Burak Hocam;burakca dedi:Start Stop'a aldığım günden beri alışamadım eski aracım polo 1.6 TDI de kontağı kapatmadan 1 dk ya yakın beklerdim bu araçta park edince bile start stop devreye giriyor bazen devreden çıkartmayı unutuyorum ayrıca saniyesi olmayan ışıklarda start stop devreye girdikten 3-4 sn sonra yeşil ışık yanıyor kim ne derse desin özellikle turbol olan araçlarda sağlıklı olmadığını düşünüyorum nedense.
silvershadow dedi:Burak Hocam;Start Stop'a aldığım günden beri alışamadım eski aracım polo 1.6 TDI de kontağı kapatmadan 1 dk ya yakın beklerdim bu araçta park edince bile start stop devreye giriyor bazen devreden çıkartmayı unutuyorum ayrıca saniyesi olmayan ışıklarda start stop devreye girdikten 3-4 sn sonra yeşil ışık yanıyor kim ne derse desin özellikle turbol olan araçlarda sağlıklı olmadığını düşünüyorum nedense.
Sağduyu bazen doğuyu söyler ama bazen buna rağmen haklı olmayabilir.
Söz gelimi start stop'un bir anda motoru kapatması motora zarar verir, marş motorunun ömrünü tüketir veya başka sorunlara yol açar diye düşünmeden edemiyor insan. Doğru.
Fakat Alman mühendisliği 5 Yıl veya 150 Bin km.'ye kadar garanti verebiliyorsa.
Yapılan bütün araçların bu süre dolmadan fabrikaya geri çağrılarak yenilenmesi veya revizyonu ile veya açılacak tazminat davalarına ödenecek yüklü miktarda paralarla kendi fabrikalarını batırarak işlerine son verecek kadar ileri görüşlü değillerdir sanırım?
Start stop devreye girdiğinde motorun yağlama kısımları ama özellikle yağsızlığın kesin bir arıza anlamına geldiği turbo yataklarını yağlayan bir sistem mevcuttur. Marş sistemi bilindik kömürlü sistemlerle başka sistemlerin kombinasyonudur. Start stoptaki çalıştırma anı ile normal ilk çalıştırma arasındaki farka kulak kabartmanız yeterli..
Ayrıca uzun yolculuklardan sonra minimum 2 dakika rölantide çalıştırma üretici firma tarafından kullanıcı kılavuzunda açıkça belirtilir.
Ben uzun yola çıkar çıkmaz start stopu kapatırım ve varacağım veya duraklayacağım noktaya varınca minimum 5 dk çalıştırırım. kemeri çözüp aracın etrafında 1 tur dönüp eşyaları boşaltana kadar araç çalışmaya devam eder. sonra kontağı kapatırım.
Fakat Turboya en büyük zararı ilk çalıştırma değil ilk çalıştırmadan hemen sonra henüz soğuk ve tam yağlanmamış motor ve turboda gaza abanmakla, fazla basmakla ortaya çıktığını da söylemeden geçmeyelim konu açılmışken.
Ayrıca dediğiniz doğru 3-4 saniye sonra tekrar start stopun marş basması faydalı değil; ben detaylandırayım...
"10 saniyeden kısa sürecek beklemelerde start stop fayda değil zarar verir fazla yakıt tüketmesi açısından."
Son bir şey daha start stop için bazı markalarda pek de ufak tefek olmayan bir fark ödendiğini ve de opsiyonel donanım olabildiğini de hatırlatalım..
Değerli Hocamfeykbey dedi:@silvershadow
şehiriçinde start/stopu kapattığınızda araçta ilk kalkışta daha derli toplu kalktığı hissi aldınız mı? ben son zamanlar kapatıyorum böyle hissettiğim için. yoksa kuru kırıntı mı benimki?
Değerli Hocam;mcanerol dedi:Start/stop ne kadar devrim niteliğinde bir özellikle te olsa bizim ülkemize uygun degil fikrimce. Şahsım adıma İstanbul icin konusucak olursam neredeyse bu sistemi kullanmak imkansız hale geliyor. Birincisi sürekli dur kalkli trafik ikinci olarak ışıklarda durduktan sonra insanların f1 pilotu gibi yeşili beklemesi ile korna ve kalkışa geçmeleri. Sakin bir ortamda kullanılmaya uygun bu sistem. Işıkta durduktan sonra bir anda kalkıp gitmeniz gerek bu sirada araç ne kadar hızlı olsada devreye girmede yinede gecikme payı var ve İstanbul insanının buna sabri yok maalesef
Benim manuel olduğu için açıkçası sizin bahsettiğiniz bu konuda hiç bir sıkıntı yaşamıyorum. Çünkü debriyaja bastığımız anda çalışması ve vites geçip gaza yüklenene kadar geçen süre olayın telafisini sağlıyor. Sanırım sizin bahsettiğiniz dsg de gerçekleşiyor. Bu arada şimdi canlandı aklımda, dsg şansımanda ayağımızı frenden çekemiyor muyuz? Yani hafif eğimli yollar ya da yokuşlarda ayağımızı frenden çekmemize rağmen araç frenler sıkılı halde sabit durmuyor mu (Auto Hold)?bulento dedi:Ben de Istanbul da yaşıyorum ve hemen hemen her zaman kapatıyorum. Özellikle kavşaklarda veya ana yola çıkış gibi noktalarda kısa duruşlarda devreye girmesi bazen ciddi risk yaratıyor. Örneğin, anayola çıkacaksınız, 2-3 saniyeligine durup, yoldaki aracın geçmesini bekleyip ardından seri olarak anayola katılacaksınız, veya kavşakta birine yol vermek için 2-3 saniyeligine durdunuz, kalkış anındaki o 1 saniyelik gecikme ve hantallık risk yaratıyor. Keşke start-stop un devreye girme süresini ayarlayabilseydik....
Sent from my HTC One mini using Tapatalk
Merhaba,ErsinEsk dedi:Benim manuel olduğu için açıkçası sizin bahsettiğiniz bu konuda hiç bir sıkıntı yaşamıyorum. Çünkü debriyaja bastığımız anda çalışması ve vites geçip gaza yüklenene kadar geçen süre olayın telafisini sağlıyor. Sanırım sizin bahsettiğiniz dsg de gerçekleşiyor. Bu arada şimdi canlandı aklımda, dsg şansımanda ayağımızı frenden çekemiyor muyuz? Yani hafif eğimli yollar ya da yokuşlarda ayağımızı frenden çekmemize rağmen araç frenler sıkılı halde sabit durmuyor mu (Auto Hold)?Ben de Istanbul da yaşıyorum ve hemen hemen her zaman kapatıyorum. Özellikle kavşaklarda veya ana yola çıkış gibi noktalarda kısa duruşlarda devreye girmesi bazen ciddi risk yaratıyor. Örneğin, anayola çıkacaksınız, 2-3 saniyeligine durup, yoldaki aracın geçmesini bekleyip ardından seri olarak anayola katılacaksınız, veya kavşakta birine yol vermek için 2-3 saniyeligine durdunuz, kalkış anındaki o 1 saniyelik gecikme ve hantallık risk yaratıyor. Keşke start-stop un devreye girme süresini ayarlayabilseydik....
Sent from my HTC One mini using Tapatalk
Start-stop etkinse bu olmuyordur tabii ki de, diğer yandanda frenden çekince araç ileri atlıyordur, üzücü bir durum bu. Manuel aracımın en memnun olduğum konforlarından birisi bu.
Konusu canlanmışken paylaşmak istedim, ikinci kez dikkatle izleme fırsatı buldum, "aracımın akü doluluğunu yol bilgisayarından 3.5 aydır hiç bir zaman göremediğimi" özellikle belirterek, sanırım akünün şarjının düşük olduğu zamanlarda start-stop sistemi çalışmıyor. Araç durumu'ndan bunu kontrol ettiğimde de herhangi bir uyarı yok.
Pazar günüde istemeden bunu test etmiş oldum. Far sensörleri çok aydınlık havalarda bile bazen gereksiz bir şekilde farları yaktığı için kendim sadece u-led lerin yanması için park konumuna alıyorum butonu. O gün bunu unutmuşum ve 5-6 saat aradan sonra tekrar aracımın yanına geldiğimde parkları açık bıraktığımı gördüm. Sonrasında beşiktaştan ortaköye ortalama 50 dakikada gitmeme yani şiddetli trafiğe rağmen hiç bir şekilde araç stop etmedi. 1-2 kez kapadım açtım herhangi bir değişiklik olmadı. Ancak ortaköyden istinyeye doğru giderken uzun ve boş yolda tahminimce dolabilen akü, sonralarda start-stop tekrar devreye girmeye başladı.
Kullanma klavuzuna ısrarla bakmadığımı özellikle belirtirim &: