Sanırım bu konuda ben de 1-2 şey yazmak istiyorum. Başlığa konu olan durumu yalnız ben yaşadım sanarken yalnız olmadığımı görmek güzel oldu
Çünkü genel kanı GOLF varken A3'e geçilmez ya da tam tersi..
Yazdıklarım ile ilerde forumu okuyacak kişilere de fikir verebilirsem ne mutlu bana...
Her iki aracı da sürmüş biri olarak olabildiğince detay vermeye çalışacağım.
Sürmüş olduğum modeller ;
GOLF MK7 1.2 TSI Midline plus
GOLF MK7 1.4 TSI ACT Highline (ekstraları: cam tavan, u-led, ergo koltuk, GG kamerası, Durban Jant)
A3 8v PI Sportback 1.0 TFSI Dynamic
A3 8v Sportback 1.6 TDI Ambition (ekstraları: led paket, cam tavan, S-line dış paket)
Ben 2015 senesinde C segmenti bir araç almaya karar verdiğimde oto fuarına giderek tüm marka ve modelleri deneyip kararımı öyle vermiştim. Orada, kendi sınıfının liderinin kesinlikle Golf olduğuna kanaat getirmiştim. Her ne kadar A3 tasarım (özellikle ön) ve üst paketlerde (özellikle iç S-line) sunduğu lüks ile gözümde ayrı bir klansmanda yer alsa da o dönemde mevcut bütçem ile aklım ve duygularım GOLF demişti.
Bazı insanlar GOLF’ün Türkiye’deki popülerliğinden rahatsız olup alternatif araçlara yönelseler de bir kere bu aracı süren neden popüler olduğunu ve aldığı övgüleri hakettiğini gerçekten anlıyor.
İlk Golf deneyimim yukarıda yazdığım 1.2 TSI ile Ankara-İstanbul yolculuğu olmuştu ve aracın motor hacminin görünürde küçüklüğüne rağmen (arabada 4 kişiydik) performansına, yol tutuşuna, izolasyonuna ve sürüş konforuna hayran kalıp VW bayiinde çalışan arkadaşım vasıtası ile 1.4 TSI ACT motora sahip ve “full+full” denebilecek (halbuki öyle denmesi için daha ne opsiyonlar var) aracıma 2015 eylülde kavuştum.
A3'e yönelmem ise sanırım insanın doğasında olan bir şeyden kaynaklı ; sürekli daha güzelini ve fazlasını istemek… Alınabilecek en iyi GOLF'lerden birini almama rağmen gözüm hep o "led lights" lara gidiyordu
O arada yeni gelen 1.0 TFSI A3'ü deneme şansım oldu ve ne yalan söyleyeyim sevemedim. Araç kendine has bir motor sesine sahipti ancak 150 beygirden sonra 116 beygirlik benzinli bir motor çok memnun etmedi beni. (Yukarıda S&S sisteminin sarsıntılı çalıştığından bahsedilmiş. Kesinlikle katılıyorum. Gereksiz bir sarsıntı ve ses..A3'ün genelinde olan bir durum sanırım bu. 1.6TDI aracımda da aynı şekilde çalışıyor çünkü). Performansta eksik var mı 1.2'ye göre? Hayır. Ama şahsen 1.2 TSI'ı 1.0 TFSI'a tercih ederim. Dedim ki kendime böyle A3 alacaksam hiç almam.. Zaten makyajlı kasayı da beğenmemiştim..
Yeri gelmişken şunu söylemek istiyorum. Hem VW hem de AUDI'de Türkiye şartlarında gerçekten çok boş arabalara biniyoruz . Evet kur, ötv, satış politikası vs.. ama bunu hak etmiyoruz bence. Özellikle makyajdan sonra A3 ler resmen Audi’nin “A” sı düzeyinde tüketiciye sunuluyor. Var olan opsiyonlar çok komik düzeyde.. S-line araç artık gelmiyor… Keza aynısı Golf için de geçerli. Opak beyaz olsun, TDI olsun, eğer sunroof olursa dua et, bin ve geç… Neyse..
Tüm bunları düşünürken mevcut aracımı neden biraz değiştirmiyorum hem farklılık olur hem de çok masraf etmemiş olurum deyip şöyle bir başlık açmıştım
:
http://www.golftutkusu.com/topic/3814-fikirlerinizi-alabilir-miyim-acaba/
Aracım satılıktı ve kendime süre koymuştum. Satılmadığı taktirde operasyon başlıyordu
Derken kendisi de aracı benden aldıktan sonra bu güzel foruma üye olan Mert'e (
@Mert Y. ) aracımı satıp aklımdakine en yakın 2015 model A3 Sportback'i satın aldım.
Karşılaştırma :
Dış tasarım görecelidir. O yüzden bu duruma değinmeyeceğim. Ancak benim en kötü huylarımdan biri, bir şey olacaksa en iyisi olsun. Dolayısıyla 'C' segmentinde yer alan bu iki araç için de bence 18 jant, düşük profil ve R-line/S-line dış paketler elzem.
İç tasarıma gelince; Golf'ün saklama alanlarının çokluğu, piano black yüzeyin görüntüsü, koltuklarının A3'den genişliği ilk göze çarpan ayrıntılar. Burada malzeme kalitesini karşılaştırırken donanım seviyesini de göz önünde bulundurmamız gerekiyor. A3, iç s-line paket ile satın alındığında insanı şımartacak kadar güzel bir lükse ve kaliteye sahip oluyor. Bunun Golf’deki kısmen karşılığı ise bana göre makyajsız versiyonlarında yer alan Ergo-active koltuk opsiyonudur. Yarı deri-kumaş ve masaj-ısıtma opsiyonuna sahip bu koltuklar aracın iç dünyasını tamamen değiştiriyor. Ne yazık ki makyajlı versiyonlardaki Ergo koltukların kalitesinin düştüğünü üzülerek seyrediyorum. Yazık oldu opsiyona..
Koltukların genişliği demişken, Golf’ün iç mekan genişliği A3’den daha geniş. Arka koltuk için özellikle diz mesafesi daha fazla. Eğer A3'ü sedan tercih ederseniz arka baş mesafesi gerçekten çok kötü. Sportback ise Golf seviyesinde. A3'de ön ve yan camlar daha dar/kısa ve bazı kişiler bu durumu sevmiyor. A3 Ambition paket ile gelen baldır destekli kumaş koltuklar Golf’ün comfortline/highline ile gelen koltukları ile kalite olarak hemen hemen benzer seviyede ancak yanal destekler insanı biraz daha fazla kavrıyor ve baldır desteği sayesinde uzun yolculuklarda insanı rahat ettiriyor. A3’de sürüş esnasında multimedia sistemini kullanmak daha güvenli zira vitesin hemen gerisinde yer alan bölüm başta biraz alışkanlık istese de bir kere alışınca sürüş esnasında kullanımı ile rahat ettiriyor. Yalnız ekran kalitesi ve sistem hızının Golf’de 1 adım önde olduğunu söylemeliyim. Gerçi makyajlı kasa A3'lerde o konuda iyileştirmeye gittiler.
Gelelim beni Golf'de rahatsız eden konulardan birine. Aracın dış izolasyonu mükemmel ancak içerde trim sesi olasılığı çok yüksek. Nereden ne çıkacağı belli olmayabiliyor. Koltuklar, kapı kolları, birleşim yerleri vs.. şansınıza ne çıkarsa. A3 bu konuda üzmedi beni. Daha rijit yapıda bir araç hissi oluşturuyor. Kullanılan plastik aksam, tuş, düğme vb. diğer ayrıntılarda da aynı hissiyatı yaşıyorsunuz. Bagaj boyutu olarak eğer Golf'de yer tasarruflu stepne opsiyonunuz var ise bagajınız biraz daha büyümüş oluyor. A3'de böyle bir opsiyon bildiğim kadarıyla yok..
Aslında daha önce de değindiğim gibi A3'de hiç opsiyon yok
İnsanı gerçekten deli edebiliyor. Golf'de standart gelen çoğu şey A3'de opsiyon ve 2. el alırken ilk sahipleri elzem opsiyonları bile almadıkları için eksik kalıyor araba (ilk aklıma gelen katlanır ayna, hız sabitleyici vs) . Premium araçların en büyük handikapı da bu sanırım..
Motor sesinin içeri yansıması konusunda direk bir karşılaştırma yaparsam haksızlık etmiş olurum zira biri TSI diğeri TDI. 150 beygirlik ACT Golf'ün sessizlik konusunda çok çok başarılı olduğunu söyleyebilirim. 1-2 yerde TSI sesinden rahatsız oldum diyenleri okudum. Geçiniz
TDI olan A3 için ise piyasadaki dizellerin hemen hemen hepsinden daha az sesi kabine yansıttığını, özellikle radyo/sd kart ile müzik dinlerken yolculuk esnasında motor sesini hiç duymadığınızı söyleyebilirim.
Bu arada aklıma geldi A3’de gözlük kabı, USB girişi ve arka kol dayamanın olmadığını söylemek isterim. USB girişini çakmaklığa takılan araç şarj kiti ile, gözlük kabını aliexpress ile çözmek mümkün. Ancak arka kol dayamanın olmayışına çare yok
Gelelim en önemli yer olan sürüş ve yürüyen aksama ;
Bu konuda şunu söyleyebilirim ki kullanılan altyapı bu iki araçta büyük oranda benzer olması rağmen A3'de şanzımanın ve sürüş kalitesinin 1 gömlek üstün olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ayrıca her iki aracımda da orijinal 18'' jantlar ve spor süspansiyon bulunmasına rağmen A3'ün darbe sönümlemede daha başarılı olduğunu da belirtmek isterim. Lastiklerin bunda ne kadar etkisi vardır bilemiyorum (Golf’de Bridgestone Turanza, A3’de Continental Sport Contact 4) ama durum böyle.. Bunların dışında en çok hayret ettiğim konu ise nasıl oluyor bilemiyorum ama Golf ile yüksek hızlara evet çok rahat çıkıyordum ama özellikle 150km'den sonra tedirgin olmaya başlıyordum. Açıkçası 200km hızı pek görmek istemedim. Ancak A3 ile deneme amaçlı 220 km’ye kadar çıktım ve bende bir güvensizlik hissi oluşmadı. Bu nasıl oluyor biri bana açıklasın
Bu arada A3’de Ambition pakette standart gelen sürüş modlarının çok yararlı olduğunu söylemeliyim. Golf’de bunu ayrıca ya da DCC ile birlikte aldığınızda sahip olabiliyorsunuz. (Sanırım A3’ün donanımda tek artısı burada
)
Sonuç olarak ;
GOLF sizi gerçekten ev ortamında hissettiren “sıcak”, muadillerinden üstün bir otomobil iken
A3 bunun 1 tık üzerinde daha “soğuk” ama kaliteli bir araca bindiğinizi her an hatırlatan bir otomobil olarak karşınıza çıkıyor. Bu noktadan sonrası ise tamamen bütçe ve zevke göre şekilleniyor. 'C' segmenti söz konusu olduğunda ben bu iki araç haricinde araç "göremiyorum"
'