MTV’ye zam geliyor



Sırf Mtv si düşük diye yollarda şamaroğlanına dönmeye razı olup 1.2 motor aldım onunda hiçbir cazibesi kalmadı[emoji3][emoji3]Bende 1 2 ay arabayı yerinden kıpırdatmayarak açığı kapatmayı düşünüyorum.

 
Ülkenin içine ettiler ve en kötüsü yerine gelecek olanlarda kolay kolay düzeltemeyecekler, o derece içine ettiler! hadi biz yolu yarıladık diyelim ama çocuklarımız??? söylenecek çok şey var ama söylenemiyor, hep keşke diyerek susuyoruz...

 
% 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40, 40 yahu 40  .Bir gerçek var , unuturuz , herşeyi unuttuğumuz gibi bunu da unuturuz. Bir kişi istedi diye çocukların okul hayatı değişir , gençlerin de üniversite. Yetmez ama evet'ler çınlıyor kulaklarımda...... 8|

 
http://insideevs.com/2018-volkswagen-e-golf/

 motor gücüne göre ötv %3-7-15 oluyor ki sanırım e-golf için %3 olacak. MTV yok. Bakım fren balataları vs. olarak oluyor, yağ gibi şeyler yok.

 Elektrikli araçların yaygınlaşmasını büyük ilgiyle bekliyorum, yakıt bu durumda ortada evdeki elektriğe kallavi zam yapmak da zor bir şey. İnsanlar köyüme gitmez mantığında ama şu yan gidenlerdense 300 km’de bir 15-20 dk şarj gayet katlanılabilir bir şey. 

 Ayrıca belirteyim şu anda mevcut e-golfte menzil 200 km, fiyatı ise vergilendirme politikamızla dizel otomatik golf ile kafa kafaya, BMW i3’deki gibi Borusan’larda ücretsiz şarj imkanı sunulsa büyük şehirlerdeki insanların tercih edebileceğine inanıyorum. Şunu da ekleyeyim elektrikli araçların pek çoğu rejeneratif fren sistemi gereği tek pedalla kullanılıyor, diğer mekanik fren sistemi çok istisnai kalıyor haliyle kullanıcılar çok çok uzun süre dayanan balatalardan bahsediyor. Kısacası sistem her yönüyle epey verimli.

 
Ülkenin içine ettiler ve en kötüsü yerine gelecek olanlarda kolay kolay düzeltemeyecekler, o derece içine ettiler! hadi biz yolu yarıladık diyelim ama çocuklarımız??? söylenecek çok şey var ama söylenemiyor, hep keşke diyerek susuyoruz...
Cocuklarimiz dediniz zaten cok canimi sıkan durumu tekrar aklima getirdiniz :)  Bu egitim sistemimiz ne olacak dostlar? Ligimizdeki yabanci sayisi ile dahi bu kadar oynamadilar. Cocuklarimiz ne olacak?

 
Ne bekliyordunuz acaba? Nisan ortalarında zorunlu trafik sigortasında yapılan "DÜZENLEME!" yi öylece devletin üstleneceğini mi ? Ordan indirip burdan kaldıracaklar  >: . Alıştık artık "ölümü gösterip, sıtmaya razı edilmeye". Bakın bir önceki cümlemde bile zorunlu trafik sigortasındaki düzenleme diye yazmışım (önce ultra yükseltilen, sonra lütufmuş gibi; bakın indirdik denilen zorunlu trafik sigortası). Şaşırıyor muyum? Hayır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
gerçekten orta gelire yönelik bir zam

gelir vergisi kesintisi %3 artış yapmış dediginiz gibi asıl gözükmesi gerekenlerden biri mtv arasında kaynamış

yazık gerçekten bu millet bunu haketmiyor

 
2018 1 ocaktan itibaren 0 araçlarda geçerli sistem..Öncesinde alınan ve alınmış araçlarda arabanın fiyatı farketmeksizin sadece yüzde40 zam var.

59cd469a0f25443f1c81c92a


 
http://insideevs.com/2018-volkswagen-e-golf/
 motor gücüne göre ötv %3-7-15 oluyor ki sanırım e-golf için %3 olacak. MTV yok. Bakım fren balataları vs. olarak oluyor, yağ gibi şeyler yok.
 Elektrikli araçların yaygınlaşmasını büyük ilgiyle bekliyorum, yakıt bu durumda ortada evdeki elektriğe kallavi zam yapmak da zor bir şey. İnsanlar köyüme gitmez mantığında ama şu yan gidenlerdense 300 km’de bir 15-20 dk şarj gayet katlanılabilir bir şey. 
 Ayrıca belirteyim şu anda mevcut e-golfte menzil 200 km, fiyatı ise vergilendirme politikamızla dizel otomatik golf ile kafa kafaya, BMW i3’deki gibi Borusan’larda ücretsiz şarj imkanı sunulsa büyük şehirlerdeki insanların tercih edebileceğine inanıyorum. Şunu da ekleyeyim elektrikli araçların pek çoğu rejeneratif fren sistemi gereği tek pedalla kullanılıyor, diğer mekanik fren sistemi çok istisnai kalıyor haliyle kullanıcılar çok çok uzun süre dayanan balatalardan bahsediyor. Kısacası sistem her yönüyle epey verimli.
Hocam güzel bir noktaya değinmişsin.Ama devlet elektrikli araçlara doğru kayan bir eğilimi vergi kaybı olarak görüp yine vergi duzenlemesi yapacaktır.Dikkat edersen aşırı beslemeli lüks segment araçlar son dönemde artmıştı.Şimdi sıfır aracın fiyatı da göz onüne alınıyor bu pasta da kacmasın diye.
 
2018 1 ocaktan itibaren 0 araçlarda geçerli sistem..Öncesinde alınan ve alınmış araçlarda arabanın fiyatı farketmeksizin sadece yüzde40 zam var.

59cd469a0f25443f1c81c92a
evet aradığım buydu

asıl bomba burda zaten

 

http://insideevs.com/2018-volkswagen-e-golf/
 motor gücüne göre ötv %3-7-15 oluyor ki sanırım e-golf için %3 olacak. MTV yok. Bakım fren balataları vs. olarak oluyor, yağ gibi şeyler yok.
 Elektrikli araçların yaygınlaşmasını büyük ilgiyle bekliyorum, yakıt bu durumda ortada evdeki elektriğe kallavi zam yapmak da zor bir şey. İnsanlar köyüme gitmez mantığında ama şu yan gidenlerdense 300 km’de bir 15-20 dk şarj gayet katlanılabilir bir şey. 
 Ayrıca belirteyim şu anda mevcut e-golfte menzil 200 km, fiyatı ise vergilendirme politikamızla dizel otomatik golf ile kafa kafaya, BMW i3’deki gibi Borusan’larda ücretsiz şarj imkanı sunulsa büyük şehirlerdeki insanların tercih edebileceğine inanıyorum. Şunu da ekleyeyim elektrikli araçların pek çoğu rejeneratif fren sistemi gereği tek pedalla kullanılıyor, diğer mekanik fren sistemi çok istisnai kalıyor haliyle kullanıcılar çok çok uzun süre dayanan balatalardan bahsediyor. Kısacası sistem her yönüyle epey verimli.
Hocam güzel bir noktaya değinmişsin.Ama devlet elektrikli araçlara doğru kayan bir eğilimi vergi kaybı olarak görüp yine vergi duzenlemesi yapacaktır.Dikkat edersen aşırı beslemeli lüks segment araçlar son dönemde artmıştı.Şimdi sıfır aracın fiyatı da göz onüne alınıyor bu pasta da kacmasın diye.
Elbette hocam ama şu durumda yüklü verginin yanı sıra can yakıcı yakıt tüketimi söz konusu. Elektrikli araç teknolojisinde tüketim üzmüyor, vergi şimdilik yok. Mutlak suretle vergi gelecektir yeter ki yaygınlaşsın, ancak yaygınlaşma sürecinde yaşam tarzı uygun olanlar bence bu araçları kullanabilir. Mesela benim evim apartman, hatta dip dibe apartmanlar park yeri bile bulunamıyor, ancak müstakil evde oturan yahut park yerine sahip bir apartmanda oturan birisi için günlük 50 km yol yapmadıktan sonra çok makul araçlar. Kaldı ki pek çok kişinin iş yerinde de şarj imkanı doğabilir ki bu günde 100-120 km kadar bir uzaklığa erişme imkanı verecektir, zaten İstanbul gibi borusan otomotivlerin stratejik yerlerde olduğu şehirlerde de i3 için 15 dk’da ücretsiz hızlı şarj imkanı var ki 15 dk kahve molasında 100 km bedava menzil demek.

  Devlet ne kadar vergi getirirse getirsin, evinde tek eğlencesi televizyon olan alt gelir grubunu etkileyecek olan elektriğin pahalılık sınırı çok yüksek olmayan bir sınır olmak zorunda, yani tüketim her daim makul kalacak. Vergi meselesinde de sektör elektrikli araçlara evrilirken, markalar mecbur yatırım yapıyor, haliyle ilk başta baskı grubu olan distribütörler de vergi avantajını uzun süre korumak isteyecektir. 

  Esasen beklentim Renault zoe’nin uzun menzilli versiyonun yaygınlaşması, uzun menzilli golf’ün gelmesi ve fiyatı dizel otomatik passat ile yakın olan model 3’den yana, bunlar piyasaya kendini gösterirse makul tüketiminden dizel otomatik seven otomobil kullanıcılarımız bu düşük tüketime kayıtsız kalamaz, elbette yönelim olacaktır. Akaryakıt meselesine gelince de altyapı dönüşüme epey uygun aslında, çünkü akaryakıt istasyonlarında sanayi tipi elektrik kullanılıyor haliyle supercharge noktası olmaya çok uygunlar, sadece park halindeki araç hacmi için alan yaratılmalı. Pek çok akaryakıt istasyonu da hacmen geniş alanda haliyle düzgün bir yatırımla 2-3 katlı garaj tipi yapılansalar 20-25 araç içim şarj noktası ortaya çıkar, elektrik dönüşümü kaçınılmaz, yeter ki doğru adımlar atılsın.

  Devlet vergi yükü ile vatandaşı elektrik dönüşümden uzaklaştıracağına içten yanmalı motor gibi tasalı olmayan adeta büyük bir uzaktan kumandalı araç kadar basit sayılabilecek mekanikte bir aracı üretme isteğini gösterse ciddi destek ve yatırım da alacaktır, tesla gibi ön ödeme ile faizsiz kredi yaratılabilir. Şu bir gerçek ki çökmüş bir imparatorluktan kalan yıkıntılar arasında 19.yy’daki otomobil gibi gündelik hayata aktif etkiyen büyük sanayi devrimini kaçırdık, sonraki çabalarımız ise öngörüsüzlükler neticesi başlar başlamaz bitirildi. 2000’lerin ilk 10 yılında büyük teknoloji devrimi oldu biz yine seyirci kaldık, bugün tek yapılabilen Vestel’in parçaları birleştirmekten ibaret basit elektronikleri ki modern çağın en hayati şeyi olan yazılımda hiç yokuz ve hiç olmadık zaten, şimdi elektrikli otomobil çağı yaşanacak, katma değeri yüksek olan bir ürün. Bu çağı da kaçırmak istemiyorsak devlet buradan ne vergi gelir diye hesaplamak yerine burada benim adım nasıl geçer diye hesaplamalı, dilerim adımlar bu yönde olur. Yazmaya başlayınca durmayı öğrenemedim halen herhalde hiç öğrenemeyeceğim de, umarım yazdıklarım sıkmamıştır.

 

Geri
Üst Alt