TSI motorlarda yağ eksiltme problemi


Kullanmıyor bence diğer sayfada alternatif yag olarak 504 u kullanın diyor eğer yakıt ab standardındaysa 504 u öneriyor yakıt kalitesine topu atıyor hatta yukarıdaki sayfada da geçiyor bazı yakıtlar için 504 507 uygun değil diyor ama tr deki yakıtlar ab standardında
Benzinimiz En228 standartına uygun diye biliyorum 

 

Yağ eksiltmesi sorun mu değil mi ? Servis bunun bir sorun olmadığını motorların bu şekilde çalıştığını söylüyor. Aracı satacağımız zaman servisin sorun kabul etmediği normal dediği bir durumu alıcıya sorunmuş gibi ayrıca belirtmemize gerek var mı, ne düşünüyorsunuz ?

 
@nebraska servise bakmayın tıpkı aracı p konumunda terk edin gibi aslında sorun ama değil 😀 kesinlikle sorun olmuş olabilir de denilebilir, işin özü bu soruna karşı yapabilecekleri bir çözüm yok binlerce araçta bu durum söz konusu, sıkıştırma oranı yüksek motorlar üretirseniz bu gibi sorunlarla karşılaşırsınız 100 araçtan bilmem kaçında diyelim ve üretici bunu göze alarak üretim yapıyor, bizim aptal diye baktığımız yıllardır atmosferik üreten japonlar bu gibi oluşabilecek sorunları öngördükleri için hala atmosferiğe devam ediyorlar şu an turbodan elde edemedikleri gücü elektrik motorlar ile elde ediyorlar motor hacimleri büyüyor ve vergi dilimleri yükseliyor bu bir dezavantaj diyebiliriz. Yapılması gereken ise emisyona göre vergi alınmasıdır ben bunu dizel kullanan biri olarak savunuyorum. Nereden nereye geldim, işin özeti 1.0 1.2 1.4 1.5 lerde bu yaşanacak ama şansa birinde olur birinde olmaz, alıcıya belirtmeniz ahlaken doğru olacaktır, ama satabilir misiniz bilmiyorum.

 
@bf417 satamadım hocam, 1 kişi geldi aracı görmeye beğendi fiyatta anlaştık golf sahibi olmak çocukluk hayaliymiş. Bu motorların yağ eksilttiğini bilip bilmediğini sordum, bildiğini söyledi. Bende aracım bakımdan sonra 10bin km civarında yağ lambasından uyarı verdiğini söyledim. Vazgeçti arkadaş. Muhtemelen gidip bu konudan kendisine hiç bahsetmeyen birinin aracını alacak. 

 
@nebraska siz doğru olanı yapmışsınız sonunda kazanan siz olursunuz emin olun yalanla hileyle olacak iş değil o para hayretmez. Yağ ışığı yanıyorsa sizde durum farklı normal şartlarda çoğu tsi yakıyor ama bakımdan bakıma farkedilmez bile sizin motora acilen baktırmanız lazım, ışık bir anda yanmaz  muhtemelen bu esnada motor belli bir süre daha az yağ ile çalışıyor, daha büyük sorun çıkartmadan baktırın derim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@nebraska size şöyle bir önerim olur yağ değişimine gidin mobil 1 öneririm bu konuda yağ ışığı yakan bir kaç kişiden mobil 1 e geçtikten sonra 0.5 lt yaktığı ışık yakmadığını biliyorum. Deneyin kaybınız olmaz ama dediğim gibi sıkıştırırsanız yağ yakma değil ama yağda eksiltme olacaktır, castrol ll gibi viskozitesi daha düşük yağlardan kaçınmak lazım.

 
@nebraska servise bakmayın tıpkı aracı p konumunda terk edin gibi aslında sorun ama değil 😀 kesinlikle sorun olmuş olabilir de denilebilir, işin özü bu soruna karşı yapabilecekleri bir çözüm yok binlerce araçta bu durum söz konusu, sıkıştırma oranı yüksek motorlar üretirseniz bu gibi sorunlarla karşılaşırsınız 100 araçtan bilmem kaçında diyelim ve üretici bunu göze alarak üretim yapıyor, bizim aptal diye baktığımız yıllardır atmosferik üreten japonlar bu gibi oluşabilecek sorunları öngördükleri için hala atmosferiğe devam ediyorlar şu an turbodan elde edemedikleri gücü elektrik motorlar ile elde ediyorlar motor hacimleri büyüyor ve vergi dilimleri yükseliyor bu bir dezavantaj diyebiliriz. Yapılması gereken ise emisyona göre vergi alınmasıdır ben bunu dizel kullanan biri olarak savunuyorum. Nereden nereye geldim, işin özeti 1.0 1.2 1.4 1.5 lerde bu yaşanacak ama şansa birinde olur birinde olmaz, alıcıya belirtmeniz ahlaken doğru olacaktır, ama satabilir misiniz bilmiyorum.
Kullanma kılavuzunda yağ ile ilgili bilgi. Yani volsvagen konu hakkında gerekli bilgilendirmeyi yapmış . Eğer aracını yokuşun çok olduğu bir bölgede kullanıyorsanız 10.000 km 1 litre çok normal . Yada aracı sürekli zorluyorsanız. 

2620B8FF-14AE-475F-86F6-9E4093332CE1.jpeg

 
2017 Aralık ayında 1.4 TSI 125PS aracımızı aldıktan 2000km kadar sonra rodaj için motor yağı ve filtre değişimi yaptırmıştım. Servis değil dışarda satılan VW 504.00/507.00 uyumlu Castrol Edge 5W-30 LL yağı kullandım. Araç ilk yıl 15000km bakımına girmeden geçen sürede yaklaşık 500ml yağ eksiltmişti.

Aracın ilk bakımı Ankara’da yetkili servis olan Eskihisar Otomotiv’de yapıldı. Burada Shell Helix Ultra Professional 0W-30 (VW 502.00 onaylı) yağ kullanılıyor. Şu an aracım 26000 km civarında ve gram yağ eksiltmedi.

Aracın radyatör kısmı üzerinde bir çok kişi gibi VW 502 00 etiketi yer alıyor. Demek istediğim şu, eğer TSI motorlar yağ yakıyorsa, Doğuş servislerinde kullanılan Castrol Edge 5W-30 LongLife III yağ eksilirken neden daha ince ve viskoz olan Shell Helix Ultra Professional 0W-30 ile yağ eksilmiyor? Bence bu iş yağ yakmadan ziyade yağ tüketmeye giriyor. Yağ kimyasının uzmanı değilim fakat Castrol yağın buharlaşma vs parametreleri daha düşük olabilir.

Dipnot olarak, servislerde ve dışarda satılan Castrol yağlar birbirlerinden çok farklı. Dışarda satılanlar lisansı ile ülkemizde üretilirken, servislere varillerde satılan yağ ithaldir. 30000km bakımını Doğuş Oto’da yaptıracağım. Bakalım nasıl bir yağ tüketimi gözleyeceğim.

 
@Salih Sayın yani motorlarının tırt olduğunu kendileri itiraf etmişler 2000 km de 1 lt ne demek allah aşkına pancar motoru mu bu ? Motoru her şartta optimum üretmeleri gerekir diye düşünüyorum 1.2 tsi ile kimse dakar'a katılmıyor 2 bin 5 bin her neyse 1lt yağ ekleyeceksem o araca binesim gelmez zor bu işler.

 
1.0TSI bir sene dolacak, ara ara yağı kontrol ediyorum hep olması gerektiği seviyede, masallah 1.0lar şimdilik iyi gidiyor. bu yağ eksiltme problemini genellikle 1.2TSI larda duyuyorum/görüyorum.

 
2.0 TSi R 10.000 de 750ml eksiltme yaptı. 11-12 bin civarı da bakıma gireceğiz inşallah :)

 


Geri
Üst Alt