http://insideevs.com/2018-volkswagen-e-golf/
motor gücüne göre ötv %3-7-15 oluyor ki sanırım e-golf için %3 olacak. MTV yok. Bakım fren balataları vs. olarak oluyor, yağ gibi şeyler yok.
Elektrikli araçların yaygınlaşmasını büyük ilgiyle bekliyorum, yakıt bu durumda ortada evdeki elektriğe kallavi zam yapmak da zor bir şey. İnsanlar köyüme gitmez mantığında ama şu yan gidenlerdense 300 km’de bir 15-20 dk şarj gayet katlanılabilir bir şey.
Ayrıca belirteyim şu anda mevcut e-golfte menzil 200 km, fiyatı ise vergilendirme politikamızla dizel otomatik golf ile kafa kafaya, BMW i3’deki gibi Borusan’larda ücretsiz şarj imkanı sunulsa büyük şehirlerdeki insanların tercih edebileceğine inanıyorum. Şunu da ekleyeyim elektrikli araçların pek çoğu rejeneratif fren sistemi gereği tek pedalla kullanılıyor, diğer mekanik fren sistemi çok istisnai kalıyor haliyle kullanıcılar çok çok uzun süre dayanan balatalardan bahsediyor. Kısacası sistem her yönüyle epey verimli.