Akünüzün Markası ve Modeli


Yeni aküde iki kutuptada kapak var hocam, foto çekerken çıkarmıştım.
benim bildiğim o kapaklar taşıma esnasında koruma amaçlı., kutup başlarını bağlayınca o bahsettiğiniz gri kapaklar yerine oturacak pay kalmıyor diye biliyorum ama siz tecrübe etmişseniz ben yanılıyor da olabilirim.. :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

benim bildiğim o kapaklar taşıma esnasında koruma amaçlı., kutup başlarını bağlayınca o bahsettiğiniz gri kapaklar yerine oturacak pay kalmıyor diye biliyorum ama siz tecrübe etmişseniz ben yanılıyor da olabilirim.. :)
Sizin dediğiniz de olabilir, takarken dikkat edeceğim.

 
@niclayt

1) Elinde Avometre olup, aküsünü ölçenler için şunu belirtmeliyim: Akü voltajı 2V'dan 6 hücre olmak üzere nominal 12V'dur. Kontakt açık ama motor çalışmazken (bu durumdayken farlar vs gibi ihtiyaçlar karşılarken de), ve marşa bastıktan sonra da nominal değeri olan min 12V okunmalıdır. <12V okunduğunda, akünün ömrünü doldurmakta olduğu, sonraki dönemde olmadık bir yerde sizi yolda bırakma olasılığı var demektir.

2) AGM veya EFB akü, üreticiye göre değişen tavsiye ve farklar gösteriyor. Varta, Fren Enerjisi Geri Kazanımı için kendi üretim paleti içinde yalnız AGM aküsünü önerirken, EXIDE, hem AGM, hem de EFB'nin Start-Stop ve Fren Enerjisi Geri Kazanımı için kullanıldığını; Ancak, AGM'nin daha yüksek ani deşarj ve daha çok şarj/deşarj  performansı olduğunu belirtiyor. Tüm üreticiler için AGM aküler sıcağa duyarlı. Bu durumda, VW, original aracında hangisini kullanmışsa onu tercih etmeli.

3) Tüm bu yazılanlar ve bilgiler bir yana; VW'nin, bu kadar yüksek teknolojilerle donattığı otomobilleri, akü için bir erken uyarı elektroniği ile teçhiz etmemesi, akla ve mantığa sığmaz bir mühendislik aczidir! İkaz edilmediğinden dolayı akü nedeniyle yolda kalmak, ancak 100 yıl öncesi yaşanacak bir teknolojik yetersizliktir! Bu zaaf, aslında dava konusudur! Otomobili, en yüksek performans ve en yüksek konfor için yüzlerce sensorla donat; Ama akünün, sürücüyü aniden marş basmayacak, daha kötüsü hiç bir fonksiyonu besleyemeyecek bir durumda bırakmasına engel olama! Akü voltajını okuyacak bir fonksiyon dahi yok (bendeki araç 2016 Confortline DSG TDI, Bluemotion)! Öyle olsa, hiç olmazsa 1. maddede bahsettiğim gibi, aküyü izlemek mümkün olurdu. Vakit olmalı da, Ermeni Soykırım Yalanı ile şerefli tarihimizi karalamak isteyenleri, tasarım zaafı sayılan bu tip gerçekler üzerinden dava etmeli!

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Erhan_tanr 2014 model Golf 7 1.2 tsi Dsg Comfortline aracım. Moll marka 12V 69ah 360A EFB. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@niclayt

1) Elinde Avometre olup, aküsünü ölçenler için şunu belirtmeliyim: Akü voltajı 2V'dan 6 hücre olmak üzere nominal 12V'dur. Kontakt açık ama motor çalışmazken (bu durumdayken farlar vs gibi ihtiyaçlar karşılarken de), ve marşa bastıktan sonra da nominal değeri olan min 12V okunmalıdır. <12V okunduğunda, akünün ömrünü doldurmakta olduğu, sonraki dönemde olmadık bir yerde sizi yolda bırakma olasılığı var demektir.

2) AGM veya EFB akü, üreticiye göre değişen tavsiye ve farklar gösteriyor. Varta, Fren Enerjisi Geri Kazanımı için kendi üretim paleti içinde yalnız AGM aküsünü önerirken, EXIDE, hem AGM, hem de EFB'nin Start-Stop ve Fren Enerjisi Geri Kazanımı için kullanıldığını; Ancak, AGM'nin daha yüksek ani deşarj ve daha çok şarj/deşarj  performansı olduğunu belirtiyor. Tüm üreticiler için AGM aküler sıcağa duyarlı. Bu durumda, VW, original aracında hangisini kullanmışsa onu tercih etmeli.

3) Tüm bu yazılanlar ve bilgiler bir yana; VW'nin, bu kadar yüksek teknolojilerle donattığı otomobilleri, akü için bir erken uyarı elektroniği ile teçhiz etmemesi, akla ve mantığa sığmaz bir mühendislik aczidir! İkaz edilmediğinden dolayı akü nedeniyle yolda kalmak, ancak 100 yıl öncesi yaşanacak bir teknolojik yetersizliktir! Bu zaaf, aslında dava konusudur! Otomobili, en yüksek performans ve en yüksek konfor için yüzlerce sensorla donat; Ama akünün, sürücüyü aniden marş basmayacak, daha kötüsü hiç bir fonksiyonu besleyemeyecek bir durumda bırakmasına engel olama! Akü voltajını okuyacak bir fonksiyon dahi yok (bendeki araç 2016 Confortline DSG TDI, Bluemotion)! Öyle olsa, hiç olmazsa 1. maddede bahsettiğim gibi, aküyü izlemek mümkün olurdu. Vakit olmalı da, Ermeni Soykırım Yalanı ile şerefli tarihimizi karalamak isteyenleri, tasarım zaafı sayılan bu tip gerçekler üzerinden dava etmeli!
Akü durumu, ön gösterge ortasında ki tuştan görülemiyor mu ki? Bende çoğu zaman orası göstermiyor zaten.

 
@Hamit akü değeri v olarak ön panelde istenirse okunabilir..akünün bitmeye yakın uyarı vermesi gerekir burda  haklısınız ancak akü bitmeye yakın marşta sıkıntılar çıkıyor ve bir nevi uyarıyor..tabii bu işi bilen anlayan için bir bayan kullanıyorsa orasını düşünememişler..

 
@Golftdi Benim aracımda görünmüyor. Kontakt açıkken de motor çalışırken de uzun basarak denedim. Saat ayarına izin veriliyor yalnız. Bu nedenle küçük bir multimetre bulundurmaya karar verdim; Aküyü arada bir ölçmek üzere.

 
@Hamit akü değeri v olarak ön panelde istenirse okunabilir..akünün bitmeye yakın uyarı vermesi gerekir burda  haklısınız ancak akü bitmeye yakın marşta sıkıntılar çıkıyor ve bir nevi uyarıyor..tabii bu işi bilen anlayan için bir bayan kullanıyorsa orasını düşünememişler..
Uyarı falan vermiyor maalesef, en azından bende vermedi.

Alışkanlık start/stop'u aracı çalıştırınca kapatırım sürekli, belki açık olsa olabilirdi.

1 Haftadır kapalı otoparkta 16C derece civarında yatan araç hiç çalışmadı, hatta yaklaşınca kapıları açtığımda farları bile yakmadı (sonradan fark ettim bunu da) kontağı çevirince görmediğim uyarı ışıkları yandı çeşitli uyarılar verdi, bu şekilde olacağını düşünmemiştim :)  

 
@Kırcalı gecmiş olsun...evet maalsef akü bitiyor uyarısı yok sizin araç hiç çalışmadımı sarj edip aküyü değiştirmeniz gerekti yada gerekecek sanırım

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Kırcalı

Coming home /leaving home??

Sırf aküye yüklenme olmasın diye en baştan kapattığım ve kullanmadığım özellik ....(enerjisini direk aküden sömüren yiyicilerden)

Katlanır ayna hep off konumunda hiç kullanmam (kendi sağ sol motorları kaç wattla çalışıyordur bilinmez)

Sunroof bende zaten yok ama o 10-15  kiloluk cam kütleyi hareket ettiren motor iyi enerji cekiyodur aküden  

Tasarruf tedbirleri işte ?

Buna rağmen 1 yıl 9 ayda benim akü start stopu desteklemeyecek durumda

 

@Kırcalı gecmiş olsun...evet maalsef akü bitiyor uyarısı yok sizin araç hiç çalışmadımı sarj edip aküyü değiştirmeniz gerekti yada gerekecek sanırım
Yol yardımını çağırdım takviye ile çalıştırdık aracı, servise çektim direkt, aküm garantiden değişti.

@Kırcalı

Coming home /leaving home??

Sırf aküye yüklenme olmasın diye en baştan kapattığım ve kullanmadığım özellik ....(enerjisini direk aküden sömüren yiyicilerden)

Katlanır ayna hep off konumunda hiç kullanmam (kendi sağ sol motorları kaç wattla çalışıyordur bilinmez)

Sunroof bende zaten yok ama o 10-15  kiloluk cam kütleyi hareket ettiren motor iyi enerji cekiyodur aküden  

Tasarruf tedbirleri işte ?

Buna rağmen 1 yıl 9 ayda benim akü start stopu desteklemeyecek durumda
Hocam İstanbul'da yaşıyorum katlanır ayna açıkçası, bence İstanbul için gerekli bazen arabayı öyle yerlere bırakmak gerekiyor ki yandan ayna kapatmadan başka bir araç geçemiyor. Memlekette olsam bende kapalı konumda tutardım dert olmazdı kesinlikle.

Geceleri ışık lazım oluyor o yüzden ışıkları da kapatamıyorum :)  

Sunroff sadece araç çalışırken (o da yazın aklımıza eserse binde bir) açılıp kapanıyor benim aracımda, araç çalıştığı için dert olmaz diye düşünüyorum. Zaten toplasanız 10 kere açılmamıştır. Mesele içeri ışık gelsin, yetiyor bize açmasak ta oluyor.

Bu dediklerim ile aküm 4 yıl 2 ay dayandı. Yeni takılan da o kadar dayanırsa daha ne olsun, aracım 1.2 TSI bu arada.

 

Geri
Üst Alt