Golf'ünüzün Beğenmediğiniz Yanları...


Fren performansı birçok etmene bağlı bunlardan birkaçı 

Lastik durumu , lastiğin kışlık yazlık olması , hava durumu , asfalt durumu , lastik basıncı gibi birçok etmene bağlı . Misal standart fabrika ölçülerine sahip 16-18 inç jantlı golflerden 18 jantlı olan daha iyi duracaktır. Benim eleştirim şu yönde fren pedalı panik durumunda çabuk yumşuyor ve uzun süreli  performanslı kullanımlarda fren pedalı hissizleşiyor . Yoksa şehir içinde yada normal hızlarda giderken çoğu yeni araba yeterli performansa sahip o konuda kimsenin şikayetci olduğunu düşünmüyorum.

 

Bu fren performansını boş bir alanda belirlediğiniz bir çizgiden itibaren el freni(acil durum freni) çekerek ve aynı çizgiden kendi refleksiniz ile frene basarak durmayı deneyin. Yakın sonuçlar çıkarsa amenna. Ama büyük ihtimalle farklı sonuç çıkacaktır. Çünkü bunun gibi şikateti olan 2 3 mk7-7.5 sahibi arkadaşımı bizzat aldım denedik. Ve sonuç olarak söylenen kem küm demekki şöyle basamamışız demekki böyle basmak gerekmiş vs gibi cümleler oldu. Golf kafadan kayıyor mu bal gibi kayıyor, fren tutmayıp dümdüz daha da hızlandığı oluyor mu oluyor. Ama bunu yapabilmek için sınırların üzerinde davranışlarda bulunmak gerekiyor. Araç sahibi nazımın geçtiği eş dost akrabaya aracı tanımak için boş alanda elinizden geldiği kadar zorlayın derim fren olsun ani manevra senaryoları olsun. Hatta bizzat gidip birçoğu ile de test ettik ve hakkaten fark ediyor denildi. Daha sonra benzer senaryoda olay başına gelip aracın limitlerini az çok keşfettiği için canını malını kurtaranlar oldu. Diyeceğim şu ki varsa imkanınınız gidin müsait geniş bir alanda kuru zeminde 40-50 km hızla giderken fren testinizi yapın. Aracınızın sınırlarını az çok keşfeder ve görürseniz emin olun bahsi geçen birçok sorun aşılacaktır. 

 
17 Michelini çıkardım 16 nokian wrd4 taktım kış geldi malum frenleme keyfisi resmen araba yola yapışıyor ama bu seferde virajlardan memnun değilim direksiyonun sert tepkisini yola yansıtmıyor lastikler arabanın en önemli parçası 17likler virajlarda farkedilir derece daha güven veriyor yani işin özeti 100 150 hatta 200 verip golf alan saygıdeğer forumdaşlarım lastiğe verdiğiniz paraya acımayın bakın araştırın 4 yıl ya da 40 bin yaptığınız lastikleri çöpe atın 

 
@Golf835 Şöyle söyleyeyim ,  @Adv_Dbl Serkan hocamıza öncelikle teşekkür  etmek lazım , elinde bir veri var ve bunu iyi niyetiyle  paylaşmış , sizin mantığınızla ortada veri olarak alınamayacak bir video var, kendinizce haklı olabilirsiniz, peki siz bu tip durumlarda kendi tecrübelerinizden ziyade diğer forumların düşüncelerini mi, veya youtube videosu çeken arkadaşlarımı baz alıyorsunuz? O zaman sizinde kendinize özgü bir düşünceniz, daha doğrusu tecrübeniz yok ve hususta kendinizle çelişiyorsunuz anlatımınız bile 3. şahıs ağzıyla olmuş,bilginize....

- Eski bir yarış pilotu ve Otomotiv Mühendisi biri olarak söylüyorum , sizin veri dediğiniz ve araç kıyası dediğiniz malum durum değişkenler bileşkesinin 2 taraf paydası ile hesaplanır,yani kaba tabirle tüm şartları karşılayan ile karşılayamayan bariz bir şekilde 1-0 önde başlar,bilginize....

-Golf frenlerine gelince , Kesin olmamakla birlikte Ülkü pistine v2 challenge için 22 Ocak'ta gelme ihtimalim var , olur da gelebilirsem size iyi-kötü freni neler belirler göstermek ve tanışmak isterim

Sonuca gelecek olursak , internet ortamında ne yazık ki çok yanlış bilgi mevcut , her gördüğünüze ve her okuduğunuza inanmamanız dileğiyle iyi günler diliyorum ,  

 
@Golf835 Şöyle söyleyeyim ,  @Adv_Dbl Serkan hocamıza öncelikle teşekkür  etmek lazım , elinde bir veri var ve bunu iyi niyetiyle  paylaşmış , sizin mantığınızla ortada veri olarak alınamayacak bir video var, kendinizce haklı olabilirsiniz, peki siz bu tip durumlarda kendi tecrübelerinizden ziyade diğer forumların düşüncelerini mi, veya youtube videosu çeken arkadaşlarımı baz alıyorsunuz? O zaman sizinde kendinize özgü bir düşünceniz, daha doğrusu tecrübeniz yok ve hususta kendinizle çelişiyorsunuz anlatımınız bile 3. şahıs ağzıyla olmuş,bilginize....

- Eski bir yarış pilotu ve Otomotiv Mühendisi biri olarak söylüyorum , sizin veri dediğiniz ve araç kıyası dediğiniz malum durum değişkenler bileşkesinin 2 taraf paydası ile hesaplanır,yani kaba tabirle tüm şartları karşılayan ile karşılayamayan bariz bir şekilde 1-0 önde başlar,bilginize....

-Golf frenlerine gelince , Kesin olmamakla birlikte Ülkü pistine v2 challenge için 22 Ocak'ta gelme ihtimalim var , olur da gelebilirsem size iyi-kötü freni neler belirler göstermek ve tanışmak isterim

Sonuca gelecek olursak , internet ortamında ne yazık ki çok yanlış bilgi mevcut , her gördüğünüze ve her okuduğunuza inanmamanız dileğiyle iyi günler diliyorum ,  
Okursanız bu konuda tecrübelerimize dayanan paylaşımlarımı görürsünüz... kaldı ki bu konuda sadece burda değil başka Golf forumlarında da tartışıldı. İlk 7'mi 2013'te aldım, ikincisini de 2016'da ... Bu 2 süreçte de forumlarda çok kez bu konuda yazdım, yazdılar, yazıyorlar... 

1) Bu konuda tecrübelerim olup olmadığımı bilmeden videosunu olanı nie öne geçirdiniz ?

2) Benim mantığımı beğenmediniz; savunduğunuz kişinin bu konuda yazdıklarındaki mantığı da açıklar mısınız ?

3) Yarış pilotu olarak fren konusuna ne gibi bir profesyonel katkınız oldu da bu kadar Serkan hocaya teşekkürlerinizi sunarak yazıya başladınız _?

4) Yazımda 3. şahıs ağzı nerede_ ? Bana bir tane 1. ağız bir tane de 3. ağız anlatımı olan örnek paragraf gösterir misiniz ?

5) Ve diğerlerinin tecrübelerini de yazının devamı olarak "ve hatta" ile başlayarak eklemişim... Onlar böyle derken sizin videonuz işe yaramaz dememişim...

Valla Ufuk Uras, Sırrı Süreyya Önder moduna da geçmek istemiyorum ama yani insan tepkisiz de kalamıyor...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Siz cok guzel durdunuz diye 7 nin frenleri super olmaz ki...

Bunu belli sayida denekle ayni case icin  farkli sartlarda yapmak ve sonucta bir oran cikarmak gerek...

Bircok forumda Golf 7 nin fren performansinin tedirginlige yol actigi tartisilagelmistir. Ve hatta youtuber bazi otomobil gazetecileri testlerinde buna deginmistir. Bunu bir dezavantaj olarak vurgulama ihtiyaci hissetmistir..

Kaldi ki kimse 7 nin frenler cok kotu duramiyo yakin arablari demiyor. Bir tedirginlik var; cok kereler tecrubeyle sabit bu deniyor... Kimisi aracini cok sevdigi icin bu duruma uzuluyor kimisi de sinifinin referansi oldugu icin bu durumu yadirgiyor..

Ben video cektim oldu demek yaklasimda mantik hatasidir; degerlendirmede yanlis sonuc verir... :) Ek olarak; haklilik haksizlik meselesi de degil bu :)

Hele de elestiriye referans olsun diip "unlem" koyma meselesi hic deil...

Arkamdaki a6 duramadi nerdeyse bak ben durdum 7 yle efektini  yaziya eklemek falan bence hic olmamis ya :D
Gelelim sevgili arkadaşım eleştirilerinizi cevaplamaya;

Öncelikle şunu bir belirteyim bu ikinci golf aracım ilki 2016 modeldi 34 bin km kullandım bu 2017 model şu an 30 bin km de. Bu bakımdan emin olunuz ki bu aracın frenlerini hemde öyle zamanlarda test imkanım oldu şaşırırsınız. Yaşım 44 araba denen demirin tepesine 1992 yılında bindim ve sanırım şu ana dek kat ettiğim toplam mesafe 500 bin km nin üzerindedir. Aracımda yol kamerası olması sebebi ile bunun gibi onlarca video var elimde bu tek değil.

1-"Siz çok güzel durdunuz diye golf 7 nin frenleri süper olamaz" bu ne yaman çelişkidir. Freni kötü bir arabayla iyi duramazsınız bu iki kere ikinin dört etmesi kadar basit bir kuraldır. Ama bunun aksi mümkündür freni iyi bir araçta balatalarınızdan tutun da lastik basıncınıza yolun eğiminden asfaltın tutunma kalitesine kullanıcının fren dozajlamasına değin her parametre fren sürenizi ve mesafenzi etkileyeceğinden kötü sonuçlar almanız mümkündür. Yani tıpkı Formula 1 de kullanılan deyimiyle "Hızlı, dayanıklı ve iyi durabilen bir aracınız varsa şampiyon olursunuz bunlardan biri eksik ise sadece yarış kazanabiilrsiniz"

2-Tıpkı sizin gibi neredeyse kullanmadığım araba kalmadı diyebilirim en iyisi golf 7 mi fren konusunda tabi ki hayır ama atladığınız şu ki kendi segmentinde frenler konusunda ilk 5 te olduğu tüm testlerde de zikrediliyor. Golf hiç bir disiplinde belki de en iyisi değil ve olmayacak ama her disiplinde en çok doğruyu işaretleyen araba olmaya devam edecek. Bir VW fanatiği değilim aksine sevmem de işin açıkçası ama sezarın hakkını da sezara teslim etmek gerek diye düşünürüm. 

3-Arkamdaki a6 meselesine gelince videonun sonunda yanımda oturan babamın "arkadaki ne" sorusunun cevabıdır ve aslında oradan çıkartmanız gereken de şudur. a6 bile olsanız doğru parametrelere sahip değil iseniz duramazsınız.

Ben ortaya referans olması bakımından bir video koydum sizde kaydığınız duramadığınız bir video ekleyin ki üzerinde yorumda bulunabilelim. Söyledikleriniz yanlıştır demiyorum ama şu an için benim adıma afakidir. Tıpkı Lozanın gizli maddeleri var abi söylentisi gibidir bunu d binlerce kişi dile getiriyor ama hiç bir gerçekliği yok. Algı ve gerçekler her zaman aynı olmayabilir. iki golf ile 64 bin km yol geçtim ve frenlerden tek bir gün dahi şikayet etmemi gerektirecek bir durum yaşamadım. İsterseniz daha 3-5 video da koyabilirim.    

 
Gelelim sevgili arkadaşım eleştirilerinizi cevaplamaya;

Öncelikle şunu bir belirteyim bu ikinci golf aracım ilki 2016 modeldi 34 bin km kullandım bu 2017 model şu an 30 bin km de. Bu bakımdan emin olunuz ki bu aracın frenlerini hemde öyle zamanlarda test imkanım oldu şaşırırsınız. Yaşım 44 araba denen demirin tepesine 1992 yılında bindim ve sanırım şu ana dek kat ettiğim toplam mesafe 500 bin km nin üzerindedir. Aracımda yol kamerası olması sebebi ile bunun gibi onlarca video var elimde bu tek değil.

1-"Siz çok güzel durdunuz diye golf 7 nin frenleri süper olamaz" bu ne yaman çelişkidir. Freni kötü bir arabayla iyi duramazsınız bu iki kere ikinin dört etmesi kadar basit bir kuraldır. Ama bunun aksi mümkündür freni iyi bir araçta balatalarınızdan tutun da lastik basıncınıza yolun eğiminden asfaltın tutunma kalitesine kullanıcının fren dozajlamasına değin her parametre fren sürenizi ve mesafenzi etkileyeceğinden kötü sonuçlar almanız mümkündür. Yani tıpkı Formula 1 de kullanılan deyimiyle "Hızlı, dayanıklı ve iyi durabilen bir aracınız varsa şampiyon olursunuz bunlardan biri eksik ise sadece yarış kazanabiilrsiniz"

2-Tıpkı sizin gibi neredeyse kullanmadığım araba kalmadı diyebilirim en iyisi golf 7 mi fren konusunda tabi ki hayır ama atladığınız şu ki kendi segmentinde frenler konusunda ilk 5 te olduğu tüm testlerde de zikrediliyor. Golf hiç bir disiplinde belki de en iyisi değil ve olmayacak ama her disiplinde en çok doğruyu işaretleyen araba olmaya devam edecek. Bir VW fanatiği değilim aksine sevmem de işin açıkçası ama sezarın hakkını da sezara teslim etmek gerek diye düşünürüm. 

3-Arkamdaki a6 meselesine gelince videonun sonunda yanımda oturan babamın "arkadaki ne" sorusunun cevabıdır ve aslında oradan çıkartmanız gereken de şudur. a6 bile olsanız doğru parametrelere sahip değil iseniz duramazsınız.

Ben ortaya referans olması bakımından bir video koydum sizde kaydığınız duramadığınız bir video ekleyin ki üzerinde yorumda bulunabilelim. Söyledikleriniz yanlıştır demiyorum ama şu an için benim adıma afakidir. Tıpkı Lozanın gizli maddeleri var abi söylentisi gibidir bunu d binlerce kişi dile getiriyor ama hiç bir gerçekliği yok. Algı ve gerçekler her zaman aynı olmayabilir. iki golf ile 64 bin km yol geçtim ve frenlerden tek bir gün dahi şikayet etmemi gerektirecek bir durum yaşamadım. İsterseniz daha 3-5 video da koyabilirim.    
Hocam yuz yuze gelmekte fayda var. Yaziyla anlatilacak asamayi gecti bu ...Sizin gibi hukuk bilgisini pratikte defalarca uygulama firsati bulan birinin yazacagi seyler deil yazdiklariniz... Ne yaklasim ne mantik olarak...

"Al ben durdum iste 7 nin frenleri kotu deil, a6 bile duramiyodu neredeyse" diyosunuz ozetle ya.. Var mi otesi, neyin savunmasi, cevap vermesi bu... 

Yaman celiskiler falan ..

Ayrica neredeyse kullanmadigim araba kalmadi diyen ben deilim :D

Baska bir arkadasti o..

Sakinlik selamet diliyorum ben. Bu kadar... :D

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam yuz yuze gelmekte fayda var. Yaziyla anlatilacak asamayi gecti bu ...Sizin gibi hukuk bilgisini pratikte defalarca uygulama firsati bulan birinin yazacagi seyler deil yazdiklariniz... Ne yaklasim ne mantik olarak...

"Al ben durdum iste 7 nin frenleri kotu deil, a6 bile duramiyodu neredeyse" diyosunuz ozetle ya.. Var mi otesi, neyin savunmasi, cevap vermesi bu... 

Yaman celiskiler falan ...
Gerçekten yazımdan hala "Al ben durdum iste 7 nin frenleri kotu deil, a6 bile duramiyodu neredeyse" bunu anlamış iseniz ya yazılanları okumuyorsunuz ya da kendinizi haklı görmek adına büyük bir saplantı içerisindesiz. Bakın ne demişim yazımda "aslında oradan çıkartmanız gereken de şudur. a6 bile olsanız doğru parametrelere sahip değil iseniz duramazsınız." ve evet Golf 7 nin frenleri kötü değil bunu açık açık söylüyorum. Yazımın hiç bir yerinde A6 dan iyi frenleri var demedim ima da etmedim. Çıkarımlarınız yanlış!

Sözünüz çelişki değil mi? Madem golfün freni kötü o halde benim o video da önümdekine çarpmam gerekmiyordu? Kusura bakmayın.

Ayrıca buraya bir avukat olarak yazmıyorum burada yalnızca Golf aracı olan ve kullanan birisiyim o kadar. Mantıktan bahsederken yazdıklarınızın mantığını bir daha tartmanızı isterim. Çok basit bir yaklaşımla attığım video da dediniz ki sizin durmanız golfun frenlerini iyi yapmaz el insaf arkadaşım kötü frenleri olan br araba da öyle duramaz bu bu kadar basit ve üzerinde tartışalamayacak kadar acıktır.  

 
Gerçekten yazımdan hala "Al ben durdum iste 7 nin frenleri kotu deil, a6 bile duramiyodu neredeyse" bunu anlamış iseniz ya yazılanları okumuyorsunuz ya da kendinizi haklı görmek adına büyük bir saplantı içerisindesiz. Bakın ne demişim yazımda "aslında oradan çıkartmanız gereken de şudur. a6 bile olsanız doğru parametrelere sahip değil iseniz duramazsınız." ve evet Golf 7 nin frenleri kötü değil bunu açık açık söylüyorum. Yazımın hiç bir yerinde A6 dan iyi frenleri var demedim ima da etmedim. Çıkarımlarınız yanlış!

Sözünüz çelişki değil mi? Madem golfün freni kötü o halde benim o video da önümdekine çarpmam gerekmiyordu? Kusura bakmayın.

Ayrıca buraya bir avukat olarak yazmıyorum burada yalnızca Golf aracı olan ve kullanan birisiyim o kadar. Mantıktan bahsederken yazdıklarınızın mantığını bir daha tartmanızı isterim. Çok basit bir yaklaşımla attığım video da dediniz ki sizin durmanız golfun frenlerini iyi yapmaz el insaf arkadaşım kötü frenleri olan br araba da öyle duramaz bu bu kadar basit ve üzerinde tartışalamayacak kadar acıktır.  
Kolay gelsin... Ben yazilari okumuyorum evet atiyorum oyle kafadan ya hakli cikarsam diye.. Hi hi...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sevgili Nevzat Hocam attığın linkten çıkan fren mesafesi sonuçları durumu açıkça ortaya koyuyor. Buna göre;

image.png

Açıkça görülüyor ki kötülendiği, yerin dibine sokulduğu gibi değil aksine aldığı sonuçlar son derece tatminkar. Bu sonuçları alamayan arkadaşlarımız balatlarından tutun da fren hidroliğinin ömrü lastik durumu basıncı yol şartları hava sıcaklığı vs gibi pek çok parametrede arasın sorunu kendileri de dahil olmak üzere.  

 
Sevgili Nevzat Hocam attığın linkten çıkan fren mesafesi sonuçları durumu açıkça ortaya koyuyor. Buna göre;

Ekli dosyayı görüntüle 17763

Açıkça görülüyor ki kötülendiği, yerin dibine sokulduğu gibi değil aksine aldığı sonuçlar son derece tatminkar. Bu sonuçları alamayan arkadaşlarımız balatlarından tutun da fren hidroliğinin ömrü lastik durumu basıncı yol şartları hava sıcaklığı vs gibi pek çok parametrede arasın sorunu kendileri de dahil olmak üzere.  
Hocam gözüktüğü gibi diğer c segmenti araçlardan iyi fakat benim ilk sürdüğüm ve acemiliğimi attığım araç e90 320Si dı diğer araçlarımıza göre benim golfüm daha kötü duruyor bunlara etmen 16 inç jantlarım ve fabrika çıkışlı lastiklerim . 18 inç güzel jant ve lastik kombinasyonuyla tabi ki daha iyi duracaktır . Ama dediğim gibi e90 nın frenlerine alıştıktan sonra yetersiz geliyor .

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

dsg nin durmaya yakın (bazen her zaman değil) 1 e mi geçeyim 2 de mi devam edeyim deyip birden 1. vitese geçip devirin yükselip şöyle bi sallanıp gitmesi :9

 

Geri
Üst Alt