Start Stop nedir? çalışma ilkeleri nelerdir?


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,342
İsim
Murat İNCİ
Start Stop Nedir? Nasıl kullanılır?

Start Stop manuel açma kapatma düğmesi (Kılavuz kitapçıkta Sayfa 193)

Sarı ışık yanan yukarıdan aşağıya doğru ikinci tuş

1yGYO1.jpg


NqO5RN.jpg


Start stop uzun süreli duraklamalarda motorun durdurularak yakıt tüketimini durdurma hareket etmek istediğinde (motorun kapatılmasının ardından belli bir uzun süre geçmediyse, sürücü kapısı açılmadıysa, emniyet kemeri çözülmediyse veya motor stop ettirilmediyse) motorun tekrar kontağa basmadan çalıştırılmasıdır. 2016 yılında sistemde güncelleme yapıldı ve daha verimli hale getirilmesine çalışıldı.

Vites konsolundaki düğmelerin beyaz yandığında aktif, turuncu ışığı yandığında aktif değil/kapalı

ve MFA ekranında A harfinin üzerinde tek çapraz çizgi ile devrede olmadığı gösterilir. 

Devreye neden girmediği ise medya ekranındaki araç bilgi kısmında yazar.

Genel Bilgiler:

30-40 dk minimum maximum trafikte kaldınız park ettiniz araçtan indiniz sol ön Lastiğin ordan pıs pıs diye ses geliyor nedenini bilen varmı.

soğutma sisteminin çalışmaya devam etmeye yarayan elektrikli pompanın sesidir o.

Start stop nedeniyle veya uzun süre yol aldıktan düşük devirde bir süre çalıştırarak yüksek devirde çalışan turbo türbininin yataklarının yağsız kalarak zarar görmesini engellemek için birkaç saatlik uzun yoldan gelince yine de 5 dk kadar start stop u kapatıp rölantide çalıştırın diyor kılavuz kitapçıkta. 

Start stop alışık olduğumuz kömürlü marş motoru mantığına sahip değil. Daha gelişmiş bir akü ve marş motoruna sahip

Start stop çok ciddi teknolojilerden biri bana kalırsa.

Çünkü her biri diğerine bağlı pek çok teknolojik geliştirmeyle sağlıklı çalışabilir.

İlk olarak bu sistem geleneksel marş sistemi gibi değil.

İlk başta araçlarımızdaki turbo mil yatakları yalnızca rölanti devrinde yağlanır.

Siz veya start stop aniden yüksek devirlerden sonra kapatması halinde yağlanma gerçekleşmeyeceğinden kısa sürede arıza kaçınılmaz olduğundan motor belli çalışma sıcaklığına ulaşmadan ve yeteri kadar yağlanmadan çalışmaya başlamaz. Ancak start stop motora, turboya zarar vermemesi kullanım şekline de bağlıdır. Söz gelimi; saatlerce dur kalk trafik şeklinde bir yolculukta veya uzun yol esnasında kapatılması faydalı olacaktır.

Kılavuz kitaçıkta böyle bir ibare yok ama Volkswagenim.com adresinde bir aralar yakıt tasarrufu önerileri arasında 10 saniyeyi geçmeyecekse start stop'un efektif olmayabileceğini çünkü ilk çalıştırma sırasında yapılan ekstra yakıt takviyesi nedeniyle kısa süreli pik yaptığı ancak her çalıştırmanın 10 saniyelik yakıt tüketimine eşdeğer olduğundan start stop'un devreye sokulmaması gerektiğini bilgilendirmişlerdi.

Start stop devreye girmeme koşulları....

*Aracın elektrik veya güç tüketimi yüksekse ve güç ihtiyacı varsa 

*Motor yeteri sıcaklığa ulaşmadiysa

*havalandırma ortam sıcaklığına göre yüksek yada düşükse ve açıksa

*araç aşırı eğimli bir pozisyondaysa

*vites konunun yanındaki butondan kapatıldığında

*manuel araçlarda debriyaj pedalına basılıyorsa 

* araç çok yavaş da olsa kayıyorsa yani tamamen durmadıysa

* araçta buğu çözme açıksa

* emniyet kemeri takılı değilse

* kaput veya sürücü kapısı açıksa (2016 modellerde sürücü kapısının açılması start stopun iptali için geçerli değildir. )

*DSG  şanzımanlı araçlarda: Ön tekerlekler çok fazla çevrilmiş olmamalıdır.

*DSG  şanzımanlı araçlarda, Auto Hold aktive edilmemiş veya aktive edilmişse de devrede olmadığında (Frene ilk kademede basınca)

*Park yardım sistemi (Park Assist) devrede olmamalıdır.

*ACC varsa ve aktifse sistemin kontrolü ACC tarafından devralınacağı belirtilmektedir.

* Römork takılı olmamalıdır

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar araçlarınızda start-stop devreye girdikten sonra bir şey yapmadığınız sürece kaç dakika sonra devre dışı kalıyor? Yani asıl sormak istediğim şey siz gaza basmadan kendiliğinden devre dışı kalıyor mu? Bugün trafikte ben gaza basmadan kendiliğinden devre dışı kaldı biraz tuhaf geldi, size sormak istedim.

 
silvershadow dedi:
Start Stop hakkında detaylar:

30-40 dk minimum maximum trafikte kaldınız park ettiniz araçtan indiniz sol ön Lastiğin ordan pıs pıs diye ses geliyor nedenini bilen varmı.

Turbo nun yağlanmasına devam etmeye yarayan elektrikli pompanın sesidir o.

Start stop nedeniyle veya uzun süre yol aldıktan düşük devirde bir süre çalıştırarak yüksek devirde çalışan turbo türbininin yataklarının yağsız kalarak zarar görmesini engellemek işlevine sahiptir.

Siz yine de birkaç saatlik uzun yoldan gelince yine de 5 dk kadar start stop u kapatıp rölantide çalıştırın diyor kılavuz kitapçıkta. 

Start stop alışık olduğumuz kömürlü marş motoru mantığına sahip değil.

Start stop çok ciddi teknolojilerden biri bana kalırsa.

Çünkü her biri diğerine bağlı pek çok teknolojik geliştirmeyle sağlıklı çalışabilir.

İlk olarak bu sistem geleneksel marş sistemi gibi değil.

İlk başta araçlarımız turbolu ve turbonun rölanti devrinde mil yatakları yağlanır. Siz veya start stop aniden yüksek devirlerden sonra kapatması halinde yağlanma gerçekleşmeyeceğinden kısa sürede arıza kaçınılmaz olduğundan motordan bağımsız bir yağlama sistemine sahip.

Dolayısıyla start stop motora, turboya zarar vermeyecek yapıya kavuşturulmuştur.

Kılavuz kitaçıkta böyle bir ibare yok ama Volkswagenim.com adresinde bir aralar yakıt tasarrufu önerileri arasında 10 saniyeyi geçmeyecekse start stop'un efektif olmayabileceğini çünkü ilk çalıştırma sırasında yapılan yakıt takviyesi nedeniyle kısa süreli pik yaptığı ancak her çalıştırmanın 10 saniyelik yakıt tüketimine eşdeğer olduğunu aktarmışlardı.

Bu durum DSG için daha etkin olmak kaydıyla geçerlidir. Şöyle ki; DSG siz dururken ayağınız frendeyken veya auto hold aktifken boştadır ama yarım debriyaj gibi yük altındadır.

Tam anlamıyla siz N veya P viteslerine aldığınızda tam anlamıyla boş viteste ve yüksüz çalışır.

Aracı hareket halinde kesinlikle N'ye almayın ama duraklamanız gerekirse N'de tutarak vites kutunuzu korumuş olursunuz.

Sürekli dur kalk trafikte vites kutusuna P'ye ve N'ye alarak müdahale yerinde midir ? bilmem ama kılavuzda yazıyorsa yapmaktan kaçınmamalı.

Durma ve park etme esnasında da vites kutusunu yükten kurtarmak için P'deyken stop etmeli.

Start stop devreye girmeme koşulları....

*Işığı yanar durumdaysa deaktiftir

* bilgi ekranında devreye girmeme nedeni yazmaktadır.

*Motor yeteri sıcaklığa ulasmadiysa

*havalandırma ortam sıcaklığına göre yüksek yada düşükse ve açıksa

*araç aşırı eğimli bir pozisyondaysa

*vites konunun yanındaki butondan kapatıldığında

*debriyaj pedalına basılıyorsa (manuel araçlar için)

* araç çok yavaş da olsa kayıyorsa yani tamamen durmadıysa

* araçta buğu çözme açıksa

* emniyet kemeri takılı değilse

* kaput veya kapı açıksa

*Otomatik şanzımanlı araçlarda: Ön tekerlekler çok fazla çevrilmiş olmamalıdır.

*Park yardım sistemi (Park Assist) devrede olmamalıdır.

*ACC varsa ve aktifse sistemin kontrolü ACC tarafından devralınacağı belirtilmektedir.
murat hocam bugün çok kez denediğim bişeyi paylaşmak istedim. ışıklara çok az kala vitesi boşa aldım, ayağımı debriyajdan çektim ve 10 km hızla frene dokunmaya başladım. araç hareket halinde ama hızı 3-4 km iken stop etti araç. dedim ben mi yanlış anladım ama birden fazla denememde çok minik hareket halindeyken start stop devreye girdi.

@yusuf hocamın da bu konuyla ilgili denemeleri olmuştu ama konuyu bulamadım

 
Murat hocam bir çok yerde ve yanlış hatırlamıyorsam bu forumda da vitesi N konumuna almanın sakıncalı olduğunu okumuştum. Siz ise tam tersini söylüyorsunuz? Kafam karıştı :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
maniax dedi:
Start Stop hakkında detaylar:

30-40 dk minimum maximum trafikte kaldınız park ettiniz araçtan indiniz sol ön Lastiğin ordan pıs pıs diye ses geliyor nedenini bilen varmı.

Turbo nun yağlanmasına devam etmeye yarayan elektrikli pompanın sesidir o.

Start stop nedeniyle veya uzun süre yol aldıktan düşük devirde bir süre çalıştırarak yüksek devirde çalışan turbo türbininin yataklarının yağsız kalarak zarar görmesini engellemek işlevine sahiptir.

Siz yine de birkaç saatlik uzun yoldan gelince yine de 5 dk kadar start stop u kapatıp rölantide çalıştırın diyor kılavuz kitapçıkta. 

Start stop alışık olduğumuz kömürlü marş motoru mantığına sahip değil.

Start stop çok ciddi teknolojilerden biri bana kalırsa.

Çünkü her biri diğerine bağlı pek çok teknolojik geliştirmeyle sağlıklı çalışabilir.

İlk olarak bu sistem geleneksel marş sistemi gibi değil.

İlk başta araçlarımız turbolu ve turbonun rölanti devrinde mil yatakları yağlanır. Siz veya start stop aniden yüksek devirlerden sonra kapatması halinde yağlanma gerçekleşmeyeceğinden kısa sürede arıza kaçınılmaz olduğundan motordan bağımsız bir yağlama sistemine sahip.

Dolayısıyla start stop motora, turboya zarar vermeyecek yapıya kavuşturulmuştur.

Kılavuz kitaçıkta böyle bir ibare yok ama Volkswagenim.com adresinde bir aralar yakıt tasarrufu önerileri arasında 10 saniyeyi geçmeyecekse start stop'un efektif olmayabileceğini çünkü ilk çalıştırma sırasında yapılan yakıt takviyesi nedeniyle kısa süreli pik yaptığı ancak her çalıştırmanın 10 saniyelik yakıt tüketimine eşdeğer olduğunu aktarmışlardı.

Bu durum DSG için daha etkin olmak kaydıyla geçerlidir. Şöyle ki; DSG siz dururken ayağınız frendeyken veya auto hold aktifken boştadır ama yarım debriyaj gibi yük altındadır.

Tam anlamıyla siz N veya P viteslerine aldığınızda tam anlamıyla boş viteste ve yüksüz çalışır.

Aracı hareket halinde kesinlikle N'ye almayın ama duraklamanız gerekirse N'de tutarak vites kutunuzu korumuş olursunuz.

Sürekli dur kalk trafikte vites kutusuna P'ye ve N'ye alarak müdahale yerinde midir ? bilmem ama kılavuzda yazıyorsa yapmaktan kaçınmamalı.

Durma ve park etme esnasında da vites kutusunu yükten kurtarmak için P'deyken stop etmeli.

Start stop devreye girmeme koşulları....

*Işığı yanar durumdaysa deaktiftir

* bilgi ekranında devreye girmeme nedeni yazmaktadır.

*Motor yeteri sıcaklığa ulasmadiysa

*havalandırma ortam sıcaklığına göre yüksek yada düşükse ve açıksa

*araç aşırı eğimli bir pozisyondaysa

*vites konunun yanındaki butondan kapatıldığında

*debriyaj pedalına basılıyorsa (manuel araçlar için)

* araç çok yavaş da olsa kayıyorsa yani tamamen durmadıysa

* araçta buğu çözme açıksa

* emniyet kemeri takılı değilse

* kaput veya kapı açıksa

*Otomatik şanzımanlı araçlarda: Ön tekerlekler çok fazla çevrilmiş olmamalıdır.

*Park yardım sistemi (Park Assist) devrede olmamalıdır.

*ACC varsa ve aktifse sistemin kontrolü ACC tarafından devralınacağı belirtilmektedir.
murat hocam bugün çok kez denediğim bişeyi paylaşmak istedim. ışıklara çok az kala vitesi boşa aldım, ayağımı debriyajdan çektim ve 10 km hızla frene dokunmaya başladım. araç hareket halinde ama hızı 3-4 km iken stop etti araç. dedim ben mi yanlış anladım ama birden fazla denememde çok minik hareket halindeyken start stop devreye girdi.

@yusuf hocamın da bu konuyla ilgili denemeleri olmuştu ama konuyu bulamadım
Ayrı konu yok Hocam, ana konuda konuşmuştuk o mevzuyu, manuelde oluyor ama dsg de olmuyordu yanlış hatırlamıyorsam

 
@fcsrn

evet işte bi ara geçmişti mevzu. hatta fren pedalı mı debriyaj mı tetikliyor falan gibi deneysel çalışmalar olmuştu.  :D

 
Bir kaç kereden fazla başıma geldi araçla yoldan geldim durdum start stop aktif oluyor sonra hafif ileri geri manevra yapayım diyorum yada araçtan biri iniyor diyelim yani kısa da olsa bir süre geçiyor 10 20 saniye debriyaja basıp hareket ettmek istediğim de bilgi ekranında manuel olarak çalıştırın yazısı çıkıyor neden :?

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@maniax

Ben manüel için konuşabilirim sadece. Onda da bu konu ile alakalı çok denemem oldu. Eğer araç sürekli yavaşlama halinde ise durmaya yakın devreye girer. Ama eğer durmaya yakın hafif bir hız atışı olursa ve sonra durursak girmiyor.

 
@yusuf

aynen öyle hocam. kararlı bi şekilde yavaşlama eğilimi varsa duruyo

 
rfncskn dedi:
Bir kaç kereden fazla başıma geldi araçla yoldan geldim durdum start stop aktif oluyor sonra hafif ileri geri manevra yapayım diyorum yada araçtan biri iniyor diyelim yani kısa da olsa bir süre geçiyor 10 20 saniye debriyaja basıp hareket ettmek istediğim de bilgi ekranında manuel olarak çalıştırın yazısı çıkıyor neden :?

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şoför kapısı açılırsa eğer kendiniz çalıştırmanız lazım, yada herhangi bir kapıda olabilir emin değilim

 
fcsrn dedi:
Bir kaç kereden fazla başıma geldi araçla yoldan geldim durdum start stop aktif oluyor sonra hafif ileri geri manevra yapayım diyorum yada araçtan biri iniyor diyelim yani kısa da olsa bir süre geçiyor 10 20 saniye debriyaja basıp hareket ettmek istediğim de bilgi ekranında manuel olarak çalıştırın yazısı çıkıyor neden :?

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şoför kapısı açılırsa eğer kendiniz çalıştırmanız lazım, yada herhangi bir kapıda olabilir emin değilim
Bir dahakine kapıdan mı dikkat edeceğim teşekkurler

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@fcsrn

Şoför kapısı ve emniyet kemeri. İkisi de manüel çalıştırma gerektirir.

 

Start Stop'a aldığım günden beri alışamadım eski aracım polo 1.6 TDI de kontağı kapatmadan 1 dk ya yakın beklerdim bu araçta park edince bile start stop devreye giriyor bazen devreden çıkartmayı unutuyorum ayrıca saniyesi olmayan ışıklarda start stop devreye girdikten 3-4 sn sonra yeşil ışık yanıyor kim ne derse desin özellikle turbol olan araçlarda sağlıklı olmadığını düşünüyorum nedense.

 

Geri
Üst Alt