Akünüzün Markası ve Modeli


mehmetmert

Katılımcı Üye
 
Katılım
15 Haz 2016
Mesajlar
902
Tepkime puanı
1,304
İsim
Mehmet Mert
Arkadaşla herkese selam,kaçtır kafamı kurcalıyordu sınavlar bitince araştırayım dedim ama bu hala devam ediyor.

Öncelikle Araçlarımızda Start Stop ve Fren Enerjisi geri kazanı özelliği var.Start&stop sistemini destekleyen aküler EFB, ama hem start stop hemde fren enerjsi geri kazanımı destekleyen akü modeli ise AGM . Biz şimdi Adana golftutkusu whatsapp grubunda bunu irdeledik.

-3 tane TDI'dan Varta AGM akü çıktı.Şimdi passat b8'e baktım tdi DSG oda Varta ve AGM

-1 tane TDI'dan EFB + çıktı. + ne hala bilmiyoruz

-Geri kalan TSI motorlarda ise EFB çıktı farklı markalarda,farklı amperlerde...vs

-Sorun şurda başlıyor,internette okumadığım akü üreticisi kalmadı.EFB sadece startstop,AGM ise hem startstop hemde frenenerjisi kazanımını destekliyorlar.Kaldıki sadece aralarındaki fark bu değil. AGM 1.5 kat daha uzun ömürlü,daha hızlı şarj olan,fren enerjisi kazanımı...vs desteği olan bir akü.
 

-Çok mühim değil AGM-EFB olmasıda,kafalarına göre böyle akü takmaları beni sinirlendirdi.Özelliği koyuyorsun ama onu destekleyen donanımı takmıyorsun çok saçma değilmi? Bir arkadaşımız doğuşa şikayet etti yazar burayada,Arabanızın şasisinde bu gözüküyor sorun yok demişler.Almanyaya mail attı onlarda doğuşa yönlendirmişti herşey başa sardı yani şu an ne oldu bilmiyorum.

-Benim aracımda AGM akü var ama eğer mantıklı teknik bir açıklama yapmazlarsa EFB aküleri sorgusuz sualsiz AGM ile değiştirmesi gerekir diye düşünüyorum VW'nin.Birkaç örnek foto mesela

AGM Varta

photo_2017-02-11_00-40-16.jpg

EFB +

photo_2017-02-11_00-40-22.jpg

EFB

photo_2017-02-11_00-40-29.jpg

 
Benim araçta start stop çalışmıyordu dedim ki galiba kış geldi -14 derecede çalışmaz belki şartlar uygun değil diye düşündüm.ama ölçüm yaptığımızda 9.6 v çıktı.içinde ki akü aynı bu şekilde siyah 68 volt agm (olması Lazım) akü çıktı bende varta marka 70v AGM akü aldım taktık önce - sonra + şeklinde söktük. Hava -10 olmasına rağmen start stop çalıştı ve lambalarda ki titremeler azaldı.gerçekten akü arabanın kalbiymiş onu anladım

 
Agm olan aküler ebf ye göre pahalı ben agm aldım

 
Benim araçta start stop çalışmıyordu dedim ki galiba kış geldi -14 derecede çalışmaz belki şartlar uygun değil diye düşündüm.ama ölçüm yaptığımızda 9.6 v çıktı.içinde ki akü aynı bu şekilde siyah 68 volt agm (olması Lazım) akü çıktı bende varta marka 70v AGM akü aldım taktık önce - sonra + şeklinde söktük. Hava -10 olmasına rağmen start stop çalıştı ve lambalarda ki titremeler azaldı.gerçekten akü arabanın kalbiymiş onu anladım
benim araçtada soğuk havalarda bazen start stop devreye girmiyor. taki araç normal çalışma sıcaklığına gelene kadar. yazın böyle bişey yoktu. sorunsuz her daim devreye giriyordu.

 
benim araçta EXİDE marka akü var. (1.4 tsi)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@mehmetmert Hocam Agm varta modelinin 900 lira civarında bir fiyati olduğunu da düşünürsek Vw burada "duygusal" bir amacının olduğunu da görmüş oluruz diye düşünüyorum. 

 
biraz önce baktım meraktan. benim araçtada EXİDE marka EFB akü var. araç 1.2tsi comfortline

 
benim araçtada soğuk havalarda bazen start stop devreye girmiyor. taki araç normal çalışma sıcaklığına gelene kadar. yazın böyle bişey yoktu. sorunsuz her daim devreye giriyordu.
Hocam yaşadığınız durum normal bir durumdur., araç ideal çalışma sıcaklığına gelene kadar start-stop'u devreye almaz., peki yazın neden devreye giriyordu derseniz de açıklıyım;

Start-Stop sisteminin motoru otomatik olarak durdurması için gerekli koşullar;

1) araç ideal çalışma sıcaklığında olmalıdır

2) sürücü emniyet kemeri takılı olmalıdır

3) klimanın buğu giderme fonksiyonu kapalı olmalıdır

4) araç aküsünün şarj durumu iyi olmalıdır., kışın soğuk hava aküyü zayıf düşürür, pil, batarya, akü vs. yapıları gereği soğuk havayı hiç sevmezler ve araba aküyü yeterli seviyede yada %100 seviyesinde şarj etmiş olsa bile park edildikten sonra düşük sıcaklık akünün normalden daha çabuk şarjının azalmasına sebeb olur., Yani kış şartlarında araç park halinde iken akünün şarj seviyesi yaz aylarına göre çok daha çabuk düştüğünden araba aküyü şarj etmek için daha uzun sürelere ihtiyaç duyar ve motor ideal sıcaklığa gelse de start-stop geçici süre iptal eder..

5) Araç aküsünün sıcaklığı çok düşük yada çok sıcak olmamalıdır

6) araç dik bir yokuşta olmamalıdır

7) Araçta mevcut ise ön cam ısıtma fonksiyonu açık olmamalıdır

8) Park assist devrede olmamalıdır

9) Arka cam resistansı devrede olmamalıdır

10) Climatronic (digital klimalı) araçlarda araç içinde ki sıcaklık ayarlanan sıcaklık değeri aralığında ve havadaki nem oranı çok yüksek seviyede olmamalıdır

11) DSG şanzımanlı araçlarda ön tekerlekler sağa-sola çok fazla çevrilmiş olmamalıdır..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Herkese iyi günler. Akü sorunu ile ilgili Almanya'ya mail atmadan önce Kayseri Aykan servise gittim. Mevzuyu anlattım ama malesef oradaki ustalardan da yeterli bir bilgi alamadım onlar da hangi akünün neye olacağını bilmiyorlar hatta usta dedi ki "benzinlilere efb dizellere agm gelir." Ama biraz araştirma yapınca @mehmetmert arkadaşımızın dediği gibi farklı tiplerde ve amperlerde belli bir kuralı olmayan akü çeşitleri karşımıza çıktı. Doğuş otoya şikayet ettim ama nafile. Seviyesiz ve aşağılayıcı bir konuşma tarzıyla inkar ediyorlar ve hatta amacımın neden böyle bir akü takıldığını anlamak olduğunu belirtmeme rağmen siz zaten 3.5 sene kullanmışsınız ama bir sorun çıkmamış demek ki doğru akü gibi gereksiz sözler söylediler. Yani sonuç olarak araçların üzerindeki aküler tam olarak doğru mu değil mi hala bir bilgiye ulaşamadık. En son Almanya' ya mail attım .

Adsız.jpg

 
Hos degil cidden yaptiklari,3.5 sene kullandin eyv ama akuden caldigini biz nerden bilelim acip bakmadik bile kutusunu.Anca aku degistirsekmi uzun zaman oldu mevzusundan sonra fark ettik.

Bu ulkeye giren tum arabalar AGM olmaliydi kesinlikle akuleri ...

 
@Enis hocam 3.5 kaliteli bir akü için çok değil.Ben T6 Transporter varta akü ile geldi tam 5 yıl kullandım.

 
Meraktan garaja inip baktım Varta AGM takılı su an üzerinde 

 
@Enis hocam 3.5 kaliteli bir akü için çok değil.Ben T6 Transporter varta akü ile geldi tam 5 yıl kullandım.
Evet çok fazla değil lakin son 10 gündür falan devamlı akü uyarısı verdi. Marş basmada bir sıkıntı yok ama mesela geri görüş kamerası falan açılışta yavaş yavaş parlaklığı gelmeye başladı , start stop deseniz hak getire zaten 2 aya yakındır çalıştığını görmedim.

 


Geri
Üst Alt