Akünüzün Markası ve Modeli



Araç aküleri 70-60v değerlerinde olmaz, o kapasitesidir. Binek otomobillerde genellikle 12V tam dolu anlamını ifade eder. 9.6V değeri bir süre çalıştıktan sonraki ölçümse akünüz eskimiş olabilir.

agm ile efb arasındaki fark ise batarya teknolojisidir. Efb takıldı diye fren enerjisi geri kazanımı yapılamayacak diye birşey yok ancak fren enerjisi kazanımı yüzünden oluşan sık şarj-deşarj uyumlu olmayan aküyü daha çabuk yıpratacaktır.

aracın adaptasyon ayarlarında büyük ihtimalle efb-agm ayarı vardır. Efb+ nedir bilmiyorum ama efbden agm ye veya agmden efb aküye geçerseniz veya akünün kapasitesini değiştirirseniz adaptasyondan bu değerleride güncelleyerek akünün ömrünü uzatabilirsiniz.

 
@Utku Lekesizadaptasyonda golf4 e bile ayar yaparsinizda ben baktigimda destekledigini gormuyorum efb nin fren enerjisi geri kazanimini.Bunla ilgili bir teknik aciklama bulamadim acaba bulursaniz atabilirmisiniz cok takildimda ben bu mevzuya bir sonuca ulasamadik :D  , EFB+ da herhalde biraz daha amperi ve cca degeri yuksek olani.

Mesela boschda desteklemiyor olarak gozukuyor fren enerjisi geri kazanimi



IMG_1215.JPG

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Utku Lekesiz hocam batarya teknolojisi olarak tabi ki fark var doğru. Ama bu uyarılardan dolayı aküyü değişmeyi düşündüm , servise fiyat ve ne taktıklarını sordum ve araca takacakları akünün 70ah varta efb olduğunu öğrendim. Vartanın efb ve agm aküleri arasındaki fark aşağıdadır. Servis niye ısrarla fren enj kazanımı olmayan aküyü takmak istiyorlar anlamadım.

222.jpg

dgdgdg.jpg

 
@Enis@mehmetmert malesef bende resmi bir kaynaktan açıklama bulamadım ancak şöyle birkaç şeye denk geldim

VW e-Golf:

http://www.jackingramvolkswagen.com/blog/volkswagen-regenerative-braking/

e-Golf modeli sadece elektrikli bir model olsa da, bu yazıda fren enerjisi geri kazanımının bu modelde seviyesinin ayarlanabildiğini ve bu etkinin fren lambalarının yanmasını gerektirecek kadar güçlü olabileceğinden bahsetmiş, bizim araçlarımızdaki fren enerjisi geri kazanım sistemi sadece frenleme sırasında daha çok elektrik üretebilen bir jeneratör. Ciddi bir frenleme etkisi hissetmek bu tür kazanımda daha zor. Zaten ani bir frende debriyaja bastığınız anda motorun tekerler ile bağlantısı kesileceğinden fren enerjisi geri kazanımı alternatör bazlı sistemlerde devre dışı kalacaktır.

http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/brakes/brake-types/regenerative-braking.htm

Burada fren enerjisi geri kazanımın hybrid araçlardaki işleyişinden bahsetmiş, şöyle bir alıntı var;

these types of brakes put the vehicle's electric motor into reverse mode
Bu tür geri kazanım sistemlerinin aracın elektrik motorunun geri vitese takılması ile gerçekleştiğini söylüyor. e-Golf ile aynı mantık. Bu tür araçların aküsündeki boşalma veya dolumlar çok daha ciddi oranlar da olacaktır. (hybrid araçlar hem normal akü hem de li-ion kullanıyorlar.)

Bizimki gibi bir fren-enerjisi geri kazanımı sisteminde frenlerden gelen enerjiyi toplayabilecek bir elektrik motoru olmadığı için büyük ihtimalle üretilen güç büyük ihitmalle EFBnin sınırları içinde kalıyordur. Eğer o kadar ciddi bir kazanım söz konusu olsaydı bunun reklamını eminim çok daha fazla duyardık.

Fren enerjisi geri kazanımı eğer ciddi şarj-deşarj lara neden oluyorsa, EFB batarya çok hızlı yıpranacaktır. Aracın üretim tarihinden 2-3 yıl sonra toplu bozulan aküler duymak VW'nün hoşuna gitmeyecektir. Mühendisler ona göre hesaplamalarını yapmıştır.

Eğer aracın adaptasyon ayarlarında efb veya agm akü takıldığının belirtilmesi fren enerjisi kazanımını devre dışı bırakıyorsa bu çok ağır VW'nün ayıbı olur. Emisyon skandalından sonra böyle bir şey daha çıkarsa uzunca bir süre için VAG grubu araçlara yönelmem.

EFB-AGM arasındaki fiyat farkı ciddi olduğundan, geri kazanım ile kullanılamayacağını söylemek bir pazarlama stratejisi olabilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
ide Start-Stop EFB 12V 75Ah 730CCA

Boy x En x Yükseklik (mm)

315x175x175

Marka

Exide

Kapasite (Ah)

75

Marş Basma Gücü CCA-EN

730

Ürün Açıklaması

Exide orta segment arabalar için yakıt tasarrufu sağlamak  ve emisyonları azaltmak için Avrupa otomobil üreticilerine  2008 yılında ilk EFB aküyü üretti.

Üretilen bu akü teknolojisi artık sektöründe en gelişmiş olarak kabul edilir.

Exide Start-Stop EFB piller Başlat-Durdur, rejeneratif frenleme ve diğer güçlü yakıt tasarrufu özelliklerini etkinleştirir.

Exide Exell Piyasadaki bir çok aküye göre daha üstün performans sergilemekte olup, kış şartlarında maksimum performans sergileyerek sizi yarı yolda bırakmaz.

Önde Gelen Araç Üreticileri Tarafından Güvenilen Exide, Orjinal Ekipman Olarak; Alfa Romeo - BMW - Land Rover - Citroen - Chrysler - Skoda - Seat - Peugeot - Jaguar - Volvo - Mini - Toyota - Volkswagen - Nissan - Dacia - Fiat - Saab - Lancia - Audi - Suzuki Makarlarının Orjinal Yedek Parçasıdır.

 
Evet çok fazla değil lakin son 10 gündür falan devamlı akü uyarısı verdi. Marş basmada bir sıkıntı yok ama mesela geri görüş kamerası falan açılışta yavaş yavaş parlaklığı gelmeye başladı , start stop deseniz hak getire zaten 2 aya yakındır çalıştığını görmedim.
Yok hocam ben size takınılan üslüba istinaden söylüyorum zaten.Klasik doğuş ukalalığı.
Tamam her üretici ürün tedariğindeki sıkıntılara karşı tüm yumurtaları aynı sepete koymazlar.Bu büyük küçük tüm üreticilerin tercih etmek zorunda olduğu bir yoldur.Fakat 3.5 yıldır kullanıyorsun değiştir artık uslubu volkswagenden ziyade doğuş üslubu.Bu usluba rağmen araç kalitesinden kaynaklı Türkiyede yakalanılan satış rakamları anlaşılan Türkiyeye karşı volkswagen merkezide lakayetleştirmiş.
 
2015 Euro 5 1.2 tsi manuel. comfortline --> MOLL EFB çıktı

 
Simdi soyle bir arastirma yaptim ufak capli.

-59,60.68.69.70 ahlik farkli akuler kullanilmis

-TDI da su ana kadar Varta 68 AGM ve Moll 70 EFB+ disinda baska akuye denk gelmedik

-TSI da ise markalark cok cesitlilik gosteriyor ve AGM takili olan tsi motorada denk gelmedik.

Simdi AGM ve EFB yukaridaki arkadasinda yazdigi gibi farkli teknolojiler.Bazi markalarin efb leri fren enerjisi kazanimi desteklemiyor.Mesela;

-Varta-Bosch gibi markalar fren enerjisi geri kazanimi icin AGM aku kullanilmali diyor

-Fakat MOLL,EXIDE ...vs gibi aku ureticileri EFB Modellerininde fren enerjisi geri kazanimini destekledigini yazmis sitelerinde.Bu markalarin AGM modelleride var ama EFB den farki 1.5 kat daha uzun omurlu,daha cabuk dolma...vs

-Kabaca genellememek lazimmis bir marka EFB de fren enerjisi kazanimini desteklemiyor derken bir marka destekliyor yazmis.

Kisaca ustunde gelen efb akulerde destekliyor fren enerjisi geri kazanimini benim anladigim bu sorun yok gibi duruyor simdilik :)

 
Üzerindeki akülerin desteklemesi tamam. Peki tsilarda neden farkli ahlerde aküler kullanılıyor? Ya da servisin benim aracım için uygun gördügü varta efb aküde fren enj kazanımı olmamasına rağmen neden onu takıyorlar?

 
2016 ekim üretimi Tiguan 1.6 TDI Trendline BMT 115 ps araçta MOLL EFB+

40f61e39b7131d6edb4976947c1bf3a8.jpg


 

Benim de akü bundanmış.
2016 mart çıkışlı 1.2 tsı comfortline.Bugüne kadar sorun yok.

d729d6a8503b452613c804d678edf77d.jpg


 

Geri
Üst Alt