@niclayt
1) Elinde Avometre olup, aküsünü ölçenler için şunu belirtmeliyim: Akü voltajı 2V'dan 6 hücre olmak üzere nominal 12V'dur. Kontakt açık ama motor çalışmazken (bu durumdayken farlar vs gibi ihtiyaçlar karşılarken de), ve marşa bastıktan sonra da nominal değeri olan min 12V okunmalıdır. <12V okunduğunda, akünün ömrünü doldurmakta olduğu, sonraki dönemde olmadık bir yerde sizi yolda bırakma olasılığı var demektir.
2) AGM veya EFB akü, üreticiye göre değişen tavsiye ve farklar gösteriyor. Varta, Fren Enerjisi Geri Kazanımı için kendi üretim paleti içinde yalnız AGM aküsünü önerirken, EXIDE, hem AGM, hem de EFB'nin Start-Stop ve Fren Enerjisi Geri Kazanımı için kullanıldığını; Ancak, AGM'nin daha yüksek ani deşarj ve daha çok şarj/deşarj performansı olduğunu belirtiyor. Tüm üreticiler için AGM aküler sıcağa duyarlı. Bu durumda, VW, original aracında hangisini kullanmışsa onu tercih etmeli.
3) Tüm bu yazılanlar ve bilgiler bir yana; VW'nin, bu kadar yüksek teknolojilerle donattığı otomobilleri, akü için bir erken uyarı elektroniği ile teçhiz etmemesi, akla ve mantığa sığmaz bir mühendislik aczidir! İkaz edilmediğinden dolayı akü nedeniyle yolda kalmak, ancak 100 yıl öncesi yaşanacak bir teknolojik yetersizliktir! Bu zaaf, aslında dava konusudur! Otomobili, en yüksek performans ve en yüksek konfor için yüzlerce sensorla donat; Ama akünün, sürücüyü aniden marş basmayacak, daha kötüsü hiç bir fonksiyonu besleyemeyecek bir durumda bırakmasına engel olama! Akü voltajını okuyacak bir fonksiyon dahi yok (bendeki araç 2016 Confortline DSG TDI, Bluemotion)! Öyle olsa, hiç olmazsa 1. maddede bahsettiğim gibi, aküyü izlemek mümkün olurdu. Vakit olmalı da, Ermeni Soykırım Yalanı ile şerefli tarihimizi karalamak isteyenleri, tasarım zaafı sayılan bu tip gerçekler üzerinden dava etmeli!