Golf'ten A3'e geçtik, bıraktığı izler...


GG

Üye
Katılım
29 Ara 2015
Mesajlar
74
Tepkime puanı
10
İsim
Gürkan
Merhaba Golf tutkunları;

2016 Ocak ayında 2015 model 1.2 TSI DSG Comfortline aracı, sürüş konfor - ışık görüş ve bluetooth connectivity paketleriyle birlikte 69.000 TL'ye  Doğuş Oto'dan satın aldık. Eşim çoğunlukla ana arterlerde kullandı. Çok sevdik aracımızı, uzun araştırmalar sonrasında, fiyat, konfor, güvenlik, keyif her açıdan en optimal araç olduğunu gördük (aldığımız andaki fiyatından hareketle)

Ev sahibimiz, anne babasını oturtacağı gerekçesiyle çıkmamızı istedi bu şubat ayında. Ev almaya niyetlendik, 11.000 KM yapmış aracımızı Nisan 2017'de 78.500 TL'ye sattık. Planladığımız gibi olmadı ve evi alamadık maalesef. Araç ihtiyacımız oldu ve 2 ay önce Audi A3 Sedan 1.0 TSI Dynamic aldık. Araç konfor paketli ve 112.650 TL idi. Cruise Control için 1.600 TL ek ödeme yaptık.

Bu 2 araçtaki deneyimlerimizi ve hissettiklerimizi buraya yazıp paylaşmak istedim :)

Fiyat: Şu anda 2 araç arasında 15 Bin TL kadar bir fark var (yukarıda bahsi geçen donanımlara göre)

Performans: Golf 1.2 TSI - 110 BG ve A3 1.0 TSI - 116 BG. 0-100 KM her iki araç için de 9.9 SN fabrika verisi var ancak A3'ün performansı özellikle ara hızlanmalarda çok daha iyi, neredeyse atmosferik motor kadar hızlı tepki veriyor. 1.0 motora şüpheyle yaklaşanlar için yorumum; oldukça seri gidiyor.

Start & Stop: Golf'teki tepkime süresi büyüleyiciymiş, neredeyse çalışıyor vaziyette gibi tepki veriyordu. A3'te ise 1 saniye kadar gecikme var. Oldukça sinir bozucu. Kullanmamayı düşündürtüyor bu gecikme.

Ekran: Golf'teki ekranımız küçüktü, 5 ya da 5.8 inch sanırım. Makyajlı kasada daha da büyüdü sanırım. A3'teki ekran 7 inch ve göğüse girip çıkması, dinlerken içeriye alınabilmesi çok hoş ve kullanışlı.

Gürültü: Yalıtım olarak aynılar, ancak motor sesini A3'te daha fazla duyuyoruz, hem içerideyken hem dışarıdayken. Golf daha sessiz çalışıyordu.

Döşeme: Golf aracımız comfortline donanımdı, Alcantara döşeme çok kaliteli duruyordu, koltuklar da spordu. A3 Dynamic donanım ve zayıf bu konuda maalesef.

Göstergeler ve kadran: Golf bir tık daha premium ve göze hoş görünüyordu. 

İşçilik: A3'ün izlenimi daha kaliteli duruyor, ama bariz fark yok.

Genişlik: HB ve Sedan kıyaslaması yapmak uygun değil ancak küçük bir kasa olmasına rağmen A3 daha geniş.

Kalite ve ergonomi: Golf'ün kapı içleri, torpido gözü, diğer saklama gözlerinin içinde kullandıkları döşeme, kadife vs, çok önemli bir detaymış. A3'te bunu bu kadar derin yaşayacağımızı düşünmezdim açıkçası. Ayrıca Golf'ün saklama gözleri, eşya koyma düzeni daha iyiydi. Tavanda gözlük koyma yeri de cabası :)  

Donanım: Aşağı yukarı aynı donanımlara sahipler. Ya da biz birbirine benzer paket ve donanımlar eklettik. Temel bir fark yok aralarında.

Şanzuman: DSG'den çok memnunduk, ama daha iyisi de varmış :)  Stronic çok başarılı. Geçişleri DSG'den belki de hissedilmeyecek kadar daha iyi ancak vites küçültme konusunda anlamlı bir fark var.

Yol tutuşu: A3'teki beklentim daha fazlaydı açıkçası. Yol tutuşları aynı diyebilirim. İkisi de oldukça başarılı.

Direksiyon: Hassasiyet ve tepki açısından A3 daha başarılı ve daha konforlu.

Süspansiyon: Golf sanki biraz daha spordu bu konuda. 

Yakıt: Eşim Golf'ü kullandığı şekilde A3'ü kullanıyor ve şehir içinde 5% kadar daha az yaktığını söyleyebilirim. Uzun yolda ben kullandım, 10%'a çıkıyor bu fark. Ankara'dan Bodrum'a 150-160 bandında gittim fırsat buldukça, 7.5 LT tüketti, dönüşte 110'a sabitledim, klima sürekli açık ve kısmen yol yapımı - trafik vardı. 5.5 LT çıktı ortalaması.

Bakım maliyeleri: Henüz götürmedik ancak periyodik bakım ücreti sanırım 800 TL üzerinde, Golf'e 600 TL civarı vermiştik diye hatırlıyorum. 

Aydınlatma: Gündüz ledi ve xenon farı çok şık. Bunları Golf'e eklettiğinde sanırım fiyat farkı azalır iyice. A3'te standart.

Aklıma gelenler bunlar, başka farklar olursa eklerim.

Bana göre iki araç için de C segment demek haksızlık olur. C buçuk hatta yer yer D olduğu alanlar var. 

Fakat Audi sürüyor olmak, yolda Audi ile gitmek daha keyifli hissettiriyor. Bugün için bakıldığında, Sportback yani HB A3'ün 3 Bin TL kadar ucuz olduğunu düşünürsek fiyat farkı daha az. Yine olsa yine A3 tercih ederdim, ancak yine de Golf'ün aklımızda kalan birçok yanı olurdu :)  Hala yolda gördüğüm her Golf'ü inceliyorum. Makyajlı haliyle 

Belki de doğru demişlerdir; Almanlar Volkswagen'i binmek için, Audi'yi satmak için üretirler...

Güncellemeler ve eklemeler: Hafta sonunda günübirlik Ankara - İstanbul seyahati yapınca bazı tespitlerim daha oldu, bir de aklıma gelenler :)

Cruise Control: 4-5 farklı araçta kullandım. Yüksek eğimli inişlerde hepsi sabitlenen hızı eğim oranına göre aşıyordu, A3'te ise eğim ne kadar yüksek olursa olsun, araç hızı aşmıyor. Bunu yaparken fren yaptığını net hissediyorum.

Yalıtım: Hız arttıkça, sol aynadan kaynaklı bir ses rahatsız ediyor. Sanki camda küçük bir açıklık kalmış tadında bir ses (neyse ki cam açık kalmışçasına yüksek değil ses)

Yakıt: Ankara - İstanbul arası CC 130 KM'ye ayarladım. Yol gayet sakindi gidişte, ve hemen hemen CC'dan hiç çıkarmadım. Klima kapalıydı (gerçi yol bilgisayarında belirtilene göre klimanın yakıta etkisi saatte 0,3 LT gösteriyordu, klimayı yakıt verilerinde dikkate almamak gerekir bu veriye göre) ve 400 KM yolda ortalama yakıt tüketimi 5,3 LT oldu (ortalama 114 KM hız gerçekleşti) Bostancı'ya indik, Şile yolunda Ömerli'ye geçip tekrar aynı akşam Ankara'ya döndük. Aracın motorunu kapatmayı unutmuşum :)  Yaklaşık 1,5 saat boyunca araç çalışır vaziyette kalmış. Dönüş yolu ise gayet kalabalıktı, tıkanma yaşamadım ancak Karabük çıkışına kadar CC kullanma imkanı olmadığı gibi sık sık ani yavaşlamak durumunda kaldım. Dönüşteki ortalamam ise daha yavaş gelmeme rağmen, sürekli hızlanma ve yavaşlama kaynaklı 5,7 LT oldu (ortalama hız 104 KM olarak gerçekleşti). TEM'de 120 KM CC ile kullanımda (standart trafik yoğunluğunun olduğu bir günde) 5 LT ortalama yakalanabileceğini ve bir depo ile gidip gelinebileceğini (motoru açık bırakmazsam :) ) görmüş oldum. 

Yol tutuş: @swaIIowed TEM'de Golf ile 210 KM hızda hem de hafif virajlarda çok rahat hissetmiştim. Ayrıca araçta zorlama ya da titreme olmamıştı. A3'te 200 KM'ye kadar sorun olmadı, ancak 210 KM'yi görünce çok hafif, belli belirsiz bir titreme yaşadım.  2 kez o hızlara çıktım ve ikisinde de hissettim. Neyse ki yol tutuşuna etki etmedi, hatta viraja girerken fren yaptım ve araç savrulma yapmadı. Her iki araçta da standart 205 - 55 - 16 lastikler vardı. Bu anlamda Golf, yüksek hızlarda daha güvensiz hissettirmemişti bana. 

Donanım: Daha önceki A3'lerin donanım paketleri ve içerikleri farklıydı. Şu anda en baz modeli olan Dynamic, ve her araç konfor paketiyle geliyor. Konfor paketi dijital klima ve seçici göstergeli ön - arka park sensörünü kapsıyor sadece. Onun dışındaki tüm donanım standart (led, xenon, akıllı anahtar ve anahtarsız çalıştırma , S&S, direksiyondan vites değiştirme, yağmur sensörü, far sensörü, ön ve arka sis farları, Auto Hold, elektromekanik park freni, bluetooth, USB, otomatik far yükseklik ayarı vb...) @swaIIowed

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Tam da aradığım bir karşılaştırma, golften a3 sedana geçmeyi düşünüyorum ben de

 
a3 sıfır mı aldınız hocam , liste fiyatı 154 bin yanlış bakmadıysam.

ben bu liste fiyatlarından korkup bayilere girmiyorum.

 
Makyajlı golf almadan önce 2.el a3 hatchback de bakıyorduk, hatchback için yalıtım iyi diyorlar ancak sedan için yalıtımın kötü olduğu söylenmişti. Zira hatchback Alman üretimi, sedan ise Macaristan üretimi kalite farkı iddiaları ne derece doğrudur bilemiyorum ancak golf'ün insanı mutlu eden müthiş düşünülmüş küçük detayları gerçekten çok güzel, a3'de onlar yoksa gerçekten üzücü olmuş. Golf için jeremy clarkson'un söylediği aklıma gelir hep; bmw 1 serisi çok lüks bir otelin tuvaleti, Audi a3 lüks bir villanın tuvaleti, ancak golf ise evinizin tuvaleti... 

  golf hiçbir zaman showroom arabası olmadı belki yeni detaylarıyla yavaş yavaş oluyor diyebiliriz, ancak ilk tanışan birileri hiçbir zaman golfü görünce çok etkileyici hemen alalım demez, golf kullandıkça sevilen, her şeyin olması gerektiği gibi olduğunu hissettiren, adeta eviniz gibi hissettiren bir otomobil.

 
Hocam aracınızı güle güle kullanın 

benim ve birçok kullanıcının aklındaki karşılaştırmayı yapmışsınız . 

Start stopta tepkimeden kastınız frenden ayağınızı çektiğinizde start alması mi yoksa durmaya yakın devreye girmeyip tam durma sağlandıktan sonra stop etmesi mi?

sifirlarinin fiyatları tartışılır ama highline golf satılıp üzerine 25-26 bin lira eklenip audi alınır mi karar verebilmiş değilim .

hele ki golf 1.4 tsi in motor sesinden rahatsız biri olarak audi nin yalıtımını daha iyi beklerken (belki de 3 silindirin sesli çalısmasından kaynaklı olabilir ) motor sesini daha çok duyuyor olmanız dikkate alınması gereken bir yorum benim icin.

 
Aracınız hayırlı olsun, inceleme için teşekkürler.

A3 e hep Audinin jettası gözüyle bakıyordum, o kadar da kötü değilmiş. 

 
Tam da aradığım bir karşılaştırma, golften a3 sedana geçmeyi düşünüyorum ben de
Hayırlı olsun kararınız 

0 km alacaksanız benden de teklif almayı unutmayın değerli Hocam 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Makyajlı golf almadan önce 2.el a3 hatchback de bakıyorduk, hatchback için yalıtım iyi diyorlar ancak sedan için yalıtımın kötü olduğu söylenmişti. Zira hatchback Alman üretimi, sedan ise Macaristan üretimi kalite farkı iddiaları ne derece doğrudur bilemiyorum ancak golf'ün insanı mutlu eden müthiş düşünülmüş küçük detayları gerçekten çok güzel, a3'de onlar yoksa gerçekten üzücü olmuş. Golf için jeremy clarkson'un söylediği aklıma gelir hep; bmw 1 serisi çok lüks bir otelin tuvaleti, Audi a3 lüks bir villanın tuvaleti, ancak golf ise evinizin tuvaleti... 

  golf hiçbir zaman showroom arabası olmadı belki yeni detaylarıyla yavaş yavaş oluyor diyebiliriz, ancak ilk tanışan birileri hiçbir zaman golfü görünce çok etkileyici hemen alalım demez, golf kullandıkça sevilen, her şeyin olması gerektiği gibi olduğunu hissettiren, adeta eviniz gibi hissettiren bir otomobil.
Degerli Hocam

Mükemmel bir yorum olmuş.

Ağzınıza sağlık. 

 
a3 sıfır mı aldınız hocam , liste fiyatı 154 bin yanlış bakmadıysam.

ben bu liste fiyatlarından korkup bayilere girmiyorum.
Hocam Audi'nin fiyatları VW gibi değil. VW için internet sitesine girip net fiyat alabiliyorsunuz. Üzerine varsa Dostdrive ya da 1-2% ekstra indirim. Ancak Audi'de liste fiyatı ile satış fiyatı çok farklı. Liste fiyatı doğrudan kur üzerinden veriliyor ancak satışta kuru daha düşük tutuyorlar (yıllardır bu şekilde gördüğüm kadarıyla)

Bizim aldığımız A3 Sedan 1.0 TFSI Dynamic. Konfor paketli model, zaten hemen hemen her aracı bu paketle getiriyorlar. İnternette liste fiyatı 140 Bin TL ya da daha fazlaydı, biz 112.650 TL'ye aldık. 

Liste fiyatına aldanmayın, girin satış fiyatını sorun. 

Biz aldığımızda 1.2 TSI DSG Comfortline 103.000 TL idi yanlış hatırlamıyorsam. A3 ise CC eklenmesiyle 114.250 TL'ye mal oldu. Donanımsal olarak çok yakınlar. 

 
Hocam aracınızı güle güle kullanın 

benim ve birçok kullanıcının aklındaki karşılaştırmayı yapmışsınız . 

Start stopta tepkimeden kastınız frenden ayağınızı çektiğinizde start alması mi yoksa durmaya yakın devreye girmeyip tam durma sağlandıktan sonra stop etmesi mi?

sifirlarinin fiyatları tartışılır ama highline golf satılıp üzerine 25-26 bin lira eklenip audi alınır mi karar verebilmiş değilim .

hele ki golf 1.4 tsi in motor sesinden rahatsız biri olarak audi nin yalıtımını daha iyi beklerken (belki de 3 silindirin sesli çalısmasından kaynaklı olabilir ) motor sesini daha çok duyuyor olmanız dikkate alınması gereken bir yorum benim icin.
Hocam aslında ikisi de değil. Auto Hold'un bir fanı olarak sürekli kullandığımdan, ayağımı frenden çekmek değil. Gaz pedalına bastığımdaki tepkiyi kastettim.

Golf'te gaza dokunur dokunmaz, bir kaç milisaniyede çalışıyor ve hareketleniyordu. A3'te ise hem çalışması hem de harekete geçmesi gecikiyor. Bu süre 1-1,5 saniye yaklaşık. S&S sistemiyle ilk sürdüğüm araç Golf olmasa belki garipsemeyecektim, ama Golf'teki deneyimden sonra A3'ün S&S sistemi sinir bozucu.

Belki şaşırtıcı ama Highline  Golf ile A3 Sedan fiyatları aynı. Biz aldığımızda Golf'e de çok baktım, 1.0 TSI Highline DSG ile 1.0 TFSI Dynamic + Konfor paket fiyatları aynıydı. 

Aracı 8 Haziran'da 114.250 TL'ye CC eklenmiş fiyatıyla aldık. O tarihteki Golf'ün fiyat listesinden kontrol edilebilir.

A3'te dijital klima, ön arka optik park sensörü (Golf ile aynı), yağmur - far sensörü, sis farı (normal farın içine gömülü), direksiyondan vites, Auto Hold, elektromekanik park freni, ısıtmalı ön silecek suyu... Araç gayet dolu.

Bu arada 1.4 Golf kullanmadım, belki sesi A3'ten de fazladır. Ben 1.2 Golf ile kıyasladım :)

Bence durduk yere satılıp böyle  bir geçiş yapmayın, gereksiz olur. Biz farklı gelişmeler sonucunda aracı sattık ve tekrar araç alırken, çocuk, bagaj vs sebepleri düşünerek tekrar Golf almadık.

 
Tam da aradığım bir karşılaştırma, golften a3 sedana geçmeyi düşünüyorum ben de
Hocam bir gerekçeniz yoksa geçmeyin.

Tabi mevcut sürdüğünüz Golf'ün kaç yıllık olduğu, donanımı vb. bilmiyorum. Ya da bagaj ihtiyacınız var mı?

Ancak aracınız 1-2 yıllıksa, donanımı da Comfortline ve üzeriyse, bence geçmeyin. 

 
Aracınız hayırlı olsun, inceleme için teşekkürler.

A3 e hep Audinin jettası gözüyle bakıyordum, o kadar da kötü değilmiş. 
Yok değil hocam :)  Ben de çok fazla o kaygılar içindeydim, bu algıya sebep olan bence A4 ya da daha üst modeller o kadar premium ki A3 yanlarında zayıf duruyor. Ancak Golf ile kıyaslanırsa kesinlikle A3.

Şöyle özetleyebilirim,

Eğer tercih yapılacaksa, yani araç alınırken bir karar verilecekse, kesinlikle A3.

Ancak geçerli bir sebep yoksa (aracın modelinin eskimesi, bagaj vb.) Golf'ten A3'e de geçmeye hiç gerek yok. 

 

Hocam aslında ikisi de değil. Auto Hold'un bir fanı olarak sürekli kullandığımdan, ayağımı frenden çekmek değil. Gaz pedalına bastığımdaki tepkiyi kastettim.

Golf'te gaza dokunur dokunmaz, bir kaç milisaniyede çalışıyor ve hareketleniyordu. A3'te ise hem çalışması hem de harekete geçmesi gecikiyor. Bu süre 1-1,5 saniye yaklaşık. S&S sistemiyle ilk sürdüğüm araç Golf olmasa belki garipsemeyecektim, ama Golf'teki deneyimden sonra A3'ün S&S sistemi sinir bozucu.

Belki şaşırtıcı ama Highline  Golf ile A3 Sedan fiyatları aynı. Biz aldığımızda Golf'e de çok baktım, 1.0 TSI Highline DSG ile 1.0 TFSI Dynamic + Konfor paket fiyatları aynıydı. 

Aracı 8 Haziran'da 114.250 TL'ye CC eklenmiş fiyatıyla aldık. O tarihteki Golf'ün fiyat listesinden kontrol edilebilir.

A3'te dijital klima, ön arka optik park sensörü (Golf ile aynı), yağmur - far sensörü, sis farı (normal farın içine gömülü), direksiyondan vites, Auto Hold, elektromekanik park freni, ısıtmalı ön silecek suyu... Araç gayet dolu.

Bu arada 1.4 Golf kullanmadım, belki sesi A3'ten de fazladır. Ben 1.2 Golf ile kıyasladım :)

Bence durduk yere satılıp böyle  bir geçiş yapmayın, gereksiz olur. Biz farklı gelişmeler sonucunda aracı sattık ve tekrar araç alırken, çocuk, bagaj vs sebepleri düşünerek tekrar Golf almadık.
Msj i yazdıktan sonra ki gün test sürüşü yaptım . Aracın start stopu gecikmeli ve  çok sarsıntılı çalıyor dediğiniz gibi.farkli kullanıcılarında yorumlarıni okumasam sarsıntı ile ilgili araçta sorun olduğunu düşüneceğim. Hatta test sürüşü 1.0 motoru dinleyip surekli start stop u çalıştırma denemesine dönüştü . Aracı çok defa inceledim ama ilk defa test sürüşü yaptım . Motor 1.2 tsi göre sesli ama 3 silindirin kendine has çok güzel bir sesi var.

1.4 tsi motorda Euro 6 olanlar soğukken yakıt pompası biraz sesli çalışıyor yada bende ki öyle . Ama ısınınca sorun yok.

malzemelerin yerleştirilmesi ve kullanılan malzemeler çok yerinde seçilmiş 

golfte havalandırma kanallarının olduğu kısımda kullanılan piano black ve gri çerçeveler yazın ve kışın hava değişimlerinden çok çabuk etkileniyor ve  çıt çıt ses yapıyor , ayrıca tümseklerden geçişte bazen esnemeden dolayı ayni ses geliyor.kapılarda kullanılan trimler golf e göre çok iyi montajlanmış .araç ,dynamic modeldeki koltuk kumaşları ve koltukların ergonomisi hariç çok iyi.  Güzel günlerde kullanın ...

 

Geri
Üst Alt