Daha önce bu konuda golf ile ilgili birkaç şey yazmıştım. Bugün 2017 golf 7.5 aracımdan sonra a3’e ileride geçer miyim diye bir test sürüşü yaptım. Bir golf kullanıcısı olarak yaşadığım deneyim sanırım benim için fiyasko şeklinde adlandırılır. A3 sportback’in kapısını açtım, kapının üzerine elimi atmam ile golfte deri kaplı kapı üstünün sert plastik olduğunu gördüm, biraz zorladım bir milim oynar gibi oldu, kalite sembolü deri kaplamalar golf’te yer alırken “azıcık” yumuşak plastik kapı üstlerini a3’de görünce epey şaşırdım doğrusu. Konsolda dik bir yapı var ki golften sonra biraz tuhaf geldi ama alışılır elbet, kapı içleri sert bir plastikten ibaret.
Klima kumandalarındaki renk skalası güzel görünüyor. Vites topuzu seat ve vw topuzlarından sonra çok göze batıcı, a4’deki topuz ile a3’de yer alan topuzun aynı markadan çıktığına inanmak bile güç geldi açıkcası.
Sürüş konusunda direksiyon vw golften farklı hissettirmedi, ama 1.0 tfsi motorlu araçtaki fren 1.4 tsi golfümdeki frenden sonra çok kötü geldi. Kendi aracımda fren ilk olarak sert sıkar basınca epey sert sıkardı, 1.0 tfsi a3’de ise fren ilk basışta aynı sert hissi yaşatsa da sonrasında adeta hiç sıkmıyor gibi tepkisiz kalıyor ve ciddi manada aracımdaki gibi tepkili bir durma yok, muhtemelen 1.0 tfsi olmasından kaynaklı zira eski 1.6 tdi golf aracım ve şimdiki 1.4 tsi golf aracımda da benzer bir fark hissetmiştim.
Sürüş; bu konuda 2015 comfortline 1.6 tdi golf, 2017 highline 1.4 tsi golf ve 1.0 tfsi 16’ jantlı a3’ü karşılaştıracağım. 16’ jantlı ve ince taban lastiğe sahip tdi golfümde torsiyon olmasına rağmen sanırım yayların karakteri gereği süspansiyon yumuşaklığı çok memnun ediciydi, yol sesi az değil hiç yoktu; 17’ jantlı ve 225 tabanlı 1.4 tsi golfte ise lastik sesi az miktarda var, bozuk yolda engebe sarsıntısı torsiyona göre az ancak yaylar sert karakterli ve haliyle darbe hissi de görece fazla. Audi a3 ise yumuşak karakterli bir süspansiyona sahip, bu durumu 1.4 tsi golf ile girer gibi viraja girdiğim anda yaşadığım korku ile net anladığımı düşünüyorum, en üzücü tarafıysa 16’ jantlı bir araçta az da olsa olan lastik sesiydi.
A3 rüzgar yalıtımı konusunda çok belirgin olmamakla birlikte golf’e göre biraz önde, kaldı ki bagaj yanlarındaki kısımları açıp yalıtımı görünce de bunu anlamanız zor değil.
Medya ünitesinde pikselleri görmek highline golfteki ekrandan sonra can sıkıcıydı diyebilirim.
Bu sürüş deneyiminden sonra aklımda kalan tek şey arabamın ne kadar memnun edici olduğuydu, golf’ümü satarsam yine tercihim golf olacak belli ki. A3 sıkı ve konfor karakterli bir araç, can sıkıcı tarafı söz konusu sıkılık sağlanırken audiyi Audi yapan lüks malzeme kalitesinden ödün verilmiş olması. Mercedes a serisini bu karşılaştırma dışında tutuyorum, şu anda o sınıfta en yeni araç sayılır 2019 yılı 6. Ayda golf 8 geldiğinde halen tercih edilebilir kalıp kalmadığı önem arzeder.
Klima kumandalarındaki renk skalası güzel görünüyor. Vites topuzu seat ve vw topuzlarından sonra çok göze batıcı, a4’deki topuz ile a3’de yer alan topuzun aynı markadan çıktığına inanmak bile güç geldi açıkcası.
Sürüş konusunda direksiyon vw golften farklı hissettirmedi, ama 1.0 tfsi motorlu araçtaki fren 1.4 tsi golfümdeki frenden sonra çok kötü geldi. Kendi aracımda fren ilk olarak sert sıkar basınca epey sert sıkardı, 1.0 tfsi a3’de ise fren ilk basışta aynı sert hissi yaşatsa da sonrasında adeta hiç sıkmıyor gibi tepkisiz kalıyor ve ciddi manada aracımdaki gibi tepkili bir durma yok, muhtemelen 1.0 tfsi olmasından kaynaklı zira eski 1.6 tdi golf aracım ve şimdiki 1.4 tsi golf aracımda da benzer bir fark hissetmiştim.
Sürüş; bu konuda 2015 comfortline 1.6 tdi golf, 2017 highline 1.4 tsi golf ve 1.0 tfsi 16’ jantlı a3’ü karşılaştıracağım. 16’ jantlı ve ince taban lastiğe sahip tdi golfümde torsiyon olmasına rağmen sanırım yayların karakteri gereği süspansiyon yumuşaklığı çok memnun ediciydi, yol sesi az değil hiç yoktu; 17’ jantlı ve 225 tabanlı 1.4 tsi golfte ise lastik sesi az miktarda var, bozuk yolda engebe sarsıntısı torsiyona göre az ancak yaylar sert karakterli ve haliyle darbe hissi de görece fazla. Audi a3 ise yumuşak karakterli bir süspansiyona sahip, bu durumu 1.4 tsi golf ile girer gibi viraja girdiğim anda yaşadığım korku ile net anladığımı düşünüyorum, en üzücü tarafıysa 16’ jantlı bir araçta az da olsa olan lastik sesiydi.
A3 rüzgar yalıtımı konusunda çok belirgin olmamakla birlikte golf’e göre biraz önde, kaldı ki bagaj yanlarındaki kısımları açıp yalıtımı görünce de bunu anlamanız zor değil.
Medya ünitesinde pikselleri görmek highline golfteki ekrandan sonra can sıkıcıydı diyebilirim.
Bu sürüş deneyiminden sonra aklımda kalan tek şey arabamın ne kadar memnun edici olduğuydu, golf’ümü satarsam yine tercihim golf olacak belli ki. A3 sıkı ve konfor karakterli bir araç, can sıkıcı tarafı söz konusu sıkılık sağlanırken audiyi Audi yapan lüks malzeme kalitesinden ödün verilmiş olması. Mercedes a serisini bu karşılaştırma dışında tutuyorum, şu anda o sınıfta en yeni araç sayılır 2019 yılı 6. Ayda golf 8 geldiğinde halen tercih edilebilir kalıp kalmadığı önem arzeder.