Kalorifer ısıtmıyor


Şimdi denedim ac açık iken ısıtmada iken motor ısınmadan bile sıcak üflüyor. Ben bilmiyordum bunu 1.5 senedir denememiştim. Daha önce başka araclarımda da yoktu boyle bir özellik 

1543242026173858211855.jpg

 

Aracım 2013 TDİ  CLHA motor  128 bin km  de..  (2016  40bin km de araçta geliyor dendi.)

Arkadaşlar ne yazıkkı bu araçlarda bu olay kronik az önce geldim tamirciden  orta konsolun altında 25x25 ebatlarında petek var ve sökülüp temizlenmesi gerekiyor.  sökmesi kolay sayılmaz diz airbag  vs.. sökülüyor. 

Size tavsiyem  tüm antifriz suyunu boşalttıktan sonra  sökülmesi bu sayede petek sökülürken suyun çoğu akmış olur sökerken bez koysunlar yarım litreden fazla akar aracın içine. !

Petek hemen olsun isterseniz tamircileri var yan tarafından kesip  içini temizliyorlar şişleme işlemi deniyor. 

Sonra tekrar kaynak yapılıyor.  Ben orjinal yapıya müdahaleden yana değilim en iyisi 2 gün kadar kimyasal da bekletip ( porcoz gibi) yumuşaması bekleyip temizlemek sıcak su ile sonrasında tamir görmeden eskisi gibi olacaktır ama zaman gerekiyor. 

Tespiti kolay motor çalışırken 90 derecelerde elinizi turbo'nun arka kısmına bakan iç kabine giren iki klima borusu var biri sıcak üst / biri soğuksa (alta boru) petek tıkalıdır. 

Muadil petek 150-180 tl    Orjinal petek 400-450 arası  işçilik hariç. 

Petek işlemi yapıldıktan sonra  bir kere durulama suyu +kaliteli radyatör açıcı  atın antifriz attırmayın gezin bir süre 20 dakika su yine kırmızıya yakın olur. sonrasında  sadece su atıp gezin 2 kere yapılırsa tüm sistemdeki pislik ve antfriz kalıntıları tümden gidecektir. 

Ustanız bu petek tekrar tıkanır diyebilir ilk turda siz temiz su ile durulama yaptığınızdan sistemdeki  kirli antifriz su karışımının %70  kadarı akmış olacak. 

Şu anda araç 80 derecelerde ılık 90 da  kısıkta bile çok iyi ısıtıyor. 

Bu araçlarda kalorifer peteği dar yapılmış  2015 /2016 golf bile geliyor servise dedi ustalar. (Yeni kasa toyota vs.. onlardada varmış.)

Antifriz g13  atmanızı tavsiye ederim 3 tane 1 litre  inugel g13 ya da orjinal servis ürünü 1.5 litre 2 tane  geri kalanı saf temiz su.. 

Peteğin resmini atacağım  iyi forumlar. 

20191109_200353.jpg

20191109_200526.jpg

5q0819031.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Gökhan devirdaym aklıma geliyor bide araç dizelmi dizel ise erken ısıtmıyor ama ısıtıncada yakıyor içeriyi teşekkürler inşallah devir yapıyordur golf 7 lerde kroniksorum diyorlar benim araçta dizel 1.6 tdi hayghline 1 km sonra ısıtmaya başlıyor 

 
@temizonur0122 evet araç dizel  şu anda sorun kalmadı aldığım kişi bakımlarını yaptırırken sağolsun komple sistem suyunu temizletmemiş 2 litre antifriz  için ekletme yaptırmış öyle görünüyor. 

 
Bu yapılan işlem serviste yapılmaya kalktığında yaklaşık 1.5-2₺ liraya maal oluyor.. dizel araç sıkıntı kışın motorun ısınması geç olduğu için içerde sizde üşüyorsunuz o yüzden koltuk ısıtma
antifriz e kesinlikle çeşme suyu eklenmemeli kalorifer yada devirdaim sıkıntıları baş gösteriyor ilerde

 
@temizonur0122 evet araç dizel  şu anda sorun kalmadı aldığım kişi bakımlarını yaptırırken sağolsun komple sistem suyunu temizletmemiş 2 litre antifriz  için ekletme yaptırmış öyle görünüyor. 
detaylı anlatım ve güzel bilgileriniz için teşekkürler., aracınız kaç model..? kaç km'de..?

Her 3-4 yılda bir düzenli antifiriz değişimi yapılır ise bu sorun başlamadan engellenir diye düşünüyorum.. Sanayideki ustalar, yetkili servis sanki ağız birliği etmişlercesine antifiriz ömürlük diyenler oluyor., Veya biz cihaz ile antifirizin donma noktasını ölçük., donma noktası iyi durumda değiştirmeye gerek yok diyorlar.,

Anlamadıkları şey; antifiriz denilen sıvı sadece motorun donmasını engellemez., aynıı zamanda motoru korozyon/pas oluşumuna karşı korur.. Zamanında değişmez ise sürekli ısınan ve yeniden soğuyan antifiriz zamanla özelliğini kaybetmeye tortu ve çamur oluşumu başlar., Antifirizin eksiltme yapması sonucu çeşme suyu/içme suyu ilavesi gibi yapılan müdahaleler., sıvının özelliğini kaybetmesini hızlandırıyor.!!

Sistemdeki antifiriz eksitme yaptığında %50 saf su %50 G13 antifiriz bir kabta hazırlanıp öyle ilave yapmak gerekli., veya anlık şartlar buna izin vermiyorsa; en azından saf su ilavesi yapılarak sıvının özelliğini kaybetmesinin önüne geçilmeli..!!

 
@forzaGillesAracım 2013 TDİ  CLHA motor  128 bin km  de..  (2016  40bin km de araçta geliyor dendi.) 

Musluk suyu eklenmesi tabiki zararlıdır ilk temizlikte çok fazla kirli su çıkıyor temizleyip sonrasında bir süre su ile sistemin tamamen pisliğini atmak lazım 3 kere devir yapmasına rağmen halen kirli. 

Bu arada gün içi denedim  2 dakika rolanti garajdan çıktım hafif ısı ibresi oynadı ve ısıtmayı ılıkta olsa yaptı devirdaym borusu ısınır ısınmaz petekte ısınıyor  çok iyi oldu... 

Birde aracı az sıkıştırınca fan açardı  şu anda bayağı yüklendim açmadı fanı  anlaşılan  soğutma  sistemi  sürekli temiz kalmalı..

Evdeki kombide senede bir camur gibi yapar suyu değiştiririm  1.5 kademede ev sıcak olur sanırım benzer bir durum.. 

Tavsiyem :  5 yılı aşmış ise aracınız sistem suyunu temiz su ile kullanıp  bir süre sonrasında yenilemek .

petek tıkalı ise şişletmek yerine yeni petek ya da ! kimyasal ile açmak . şişleme yaptıklarında kaynak yapılıyor sağlıklı mı zamanla göreceğiz.. 

iyi forumlar.. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles Ustanın söylediği kadarı ile antifriz sıvısı zamanla bozuluyor  + birde sistemde dolaşıyor pas taşıyor en hassas yer klima peteği orda kalıyor emniyet subabı kücük petek :) ..  en güzeli kimyasal ile iç pisliği yumuşatıp (30 dakika) sonra  temiz saf su koyup  1 gün dolaşıp sonra  tamamını boşaltıp  kaliteli 3 litre G13  antifriz + saf su koymak.. 

 
Antifirizi 4-5 yılda bir değiştirilen araçta paslanma/korozyon kolay kolay olmaz (bana kalırsa 4 yılı geçirmemeli)., Eksiltme yaptığında kesinlikle (çeşme suyu veya içme suyu) ile ekleme yapılmamalıdır..!! Bu şartlara uyulursa tıkanıklık oluşmaz, korozyon/paslanma oluşmaz., değişim esnasında temizleyici kimyasala bile gerek kalmaz..

 

Geri
Üst Alt