TSI motorlarda yağ eksiltme problemi


Benim aracım 58600km'de. Her onbin km'de bir, yarım litre yağ ilave ediyorum.

Aracım 1.4 tsi 122hp dsg. Bakım aralığı bir litre tüketim yüksek gibi s=bilmem

 

@Nazım hocam serviste bana 1 litre yağ eklediklerini söyleyip ona göre faturalandırıyorlardı. Belki dahaz yağ kullanıyorlardı. O kadarını bilemiyorum. Yarın sabah yağımı eklerim bakalım ne kadar alacak.

 
Bugün araca 750 ml. yağ ekledim. Aşağıdaki fotoğraflar yağ eklemeden önceki ve yağ ekledikten sonraki çubuk görüntüleri.





@Nazım hoca m teşekkürler.

 
Bu konuda pek bilgim yok ondan yine sevgili forumuma yöneltiyorum bu soruyu ? :D TSI olan bu durum aynı şekilde TDI içinde geçerli midir ? Ona göre kontrol ediyim bende takipte olayım.

 
Süleyman_01 dedi:
Bugün araca 750 ml. yağ ekledim. Aşağıdaki fotoğraflar yağ eklemeden önceki ve yağ ekledikten sonraki çubuk görüntüleri.





@Nazım hoca m teşekkürler.
750 ml yağın çubuktaki farkı göstermesi,bilgilendirme açısından çok iyi olmuş elinize sağlık... :'(

 
Umut dedi:
Yol bilgisayarından yağ sıcaklığını seçili tutarım ekranda,soğutma sıvısı zaten çabucak 90 dereceye geliyor ve orada çakılı kalıyor ama yağ sıcaklığının 100 dereceye doğru yanaşması biraz daha zaman alıyor.Gazlayıp motora yüklenmek istiyorsanız yağ sıcaklığının artmasını bekleyin,100 e yakın değerler normal kabul edilir ve yağ o derecelerde görevini en iyi yapar diye biliyorum.Pek dikkat edilmeyen önemli bir ayrıntı olduğunu düşünürüm ve yağ sıcaklığı yükselmeden gazı köklemem...Eksik veya yanlışım varsa lütfen düzeltiniz....
Kesinlikle doğru tespit hocam. Nasıl yağ kalınlıklarından bahsediliyorsa 0-30, 10-40 vs. gibi, ayrıca yağların kullanıldığı iklim şartlarına göre belli sıcaklıklara optime edilmiş viskoziteleri mevcuttur. Viskozite, bir sıvının katmanları arasından geçirgenlik direnci olarak tanımlanabilir. Örneğin 20 derecede bir şişe yağ ele alalım. İçine küçük bir metal bilye bırakalım. Bilyenin dibe ulaşması için geçen süre, 60 derecedeki yağın süresinden daha uzun olacaktır. Yani geçirgenlik düşük sıcaklıklarda daha düşüktür. Viskozite yüksektir. Sıcaklık arttıkça yağın viskozitesi düşer, geçirgenliği ters orantılı olarak artar. Viskozitenin azalmasının avantajları şu şekilde sıralanabilir. Daha iyi ıslanabilmek yetisinden dolayı daha iyi yağlama. Geçirgenliğin artmasından ötürü, daha küçük ve ulaşılması zor noktalara ulaşabilme. Daha düşük sürünmeden dolayı, motor&şanzıman ikilisine daha daha az viskoz gerilim katsayısı. Yani yakıt tasarrufu ve daha düşük sürtünmeyle daha yüksek güç.

Gelelim dezavantajlarına, yağ çok ısınırsa yağlama özelliğini kaybetmeye başlar. Viskozitesi çok düşeceği için, piston&silindir boşluğundan (genelde milimetrenin 10da 2si kadardır) yanma odasına sızmaya başlar. Bu durumda yağ yakmaya ve eksiltmeye başlarız. Turbo şarjlı, aşırı beslemeli otto çevrimli motorların klasik sorunu da budur.

Artık çoğu arabada, kartel muhafazası, aracın hareketi sonucu oluşan hava sirkülasyonunun taşınımı ile kendini soğuttuğundan, saatlerce 6000-7000 devir çevirtmiyorsanız yağın aşırı ısınması pek olası değildir.

Saygıdeğer Umut hocamın bahsettiği ve uyguladığı yöntem gerçekten de çoğu kişinin bilmediği bir doğru bir tespittir. Yağ, 80-150 derece arasında maksimum verimi sağlar. Özellikle kış aylarında bu konuya dikkat etmek, uzun vadede motor sağlığını korumak açısından oldukça önemlidir.

Biraz uzun olsa da okuduğunuz için teşekkürler :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
2-3 gündür ara sıra " yağ seviyesini kontol edin" uyarısı alıyorum. Servisi aradım en erken 1 hafta sonrasına gün verebiliyorlar. Bu sebeple bir miktar yağ ekleyip 2 ay sonra 15bin bakımını (yılın dolması sebebiyle) yaptırtacağım. Gitmişken de camlara su kaydırıcı uygulatacağım.
castrol 5w30 ekleyeceğim fakat bu yağın da 2 çeşidi var. (5w30 LL ve 5w30 C3). Hangisini kullanmalıyım yağ eklemek için ?

 
2-3 gündür ara sıra " yağ seviyesini kontol edin" uyarısı alıyorum. Servisi aradım en erken 1 hafta sonrasına gün verebiliyorlar. Bu sebeple bir miktar yağ ekleyip 2 ay sonra 15bin bakımını (yılın dolması sebebiyle) yaptırtacağım. Gitmişken de camlara su kaydırıcı uygulatacağım.
castrol 5w30 ekleyeceğim fakat bu yağın da 2 çeşidi var. (5w30 LL ve 5w30 C3). Hangisini kullanmalıyım yağ eklemek için ?
Değerli Hocam 

 W 507 kodlu 5w30 yağ kullanmalısınız.

Ekleme yaparken fazla yağ eklememeye ve en önemlisi uygun zamanda içerisinde bolca metal talaşı olan kararmış yağdan da kurtulmaya dikkat.

 
Değerli Hocam 

 W 507 kodlu 5w30 yağ kullanmalısınız.

Ekleme yaparken fazla yağ eklememeye ve en önemlisi uygun zamanda içerisinde bolca metal talaşı olan kararmış yağdan da kurtulmaya dikkat.
Yalnız hocam servis dışında satılan castrollerde 507 ibaresi yazmıyor. 5w30 yağ olarak yukarıda da söylediğim üzere "LL" (504) ve "C3 (502 , 505 , 505.01) " tipleri var

 
Yalnız hocam servis dışında satılan castrollerde 507 ibaresi yazmıyor. 5w30 yağ olarak yukarıda da söylediğim üzere "LL" (504) ve "C3 (502 , 505 , 505.01) " tipleri var
504 veya 507 olmalı Değerli Hocam 

 
2-3 gündür ara sıra " yağ seviyesini kontol edin" uyarısı alıyorum. Servisi aradım en erken 1 hafta sonrasına gün verebiliyorlar. Bu sebeple bir miktar yağ ekleyip 2 ay sonra 15bin bakımını (yılın dolması sebebiyle) yaptırtacağım. Gitmişken de camlara su kaydırıcı uygulatacağım.
castrol 5w30 ekleyeceğim fakat bu yağın da 2 çeşidi var. (5w30 LL ve 5w30 C3). Hangisini kullanmalıyım yağ eklemek için ?
Eğer dışardan alıcaksanız 5W-30 LL olanı kullanmalısınız.. Dışarda satılan LL olanın kutusunun ön yüzünde "VW gurubu benzinli ve Dizel partükül filtreli araçlar içindir" yazar.. LL 'nin anlamı da LongLife 'dır.., Dışarda satılan Castrol Edge LL olanlarda 504.00 507.00 yazmıyor.. biraz kafa karıştırmak için.. dışarda satılan 1lt si 45-50 lira., Serviste satılan Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30 diye geçer fiyatı da 62 lira., Aradaki 10-15 lira fark için dışardan almaya değmez hocam serviste satılanlardan alın hocam., Serviste satılan Edge Professional 'lar fabrikanın üretim aşamasında koydukları ile birebir aynı yağdır.., Yada yine serviste aynı yağın açık yağ diye tabir edilen büyük varillerle gelen olanından ekletin onunda fiyatı yanlış hatırlamıyorsam 52-54 lira arasındaydı.. Yalnız eğer siz ilave edecekseniz bunu nasıl yapacağınızla ile ilgili kaideler var ve bunlara uymazsanız farkında olmadan fazla yağ koyma riski mevcuttur ve keçeleri patlatabilirsiniz..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Bugün araca 750 ml. yağ ekledim. Aşağıdaki fotoğraflar yağ eklemeden önceki ve yağ ekledikten sonraki çubuk görüntüleri.





@Nazım hoca m teşekkürler.
Süleyman hocam tam aynı lt de dolum yapmışız bende yag uyarısı aldım 5100 km de sag olsun @theGenius Huseyin hocam yardımcı oldu yagı aldım koydum tam 750 ml ve yag ölçüm çubuğuda aynı yere denk geldi.

Saygılarla

 

Geri
Üst Alt