@Enis@mehmetmert malesef bende resmi bir kaynaktan açıklama bulamadım ancak şöyle birkaç şeye denk geldim
VW e-Golf:
http://www.jackingramvolkswagen.com/blog/volkswagen-regenerative-braking/
e-Golf modeli sadece elektrikli bir model olsa da, bu yazıda fren enerjisi geri kazanımının bu modelde seviyesinin ayarlanabildiğini ve bu etkinin fren lambalarının yanmasını gerektirecek kadar güçlü olabileceğinden bahsetmiş, bizim araçlarımızdaki fren enerjisi geri kazanım sistemi sadece frenleme sırasında daha çok elektrik üretebilen bir jeneratör. Ciddi bir frenleme etkisi hissetmek bu tür kazanımda daha zor. Zaten ani bir frende debriyaja bastığınız anda motorun tekerler ile bağlantısı kesileceğinden fren enerjisi geri kazanımı alternatör bazlı sistemlerde devre dışı kalacaktır.
http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/brakes/brake-types/regenerative-braking.htm
Burada fren enerjisi geri kazanımın hybrid araçlardaki işleyişinden bahsetmiş, şöyle bir alıntı var;
these types of brakes put the vehicle's electric motor into reverse mode
Bu tür geri kazanım sistemlerinin aracın elektrik motorunun geri vitese takılması ile gerçekleştiğini söylüyor. e-Golf ile aynı mantık. Bu tür araçların aküsündeki boşalma veya dolumlar çok daha ciddi oranlar da olacaktır. (hybrid araçlar hem normal akü hem de li-ion kullanıyorlar.)
Bizimki gibi bir fren-enerjisi geri kazanımı sisteminde frenlerden gelen enerjiyi toplayabilecek bir elektrik motoru olmadığı için büyük ihtimalle üretilen güç büyük ihitmalle EFBnin sınırları içinde kalıyordur. Eğer o kadar ciddi bir kazanım söz konusu olsaydı bunun reklamını eminim çok daha fazla duyardık.
Fren enerjisi geri kazanımı eğer ciddi şarj-deşarj lara neden oluyorsa, EFB batarya çok hızlı yıpranacaktır. Aracın üretim tarihinden 2-3 yıl sonra toplu bozulan aküler duymak VW'nün hoşuna gitmeyecektir. Mühendisler ona göre hesaplamalarını yapmıştır.
Eğer aracın adaptasyon ayarlarında efb veya agm akü takıldığının belirtilmesi fren enerjisi kazanımını devre dışı bırakıyorsa bu çok ağır VW'nün ayıbı olur. Emisyon skandalından sonra böyle bir şey daha çıkarsa uzunca bir süre için VAG grubu araçlara yönelmem.
EFB-AGM arasındaki fiyat farkı ciddi olduğundan, geri kazanım ile kullanılamayacağını söylemek bir pazarlama stratejisi olabilir.