ognemir
Üye
- Katılım
- 28 Şub 2017
- Mesajlar
- 413
- Tepkime puanı
- 222
- İsim
- Osman Mutlu
Maalesef hocam dediğin gibi durum maalesef vahim..Aynen. Durum vahim hayırlısı olur inşallah. (Sadece Mtv için demiyorum önümüz maalesef karanlık )
Maalesef hocam dediğin gibi durum maalesef vahim..Aynen. Durum vahim hayırlısı olur inşallah. (Sadece Mtv için demiyorum önümüz maalesef karanlık )
Cocuklarimiz dediniz zaten cok canimi sıkan durumu tekrar aklima getirdiniz Bu egitim sistemimiz ne olacak dostlar? Ligimizdeki yabanci sayisi ile dahi bu kadar oynamadilar. Cocuklarimiz ne olacak?Ülkenin içine ettiler ve en kötüsü yerine gelecek olanlarda kolay kolay düzeltemeyecekler, o derece içine ettiler! hadi biz yolu yarıladık diyelim ama çocuklarımız??? söylenecek çok şey var ama söylenemiyor, hep keşke diyerek susuyoruz...
Hocam güzel bir noktaya değinmişsin.Ama devlet elektrikli araçlara doğru kayan bir eğilimi vergi kaybı olarak görüp yine vergi duzenlemesi yapacaktır.Dikkat edersen aşırı beslemeli lüks segment araçlar son dönemde artmıştı.Şimdi sıfır aracın fiyatı da göz onüne alınıyor bu pasta da kacmasın diye.http://insideevs.com/2018-volkswagen-e-golf/
motor gücüne göre ötv %3-7-15 oluyor ki sanırım e-golf için %3 olacak. MTV yok. Bakım fren balataları vs. olarak oluyor, yağ gibi şeyler yok.
Elektrikli araçların yaygınlaşmasını büyük ilgiyle bekliyorum, yakıt bu durumda ortada evdeki elektriğe kallavi zam yapmak da zor bir şey. İnsanlar köyüme gitmez mantığında ama şu yan gidenlerdense 300 km’de bir 15-20 dk şarj gayet katlanılabilir bir şey.
Ayrıca belirteyim şu anda mevcut e-golfte menzil 200 km, fiyatı ise vergilendirme politikamızla dizel otomatik golf ile kafa kafaya, BMW i3’deki gibi Borusan’larda ücretsiz şarj imkanı sunulsa büyük şehirlerdeki insanların tercih edebileceğine inanıyorum. Şunu da ekleyeyim elektrikli araçların pek çoğu rejeneratif fren sistemi gereği tek pedalla kullanılıyor, diğer mekanik fren sistemi çok istisnai kalıyor haliyle kullanıcılar çok çok uzun süre dayanan balatalardan bahsediyor. Kısacası sistem her yönüyle epey verimli.
evet aradığım buydu2018 1 ocaktan itibaren 0 araçlarda geçerli sistem..Öncesinde alınan ve alınmış araçlarda arabanın fiyatı farketmeksizin sadece yüzde40 zam var.
Elbette hocam ama şu durumda yüklü verginin yanı sıra can yakıcı yakıt tüketimi söz konusu. Elektrikli araç teknolojisinde tüketim üzmüyor, vergi şimdilik yok. Mutlak suretle vergi gelecektir yeter ki yaygınlaşsın, ancak yaygınlaşma sürecinde yaşam tarzı uygun olanlar bence bu araçları kullanabilir. Mesela benim evim apartman, hatta dip dibe apartmanlar park yeri bile bulunamıyor, ancak müstakil evde oturan yahut park yerine sahip bir apartmanda oturan birisi için günlük 50 km yol yapmadıktan sonra çok makul araçlar. Kaldı ki pek çok kişinin iş yerinde de şarj imkanı doğabilir ki bu günde 100-120 km kadar bir uzaklığa erişme imkanı verecektir, zaten İstanbul gibi borusan otomotivlerin stratejik yerlerde olduğu şehirlerde de i3 için 15 dk’da ücretsiz hızlı şarj imkanı var ki 15 dk kahve molasında 100 km bedava menzil demek.Hocam güzel bir noktaya değinmişsin.Ama devlet elektrikli araçlara doğru kayan bir eğilimi vergi kaybı olarak görüp yine vergi duzenlemesi yapacaktır.Dikkat edersen aşırı beslemeli lüks segment araçlar son dönemde artmıştı.Şimdi sıfır aracın fiyatı da göz onüne alınıyor bu pasta da kacmasın diye.http://insideevs.com/2018-volkswagen-e-golf/
motor gücüne göre ötv %3-7-15 oluyor ki sanırım e-golf için %3 olacak. MTV yok. Bakım fren balataları vs. olarak oluyor, yağ gibi şeyler yok.
Elektrikli araçların yaygınlaşmasını büyük ilgiyle bekliyorum, yakıt bu durumda ortada evdeki elektriğe kallavi zam yapmak da zor bir şey. İnsanlar köyüme gitmez mantığında ama şu yan gidenlerdense 300 km’de bir 15-20 dk şarj gayet katlanılabilir bir şey.
Ayrıca belirteyim şu anda mevcut e-golfte menzil 200 km, fiyatı ise vergilendirme politikamızla dizel otomatik golf ile kafa kafaya, BMW i3’deki gibi Borusan’larda ücretsiz şarj imkanı sunulsa büyük şehirlerdeki insanların tercih edebileceğine inanıyorum. Şunu da ekleyeyim elektrikli araçların pek çoğu rejeneratif fren sistemi gereği tek pedalla kullanılıyor, diğer mekanik fren sistemi çok istisnai kalıyor haliyle kullanıcılar çok çok uzun süre dayanan balatalardan bahsediyor. Kısacası sistem her yönüyle epey verimli.