sayın hocam bende bu durum tam bir dilemma,şimdi günümüz şartlarında servisler bile hatalarını hukuk çerçevesinde kabul etmezken,servise oranla daha az kurumsal olan özel atölyeler ne kadar yaptığı işin arakdasında durur ? bizimki güvensizlikten denilebilir.yoksa candan sıcak samimi paragöz olmayan dürüst bir ustam olsa hafta da 2 kez ziyaretine giderim istediği ücrete de hiç itiraz etmem. servisin yolunu unuturum.ama bizim toplumsal sıkıntılarımızın başında hemen para geliyor yani işi layıkıyla yapıp parasını haketmek değil, parayı alayım işi hallederiz mantığı da çok itici oluyor.diğer açıdan bakınca serviste 600 tl yapılan yağ bakımı sanayide 350-400 den aşağı olmayacaktır. muadil parçalar kullanılırsa eğer.
bir örnekle açıklamaya çalışayım. x bir marka düşünelim Türkiye ve hatta dünya çapından franchising olan bir marka çok lezzetli olmayabilir ama bilinilirliği vardır.fiyatı,lezzeti,ürünleri servisi vs vs..... ama güzel bir ocakbaşı kepapçısının lezzetini veya iyi bir ev yemekleri yapan lokanta sıcaklığını vermez. ama bildiğin iyi bir kebap ustası varsa tabi. GÜVEN ve hatta BİLİNİLİRLİK en önemli şey.insanlar bilmedikleri şeylerden uzak durmaya çalışıyorlar. ki zaten MARKA tabiri sırf insanları arasına güvensizlik oluşturup kendine çekmek için çıkarılmamış mıdır? sizce de