Aracım 2013 TDİ CLHA motor 128 bin km de.. (2016 40bin km de araçta geliyor dendi.)
Arkadaşlar ne yazıkkı bu araçlarda bu olay kronik az önce geldim tamirciden orta konsolun altında 25x25 ebatlarında petek var ve sökülüp temizlenmesi gerekiyor. sökmesi kolay sayılmaz diz airbag vs.. sökülüyor.
Size tavsiyem tüm antifriz suyunu boşalttıktan sonra sökülmesi bu sayede petek sökülürken suyun çoğu akmış olur sökerken bez koysunlar yarım litreden fazla akar aracın içine. !
Petek hemen olsun isterseniz tamircileri var yan tarafından kesip içini temizliyorlar şişleme işlemi deniyor.
Sonra tekrar kaynak yapılıyor. Ben orjinal yapıya müdahaleden yana değilim en iyisi 2 gün kadar kimyasal da bekletip ( porcoz gibi) yumuşaması bekleyip temizlemek sıcak su ile sonrasında tamir görmeden eskisi gibi olacaktır ama zaman gerekiyor.
Tespiti kolay motor çalışırken 90 derecelerde elinizi turbo'nun arka kısmına bakan iç kabine giren iki klima borusu var biri sıcak üst / biri soğuksa (alta boru) petek tıkalıdır.
Muadil petek 150-180 tl Orjinal petek 400-450 arası işçilik hariç.
Petek işlemi yapıldıktan sonra bir kere durulama suyu +kaliteli radyatör açıcı atın antifriz attırmayın gezin bir süre 20 dakika su yine kırmızıya yakın olur. sonrasında sadece su atıp gezin 2 kere yapılırsa tüm sistemdeki pislik ve antfriz kalıntıları tümden gidecektir.
Ustanız bu petek tekrar tıkanır diyebilir ilk turda siz temiz su ile durulama yaptığınızdan sistemdeki kirli antifriz su karışımının %70 kadarı akmış olacak.
Şu anda araç 80 derecelerde ılık 90 da kısıkta bile çok iyi ısıtıyor.
Bu araçlarda kalorifer peteği dar yapılmış 2015 /2016 golf bile geliyor servise dedi ustalar. (Yeni kasa toyota vs.. onlardada varmış.)
Antifriz g13 atmanızı tavsiye ederim 3 tane 1 litre inugel g13 ya da orjinal servis ürünü 1.5 litre 2 tane geri kalanı saf temiz su..
Peteğin resmini atacağım iyi forumlar.