Aynen katılıyorum.
EFB akü ile fabrikadan çıkan aracımızda , AGM akü kullanabilirsiniz diyebilselerdi servisteki bilgisizler, hiç düşünmeden bende Varta AGM tercih edecektim.
Ama böyle bir tavsiye alamayınca , uyum sorunu yaşanır mı acaba endişesi ile EFB akü kullanmaya devam ettim.
Bizim araçta AGM akü kullanılmamış olmasını şuna bağlıyorum.
Bilindiği üzere Fren enerjisi geri kazanımı özelliği olan araçlarda bu özelliği destekleyen akü kullanılması gerekiyor.
Bu özelliği destekleyen aküler de AGM akü oluyor genelde.
Bluemotion teknolojisinin barındırdığı 7 adet özelliğin bazılarında, ''modele bağlı '' ibaresi mevcut.
1 - Değiştirilmiş yazılıma sahip uyarlanmış motor yönetim sistemi
2 - Düşürülmüş rölanti devri
3 - Üst şanzıman kademelerinde daha uzun dişli oranları
4 - En verimli vitesin seçilmesi için kumanda önerisi
5 - Start-Stop Sistemi (modele bağlı)
6 - Sürtünme direnci optimize edilmiş lastikler (modele bağlı**)
7 - Frenleme enerjisinin geri kazanılması (modele bağlı**)
** Son iki özellik tamamen birbiri ile bağlantılı.
Yani, modele bağlı ibaresi olan özelliklerin olmadığı araçlar da yine bluemotion sayılıyor fakat yukarıdaki 7 özelliği birden bünyesinde barındırmıyor.
Bizim araç isteğe bağlı R Line ve 19 ınç jant/lastik kombinasyonu ile gelince Sürtünme direnci optimize edilmiş lastikler kullanılmamış oldu. Buna bağlı olarak da Frenleme enerjisinin geri kazanılması özelliği devreden çıktı ve araç da AGM akü kullanma gerekliliği ortadan kalktı.
Bu nedenle araç, daha uygun fiyatlı olan EFB akü ile fabrikadan çıktı.
Bence bu tez mantıklı gibi görünüyor, böyle olmuş olamasını da umuyorum doğrusu, çünkü böyle değil ise sonuçlar daha vahim senaryolara doğru akacaktır.
1. senaryo :
Bizim araç da Frenleme enerjisinin geri kazanılması özelliği mevcut ve önceki konularda paylaşıldığı üzere MOLL ve EXIDE akü firmaları Frenleme enerjisinin geri kazanılması özelliğine uyumlu ve AGM aküden daha uygun fiyatlı EFB akü ürettiler.
Peki o zaman , yine BOSCH , VARTA , YUASA , milli gururumuz MUTLU - İNCİ vs. gibi , dünyaya ismini duyurmuş dev akü firmaları MOLL ve EXIDE firmaları kadar olamadılar mı da Frenleme enerjisinin geri kazanılması özelliğine uyumlu EFB akü üretemediler. ( diye düşünmekten kendini alamıyor insan )
Akıl erdirmek zor.
2. senaryo :
Araç üzerinde , Varlığı ve Yokluğu bir türlü tespit edilemeyen Frenleme enerjisinin geri kazanılması diye bir teknoloji / özellik, gerçekte yok. Tamamen farazi.