silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Start Stop Nedir? Nasıl kullanılır?
Start Stop manuel açma kapatma düğmesi (Kılavuz kitapçıkta Sayfa 193)
Sarı ışık yanan yukarıdan aşağıya doğru ikinci tuş
Start stop uzun süreli duraklamalarda motorun durdurularak yakıt tüketimini durdurma hareket etmek istediğinde (motorun kapatılmasının ardından belli bir uzun süre geçmediyse, sürücü kapısı açılmadıysa, emniyet kemeri çözülmediyse veya motor stop ettirilmediyse) motorun tekrar kontağa basmadan çalıştırılmasıdır. 2016 yılında sistemde güncelleme yapıldı ve daha verimli hale getirilmesine çalışıldı.
Vites konsolundaki düğmelerin beyaz yandığında aktif, turuncu ışığı yandığında aktif değil/kapalı
ve MFA ekranında A harfinin üzerinde tek çapraz çizgi ile devrede olmadığı gösterilir.
Devreye neden girmediği ise medya ekranındaki araç bilgi kısmında yazar.
Genel Bilgiler:
30-40 dk minimum maximum trafikte kaldınız park ettiniz araçtan indiniz sol ön Lastiğin ordan pıs pıs diye ses geliyor nedenini bilen varmı.
soğutma sisteminin çalışmaya devam etmeye yarayan elektrikli pompanın sesidir o.
Start stop nedeniyle veya uzun süre yol aldıktan düşük devirde bir süre çalıştırarak yüksek devirde çalışan turbo türbininin yataklarının yağsız kalarak zarar görmesini engellemek için birkaç saatlik uzun yoldan gelince yine de 5 dk kadar start stop u kapatıp rölantide çalıştırın diyor kılavuz kitapçıkta.
Start stop alışık olduğumuz kömürlü marş motoru mantığına sahip değil. Daha gelişmiş bir akü ve marş motoruna sahip
Start stop çok ciddi teknolojilerden biri bana kalırsa.
Çünkü her biri diğerine bağlı pek çok teknolojik geliştirmeyle sağlıklı çalışabilir.
İlk olarak bu sistem geleneksel marş sistemi gibi değil.
İlk başta araçlarımızdaki turbo mil yatakları yalnızca rölanti devrinde yağlanır.
Siz veya start stop aniden yüksek devirlerden sonra kapatması halinde yağlanma gerçekleşmeyeceğinden kısa sürede arıza kaçınılmaz olduğundan motor belli çalışma sıcaklığına ulaşmadan ve yeteri kadar yağlanmadan çalışmaya başlamaz. Ancak start stop motora, turboya zarar vermemesi kullanım şekline de bağlıdır. Söz gelimi; saatlerce dur kalk trafik şeklinde bir yolculukta veya uzun yol esnasında kapatılması faydalı olacaktır.
Kılavuz kitaçıkta böyle bir ibare yok ama Volkswagenim.com adresinde bir aralar yakıt tasarrufu önerileri arasında 10 saniyeyi geçmeyecekse start stop'un efektif olmayabileceğini çünkü ilk çalıştırma sırasında yapılan ekstra yakıt takviyesi nedeniyle kısa süreli pik yaptığı ancak her çalıştırmanın 10 saniyelik yakıt tüketimine eşdeğer olduğundan start stop'un devreye sokulmaması gerektiğini bilgilendirmişlerdi.
Start stop devreye girmeme koşulları....
*Aracın elektrik veya güç tüketimi yüksekse ve güç ihtiyacı varsa
*Motor yeteri sıcaklığa ulaşmadiysa
*havalandırma ortam sıcaklığına göre yüksek yada düşükse ve açıksa
*araç aşırı eğimli bir pozisyondaysa
*vites konunun yanındaki butondan kapatıldığında
*manuel araçlarda debriyaj pedalına basılıyorsa
* araç çok yavaş da olsa kayıyorsa yani tamamen durmadıysa
* araçta buğu çözme açıksa
* emniyet kemeri takılı değilse
* kaput veya sürücü kapısı açıksa (2016 modellerde sürücü kapısının açılması start stopun iptali için geçerli değildir. )
*DSG şanzımanlı araçlarda: Ön tekerlekler çok fazla çevrilmiş olmamalıdır.
*DSG şanzımanlı araçlarda, Auto Hold aktive edilmemiş veya aktive edilmişse de devrede olmadığında (Frene ilk kademede basınca)
*Park yardım sistemi (Park Assist) devrede olmamalıdır.
*ACC varsa ve aktifse sistemin kontrolü ACC tarafından devralınacağı belirtilmektedir.
* Römork takılı olmamalıdır
Start Stop manuel açma kapatma düğmesi (Kılavuz kitapçıkta Sayfa 193)
Sarı ışık yanan yukarıdan aşağıya doğru ikinci tuş
Start stop uzun süreli duraklamalarda motorun durdurularak yakıt tüketimini durdurma hareket etmek istediğinde (motorun kapatılmasının ardından belli bir uzun süre geçmediyse, sürücü kapısı açılmadıysa, emniyet kemeri çözülmediyse veya motor stop ettirilmediyse) motorun tekrar kontağa basmadan çalıştırılmasıdır. 2016 yılında sistemde güncelleme yapıldı ve daha verimli hale getirilmesine çalışıldı.
Vites konsolundaki düğmelerin beyaz yandığında aktif, turuncu ışığı yandığında aktif değil/kapalı
ve MFA ekranında A harfinin üzerinde tek çapraz çizgi ile devrede olmadığı gösterilir.
Devreye neden girmediği ise medya ekranındaki araç bilgi kısmında yazar.
Genel Bilgiler:
30-40 dk minimum maximum trafikte kaldınız park ettiniz araçtan indiniz sol ön Lastiğin ordan pıs pıs diye ses geliyor nedenini bilen varmı.
soğutma sisteminin çalışmaya devam etmeye yarayan elektrikli pompanın sesidir o.
Start stop nedeniyle veya uzun süre yol aldıktan düşük devirde bir süre çalıştırarak yüksek devirde çalışan turbo türbininin yataklarının yağsız kalarak zarar görmesini engellemek için birkaç saatlik uzun yoldan gelince yine de 5 dk kadar start stop u kapatıp rölantide çalıştırın diyor kılavuz kitapçıkta.
Start stop alışık olduğumuz kömürlü marş motoru mantığına sahip değil. Daha gelişmiş bir akü ve marş motoruna sahip
Start stop çok ciddi teknolojilerden biri bana kalırsa.
Çünkü her biri diğerine bağlı pek çok teknolojik geliştirmeyle sağlıklı çalışabilir.
İlk olarak bu sistem geleneksel marş sistemi gibi değil.
İlk başta araçlarımızdaki turbo mil yatakları yalnızca rölanti devrinde yağlanır.
Siz veya start stop aniden yüksek devirlerden sonra kapatması halinde yağlanma gerçekleşmeyeceğinden kısa sürede arıza kaçınılmaz olduğundan motor belli çalışma sıcaklığına ulaşmadan ve yeteri kadar yağlanmadan çalışmaya başlamaz. Ancak start stop motora, turboya zarar vermemesi kullanım şekline de bağlıdır. Söz gelimi; saatlerce dur kalk trafik şeklinde bir yolculukta veya uzun yol esnasında kapatılması faydalı olacaktır.
Kılavuz kitaçıkta böyle bir ibare yok ama Volkswagenim.com adresinde bir aralar yakıt tasarrufu önerileri arasında 10 saniyeyi geçmeyecekse start stop'un efektif olmayabileceğini çünkü ilk çalıştırma sırasında yapılan ekstra yakıt takviyesi nedeniyle kısa süreli pik yaptığı ancak her çalıştırmanın 10 saniyelik yakıt tüketimine eşdeğer olduğundan start stop'un devreye sokulmaması gerektiğini bilgilendirmişlerdi.
Start stop devreye girmeme koşulları....
*Aracın elektrik veya güç tüketimi yüksekse ve güç ihtiyacı varsa
*Motor yeteri sıcaklığa ulaşmadiysa
*havalandırma ortam sıcaklığına göre yüksek yada düşükse ve açıksa
*araç aşırı eğimli bir pozisyondaysa
*vites konunun yanındaki butondan kapatıldığında
*manuel araçlarda debriyaj pedalına basılıyorsa
* araç çok yavaş da olsa kayıyorsa yani tamamen durmadıysa
* araçta buğu çözme açıksa
* emniyet kemeri takılı değilse
* kaput veya sürücü kapısı açıksa (2016 modellerde sürücü kapısının açılması start stopun iptali için geçerli değildir. )
*DSG şanzımanlı araçlarda: Ön tekerlekler çok fazla çevrilmiş olmamalıdır.
*DSG şanzımanlı araçlarda, Auto Hold aktive edilmemiş veya aktive edilmişse de devrede olmadığında (Frene ilk kademede basınca)
*Park yardım sistemi (Park Assist) devrede olmamalıdır.
*ACC varsa ve aktifse sistemin kontrolü ACC tarafından devralınacağı belirtilmektedir.
* Römork takılı olmamalıdır
Moderatör tarafında düzenlendi: