2015 golf 1.2 tsi dsg 105 bg aracımın tam 4.5 sene sonra aküsü bitti ve bu konu hakkında forumları gezmeye ve araştırmaya başladım.
Öncelikle benim aracımda fabrikasyon olarak moll marka 69 amper efb akü vardı. Acaba hangi aküyü takmalıyım diye akü firmalarının sitelerini dolaştım.
Mutlu ve Varta benim aracım için 60 amper EFB ve AGM aküleri önerdi. Fakat aracımda 69 amper EFB akü olduğu için yine emin olamadım.
Bir kaç akü satan yerle görüştüm senin aracın start-stopsa kesin agm takıcaksın dediler.
Sonra dedim ki köşedeki akücü amca bu kadar kendinden eminken neden Koskoca VW nasıl okadar mühendisiyle bu arabaya neden EFB Takmış olaki dedim .
Tabi ki akücü amcalarla yine emin olmadık.Ülkede herşey ezbere (!) cebimizden para çıkacak diyerek araştırmaya devam ettim.
Forumlarda fren geri kazanımından bahsetmişler dedim aga bu ne sonra vw sözlükte cevabını buldum.
https://binekarac2.vw.com.tr/vwsozluk/ShowComponent.aspx?ComponentID=17964
Geri kazanım BLUEMOTION Teknoloji altında zaten araçlara eklediği bir donanımmış. Geri kazanımı aküye depoluyormuş.
Peki geri kazanım DEPOLANMASI için akünün EFB veya AGM olması önemli mi? Tabiki de değil . Şöyleki :
START-STOP aracınız var ve kırmızı ışıkta duruyorsunuz aracanız kapanıyor ama klimanız dahil her şey tam gaz devam çalışıyor. Bu süre uzayınca akünün gücü zayıflıyor ve araç tekrar kendiliğinde çalışmaya başlıyor. Normal koşullarda akünüz bitmişti ama ne oldu araç tekrar çalışmaya başlayınca akünüz tekrar gücünü doldurmaya başladı.
Fren geri kazanımda sadece akünün şarz olmasını motordan değil frenlerde oluşan enerji toplayarak aküye vermesi. Bunun için EFB yada AGM olması artık önemini yitirdi.
Peki gerçekte EFB-AGM arasındaki fark neydi ? aslında bu çok basit : (rakamlar farazi verilmiştir)
Yine bir ışıkkta durduk klimamız tam gaz çalışıyor . durma süremizi 2 dakika olduğunu düşünürsek aracınızda EFB li akü varsa 1.dakkadan sonra motor çalışacak AGM akünüz varsa 1.5 dakka sonra motor çalışacak . Yani AGM daha çok güç üretiyor.
Akümüzün bu işlemleri ömürleri boyunca yapabilme sayılarını düşünürsek ise EFB akü bunu 3000 defa yaparken AGM akü bunu 3500 defa yapacaktır.
Bende tabiki daha güçlü akü alıp aracıma AGM taktırmak istedim. Sonra biraz daha araştırma yapınca AGM akülerin son teknoloji olmasına rağmen Hava Sıcaklığı toleransının düşük olduğunu gördüm. Yüksek sıcaklıklardan etkilenebiliyormuş. Bende izmirde yaşadığım için tekrar EFB almaya karar verdim.
Son olarak fiyat araştırmaya başladım piyasada varta ve mutlu satan yerlere akü sordum fiyatlar 600 - 750 arasında değişiyordu. Sonra aklıma "Kesin AGM akü takcan gardaş " diyen akücüler geldi bide servise sorayım dedim , benim aracımdaki akünün aynısı takıcaklarını ver ZU ile başlayan (reklam yapmayalım) uygulama ile %25 indirim aldığım zaman toplamda 790 lira fiyat aldım.
50-100 liraya takılmadım hem servisinde takılsın kafamda rahat etsin dedim ve akü sıkıntımı gidermiş oldum.
Umarım faydası olmuştur .