bastıkça her araç yakar bu arada yakıt sabitlenmesi diye bir özellik var mı dizelde? Neyse neyse dizel vs lpg yapmıyorum konumuz 'Golf ve Lpg uyumu'. Belli olmaz belki de randıman vermeyecek ve sökülecek o güne dek burada sohbet edebiliriz :)

 
Ben 140 üstü sabıt hızla seyretmiyorum hocam zaten. Her ikisi de değer kaybeder tabiki yukarda da belirttim. Siz dizelin daha fazla değer kaybettiğini düşünmüyorsanız olabilir. Ama bunu da ben tecrübe ettim :)  bastıkça her araç yakar bu arada yakıt sabitlenmesi diye bir özellik var mı dizelde? Neyse neyse dizel vs lpg yapmıyorum konumuz 'Golf ve Lpg uyumu'. Belli olmaz belki de randıman vermeyecek ve sökülecek o güne dek burada sohbet edebiliriz :)
@SerkanG  Hocam dizeller çalışma prensipleri gereği ,  sıkıştırılmış hava üstüne yakıt püskürtüldüğü ve bu durumla paralel olarak maksimum 5000 dev / dk bandında çalıştıkları , istenilen tork değerine daha alt devirlerde ve daha kısa devir aralıklarında cevap verdiklerinden ,  lt / km başına yakıt değerleri aracın maksimum değerinin üstüne çıkmaz , belirttiğim durum ; Eğer fabrika verilerinde 100 km 'de 6,5 lt olarak maksimum değer belirtiliyorsa ,aracınız 7,5 lt yakabilir fakat 8 lt yaktırmanız imkansızdır , zaten çok değişken bir durum olsa hiçbirimiz altı üstü 2 sene kullanacağımız ticari araca 10.000 tl civarı fark vermeyiz, gemilerde , trenlede , dolmuşlarda taksilerde kamyonlarda kullanmayız,

Golf 7 1,6 TDİ maksimum 5000 dev / dk

Golf 7 1,4 TSİ maksimum 6500 dev / dk  

@fcsrn@ibrahim043   Aslında bu dizel ve benzinli motor prensibi çok uzun bir konu , otomotiv teknolojisi benzinli motorlarda bir çok enjeksiyon sistemi denemesine karşılık , en son küçük hacim -  yüksek basınç prensibi ile başarılı bir çizgi yakaladı , amma , ya dizel ?

Hiçbir VAG grup aracında CDİ / TDCİ yani common rail sistemi göremezsiniz çünkü , TDİ motorlarda piezo enjektör ile silindir beslemesi yapılır ,Common Rail, “tutuculu püskürtme” veya “ortak boru” anlamına gelen, dizel motorlarda kullanılan bir yakıt enjeksiyon sistemidir.  Piezo enjektörlerde, enjektör iğnesinin hareketi, piezo valf ile kontrol edilmektedir. Piezo valf, Common rail'de bulunan selenoid valften 4 kat daha hızlı çalışır. Yani iğnenin açılıp kapatılma hızı, 4 kat daha hızlıdır. BOSCH Bursa enjektör fabrikasında 2014 yılında yapılan çalışmalarda öncelik Alman araçlarına tanınacak şekilde 100 km'de 2,5 lt bu enjektörler ile hedeflenmektedir. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@SerkanG  Hocam dizeller çalışma prensipleri gereği ,  sıkıştırılmış hava üstüne yakıt püskürtüldüğü ve bu durumla paralel olarak maksimum 5000 dev / dk bandında çalıştıkları , istenilen tork değerine daha alt devirlerde ve daha kısa devir aralıklarında cevap verdiklerinden ,  lt / km başına yakıt değerleri aracın maksimum değerinin üstüne çıkmaz , belirttiğim durum ; Eğer fabrika verilerinde 100 km 'de 6,5 lt olarak maksimum değer belirtiliyorsa ,aracınız 7,5 lt yakabilir fakat 8 lt yaktırmanız imkansızdır , zaten çok değişken bir durum olsa hiçbirimiz altı üstü 2 sene kullanacağımız ticari araca 10.000 tl civarı fark vermeyiz, gemilerde , trenlede , dolmuşlarda taksilerde kamyonlarda kullanmayız,

Golf 7 1,6 TDİ maksimum 5000 dev / dk

Golf 7 1,4 TSİ maksimum 6500 dev / dk  

@fcsrn@ibrahim043   Aslında bu dizel ve benzinli motor prensibi çok uzun bir konu , otomotiv teknolojisi benzinli motorlarda bir çok enjeksiyon sistemi denemesine karşılık , en son küçük hacim -  yüksek basınç prensibi ile başarılı bir çizgi yakaladı , amma , ya dizel ?

Hiçbir VAG grup aracında CDİ / TDCİ yani common rail sistemi göremezsiniz çünkü , TDİ motorlarda piezo enjektör ile silindir beslemesi yapılır ,Common Rail, “tutuculu püskürtme” veya “ortak boru” anlamına gelen, dizel motorlarda kullanılan bir yakıt enjeksiyon sistemidir.  Piezo enjektörlerde, enjektör iğnesinin hareketi, piezo valf ile kontrol edilmektedir. Piezo valf, Common rail'de bulunan selenoid valften 4 kat daha hızlı çalışır. Yani iğnenin açılıp kapatılma hızı, 4 kat daha hızlıdır. BOSCH Bursa enjektör fabrikasında 2014 yılında yapılan çalışmalarda öncelik Alman araçlarına tanınacak şekilde 100 km'de 2,5 lt bu enjektörler ile hedeflenmektedir. 
Hocam yine çok güzel yazmışsınız yine bilgilendik. lakin şehir içi yakıt tüketimi 4.4 gozuken tdi dsg bende bir gün sonunda 7 litre gosteriyordu ortalamayı ve istesem 9 da yaktırabilirdim. yani zaten sonsuz tüketim olamaz ben teknik detayları bilmiyorum ve dizel tabiki benzinliden az yakıyor aksini iddia etmiyorum..

 
@SerkanG  Hocam dizeller çalışma prensipleri gereği ,  sıkıştırılmış hava üstüne yakıt püskürtüldüğü ve bu durumla paralel olarak maksimum 5000 dev / dk bandında çalıştıkları , istenilen tork değerine daha alt devirlerde ve daha kısa devir aralıklarında cevap verdiklerinden ,  lt / km başına yakıt değerleri aracın maksimum değerinin üstüne çıkmaz , belirttiğim durum ; Eğer fabrika verilerinde 100 km 'de 6,5 lt olarak maksimum değer belirtiliyorsa ,aracınız 7,5 lt yakabilir fakat 8 lt yaktırmanız imkansızdır , zaten çok değişken bir durum olsa hiçbirimiz altı üstü 2 sene kullanacağımız ticari araca 10.000 tl civarı fark vermeyiz, gemilerde , trenlede , dolmuşlarda taksilerde kamyonlarda kullanmayız,

Golf 7 1,6 TDİ maksimum 5000 dev / dk

Golf 7 1,4 TSİ maksimum 6500 dev / dk  

@fcsrn@ibrahim043   Aslında bu dizel ve benzinli motor prensibi çok uzun bir konu , otomotiv teknolojisi benzinli motorlarda bir çok enjeksiyon sistemi denemesine karşılık , en son küçük hacim -  yüksek basınç prensibi ile başarılı bir çizgi yakaladı , amma , ya dizel ?

Hiçbir VAG grup aracında CDİ / TDCİ yani common rail sistemi göremezsiniz çünkü , TDİ motorlarda piezo enjektör ile silindir beslemesi yapılır ,Common Rail, “tutuculu püskürtme” veya “ortak boru” anlamına gelen, dizel motorlarda kullanılan bir yakıt enjeksiyon sistemidir.  Piezo enjektörlerde, enjektör iğnesinin hareketi, piezo valf ile kontrol edilmektedir. Piezo valf, Common rail'de bulunan selenoid valften 4 kat daha hızlı çalışır. Yani iğnenin açılıp kapatılma hızı, 4 kat daha hızlıdır. BOSCH Bursa enjektör fabrikasında 2014 yılında yapılan çalışmalarda öncelik Alman araçlarına tanınacak şekilde 100 km'de 2,5 lt bu enjektörler ile hedeflenmektedir. 
Yusuf Gül hocamız dizel octaviasi ile uzun süreli ortalaması 8 litre. Yeri geliyor 12 görüyor :)  imkansız demeyelim.

 

@SerkanG  Hocam dizeller çalışma prensipleri gereği ,  sıkıştırılmış hava üstüne yakıt püskürtüldüğü ve bu durumla paralel olarak maksimum 5000 dev / dk bandında çalıştıkları , istenilen tork değerine daha alt devirlerde ve daha kısa devir aralıklarında cevap verdiklerinden ,  lt / km başına yakıt değerleri aracın maksimum değerinin üstüne çıkmaz , belirttiğim durum ; Eğer fabrika verilerinde 100 km 'de 6,5 lt olarak maksimum değer belirtiliyorsa ,aracınız 7,5 lt yakabilir fakat 8 lt yaktırmanız imkansızdır , zaten çok değişken bir durum olsa hiçbirimiz altı üstü 2 sene kullanacağımız ticari araca 10.000 tl civarı fark vermeyiz, gemilerde , trenlede , dolmuşlarda taksilerde kamyonlarda kullanmayız,

Golf 7 1,6 TDİ maksimum 5000 dev / dk

Golf 7 1,4 TSİ maksimum 6500 dev / dk  

@fcsrn@ibrahim043   Aslında bu dizel ve benzinli motor prensibi çok uzun bir konu , otomotiv teknolojisi benzinli motorlarda bir çok enjeksiyon sistemi denemesine karşılık , en son küçük hacim -  yüksek basınç prensibi ile başarılı bir çizgi yakaladı , amma , ya dizel ?

Hiçbir VAG grup aracında CDİ / TDCİ yani common rail sistemi göremezsiniz çünkü , TDİ motorlarda piezo enjektör ile silindir beslemesi yapılır ,Common Rail, “tutuculu püskürtme” veya “ortak boru” anlamına gelen, dizel motorlarda kullanılan bir yakıt enjeksiyon sistemidir.  Piezo enjektörlerde, enjektör iğnesinin hareketi, piezo valf ile kontrol edilmektedir. Piezo valf, Common rail'de bulunan selenoid valften 4 kat daha hızlı çalışır. Yani iğnenin açılıp kapatılma hızı, 4 kat daha hızlıdır. BOSCH Bursa enjektör fabrikasında 2014 yılında yapılan çalışmalarda öncelik Alman araçlarına tanınacak şekilde 100 km'de 2,5 lt bu enjektörler ile hedeflenmektedir. 
Yanlış bir anlama var sanırım. Şu anda imal edilen tüm binek dizeller, VAG grubu dahil, Common Rail. Bahsettiğiniz enjektörlerin ikisi de Common Rail de kullanılıyor. 

 

Geri
Üst Alt