Golf 7 hararet sorunu ?


Çok teşekkürler @Mmt0634 burada yağ değişimi mesela 10bin yahut 5bin km ise motor yağı ile beraber her seferinde yağ filtresi, hava filtresi(duruma göre temizlenebilirse temizlik sadece.) ve antifriz değişimi yapılıyor. Ben her seferinde antifriz alıyorum ve gözümün önünde boşaltıyorlar antifrizi. Zaten çok pahalı bir şey olmadığından pek dikkat etmedim. Genelde iyi diye aldırdıkları 40 birleşik arap emirlikleri dirhemi. Oda 80-90 tl ediyor Türk Lirası ile. Fakat az evvel beyefendinin söylediği 90 aed. Yani 180 TL civarındaymış. Bundan sonra kesinlikle o antifrizden kullanacağım. Türkiye’de ne sıklıkla değiştiriyorlar? Bu arada bir güncelleme yapayım. Arabayı genelde işim gereği bir yerlere yetişmek için hızlı kullanıyorum. Bugün arabayı yormadan sıkmadan arabayı yokuş vs çıkarken zorlamadan çıktığımda hararetle ilgili tek bir problem yaşamadım.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Türkiye'de değiştirmezler hocam genelde sorun çıkınca değişir veya aracına dikkat eden kişiler 5 yilda bir değiştirir ki isterse değiştirir benim ornegin aracım 2015 1.2 tsi 106 bin km hiç antifiriz değişmedi ta ki 6 ay önce termistat su kaçırdı o zaman termostat değişmesi gerekti servis antifirizı de değiştir di... 

Sizin sorununuz ömrü 180 bin km olan termostat hocam komle değsim öneriyorum size 

Tiriger ve termostat zamanınız gelmiş zaten ayrıca g13 antifiriz kullanmaniz gerekiyor...

Turkiyede ki servisler g12 antifirize geçti...

G13 de hiç problem  yaşamazken 106 bin km  dile kolay serviste g12 konuldu ve aracım hararet yaptı sicaga verdim fark eder etmez indi sonra bir daha gaza yuklenemedim ne zaman zorlasam çıkıyor ve işin garibi servis buna normal diyor g13 de serviste yok bende en kısa sürede g13 antifiriz bulup değiştireceğim....

Komle sistem bosaltilacak nasılsa 

Muhtemel triger de değişmedi sizde 

Ağır bakim zamanı gelmiş ken 

G13 antifiriz kulanirsaniz sorun ortada  kalkacaktır die düşünuyurum...

 

Arkadaşlar merhabalar,

Yaklaşık 2 hafta önce aynı sorun benim de başıma geldi. Aracım 2016 dizel manuel golf.
Aracı yetkili servise götürdüm. Yüksek ihtimalle devirdaim su pompasında arıza olduğunu söylediler. Öylede oldu. Tahmini fiyat istedim arıza tespitinden önce, toplam 3100 TL civarı dediler ama indirim uygulayacaklarını söylediler. Arıza tespitinden sonra toplam 1418 TL (işçilik almadılar) ye yapabileceklerini söylediler. İşçilik fiyatı normalde 900 TL imiş bu arada. 
Bende o esnada özel servislerden fiyat araştırması yaptım. Sadece parça fiyatına 1000 TL civarlarında istediler. 
bende hiç düşünmeden yaptırdım. Servis bu arızadan dolayı sürekli parça değiştiklerini söylüyor. Şimdilik bir sıkıntı görünmüyor. Konuyla ilgili yorum yapanlara da teşekkürler.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Herkese tekrardan merhaba.

Aracimi farkli bir garaja daha goturdum. Aracin sogutma borularinda sizinti oldugunu belirtip duzelttiler fakat arac rampa cikarken performans dusuyor ve tekrar motor sicakligi artiyor. Bir diger motor sicakliginin arttigi an ise, isiklardan kalkiyorum gaza basiyorum eger ayagimi gazdan cekmezsem arac boguluyor yine ve motor sicakligi artiyor. Devir daim pompasina baktilar fakat devir daim pompasi ile ilgili bir problem olmadigini soylediler. Motor sicakligi 110'a kadar geliyor. Inanilmaz bir olay...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tosbega AYNISI BENDEDE OLDU USTAYA GÖTÜRDÜM 

YEDEK SU TANKINI DEĞİŞTİRDİ SORUN BİTTİ.

 
@Erciyes Problem neden kaynaklandigini soyledi mi? Ne problemi varmis yedek su tankinizin? Tesekkurler cevabiniz icin.

 
Evet sevgili golf tutkunları, 2 gündür yaşadığım hararet problemi için buradayım.
aracım golf7-1.6 tdı. ilk defa başıma geldiği için uzun uzun her yazılanı okumak durumda kaldım anladığım kadarıyla;
- acil bir şekilde servise gitmek EN DOĞRU SEÇENEK.
-aracın hararetini gözlemleyerek yükseldiği noktada hızlıca kenara çekip motoru kapatmak ve soğuduktan sonra yola(acil ise) devam etmek.
- fanı sıcak olarak açınca da hararetin düştüğünü okudum fakat kendim denemediğim için öneremeyeceğim.

Asıl yazma sebebim ise aracımı servise götüreceğim, bundan mütevellik bana çıkaracakları FATURAyı sizlerle paylaşacağım. en azından aynı duruma düşen bir arkadaşımız olursa fiyatla ilgili güncel bilgiyi verebilmek.

EDİT: 22.09.2022 tarihinde vosmer de yaptırdığım su pompası değişim,i antifriz, civata, toplam 3800 TL küsürlü bir ödeme yaptım.
 
Son düzenleme:
Hararet sorunu yaşayanlar, önce egzozlarınızı kontrol ettiriniz.
 
Elektrikli devirdaim olduğu için kapağı bozuluyor ve devirdaim devreye girmiyor. Devirdaimi değiştirmek çözüm değiştirirkende düz devirdaim taktırırsanız (kapaksız) sorunu tamamen çözmüş olursunuz.
 
Herkese iyi günler bugün bir hararet problemi de ben yaşadım.Aracım 48000 km,2017 model 1.6 tdi dsg Golf 7.5.Yola çıktıktan yaklaşık 10 km sonra hararet sona vurdu ve soğutma suyu uyarı ışığı yandı.Hemen yavaşlayıp ayağımı gazdan çekince sıcaklık hızla düştü.Daha sonra bir benzinliğe çekip volkswagen yol yardımı aradım.Çekici ile servise çekip bıraktık arabayı.Bakalım günahımız ne çıkacak.
 
@ZUKERMAN

Bu tdi motorlarda
Termostat devirdaimin icine yerleşik.

Bu mevsimde uzun yol yapmadan
Hararetin olması

Termostatın mefta olmasına isaret ediyor.

Devirdaim değisir
Zubizu indirimli 3700 civarı sanırım
800-900 civarıda işcilik
 
@ZUKERMAN

Bu tdi motorlarda
Termostat devirdaimin icine yerleşik.

Bu mevsimde uzun yol yapmadan
Hararetin olması

Termostatın mefta olmasına isaret ediyor.

Devirdaim değisir
Zubizu indirimli 3700 civarı sanırım
800-900 civarıda işcilik
Bu Alman hayranlığı 100 yıldır kaybettiriyor.🇩🇪
 
Merhabalar, benim aracım 2017 golf 7.5 135bin km de 2 gün önce başıma geldi 2 gündür devam ediyor aracı çalıştırıyorum 3-5 km gitmiyorum hararet 90 a sabitleniyor aracın fanı en son kademede çalışıyor nedenini anlamadım daha önce böyle bir sorun yoktu bu neden kaynaklı olabilir. Hararet 90 üzerine çıkmıyor ama fan son kademede çalışıyor ve aracı kapattıktan sonra 5-10 dakika çalışmaya devam ediyor.
 
arac dizel ise
hararet 90 uzerine cikmiyorsa arac rejenarasyonda olabilir,
devir saati rolantide iken 1 de mi yoksa daha asagida mi
arac rejenarasyonu tamamlayamiyorsa durumun devam etme ihtimali yuksek
 

arac dizel ise
hararet 90 uzerine cikmiyorsa arac rejenarasyonda olabilir,
devir saati rolantide iken 1 de mi yoksa daha asagida mi
arac rejenarasyonu tamamlayamiyorsa durumun devam etme ihtimali yuksek
Şuan attığım fotoğraftaki şekilde ama sabah rolantide iken sıcaklık 90 derece devir 1 de duruyordu ve fan açmıştı
 

Ekli dosyalar

  • 2692520C-9707-4F7C-81F9-8AB902C40537.jpeg
    2692520C-9707-4F7C-81F9-8AB902C40537.jpeg
    113.6 KB · Görüntüleme: 14

Geri
Üst Alt