major24 dedi:
@silvershadow , hocam kullanma kılavuzunda benzinli araçlarda esnek servis için 504, sabit servis için 502, dizeller için 507 öneriliyor. Ama aracın kaputunu açınca da 507 öneriyor. Bu çelişki nedir anlamadım .
Esnek-sabit servis ile ne demek istiyor ? Farkı nedir?
Değerli Hocam;
Bu konuyu uzun zamandır araştırıyorum ve araştırmalarım esnasında yabancı forumlarda da benzer çelişkiler tespit edildiğini hatırlıyorum.
Aslında motor kodunun ve dolayısıyla çalışma koşullarının gereği olan yağ kodu 504. Ancak dizeller için olan yağ koşuluna bakarsak 507 olduğunu görürüz ve ismini hatırlayamadığım için beni bağışlamasını umduğum mühendis bir dostumuzun söylediklerinin de doğruluğunun kanıtı gibi geldi bu durum. Bakım için 1 yıllık süre aslında maksimum zaman, kullanıcılara maliyet yükü bindirmemek ve güçlü/dayanıklı araç imajı çizmek uğruna aslında daha kısa süre kullanılması gereken karışıma sahip daha ince olan yağ yerine zor koşullar için olduğuna emin olduğumuz dizel araçlar için kullanılan sentetik yağ kullanılmakta.
Kendi teorimin doğruluğu bakımdan sonra anormal artan yakıt tüketimi. Mühendis dostlarımdan birisi yağı fazla doldurunca da böyle çok yaktığından bahsetmişti.
Yaptığım araştırmalarda Dört mevsimlik yağlar yağın yüksek ve düşük sıcaklıklarda motor performansını koruyabildiğini belirten, dereceleri üzerinde iki sayıya sahip olan yağlardır. Bir dört mevsimlik yağlayıcı, sıcaklık değişiklikleri altında viskozite farklılıklarını minimum seviyeye düşürür.
Dört mevsimlik bir yağda ilk sayının ardından normalde kış anlamına gelen W gelir. İlk sayı, yağın kış mevsiminde nasıl akacağının bir göstergesi olarak, düşük sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar incedir.
W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır. Söz gelimi yağ ne kadar düşük bir viskoziteye sahipse o kadar yakıt tüketimini azaltır.
Kullanılan 5W / 30 VW 507 sertifikalı motor yağı daha uzun yağ değişim aralığı sağlayarak yağın yaşlanmasını azaltmak için önlem olarak konur ve viskozitesi zamanla azalana kadar da yakıt tüketimini arttırır.
Fakat öte yandan Mobil 1in resmi sitesinde kullanılan 507 sertifikalı yağın aynı zamanda 504 sertifikasını da karşıladığını yazmakta
http://www.mobil1.com.tr/motor-yaglari/esp-formula-5w-30.aspx?tabs=spesifikasyonlar#tabs
ancak tersi mümkün olmadığına göre sonuç:
Servis kolaya kaçmak ve kendini sağlama almak için daha farklı bir yağ kullanıyor.
Diğer sorunuza gelince:
Sabit servis: belirli bir süre (bu süre bizler için 1 yıl) ve belirli kilometre katetmeye bağlı olarak (bizlerde bu her 15 bin km.dir.) servis tarafından bakıma alınmadır.
Esnek servis bunun tersi olamayacağına göre bu koşulların bir zaman veya kilometre bakımından belli bir aralık dahilinde gerçekleştirilmesi olabilir.