Golf 7'nin rakiplerinden neyi üstün?


Golf şu şekilde öne çıkıyor.

*Focus kadar iyi yol tutuşu ve sürüş dinamikleri yok.

*Megane kadar iyi bir dizel motora sahip değil.

*Premiumlar kadar iyi iç mekan kalitesine sahip değil.

Ama bunların hepsini listeleyip puanlarsak en üstte Golf çıkar. Yani her kriterde en iyi olmasada bütün özellikleri optimum seviyede olan en mantıklı model bence.

 
Benim de naçizane düşüncem Golf premium C segmentine geçmeden premium hissi veren bir araç olması nedeniyle potansiyel rakipleri olan astra, focus, 308, i30 la kıyaslanmak yerine hep a3, bmw 1, A ya da v40 ile kıyaslanır. Yani golfü kıyasladığımız araçlar hep kendi sınıfının üstü araçlar olur. O nedenledir ki golf kullanıcısı kendi sınıfındaki rakiplerinden birine geçiş yapmaz kolay kolay. Golfünü satıp focus, astra alan duymadım hiç ama tersini duyuyoruz.
Kısa zaman önce yoğun bir değiştirme psikolojisiyle premium c segmentindeki araçların tümünü test etmiştim. Bu testlerin sonucunda beni memnun eden ve geçişe değer dedirten tek araç a3 oldu diyebilirim. Değiştirmedim o ayrı. Golfün verdiği iç mekan ferahlığını sadece a3 de bulduğumu söyleyebilirim. Çok fark var mı? tabi ki yok. Kullanıcının görebildiği dokunabildiği malzemelerde ben pek kalite farkı gözlemlemedim ama kaputun altında yürüyen aksamda vardır o ayrı konu. İki araçta da aynı şanzıman aynı motorlar olduğu düşünüldüğünde çok fark olacağını da sanmıyorum açıkcası. Mesela şanzıman a3 de kuru değil de ıslak olsa deriz ki fark var ama o da yok malesef. Ayrıca audi grubu son zamlardan nasibini birhayli aldığı için aradaki fark epey açıldı. Şimdi o farkı veren biri o fiyat farkı kadar da özellik ve kalite bekliyor ama yok malesef. Dolayısıyla golf iyi, golfe devam [emoji4]      
 
Bir aracın kalitesini ne belirler ?

Parmanığızı bastırdığınız zaman ne kadar içe göçtüğümüdür?

Uzay gemisine benzer tasarımı mıdır ?

Lazer kaynak teknolojisine sahip üretim tekniği midir?

Bu sorulara tekrar döneriz.

Profesyonel araç testlerini genelde;

Aracın kokpit kısmı
Aracın arka yolcu bölmesi ve bagaj kısmı
Aracın motor şanzıman performansı
Viraj kabiliyeti ve frenleri
Otomobil insan arayüzünün ne kadar kullanışlı olduğu
Gibi kriterlerle yapmaktadırlar.
Daha da sayılır.

Arabadan anlamayan bizlerde genelde kapı sesi tokluğu.
kaportaya vurunca çıkan sesler.
Parmağımızı bastırarak ne kadar gömüldüğü.
Lambalara bakarak şerit gibi yanıyor vs.

Gibi yerlere bakıyoruz.

Herkesi tenzih ediyorum forumumuzdaki güzide bilinçli kullanıcıları.

Çok şükür şu yaşıma kadar bolca araba kullandım. Yaklaşık 2002 den beri resmi olarak.

Farklı şehirlerde yaşadım. Ağzına kadar dolu- veyahut baz paketli araçlarda kullandım.

Bu sürecin ve yapılan onca km nin şahsıma öğrettiği şeyi sizle paylaşmak isterim.

Fransızlar bu işi çok iyi yapmakla beraber
Arabada bolca oyuncak ve donanımı severler.
Ama ucuzdurlar.
Yani aynı paraya daha çok özellik alırsınız.
Kokpit renkli çok kaliteli gelebilir ilk başta.
İlk test sürüşlerinde de yeni bir araca bindiğiniz için fena yapmamışlar diyebilirsiniz.

Ama işin aslı öyle değilmiş.

Aslında öncelikli olan

Bir aracın şasesi
Motor ve şanzımanı
Direksiyon sistemi
Fren sistemi
Aktif ve pasif güvenlik elemanları imiş.

Premium markalar bu konuda (altyapı)
o kadar çok yatırım ve arge yaptığı için.

Parayı o markanın hemen üstte yazdığım altyapısına veriyorsunuz.

O yüzden genelde en ufak oyuncak veyahut bir bagaj filesi bile opsiyona giriyor.

BMW ZF denilen dünyanın tartışmasız 1 numarası olan bir şanzımanı kullanıyor.
Şimdi 8 ileri tork konvertörlü bir şanzıman
Fakat dsg kadar hızlı vites değiştiriyor.
Yakıt tüketimini düşürüyor. Ve çift kavramanın zaaflarına sahip değil 400 nm torku bile çok rahat kaldırıyor.
İlk gaz tepkilerine yine sınıfında öncü olarak anında cevap veriyor bir spor araç misali.
200 ms diye biliyorum. Bugatti veyron 150 ms galiba.

Mercedes keza kendi çift kavramalı şanzımanını üretiyor.

Şöyle bir mantık yürütebiliriz.

Golf midline, 308 veya astranın orta donanımdan daha pahalıdır fakat daha az özellik barındırır.

Bu golfü dandik mi yapar aynı paraya?

Bir araç pahalı ise bir sebebi vardır arkadaşlar.

Audi markası vag grubunun premium segment araçlarını üreten markalardan olmakla birlikte. Premium araç testlerinde(karşılaştırmalarında) markanın yarışmacısı olarak testlere katılır.
İsterseniz kısa bir araştırma yapın, 1-2 istisna ve merak haricinde bu platformda golf değil A3 ile temsil edilir vag grubu.

A3 modeli golf ile çoğu teknolojiyi ortak kullanmaktadır.

Audilerin fiyatlarına göre golf mantıklı olabilir tabiki fakat madem herkesin bildiği bu durumdan audiyi farklı(pahalı yapan) nedir?

Seat leon da aynı ortak teknolojiyi kullanıyor.
Leon makyajıyla daha bir F/P arabası olarak karşımıza çıkabilir.

Fakat bu durum bir leonu golf yapmayacağı gibi.

Golfü de bir A3 yapmaz.

O yüzden premium C segment araçları sayalım dediğimizde

Audi A3
BMW 1
Mercedes A
Volvo V40

Deriz.

Forumumuzda Golf ü dünyanın en kaliteli ve süper arabası ilan edebiliriz gönüllerde taht kurmak için.

Belki buna çok inanmak isteriz.

Fakat her markaya saygı ve objektiflik çerçevesinde yürümek gerekir.

Biraz uzun oldu kusura bakmayın.

İlk yazdığım soruların cevabını da konu içinde verebilmişimdir umarım.

Araba Tutkusu ile kalın...







 
A serisinin anahtarı premıumdur amblemi premıumdur ama kendisi bana göre premıumluğun yanından geçemez.Aynı şeyler 1 serisi içine geçerli..Çok yakın arkadaşımda a180amg var.Golften inince vay bee demek yerine direk eleştirmeye başlıyorum.1 serisinde gürültüden durulmuyor zaten.Golf mükemmel mi değil.Ama premıum iddasıda yok zaten.Sadece fiyatının premıumlara yaklaşması en büyük handikapı.Onu da telafi ediyor bana göre. 

 
Merhaba Sevgili Forum sakinleri ;

       Benim bu konuda Fikrim Şöyle Sevgili Dostlar; Bir örnek vermek gerekirse Meyvelere benzetiyorum bu durumu Elma Armut Erik Şeftali vs şeklinde... Hepsinin kendine göre bir tadı hepsinin kendine has özellikleri ve güzellikleri olan. Hepsinin Farklı Profillerde Kullanıcıları bulunan... Golf -Audi-BMV-Mercedes.... Farkettiniz mi bilmiyorum ama Hepsi Almanya Menşei araçlar ve bizler hangisin diğerinden üstün yada daha iyi olduğunu forum konusu olarak konuşuyor tartışıyor ve sonuç çıkarmaya çalışıyoruz.... Oysa Alman Mühendisler bizleri Türk otomobil Tüketici müşterisini çok iyi analiz etmişler ve Yine Dikkat edersek En çok Tercih edilen ve satış Grafiklerinde üst sıralarda bulunan bu araçlardır. Şimdi Diyeceksiniz belki Ender Hocam ne alak nasıl bağlantı kurmuşsun falan :)  Olay Benim Gözümden Böyle . Paramız ve Talep edilen isteklerimize Göre Araç satılıyor bizlere. Şunuda  ifade etmeden  geçemeyeceğim ;Tutkulu bir Golf  Kullanıcısı olarak Aracımı  yukarıdaki meyvelerden Elmaya benzetiyorum mesela Hem ulaşılabilir olması hem her mevsim bulunabilmesi ve hemde çok farklı tatlarda olmasından dolayı... işte tamda bunun için Golf üretiminden bu yana 41 yıldır Kendi Sınıfında Referans Otomobili olmuştur diye düşünüyorum. Diğer modelleri meyve eşleşmesi yaparsam şayet  Audi =Armut , Mercedes= Şeftali , BMV = Erik diyebilirim. Hepsinin farklı yönlerden üstünlüğü vardır ve bunu kabul ediyorum... Ama ben DAS AUTO  Golf Diyorum  :'(  

Konuya Farklı bir açıdan yaklaşmaya çalıştım amacım şu üstün bu eksik demek değil.  

Herkese Selam ve saygılarımı sunarım, Ender Hoca.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt