Akünüzün Markası ve Modeli


Bu aku orjinal mıdır arkadaşlar bilgisi olan bi arkadaşım varsa sevinirim araç 2014 1.2 tsi 105 bg golf 
/monthly_2019_09/20190904_195821.thumb.jpg.fc7d7b8f46ae4d756ffd7ddff7922c61.jpg
Orjinal hocam



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

@erkanwrc çok teşekkür ederim hocam aracımın km si hakkında şüpheye düştüm km dürülmüs mu düşülemis mı inceleme yapıyorum...

Şimdi ptt den sorgulatabilirisniz diyen arkadaşlarım olacaktır ne yazık ki arkadaşım 27 binde bi araç aldı muayne yeniydi ve 2 yıl da 50 bin km yaptı 75 binde bakımı beraber yaptık uzatmadan malum sitede gördüm aracı 35 bin km de orjinsl km sorgulatabilirsiniz  yazıyor hemen aradım muayne yeni die ekleme yapmış nasıl olur bu iş die muayne ye girmeden km düşürmüş sonucta arada 2 yıl var sorgu yapınca gayet normal çok kullanılmayan sadece hafta sonları kullanılan araç yazıldığı taktirde sıkıntı bitiyor muş :( hiç güven kalmadi bende aracımın üstünde akuyu de merak ettim sayenizde orjinal olduğunu öğrendim tekrardan çok teşekkür ederim saygılarımla hocam 

 
@forzaGilles bu serviste yapılan kalibrasyon hakkında detay verebilir misiniz hocam? Aküyü ben de dışarıda taktırmayı düşünüyorum ama serviste yapılan kalibrasyon nedir ücreti nedir? 

 
Araç varsın bana ekranda voltajı göstermesin....
Dijital Avometre ile akü voltajını kendim ölçtüm. Sonuçlar aşağıdaki gibi.  

Ekli dosyayı görüntüle 23494

Aküde bir anormallik belirtisi olmadığından (örn: start stop kullanmıyorum ama ne zaman deneme amaçlı tuşa bassam sorunsuz devreye giriyor)  bir sorun görünmüyor sanırım.
Yinede konuya hakim arkadaşlar çıkan voltaj değerlerine göre yorumlarını belirtirlerse sevinirim.

NOT: Servisi aradım araç 1 hafta önce bakıma girmişti, niçin bana akü ile ilgili bir hatırlatma vs yapmadınız diye sorduğumda; aracınız bakıma geldiğinde MUTLAKA AKÜ ÖLÇÜLMÜŞTÜR bir değişim gereği olsaydı size belirtilirdi dediler. İnanmak istiyorum :D  
Konunun uzmanı değilim ama bildiğim kadarıyla sıfır akü de ölçüm yaptığınızda ortalama 13,60-13,70 gibi bir değer çıkıyor., ömrünü doldurmuş bir aküde 10,30-10,40 gibi değerlerde akünün değişmesi gerektiğini ifade ediyor diye biliyorum.. Sizin akü daha idare eder gibi duruyor..

 
@forzaGilles bu serviste yapılan kalibrasyon hakkında detay verebilir misiniz hocam? Aküyü ben de dışarıda taktırmayı düşünüyorum ama serviste yapılan kalibrasyon nedir ücreti nedir? 
Kalibrasyon dedilen şey kodlama yani yeni akünün markası, modeli, kaç amper olduğu, parça kodu, aküye özel BEM Code yani (battery energy management) vs.. değerleri aracın sistemine tanıtılıyor., kimi servise söyleseniz haberleri yoktur aval aval bakar., kimileri bilgi sahibiler., yapacakları işlem 5dk.yı geçmicek bir işlem.. Ücreti hakkında bilgim yok para koparmak isteyen art niyetli bir servis 100 tl. derse şaşırmam ama düzgün bir servis çalışanı ücret almaya da bilir.. 

Yanlışım yoksa @yusuf dostumuz bi ara serviste yaptırmıştı.. kendisine deneyimlerini bi soralım :)  





 
2013 tdi aracımın orjinal aküsü ile kullanmaktayım. (Varta-68 lik- AGM) Forumda okuduğum kadarıyla ortalama akü ömrünün ( 4-6 yıl ) üzerinde bir yaşta. Start stop düzgün bir şekilde devreye giriyor. Ayrıca son bakımda ölçtürdüğümde 11-12 v arası bir değer çıkıyor normal olduğunu değişime gerek olmadığını söylediler ama son zamanlarda baya uzun marş basıp öyle çalışıyor. Kışın zaten ilk marşta zor çalışıyor. En az 3-4 kez yarım kontak yapıp öyle çalıştırıyorum. Bir sıkıntıya sebep olmadan değiştirsem mi artık ? Bilgisi olanlar cevaplarsa sevinirim. 

 
aracımdaki akü sorunu nedeni ile üzerindeki 60 mah efb akü yerine dişaardan 60 mah varta agm taktım 850 tl verdim bu arada ve kodlattım sıkıntı yok efb yerine agm takılabiliyormuş ama agm yerine efb takılamıyormuş 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam kodlama işini nasıl yaptınız? Efb yerine agm takmak sorun yaratır mı

 
15 Ağustosta serviste değiştirmiştim, aracın üstündeki akü de aynısıydı.

Saygılarımla

akü.jpg

 
Aynen, bende bugün aracımın (2016 Model 40.000 km) içinden çıkan ilk orjinal aküsü Kore Malı See Bang 69 A 12 V EFB (Start-Stop'lu) aküyü, Energizer marka 70 A 12 V  AGM aküyle değiştirdim.Toplam 600 TL.Ama Volkswagen Servisinde değiştirmedim.Eğer aynısıyla değiştirseydim hem yukarıda belirtilen dezavantajları olurdu, hem de çok daha pahalı olurdu.Umarım bu daha fazla sene gider.Saygılar...  

 
@arastirici-VWci

Aynen, bende bugün aracımın (2016 Model 40.000 km) içinden çıkan ilk orjinal aküsü Kore Malı See Bang 69 A 12 V EFB (Start-Stop'lu) aküyü, Energizer marka 70 A 12 V  AGM aküyle değiştirdim.Toplam 600 TL.Ama Volkswagen Servisinde değiştirmedim.Eğer aynısıyla değiştirseydim hem yukarıda belirtilen dezavantajları olurdu, hem de çok daha pahalı olurdu.Umarım bu daha fazla sene gider.Saygılar...  
Çok iyi fiyata almışsınız agm aküyü, efb fiyatına almışsınız, nereden aldınız, üretim tarihi neydi?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@erkanwrc çok teşekkür ederim hocam aracımın km si hakkında şüpheye düştüm km dürülmüs mu düşülemis mı inceleme yapıyorum...

Şimdi ptt den sorgulatabilirisniz diyen arkadaşlarım olacaktır ne yazık ki arkadaşım 27 binde bi araç aldı muayne yeniydi ve 2 yıl da 50 bin km yaptı 75 binde bakımı beraber yaptık uzatmadan malum sitede gördüm aracı 35 bin km de orjinsl km sorgulatabilirsiniz  yazıyor hemen aradım muayne yeni die ekleme yapmış nasıl olur bu iş die muayne ye girmeden km düşürmüş sonucta arada 2 yıl var sorgu yapınca gayet normal çok kullanılmayan sadece hafta sonları kullanılan araç yazıldığı taktirde sıkıntı bitiyor muş :( hiç güven kalmadi bende aracımın üstünde akuyu de merak ettim sayenizde orjinal olduğunu öğrendim tekrardan çok teşekkür ederim saygılarımla hocam 
Akünün eksi (-) kutbu üzerinde 4 basamaklı bir sayı olur., Bu akünün üretim tarihi oluyor., Örneğin 41/15 yazıyorsa bu; 2015’in 41.ci haftası üretilmiş demek., kutup başının üzerinde yazan rakamı öğrendiniz., sonrasında aracın ruhsatında “ilk muhayene geçerlilik tarihi” yazar., ruhsatta yazan bu tarihten 3 yıl öncesi aracın üretim tarihidir. Bu iki tarihi karşılaştırdığınızda herşey ortaya çıkar., Şayet ruhsat değişmiş ise veya bir sebebten dolayı ruhsatta yazmıyorsa(normalde yazar ama ruhsat el değiştirince yazıyor mu bilmiyorum.) o zaman doğuş müşteri hizmetlerini arayarak, aracın plaka veya şasi numarasını vererek araç ne zaman üretilmiş, ne zaman gümrüğe girmiş vs.. söylerler.. 

 

Geri
Üst Alt