Benim de naçizane düşüncem Golf premium C segmentine geçmeden premium hissi veren bir araç olması nedeniyle potansiyel rakipleri olan astra, focus, 308, i30 la kıyaslanmak yerine hep a3, bmw 1, A ya da v40 ile kıyaslanır. Yani golfü kıyasladığımız araçlar hep kendi sınıfının üstü araçlar olur. O nedenledir ki golf kullanıcısı kendi sınıfındaki rakiplerinden birine geçiş yapmaz kolay kolay. Golfünü satıp focus, astra alan duymadım hiç ama tersini duyuyoruz.
Kısa zaman önce yoğun bir değiştirme psikolojisiyle premium c segmentindeki araçların tümünü test etmiştim. Bu testlerin sonucunda beni memnun eden ve geçişe değer dedirten tek araç a3 oldu diyebilirim. Değiştirmedim o ayrı. Golfün verdiği iç mekan ferahlığını sadece a3 de bulduğumu söyleyebilirim. Çok fark var mı? tabi ki yok. Kullanıcının görebildiği dokunabildiği malzemelerde ben pek kalite farkı gözlemlemedim ama kaputun altında yürüyen aksamda vardır o ayrı konu. İki araçta da aynı şanzıman aynı motorlar olduğu düşünüldüğünde çok fark olacağını da sanmıyorum açıkcası. Mesela şanzıman a3 de kuru değil de ıslak olsa deriz ki fark var ama o da yok malesef. Ayrıca audi grubu son zamlardan nasibini birhayli aldığı için aradaki fark epey açıldı. Şimdi o farkı veren biri o fiyat farkı kadar da özellik ve kalite bekliyor ama yok malesef. Dolayısıyla golf iyi, golfe devam [emoji4]
Bir aracın kalitesini ne belirler ?
Parmanığızı bastırdığınız zaman ne kadar içe göçtüğümüdür?
Uzay gemisine benzer tasarımı mıdır ?
Lazer kaynak teknolojisine sahip üretim tekniği midir?
Bu sorulara tekrar döneriz.
Profesyonel araç testlerini genelde;
Aracın kokpit kısmı
Aracın arka yolcu bölmesi ve bagaj kısmı
Aracın motor şanzıman performansı
Viraj kabiliyeti ve frenleri
Otomobil insan arayüzünün ne kadar kullanışlı olduğu
Gibi kriterlerle yapmaktadırlar.
Daha da sayılır.
Arabadan anlamayan bizlerde genelde kapı sesi tokluğu.
kaportaya vurunca çıkan sesler.
Parmağımızı bastırarak ne kadar gömüldüğü.
Lambalara bakarak şerit gibi yanıyor vs.
Gibi yerlere bakıyoruz.
Herkesi tenzih ediyorum forumumuzdaki güzide bilinçli kullanıcıları.
Çok şükür şu yaşıma kadar bolca araba kullandım. Yaklaşık 2002 den beri resmi olarak.
Farklı şehirlerde yaşadım. Ağzına kadar dolu- veyahut baz paketli araçlarda kullandım.
Bu sürecin ve yapılan onca km nin şahsıma öğrettiği şeyi sizle paylaşmak isterim.
Fransızlar bu işi çok iyi yapmakla beraber
Arabada bolca oyuncak ve donanımı severler.
Ama ucuzdurlar.
Yani aynı paraya daha çok özellik alırsınız.
Kokpit renkli çok kaliteli gelebilir ilk başta.
İlk test sürüşlerinde de yeni bir araca bindiğiniz için fena yapmamışlar diyebilirsiniz.
Ama işin aslı öyle değilmiş.
Aslında öncelikli olan
Bir aracın şasesi
Motor ve şanzımanı
Direksiyon sistemi
Fren sistemi
Aktif ve pasif güvenlik elemanları imiş.
Premium markalar bu konuda (altyapı)
o kadar çok yatırım ve arge yaptığı için.
Parayı o markanın hemen üstte yazdığım altyapısına veriyorsunuz.
O yüzden genelde en ufak oyuncak veyahut bir bagaj filesi bile opsiyona giriyor.
BMW ZF denilen dünyanın tartışmasız 1 numarası olan bir şanzımanı kullanıyor.
Şimdi 8 ileri tork konvertörlü bir şanzıman
Fakat dsg kadar hızlı vites değiştiriyor.
Yakıt tüketimini düşürüyor. Ve çift kavramanın zaaflarına sahip değil 400 nm torku bile çok rahat kaldırıyor.
İlk gaz tepkilerine yine sınıfında öncü olarak anında cevap veriyor bir spor araç misali.
200 ms diye biliyorum. Bugatti veyron 150 ms galiba.
Mercedes keza kendi çift kavramalı şanzımanını üretiyor.
Şöyle bir mantık yürütebiliriz.
Golf midline, 308 veya astranın orta donanımdan daha pahalıdır fakat daha az özellik barındırır.
Bu golfü dandik mi yapar aynı paraya?
Bir araç pahalı ise bir sebebi vardır arkadaşlar.
Audi markası vag grubunun premium segment araçlarını üreten markalardan olmakla birlikte. Premium araç testlerinde(karşılaştırmalarında) markanın yarışmacısı olarak testlere katılır.
İsterseniz kısa bir araştırma yapın, 1-2 istisna ve merak haricinde bu platformda golf değil A3 ile temsil edilir vag grubu.
A3 modeli golf ile çoğu teknolojiyi ortak kullanmaktadır.
Audilerin fiyatlarına göre golf mantıklı olabilir tabiki fakat madem herkesin bildiği bu durumdan audiyi farklı(pahalı yapan) nedir?
Seat leon da aynı ortak teknolojiyi kullanıyor.
Leon makyajıyla daha bir F/P arabası olarak karşımıza çıkabilir.
Fakat bu durum bir leonu golf yapmayacağı gibi.
Golfü de bir A3 yapmaz.
O yüzden premium C segment araçları sayalım dediğimizde
Audi A3
BMW 1
Mercedes A
Volvo V40
Deriz.
Forumumuzda Golf ü dünyanın en kaliteli ve süper arabası ilan edebiliriz gönüllerde taht kurmak için.
Belki buna çok inanmak isteriz.
Fakat her markaya saygı ve objektiflik çerçevesinde yürümek gerekir.
Biraz uzun oldu kusura bakmayın.
İlk yazdığım soruların cevabını da konu içinde verebilmişimdir umarım.
Araba Tutkusu ile kalın...