Hocam çamur atma falan aman diyim öyle bişey olamaz., ben önce bi sorumu sorayım ondan sonra cevabını veriyim diye kendimi sağlama almak istedim
Yoksa bu forumda malum turuncu forumdaki gibi ne bir saygısızlık ne de bahsettiğiniz gibi bir durum söz konusu olabilir..
Konumuza dönecek olursak sizin şansızlığınız mıdır bilinmez.,
-şöyle söyliyeyim ilk aldığınız Euro 5 standardı olan bir 1.4 TSI 122ps'lik motorun maksimum torkunu 1.500 dv/dk 'dan sonra verebiliyordu.,
-2. almış olduğunuz araç Euro 6 standardında olan 1.4 TSI 125ps'lik güncellenmiş motor maksimum torkunu 1.400 dv/dk 'dan sonra veriyordu., bu motor ile birlikte turbo boşluğunun önüne geçmeye çalıştılar., Ancak bu seferde siz 2. aracınızda DSG seçtiğiniz için ve DSG'yi S moduna almadığınız sürece ekonomi odaklı çalıştığından hiç bir zaman vaad ettiği gücü hemen size veremiyecekti., ve zaten sizin de söylediğiniz gibi verememişte., Yani demem o ki manuel viteste güç her zaman elinizin altındadır ama DSG için aynı şeyi söyliyemeyiz., söyleyebilmemiz için önce vitesi 1 tık daha aşağıya itip S moduna almadan ve aynı zamanda gazı kökleyip roketleme yapmadan bu gücü tıp ki düz şanzıman gibi çabuk alamazsınız.,
Acaba diyorum ki; ilk aracınızda da bu sefer manuel di ama torku 1.500 devirden sonra verebiliyor du., böyle bir azizliğe uğramış olabilirmisiniz..? Tamam kabul ediyorum 2.ci aracınız güncellenmiş 125ps Euro 6 motor du ancak hepimiz bildiği gibi hiç kimse DSG aracı sürekli olarak "Sport modunda" kullanmayacaktır dimi..?
Ama Manuel viteste bu olanağınız her zaman ne zaman ihtiyacınız olsa ayağınızın altındadır..,
Şimdi hocam yapma biri 1.500 devirde turbo devreye giriyor., diğerinde 1.400 devirde devreye giriyor aradaki 100 devir farktan ne olacak yapma lütfen derseniz., Ben de size şunu derim; aracın zaten kavrama noktası 1.100-1.200 devir aralığında kavrıyor yani bir turbo daha ne kadar alt seviyeden başlayabilir sayın hocam..?
Sahip olduğunuz aracın rakiplerinne bakalım turbo boşluğu nedir, ne demektir isterseniz bir de onlara bakarak turbo boşluğu ne demekmiş "belki" daha iyi anlamış oluruz;
Renault Megane: 1.2 TCe 130ps max. tork: 2.000 devir dakikadan itibaren 1.6dCi 110ps ve 130ps motor max. tork: 1.750 devir'den itibaren
Peugeot 308: 1.2 PureTech 130ps benzili max. tork: 2.000 devir dakikadan itibaren, dizel 1.6 e-HDi 115ps ve BlueHDi 120ps tüm motorlar max. tork: 1.750 devir'den itibaren
Opel Astra: 1.4 Turbo benzinli 150ps max. tork: 2.000 devir'den itibaren, dizel 1.6 CDTi 110ps max. tork: 1.750 devir 136ps olan güçlendirilmiş olan max. tork: 2.000 devir'den itibaren
Bu arada 1.2 TSI motorun 105ps olanın max torku 1.550 devir de, 110ps olanında 1.400 devir'den itibaren verdiğini unutmayalım
Turbo boşluğu dediğimiz olay günümüz turbo-motorlu araçlarının kaçınılmaz bir sorunudur., Ancak bunu Golf'e mi yakıştırmalıyız., yoksa rakiplerine mi buna siz karar verin sayın hocam
Hatta 20 yıl önce turbo kullanılan motorlarda durum çok daha vahimdi diyebilirim.,
İlerki yıllarda bizler Allah kısmet edipte BMW F30 320i efficient dynamics gibi bir araca sahip olabilirsek işte o zaman turbonun 1.250 devir dakikada neredeyse 0 boşluksuz bir araca sahip olabiliriz...
Saygılar..
Edit: ağaç altına park edilen bir araçta bagaj kapağının arasından irili-ufaklı yaprak ve polen girmiyen araç var mıdır sayın hocam? Yoksa ben mi yanılıyorum diğer araçların bagaj kapağı ile kaporta aralığı daha mı az..? Benim araç sürekli kapalı garajda durduğundan., dışarda park etmem gerektiğinde de saatlerce dolaşırım ama yine de zor da kalmadıkça ağacın altına park etmediğimden bu konuda sizin görüşleriniz daha değerli olur..