Akünüzün Markası ve Modeli


2017- Passat 1.4 TSİ araç üzerinde  de MLA MOLL 69 ah EFB yazıyor. Aynı model araçların bazılarında EFB bazılarında AGM yazıyor.

Bu fark neden kaynaklı olabiliyor, Aynı model aracın  fren enerjsi geri kazanımı olan veya olmayanı var demek mi?
Konuyu başından okursanız neden kaynaklandığını anlayabilirsiniz., EFB akülerde fren enerjsi geri kazanımı deslekliyor..

 

merhabalar, akü değiştirmek istesem hangi marka ve güçte almam lazım orjinalinden bir tık yüksek güçlü almak istiyorum...

 
@metinkar Hocam maşallahınız var.
Aracınızı öyle doldurdunuz ki doğal olarak aküyü büyütmeniz gerekecektir.

Aracınızı 1.0 TSI diye hatırlıyorum muhtemelen 59Ah tır akü.

Bence sizi 70Ah Varta paklar. Zaten kendiniz kodlayabilirsiniz aküyü

Tabi @forzaGillesAli hocam daha iyi bilir.

 
@metinkar Hocam maşallahınız var.
Aracınızı öyle doldurdunuz ki doğal olarak aküyü büyütmeniz gerekecektir.

Aracınızı 1.0 TSI diye hatırlıyorum muhtemelen 59Ah tır akü.

Bence sizi 70Ah Varta paklar. Zaten kendiniz kodlayabilirsiniz aküyü

Tabi @forzaGillesAli hocam daha iyi bilir.
Donanım eklemesi olduysa 8-10 ah yüksek almak gerekir

 
Mutlu yu kodlayamazsın, yerli aküler kodlanmıyor..
https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-12v-70-ah-amper-760a-varta-aku-start-stop-efb-blue-dynamic-n70-762029465/detay

Bende bunun 60 amper olanı var, 1.5 senedir takılı, araç dönem dönem yattığı için arada uzun yol yapsam bile akü kendini toparlayamıyor,

start-stop özelliği tası tarağı topladı anasının evine gitti, aküyü şarja bıraksam diyorum bir ara, döner belki geri...

Kodlamayı bir 6 ay sonra yapmıştım belki onunla da alakalıdır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-12v-70-ah-amper-760a-varta-aku-start-stop-efb-blue-dynamic-n70-762029465/detay

Bende bunun 60 amper olanı var, 1.5 senedir takılı, araç dönem dönem yattığı için arada uzun yol yapsam bile akü kendini toparlayamıyor,

start-stop özelliği tası tarağı topladı anasının evine gitti, aküyü şarja bıraksam diyorum bir ara, döner belki geri...

Kodlamayı bir 6 ay sonra yapmıştım belki onunla da alakalıdır.
Sık kullanmadığınız için akü yeterli şarj olamadığından kaynaklanıyor fakat daha da önemlisi aküyü aldığınız zaman farkında olmadan üretim tarihi eski akü aldıysanız bu daha çok etki eden faktör., üretim tarihi 4-5 aydan eski akü almayın hatta mümkünse 2-3 aydan eski olmasın..

 
geçmiş zaman özellikle bekledim ve  seyrettim istanbul bağcılar sanayi sitesinde bir akü firmasının değişimini, bu değişimini araç çalışır vaziyette yaptılar araç kandırmaca dendi, burada kodlama olayı akü değişimde kontak kapalı yapıldığı için mi yoksa başka nedeni mi var.

 
@metinkar Hocam genellikle diesel araçlarda araç çalışırken değişim yapıyor elektrikçiler. Bunun asıl nedeni kodlama değil!
Aracın ayarlarının bozulmaması ve bazı medyalar da elektrik kesilince kod gerekli işte bu gibi olaylarla uğraşmamak için araç çalışırken değişim yapıyorlar.

Bizim araçlarda elektrik kesilince s/s devre dışı kalabiliyor. Bunun için de araç çalışırken birkaç saniyeliğine direksiyonu tam sol, sonra tam sağ yaparak çözebiliyorsun. (servisten öğrendim)

Bizim araçlarda kodlama dediğimiz aslında aracın beynine aküyü tanıtmak. Bunu da servisten ve @forzaGilleshocamdan öğrendiğim; Aynı marka aynı Amper akü değişiminde tanıtım şart değil fakat amper değişimlerinde düzgün şarj olması için şart.

 
@Terms ok bilgi için tşk şimdi daha net ankadım olayı. ben muhtemelen 70ah alacağım gibi.

@metinkar Hocam genellikle diesel araçlarda araç çalışırken değişim yapıyor elektrikçiler. Bunun asıl nedeni kodlama değil!
Aracın ayarlarının bozulmaması ve bazı medyalar da elektrik kesilince kod gerekli işte bu gibi olaylarla uğraşmamak için araç çalışırken değişim yapıyorlar.

Bizim araçlarda elektrik kesilince s/s devre dışı kalabiliyor. Bunun için de araç çalışırken birkaç saniyeliğine direksiyonu tam sol, sonra tam sağ yaparak çözebiliyorsun. (servisten öğrendim)

Bizim araçlarda kodlama dediğimiz aslında aracın beynine aküyü tanıtmak. Bunu da servisten ve @forzaGilleshocamdan öğrendiğim; Aynı marka aynı Amper akü değişiminde tanıtım şart değil fakat amper değişimlerinde düzgün şarj olması için şart.

 
@metinkar Evet hocam bence siz VARTA N70 almalısınız.

 
@metinkar  bir de şu konuya bakabilirsiniz.

Tam emin değilim ancak 60 ah yerine 70 ah takınca kodlama yani tanitma yapılarak sarj dinamosunu ve beyni bilgilendirmek gerekiyor. Yoksa 60 ah üzerinden hesaplamalar yaparak sarj etmeye çalışır.

 
Varta N70 için 750₺ fiyat aldım ne dersiniz arkadaşlar aküyü vericem takacaklar vsvs

 


Geri
Üst Alt