forzaGilles
Moderatör
- Katılım
- 26 Kas 2015
- Mesajlar
- 6,250
- Tepkime puanı
- 8,640
- Konum
- İstanbul
- İsim
- Ali
- Araç
- Golf Mk7 1.6 TDI 110ps Highline /Tungsten Silver Metallic
@Savatage @Golftdi @Hsyn07 @emrdldl @typhoons @İlker34 @erkanwrc @bf417 @Kırcalı @reko @ogzogz @ognemir @Tracy299 @Hamit @niclayt @Golfmk7 @mustafacagri @baytemur @windshear @SCC @asdfg112 @Yigit3735 @calik @major24 @mutlubey17 @kaganoztrk @krym @anil64552 @latissimusdorsi @HONEY @fcsrn @Enis @MSE @driver_can @slck @sidocilingir @OnurD7 @Osmntnrkl @ZITIPAŞA @yer_ucagi_34 @Culture33 @mbonat @ft19 @Ümit Akkaya @bahaman @Adv_Dbl @Voodoo @metinkar @Aliiii @lasttohit @Utku Lekesiz @trooper @snoppy @AdanaDetailing @yusuf @huseyinkaraduman @yusufacs @yekk@golfaşkı @Golf With Me @carawona @pegasus @Terms @Jesi @Kysr038 @Meriç Mavisu @Sadikyasar @armando @cankilic @HAKANPOLAT @Yen@l @Pufudak @ozcandurmusoglu @AhmetCakmak @Ömer Kahraman @forjust1day @thelordof @Recep Gül @mo_coco @Negatiwe @Ender
Küçük ama önemli bir bilgilendirme yapayım;
Aküler üretimleri tamamlandıktan sonra fabrikadan taşıma sırasında güvenlik amaçlı akünün (sağ ve sol “yan kısımlarına”) tapalar takılır.! Ve bu şekilde transport gerçekleşir.,
Bu tapalar akü montajı esnasında mutlaka sökülmeledir., Sebebi aküler şarj esnasında bir gaz salınımı gerçekleştirirler., bu tapalar sökülmelidir ki şarj esnasında gazın dışarı tahliye edilmesi sağlansın.,
Gelişen teknoloji ile bu gaz salınımı AGM akülere min. seviyeye düşürülmüş olsa da., eski tip standart akülerde ve EFB akülerde şarj dinamosunun aküyü şarj etmesi esnasında bu gaz salınımı halaa bir miktar mevcuttur.!!
Tapaların sökülmesi unutulursa gaz tahliye olamayacağı için aküye zarar verecektir/verme olasılığı vardır.!!
Şarj esnasında ortaya çıkan bu gaz salınımı her ne kadar yüksek seviyede tehlike içermese de., yine de az miktarda yanıcı özelliğe sahiptir.!
Bu sebebten montajı yapacak usta veya yeni akünün montajını araç sahibi yapıyorsa bu konuya dikkat etmesi önem arz ediyor.!!
Bazı Mercedes/BMW gibi lüks segment araçlarda bu tapaların söküldüğü deliğe veya deliklere takılması amacıyla bir tahliye hortumu eklenmiştir.,
Bu tahliye hortumu sayesinde şarj esnasında ortaya çıkan gaz salınımı motor bölmesi yerine aracın tam olarak bilmediğim bir yerinden tahliye edilerek kaputu kontrol amaçlı açan sürücünün direkt olarak soluması engellemesi sağlanmıştır.!! Sanırım burdaki esas tehlike kaputu açan kişinin çıkan gazı solunulmasından daha çok yanıcı özeliğinden dolayı eğer (araç sahibi/sürücü veya tamirci) X bir sebebten motor bölmesi ile uğraşırken bu gazın yanmasını tetikleyecek bir madde ile yaklaşmasına karşı ekstra önlem alınmış.!!
Bilinler bilir bazı BMW ve Mercedes araçlarda aküler bagajda olabiliyor., Sanırım bagajda taze hava girişi olmadığından dolayı bu araçlar tahliye hortumu ile donatılıyor.!!
Not: gözlemlediğim kadarıyla dışarda satılan (Varta akülerde) bu gaz tahliye tapaları distribütör firma tarafından bayilere dağıtılmadan hemen öncesi sökülüyor., Mantıklı bir yaklaşım çünkü sanayi de bu konuyu ustaya söylesek sudan çıkmışş balık gibi şaşkın bakışlarına maruz kalmak yüksek ihtimal
***Edit: dışarda satılan bazı akülerde de bu gaz tahliye tapaları (transport tapalarının) sökülmediğine denk geldim., montaj öncesi veya sonrası bu tapaların sökülüp-sökülmediğini kontrol etmenizi öneririm.!!
Serviste akü değişimi yapanlar veya dışardan Bosch, Mutlu, İnci Akü vs.. X marka başka akü alanlar bu tapalar sökülmüş mü özelikle kontrol etsinler çünkü bu konuyu ülkede bilen kişi sayısı bir elin parmağını geçmez!! Servisteki elektrik bölümündeki tekniker zaten bu tapaların varlığından haberi bile yoktur.!
Yani özetlersek; serviste akü değişimi yapan arkadaşlar yeni akünün tapalarını sökmüşler mi..? Kontrol etmelerini öneririm., Ayrıca dışarda akü değişimi yapmış arkadaşlarda kontrol etseler iyi olur, çünkü yukarda da söylediğim gibi Varta distribütörü olan firma aküleri bayilere dağıtımı öncesi bu tapaları söktüğünü inceleme fırsatı bulduğum hemen hemen tüm araçlarda şahit oldum., Fakat herkes Varta akü alacak diye bir kaide yok., Bu sebebten dışardan Mutlu, Bosch, Energizer, Yuasa, İnci akü vs.. X marka akü almış olanlar da kontrol ederler ise iyi olur.,
Örnek vermem gerekirse @iamalegend hocamız aküsünü serviste garantiden değiştirmiş, fakat yeni takılan akünün sağ ve sol yan kısımda bulunan tapaları sökmeyi unutmuşlar.!!
Not 2: Aracınızda fabrikanın ilk taktığı aküyü kullanıyorsanız., boşuna evham yapmayın., elin almanı zaten o tapaları sökmeden montaj yapmaz.!!
Örnek resimler;
Serviste değişim yapılmış tapaları sökülmesi unutulan (iamalegend) hocamızın aküsü;
Başka bir örnek, resmi incelerseniz bagajda konumlandırılmış BMW 5 serisinin aküsü., resmi dikkatli incelerseniz sökülen tapanın olduğu deliğe bir tahliye hortumu bağlanmış;
Küçük ama önemli bir bilgilendirme yapayım;
Aküler üretimleri tamamlandıktan sonra fabrikadan taşıma sırasında güvenlik amaçlı akünün (sağ ve sol “yan kısımlarına”) tapalar takılır.! Ve bu şekilde transport gerçekleşir.,
Bu tapalar akü montajı esnasında mutlaka sökülmeledir., Sebebi aküler şarj esnasında bir gaz salınımı gerçekleştirirler., bu tapalar sökülmelidir ki şarj esnasında gazın dışarı tahliye edilmesi sağlansın.,
Gelişen teknoloji ile bu gaz salınımı AGM akülere min. seviyeye düşürülmüş olsa da., eski tip standart akülerde ve EFB akülerde şarj dinamosunun aküyü şarj etmesi esnasında bu gaz salınımı halaa bir miktar mevcuttur.!!
Tapaların sökülmesi unutulursa gaz tahliye olamayacağı için aküye zarar verecektir/verme olasılığı vardır.!!
Şarj esnasında ortaya çıkan bu gaz salınımı her ne kadar yüksek seviyede tehlike içermese de., yine de az miktarda yanıcı özelliğe sahiptir.!
Bu sebebten montajı yapacak usta veya yeni akünün montajını araç sahibi yapıyorsa bu konuya dikkat etmesi önem arz ediyor.!!
Bazı Mercedes/BMW gibi lüks segment araçlarda bu tapaların söküldüğü deliğe veya deliklere takılması amacıyla bir tahliye hortumu eklenmiştir.,
Bu tahliye hortumu sayesinde şarj esnasında ortaya çıkan gaz salınımı motor bölmesi yerine aracın tam olarak bilmediğim bir yerinden tahliye edilerek kaputu kontrol amaçlı açan sürücünün direkt olarak soluması engellemesi sağlanmıştır.!! Sanırım burdaki esas tehlike kaputu açan kişinin çıkan gazı solunulmasından daha çok yanıcı özeliğinden dolayı eğer (araç sahibi/sürücü veya tamirci) X bir sebebten motor bölmesi ile uğraşırken bu gazın yanmasını tetikleyecek bir madde ile yaklaşmasına karşı ekstra önlem alınmış.!!
Bilinler bilir bazı BMW ve Mercedes araçlarda aküler bagajda olabiliyor., Sanırım bagajda taze hava girişi olmadığından dolayı bu araçlar tahliye hortumu ile donatılıyor.!!
Not: gözlemlediğim kadarıyla dışarda satılan (Varta akülerde) bu gaz tahliye tapaları distribütör firma tarafından bayilere dağıtılmadan hemen öncesi sökülüyor., Mantıklı bir yaklaşım çünkü sanayi de bu konuyu ustaya söylesek sudan çıkmışş balık gibi şaşkın bakışlarına maruz kalmak yüksek ihtimal
***Edit: dışarda satılan bazı akülerde de bu gaz tahliye tapaları (transport tapalarının) sökülmediğine denk geldim., montaj öncesi veya sonrası bu tapaların sökülüp-sökülmediğini kontrol etmenizi öneririm.!!
Serviste akü değişimi yapanlar veya dışardan Bosch, Mutlu, İnci Akü vs.. X marka başka akü alanlar bu tapalar sökülmüş mü özelikle kontrol etsinler çünkü bu konuyu ülkede bilen kişi sayısı bir elin parmağını geçmez!! Servisteki elektrik bölümündeki tekniker zaten bu tapaların varlığından haberi bile yoktur.!
Yani özetlersek; serviste akü değişimi yapan arkadaşlar yeni akünün tapalarını sökmüşler mi..? Kontrol etmelerini öneririm., Ayrıca dışarda akü değişimi yapmış arkadaşlarda kontrol etseler iyi olur, çünkü yukarda da söylediğim gibi Varta distribütörü olan firma aküleri bayilere dağıtımı öncesi bu tapaları söktüğünü inceleme fırsatı bulduğum hemen hemen tüm araçlarda şahit oldum., Fakat herkes Varta akü alacak diye bir kaide yok., Bu sebebten dışardan Mutlu, Bosch, Energizer, Yuasa, İnci akü vs.. X marka akü almış olanlar da kontrol ederler ise iyi olur.,
Örnek vermem gerekirse @iamalegend hocamız aküsünü serviste garantiden değiştirmiş, fakat yeni takılan akünün sağ ve sol yan kısımda bulunan tapaları sökmeyi unutmuşlar.!!
Not 2: Aracınızda fabrikanın ilk taktığı aküyü kullanıyorsanız., boşuna evham yapmayın., elin almanı zaten o tapaları sökmeden montaj yapmaz.!!
Örnek resimler;
Serviste değişim yapılmış tapaları sökülmesi unutulan (iamalegend) hocamızın aküsü;
Başka bir örnek, resmi incelerseniz bagajda konumlandırılmış BMW 5 serisinin aküsü., resmi dikkatli incelerseniz sökülen tapanın olduğu deliğe bir tahliye hortumu bağlanmış;
Moderatör tarafında düzenlendi: